Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet LSD Analogen topic

Het LSD Analogen topic

77 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
En research chemicals aanraden, zeker aan iemand die daar niet om vraagt, vind ik onethisch ja. Verder niks persoonlijks.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD
De moeder der tripmiddelen, als je het mij vraagt. LSD is ook een van de meest veelzijdige tripmiddelen die ik ken. Vrijwel alle psychedelische toestanden kun je meemaken met dit goedje. Daarom heb ik altijd het idee dat andere tripmiddelen 'iets' van LSD in zich hebben.

LSD is redelijk stimulerend. Je spraak kan verstoord worden, gevoel voor tijd verdwijnt compleet, maar het coördinatievermogen is nog helemaal intact. De visuele effecten zijn meestal geometrisch van aard, snel bewegend en tamelijk complex. Maar vrijwel alle andere visuele effecten zijn ook mogelijk (al komen ze minder vaak voor), zie de Visual Effects Index van Psychonautwiki. De bodyload is meestal mild, hoewel je wel last kunt krijgen van spierkrampen, met name in de nek en schouders.

1P-LSD
Wat mij betreft niet te onderscheiden van LSD. Sommige mensen rapporteren een iets kortere nastimulatie in de come-down.

ALD-52
Wat mij betreft niet te onderscheiden van LSD.

1B-LSD
Geen persoonlijke ervaring mee. Mensen op fora rapporteren een zeer vergelijkbare ervaring met (1P-)LSD en ALD-52.

AL-LAD
Ik heb één keer een gemiddelde dosering AL-LAD genomen: 225 mcg. De visuele effecten zou ik 'mild' of zelfs 'saai' willen noemen. Heel weinig kleurversterking en nauwelijks geometrische patronen. De headspace en bodyload leken wel aardig op die van LSD.
Sommige mensen rapporteren in hogere doseringen wel wat meer interessante effecten.

ETH-LAD
Nog geen persoonlijke ervaring mee. ETH-LAD is een van de weinige lysergamides die potenter is dan LSD. Met name de visuele effecten zijn een stuk sterker, zeggen mensen op fora. Je levert wel wat emotionele inhoud in. De headspace van ETH-LAD wordt soms 'leeg' genoemd.
ETH-LAD kan wel misselijkheid veroorzaken, zeker in hogere dosering. De meeste mensen op fora die meer dan 150 mcg hebben genomen zijn daarom niet uitgesproken positief over deze lysergamide.

1P-ETH-LAD
Geen persoonlijke ervaring mee. Deze stof is ook redelijk nieuw op de markt. Ik heb er nog maar weinig over gelezen. Ik kwam wel tegen dat ook deze stof net zoals ETH-LAD met misselijkheid gepaard kan gaan.

MIPLA
Nog geen persoonlijke ervaring mee. MIPLA is een enigszins atypische lysergamide. Het is niet erg stimulerend maar juist sederend. De emotionele effecten worden doorgaans als niet heel bijzonder omschreven, maar ook niet totaal afwezig. Een vriend van me heeft het laatst geprobeerd en hij zei dat het effect een beetje richting de entactogenen gaat (2C-B-FLY, MDA, 5-MeO-MIPT). MIPLA duurt maar heel kort. De piek is na 2 uur voorbij. Alles bij elkaar duurt de trip van begin tot eind zo'n 4-6 uur.

LSM
Geen persoonlijke ervaring mee. LSM is de minst potente lysergamide. Je hebt al snel een milligram nodig voor een psychoactief effect. Daardoor rapporteren mensen op fora wel relatief veel bijwerkingen zoals misselijkheid. LSM is ook een beetje atypisch omdat het relatief sederend zou moeten zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Neo-Shulginist
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.

Onmiskenbaar een LSD analoog, maar ik vond die wat meer snoepkleurtjes visuals, en die is ook ietsje minder potent dan LSD vond ik zelf.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Twirley Bird zei:
*ETH-LAD, 1P-ETH-LAD, MIPLA en LSM*

Zou een mod dit er nog bij kunnen zetten bovenaan?
Helaas heb ik nog geen ervaring met die stoffen. Lijkt me wel interessant vooral ETH-LAD en 1P-ETH_LAD

Dank voor je toevoeging!
Klik om te vergroten...

