Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethylfenidaat welke komt hierbij t dichts bij

Methylfenidaat welke komt hierbij t dichts bij

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet eigenlijk niet zeker of dat op dit subforum ook kan, maar je kan redelijk wat delen van het forum meelezen zonder ingelogd te zijn
D
Dexx87Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraagje,

Ik pak vaak methylfenidaat en ga hier goed op dex of amfexa niet. Nu zat kk te kijken welke rc komt t dichtsbij de zelfde werking als methylfenidaat weet iemand dat want er is zo veel! Raak overzicht kwijt.



En graag de bijwerkingen die die rcs mee brengen wie kan me wat meer wijsmaken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom heb je een rc nodig als je al Ritalin hebt. Zijn over het algemeen slappe aftreksels.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dexx87 zei:
Ik pak vaak methylfenidaat en ga hier goed op
Klik om te vergroten...
Laat het dan daar bij. Een rc geeft extra risico's plus dat het idd een net-niet ding is vergeleken het echte.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
4-FMPH.

Oftewel 4-fluoro methylfenidaat. Basically ritalin met een fluoro atoom op de 4e positie wat er voor zorgt dat het grofweg zo'n twee a drie keer potent wordt en een stuk langer duurt. Puur een functionele stimulant die doet wat hij moet doen. En qua bijwerkingen zal je typische stimulant bijwerkingen krijgen als je te hoog doseert. Hoger dan 15mg gaat je wat spanning, zweten en andere typerend amfetamine kwaaltjes geven. Een milligram of 5-15 zul je niet zo extreem veel last hebben.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
4fmph zoals hierboven geno3mt schijnt het dichtste bij mph te zitten.
Kan dit zelf uit ervaring niet aanraden maar ik ga ervanuit dat mijn reactie atypisch is.

Verder schijnen 3fpm en 2fma goede functionele rc stimulanten te zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
4fmph zoals hierboven geno3mt schijnt het dichtste bij mph te zitten.
Kan dit zelf uit ervaring niet aanraden maar ik ga ervanuit dat mijn reactie atypisch is.

Verder schijnen 3fpm en 2fma goede functionele rc stimulanten te zijn.
Klik om te vergroten...
Waarom vond jij 4fmph niet chill dan?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Werd er redelijk antisociaal van en mijn ogen voelen alsof ze op ontploffen stonden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Waarom heb je een rc nodig als je al Ritalin hebt. Zijn over het algemeen slappe aftreksels.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het mee eens. Het zijn allemaal verbogen Methylfenidaat moleculen. Ze doen hun werk, maar als het erop neer komt vind ik gewone Methylfenidaat gewoon veruit het beste werken, in elk geval waar het voor bedoeld is (concentratie, focus, motivatie etc.) en niet voor feestjes of recreatief.

Buu zei:
4-FMPH.
Oftewel 4-fluoro methylfenidaat. Basically ritalin met een fluoro atoom op de 4e positie wat er voor zorgt dat het grofweg zo'n twee a drie keer potent wordt en een stuk langer duurt. Puur een functionele stimulant die doet wat hij moet doen. En qua bijwerkingen zal je typische stimulant bijwerkingen krijgen als je te hoog doseert. Hoger dan 15mg gaat je wat spanning, zweten en andere typerend amfetamine kwaaltjes geven. Een milligram of 5-15 zul je niet zo extreem veel last hebben.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens dat deze variant sterker werkt, maar ik betwijfel of dat een voordeel is. Dat een stof sterker werkt betekent vaak ook meer bijwerkingen. Ik vond het drie keer niks. Het gaf een prima effect, maar ik werd er veel te euforisch voor en ik kreeg best wel wat bijwerkingen, terwijl ik helemaal niet zoveel had gedoseerd.

Als ik ritalin neem verwacht ik focus, motivatie en gedachtenrust. Geen euforisch speed effect.