Done, hoor wel of het zo goed is. :)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook gelezen ja, veel mensen noemen deze ook sterker dan LSD.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.
Klik om te vergroten...
Stonologie zei:
Dit heb ik ook gelezen ja, veel mensen noemen deze ook sterker dan LSD.
Klik om te vergroten...
De Acetyl groep valt letterlijk van de LSD molecuul af in de bloedstroom in verband met PH waarde, er is geen eens (enzymmatige) metabolisatie voor nodig. Zelfs zou je het injecteren (wat met LSD en analogen weinig zin heeft) zou ALD-52 waarschijnlijk identieke effecten aan LSD produceren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Stonologie
Iets minder sterk dacht ik. Mijn vendor verkoopt ald52 ook in 150ug zegels ipv de gebruikelijke 100ug zegels voor 1P-LSD

@Jmths
Het kan natuurlijk zijn dat het maar leek of de ALD-52 trip kleurrijker was, de ene LSD trip is de andere niet.
Of zit ik nu ALD-52 met AL-LAD te verwisselen? Ik ben niet helemaal zeker lol, kan ook AL-LAD zijn waar ik het over heb.

edit;
Ik bedoel dus AL-LAD, ik heb helemaal geen ALD-52 in huis lol.

Ik ga even editten hierboven.

edit;
Ben ik al te laat voor. Maar ik bedoel dus AL-LAD, die was naar mijn gevoel wat kleurvoller en ook iets minder potent dan 1p-LSD, maar ik lees dat @Neo-Shulginist AL-LAD juist minder kleurrijk vond. Overigens had ik ook 225ug AL LAD gedaan dacht ik, anderhalve zegel van 150ug.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@Neo-Shulginist
Ik vind ALD-52 wel degelijk een eigen karakter hebben.
Klik om te vergroten...

De trip met ALD-52 was anders dan andere trips, maar verschilde net zoveel van LSD-trips als een LSD-trip van een LSD-trip kan verschillen.

Snap je 'm nog?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Stonologie
Iets minder sterk dacht ik. Mijn vendor verkoopt ald52 ook in 150ug zegels ipv de gebruikelijke 100ug zegels voor 1P-LSD

edit;
Ik bedoel dus AL-LAD, ik heb helemaal geen ALD-52 in huis lol.

Ik ga even editten hierboven.

edit;
Ben ik al te laat voor. Maar ik bedoel dus AL-LAD, die was naar mijn gevoel wat kleurvoller en ook iets minder potent dan 1p-LSD
Klik om te vergroten...

Haha, ik reageer ook voordat ik verder lees.

Ja, AL-LAD is minder potent inderdaad =)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jmths zei:
De Acetyl groep valt letterlijk van de LSD molecuul af in de bloedstroom in verband met PH waarde, er is geen eens (enzymmatige) metabolisatie voor nodig. Zelfs zou je het injecteren (wat met LSD en analogen weinig zin heeft) zou ALD-52 waarschijnlijk identieke effecten aan LSD produceren.
Klik om te vergroten...

Hier hadden we het laatst nog over en toen had je er geen bron van. Ik kan nergens informatie vinden op basis waarvan je dit zo stellig kunt zeggen, behalve een gerucht dat Tim Scully en Nick Sand hadden verspreid tijdens hun rechtszaak in de VS. Daarbij zeiden ze dat ze het legale ALD-52 hadden gemaakt maar dat dat buiten hun schuld om was geconverteerd tot LSD. De rechtbank trapte daar niet in, en later gaven Scully en Sand ook toe dat hun verdedigende argument helemaal niet klopte.