Ik denk dat de uitvinder van Methylfenidaat ook heus wel heeft geëxperimenteerd met alle analogen en dat hij of zij heus wel weet de beste afweging is. Maar sinds Methylfenidaat zonder recept verdomde lastig te krijgen is raad ik je Ethylfenidaat aan. Iets zwakker in effect, maar minder bijwerkingen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dan doseer je waarschijnlijk gewoon te hoog.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Maar sinds Methylfenidaat zonder recept verdomde lastig te krijgen is
Klik om te vergroten...

Dat is toch al wel even? Volgens mij werd het in de jaren 60 ofzo als afvalmiddel verkocht omdat het je eetlust dempt
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap het wel, Ritalin is echt heel erg duur. 4F-MPH vond ik verschrikkelijk, geef mij maar amfetamine op lage dosis.
D
DéjàVoodooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Krijg zelf een zware crash van Ritalin of analogen. Onrustig, snel geirriteerd. Het laatste wat ik wil is geforceerd doordoseren. Dex of 2-fma op zijn tijd. Geen crash of nare bijwerkingen. Kan rustig een dutje doen 5 minuten nadat het is ingewerkt. Eetlust is prima en het stimulerende effect lijkt toch een stuk langer door te werken zonder dat ik het als vervelend ervaar.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou sowieso geen stimulanten 'functioneel' gebruiken, en al helemaal geen RC's. Bij gebruik op feestjes zit er nog een soort natuurlijk maximum op hoe vaak je gebruikt. Doordeweeks blijf je er dan makkelijker vanaf.

Gebruik je om te studeren bijvoorbeeld, zou je het makkelijk elke dag kunnen doen. Je kan zelfs het gevoel krijgen, dat je je studie niet gaat halen zonder gebruik. Dan zit afhankelijkheid en verslaving in een klein hoekje.

Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een gecontroleerde dosis van een bekend medicijn op voorschrift van een dokter, en een RC. Daarbij heb je al helemaal geen idee wat de langetermijnconsequenties zijn. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat voorgeschreven Ritalin niet slecht voor je kan zijn.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
2-FMA vind ik wel chill, en ook echt een functionele stimulant. Je kan nog van alles doen zeg maar, concentratie is lekker hoog.
G
GABAadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Hier ben ik het mee eens. Het zijn allemaal verbogen Methylfenidaat moleculen. Ze doen hun werk, maar als het erop neer komt vind ik gewone Methylfenidaat gewoon veruit het beste werken, in elk geval waar het voor bedoeld is (concentratie, focus, motivatie etc.) en niet voor feestjes of recreatief.



Ik ben het met je eens dat deze variant sterker werkt, maar ik betwijfel of dat een voordeel is. Dat een stof sterker werkt betekent vaak ook meer bijwerkingen. Ik vond het drie keer niks. Het gaf een prima effect, maar ik werd er veel te euforisch voor en ik kreeg best wel wat bijwerkingen, terwijl ik helemaal niet zoveel had gedoseerd.

Als ik ritalin neem verwacht ik focus, motivatie en gedachtenrust. Geen euforisch speed effect.

Ik denk dat de uitvinder van Methylfenidaat ook heus wel heeft geëxperimenteerd met alle analogen en dat hij of zij heus wel weet de beste afweging is. Maar sinds Methylfenidaat zonder recept verdomde lastig te krijgen is raad ik je Ethylfenidaat aan. Iets zwakker in effect, maar minder bijwerkingen.
Klik om te vergroten...
2-fa is wat jij wilt zonder euforie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laat maar mensen. Ts is sinds het plaatsen niet meer online geweest.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Laat maar mensen. Ts is sinds het plaatsen niet meer online geweest.
Klik om te vergroten...

Maar misschien leest diegene nog wel mee, maar dan uitgelogd bijvoorbeeld
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
KropSla zei:
Maar misschien leest diegene nog wel mee, maar dan uitgelogd bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...
Oh ik wist niet dat dat kon.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
KropSla zei:
Ik weet eigenlijk niet zeker of dat op dit subforum ook kan, maar je kan redelijk wat delen van het forum meelezen zonder ingelogd te zijn
Klik om te vergroten...
Ik word altijd automatisch ingelogd als ik df open. Maar het kan idd wel ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."