Ik ben nog altijd heel benieuwd naar een eventuele verdere onderbouwing.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik even nog een stukje verder kijk naar het ALD-52 metabolisme-debacle, dan begint mijn zoektocht bij de Wikipedia-pagina van een acetoxy-group. Daar staat dat bijvoorbeeld alcoholen wel eens voorzien worden van een acetoxygroup als bescherming tegen de functie van de alcoholgroep. Daaronder staan omstandigheden waarin een acetoxygroep gescheiden kan worden van de rest van het molecuul:

For deprotection (regeneration of the alcohol)
  • Aqueous base (pH >9)
  • Aqueous acid (pH <2), may have to be heated
  • Anhydrous base such as sodium methoxide in methanol. Very useful when a methyl ester of a carboxylic acid is also present in the molecule, as it will not hydrolyze it like an aqueous base would. (Same also holds with an ethoxide in ethanol with ethyl esters)
https://en.wikipedia.org/wiki/Acetoxy_group

Nu heeft het bloed een constante pH-waarde tussen de 7,35 en 7,45. Die waarde is heel constant. Verandert het ook maar een klein beetje, dan kan je daar heel ziek van worden. Dus de kans dat ALD-52 uit zichzelf een acetoxygroep verliest in het bloed zou je klein kunnen noemen.
Maar het maagsap kan wel een pH hebben tussen de 1,35 en 3,50. Als je voortborduurt op een aanname over een acetoxygroep aan alcoholen, zou het in bepaalde omstandigheden misschien mogelijk zijn dat een deel van de acetoxygroep op ALD-52 verdwijnt vanwege het zure milieu in de maag. Maar ALD-52 wordt via zegels ook vaak sublinguaal (via de speekselklieren) ingenomen. Dan zou het maagsap dus geen verklaring kunnen zijn voor de overeenkomstige effecten tussen ALD-52 en LSD, tenzij er grote verschillen zouden zijn tussen sublinguale inname en orale inname (en dat lees ik niet terug op fora).

Er zou nog de volgende mogelijkheid zijn dat ALD-52 mogelijk elders in het lichaam afgebroken wordt tot LSD. We hebben in ons lichaam inderdaad een enzym dat acetoxygroepen van moleculen afrukt: SIRT2. Dus misschien breekt dat enzym ALD-52 wel af?
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar SIRT2 is een enzym dat energie verbruikt bij de afbraak van acetoxygroepen. Daarbij zou je dan ook verwachten dat het een tijdje duurt om alle ALD-52 af te breken voordat de moleculen actief worden. Dat zou resulteren in een tragere come-up. Maar dat strookt weer niet met de praktijk, aangezien ALD-52 ongeveer even snel begint te werken als LSD.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sirtuin_2

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4828201/

Ik vind het dus een heel interessant vraagstuk: hoe werkt het metabolisme van ALS-52 nou eigenlijk? Maar volgens mij is het enige juiste antwoord op dit moment dat we geen idee hebben hoe ALD-52 wordt verwerkt in het menselijk lichaam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Leuk onderwerp. Ik heb zelf alleen ervaring met ALD-52 wat de LSD-analogen betreft. Vind dit moeilijk te onderscheiden van LSD (d.w.z. ik zou het blind niet kunnen), al heb ik in het geval van LSD voornamelijk ervaring met lage doseringen en in het geval van ALD vooral met hogere doseringen.

Waarin wijken de andere analogen meer af? Welke zijn evt. interessant om te proberen?
Klik om te vergroten...

Ik vergeet er nog twee: PRO-LAD en PARGY-LAD
En misschien nog wel erger: ook LSA vergeten! :astonished::sweatsmile:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
AL-LAD
Ik heb één keer een gemiddelde dosering AL-LAD genomen: 225 mcg. De visuele effecten zou ik 'mild' of zelfs 'saai' willen noemen. Heel weinig kleurversterking en nauwelijks geometrische patronen. De headspace en bodyload leken wel aardig op die van LSD.
Sommige mensen rapporteren in hogere doseringen wel wat meer interessante effecten.
Klik om te vergroten...
Ik ervaarde AL-LAD ook niet als erg kleurrijk. Van wat me er (vaag) van bijstaat, is dat er veel grijze tinten waren met hier en daar wat blauw en groen, maar geen rood. Moet ik er wel bij zeggen dat dit jaren geleden is en ik maar 1 keer AL-LAD heb gebruikt. De patronen echter waren insane complex. Met ogen dicht zag ik ook een soort absurd gedetailleerde 3D objecten die in en uit elk draaiden met overal componenten die weer wat anders deden. Heel andere visuals dan ik gewend ben van LSD/1P-LSD/ALD-52.

Ook moet ik daar nog even bij vermelden dat ik toen wiet nodig had om die trip te kickstarten (ik nam 100 ug AL-LAD en dat wou op zichzelf maar niet op gang komen). Ik weet dat velen standaard wiet gebruiken bij psychedelica en dat soms niet eens vermelden, maar in mijn beleving heeft wiet enorme invloed op een trip, dus ik heb nu niet een goed clean beeld van wat AL-LAD doet. Ik wist wel zeker dat de AL-LAD iets deed, want ik heb nog nooit zulke dingen gezien op wiet alleen. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Hier hadden we het laatst nog over en toen had je er geen bron van.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Dus de kans dat ALD-52 uit zichzelf een acetoxygroep verliest in het bloed zou je klein kunnen noemen.
Klik om te vergroten...
Over hoe een acetylgroep van de molecuulstructuur af valt binnen het menselijk lichaam?

Ik dacht dat we een opbouwende discussie hadden over een onderwerp dat we beiden daadwerkelijk interessant vinden. Maar nadat ik noemde dat willekeurige hoeveelheden LSD via dripper methode op zegels leggen niet ideaal is ben ik ineens onethisch in mijn handelen omdat ik een LSD analoog aan raad die wel betrouw te doseren valt en een prodrug is voor LSD. Hierop was je argument dat we de lange termijn risico's van 1P-LSD gebruik niet kennen. Ik was van plan wat informatie op te zoeken aangezien je witte zwaan zoekpogingen niet verder komen dan Google Scholar.

Reden dat ik mij liever even onthield van discussie was omdat ik het gevoel kreeg dat het persoonlijk geladen was en dat hetgeen dat ik zeg in ieder geval deels wordt ontvangen als. Het betoog dat je voert rond acetyl metabolisme is een beetje vergelijkbaar aan het claimen dat HCl onaangepast aan de molecuul blijft plakken in het menselijk lichaam.

Ik wil best een paar wetenschappelijke artikelen opzoeken welke je niet in staat bent te vinden. Ik wil ook wel uitleggen hoe enzymatisch hydrolyse werkt, hoe PH waardes zich verhouden tot volume, hoe een (acetyl) ester ontstaat en ik ben zelfs bereid om uit te leggen wat het verschil is tussen water en bloed. Als bonus ben ik ook nog bereid om uit te leggen hoe acetyl op lipiden reageert.

Maar dan wil ik je wel eerst horen zeggen dat LSD voor breezer biggots is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jmths zei:
Over hoe een acetylgroep van de molecuulstructuur af valt binnen het menselijk lichaam?

Ik dacht dat we een opbouwende discussie hadden over een onderwerp dat we beiden daadwerkelijk interessant vinden. Maar nadat ik noemde dat willekeurige hoeveelheden LSD via dripper methode op zegels leggen niet ideaal is ben ik ineens onethisch in mijn handelen omdat ik een LSD analoog aan raad die wel betrouw te doseren valt en een prodrug is voor LSD. Hierop was je argument dat we de lange termijn risico's van 1P-LSD gebruik niet kennen. Ik was van plan wat informatie op te zoeken aangezien je witte zwaan zoekpogingen niet verder komen dan Google Scholar.

Reden dat ik mij liever even onthield van discussie was omdat ik het gevoel kreeg dat het persoonlijk geladen was
Klik om te vergroten...

Ik vraag gewoon om een bron zo gek is dat niet.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
En research chemicals aanraden, zeker aan iemand die daar niet om vraagt, vind ik onethisch ja. Verder niks persoonlijks.
Klik om te vergroten...

Opzich eens. Maar in het geval van LSD ben ik eigenlijk juist wel vaak voor het ‘aanraden’ van bijvoorbeeld ALD-52 bij beginners (en hier heb ik me op het forum ook wel eens vaker schuldig aan gemaakt), omdat men dan een stuk grotere kans heeft een correcter referentiekader op te bouwen m.b.t. het bestaande beeld van verschillende doseringen. Dit omdat LSD-zegels niet gekwantificeerd worden bij testcentra terwijl je wanneer je een analoog online bestelt op een fatsoenlijke website je er wel vanuit kunt gaan dat de aangegeven dosering globaal klopt.

Ik zie vaak reports of posts voorbij komen waarin mensen het over ogenschijnlijk gigantische hoeveelheden LSD hebben en waarin een effect beschreven wordt wat volgens mij meer past bij lagere tot medium doseringen. Dan denk ik: aiaiai, wat als zo iemand per ongeluk een keer een zegel treft die écht zo hoog gedoseerd is... Daarom wil ik dan wel eens een analoog adviseren. Harm reduction, je weet iets beter wat je neemt.

Vind je de bezwaren zwaarder wegen in dit geval? Misschien beetje off-topic, maar ben benieuwd.

* Edit: oh, en sorry als deze discussie al gevoerd was, moet nog een stukje bijlezen zie ik. :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Vind je de bezwaren zwaarder wegen in dit geval? Misschien beetje off-topic, maar ben benieuwd.

* Edit: oh, en sorry als deze discussie al gevoerd was, moet nog een stukje bijlezen zie ik. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik kan het wel kort herhalen. In het vorige topic hebben we inderdaad besproken dat het doseren van LSD lastig is; veel preciezer dan 'ergens tussen de 100 - 200 microgram' kun je niet komen. Dat is inderdaad niet handig.

Echter is over het metabolisme van ALD-52 nagenoeg niks bekend. @Jhmths zegt dat ALD-52 een prodrug is voor LSD. Dat lees ik inderdaad wel eens op fora, maar ik heb geen idee waarop die stelling is gebaseerd. Daar ben ik dus erg benieuwd naar. Want volgens mij is er geen (uitgebreid?) onderzoek gedaan naar hoe ALD-52 in mensen gemetaboliseerd wordt. Daardoor weten we niet hoe de stof zich gedraagt in het lichaam. Het is mogelijk dat er nog onontdekte neveneffecten zijn, en dat die tot onvoorziene medische problemen leiden.

Ik denk niet dat de kans aanzienlijk is dat ALD-52 zeer gevaarlijke neveneffecten heeft, maar als vuistregel lijkt het me dus belangrijk om heel terughoudend te zijn bij gebruik van nieuwe psychoactieve stoffen, omdat je er rekening mee moet houden dat er gezondheidseffecten kunnen zijn waarvan we nog niks weten.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik vergeet er nog twee: PRO-LAD en PARGY-LAD
En misschien nog wel erger: ook LSA vergeten! :astonished::sweatsmile:
Klik om te vergroten...
LSA vind ik echt een hele gekke. Alles werd lelijker inplaats van mooier.. het duurde een goede 4 uur voordat ik iets voelde, waarna ik opeens moest overgeven en daarna me weer top voelde.

Ik heb de 4 uur daarna in een gedachte loop gezeten met mijn vriendin, we herhaalde de heletijd wat we voelde, vergaten het weer, en vertelde het opnieuw.

Het enige positieve aan LSA vond ik de body high, die was nog beter dan die van MDMA. Het was mijn 3e keer trippen ooit, dus dat heeft ook niet meegeholpen.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
LSA vind ik echt een hele gekke. Alles werd lelijker inplaats van mooier.. het duurde een goede 4 uur voordat ik iets voelde, waarna ik opeens moest overgeven en daarna me weer top voelde.

Ik heb de 4 uur daarna in een gedachte loop gezeten met mijn vriendin, we herhaalde de heletijd wat we voelde, vergaten het weer, en vertelde het opnieuw.

Het enige positieve aan LSA vond ik de body high, die was nog beter dan die van MDMA. Het was mijn 3e keer trippen ooit, dus dat heeft ook niet meegeholpen.
Klik om te vergroten...

Klinkt niet dat het de moeite waard is om te onderzoeken. Op de body high na
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Twirley Bird zei:
Klinkt niet dat het de moeite waard is om te onderzoeken. Op de body high na
Klik om te vergroten...
Ik heb wel bijzondere visuals gehad op LSA. Deze waren helemaal niet LSD-achtig, maar meer organisch en hadden meer weg van die van een truffel/paddo-trip. Die MDMA-achtige body high ontbrak bij mij helaas en ik werd er ook vrij misselijk van, waardoor ik het in totaal bij 2x heb gelaten. Was het imo niet echt waard. Al zijn er wel methodes om die misselijkheid te voorkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."