Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6-APB: Beste 'vervanger' voor MDMA?

6-APB: Beste 'vervanger' voor MDMA?

136 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Buu zei:
Ongeacht de zoutvorm bedoelde ik. Ik heb verschillende batches gehad en er nooit rekening mee gehouden. Je zult met hydrochloride een stukje harder gaan, maar prima te handelen.
Klik om te vergroten...
Als je geen milligramweegschaal gebruikt dan zal je het verschil mogelijk niet eens merken nee.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ander vraagje. Ik ben ontzettend onhandig als het op prutswerk aankomt.
Kan ik mijn 150mg 6-APB anders innemen dan in een capsule?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Als je geen milligramweegschaal gebruikt dan zal je het verschil mogelijk niet eens merken nee.
Klik om te vergroten...
En vanwaar trek je de conclusie dat ik geen weegschaal gebruik?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Als je geen milligramweegschaal gebruikt dan zal je het verschil mogelijk niet eens merken nee.
Klik om te vergroten...
Ik zweer bij mijn weegschaal, zelfs voor een lijntje speed!
Call me crazy, maar ik weet graag wat ik precies gebruik...
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
geflipt zei:
Ander vraagje. Ik ben ontzettend onhandig als het op prutswerk aankomt.
Kan ik mijn 150mg 6-APB anders innemen dan in een capsule?
Klik om te vergroten...
Gewoon rechtstreeks in je mond gooien ja. 6-APB is irritant om in een capsule te krijgen, veel volume.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Buu zei:
Gewoon rechtstreeks in je mond gooien ja. 6-APB is irritant om in een capsule te krijgen, veel volume.
Klik om te vergroten...
Oh wat een ellendig irritant stofje is dat eigenlijk toch. Het is vaak zo'n fijne poeder dat het onhandelbaar is. Als ik een capsule probeer te vullen ligt het meeste er altijd naast of blijft maar plakken aan alles in de omgeving en wil maar niet de capsule in. Lijkt wel statisch geladen ofzo. + mijn trilvingers. Dr. Bibber heb ik nooit goed kunnen spelen, ook niet toen ik nog jong was. Toen ik nog gewoon sigaretten rookte was het trouwens wel een stuk erger.
R
RecUserLid
01-01-2024, 00:00
#7
geflipt zei:
Dat is hem het net, ik dans niet. MDMA is voor mij iets om lekker rustig op te spacen met mijn vrouw...
Dan twijfel ik nog steeds... Want meer euforie, ok. Maar teveel energie heb ik dan geen zin in.

De duur maakt mij minder uit. Het stoort mij bij MDMA ook niet dat het (bij mij) na een uur of 4 stopt.
Het gaat hem over het effect. Is het bijvoorbeeld storend, dat energieke? Of valt dat ook te sturen?
Klik om te vergroten...

Dan ga jij zeker genieten van de 6-apb, zoals ik zei is het te sturen en daardoor is het lekker rustig spacen ook een van de opties hierbij. Closed eye visuals krijg je er ook bij alsmede de extra waardering voor alles om je heen en de muziek. Dosering is bepalend, iets lager 100-125mg en je hebt minder energie maar ook minder CEV's, 150-175mg en die dingen worden meer (uitgaande van de succinate variant, dat op dit moment nog in de omloop is). Zet een paar klokken in je telefoon met labels erbij en daarin te tips van wat je wilt doen/ proberen (chillen, ogen dicht voor de visuals etc.). Als je er eenmaal lekker in zit dan denk je er niet zo gauw mee aan. Seks is de eerste 3-4 uren ook nog prima te doen (en heerlijk btw.), daarna word het droevig daaronder.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
VJ_LSD72 zei:
Oh wat een ellendig irritant stofje is dat eigenlijk toch. Het is vaak zo'n fijne poeder dat het onhandelbaar is. Als ik een capsule probeer te vullen ligt het meeste er altijd naast of blijft maar plakken aan alles in de omgeving en wil maar niet de capsule in. Lijkt wel statisch geladen ofzo. + mijn trilvingers. Dr. Bibber heb ik nooit goed kunnen spelen, ook niet toen ik nog jong was. Toen ik nog gewoon sigaretten rookte was het trouwens wel een stuk erger.
Klik om te vergroten...
Het lijkt al alsof ik parkinson heb, en met een dagje festival icm 6-APB klaarmaken helemaal. De hele tafel ligt altijd onder het poeder lol.

Visuals heb ik overigens nog nooit gehad van een APB of MDMA. Behalve wat visuele sneeuw dan, wat waarschijnlijk gewoon HPPD is.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
VJ_LSD72 zei:
Oh wat een ellendig irritant stofje is dat eigenlijk toch. Het is vaak zo'n fijne poeder dat het onhandelbaar is. Als ik een capsule probeer te vullen ligt het meeste er altijd naast of blijft maar plakken aan alles in de omgeving en wil maar niet de capsule in. Lijkt wel statisch geladen ofzo. + mijn trilvingers. Dr. Bibber heb ik nooit goed kunnen spelen, ook niet toen ik nog jong was. Toen ik nog gewoon sigaretten rookte was het trouwens wel een stuk erger.
Klik om te vergroten...
Klinkt bekend, dit!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#10
RecUser zei:
Dan ga jij zeker genieten van de 6-apb, zoals ik zei is het te sturen en daardoor is het lekker rustig spacen ook een van de opties hierbij. Closed eye visuals krijg je er ook bij alsmede de extra waardering voor alles om je heen en de muziek. Dosering is bepalend, iets lager 100-125mg en je hebt minder energie maar ook minder CEV's, 150-175mg en die dingen worden meer (uitgaande van de succinate variant, dat op dit moment nog in de omloop is). Zet een paar klokken in je telefoon met labels erbij en daarin te tips van wat je wilt doen/ proberen (chillen, ogen dicht voor de visuals etc.). Als je er eenmaal lekker in zit dan denk je er niet zo gauw mee aan. Seks is de eerste 3-4 uren ook nog prima te doen (en heerlijk btw.), daarna word het droevig daaronder.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tips. Rondlopen wordt ook een van de labels. En douchen. Eerste alarm wordt seks dan! lol

10u is best lang (of overdrijft de Psychonaut hier weer?), en ik heb nooit honger tijdens een sessie. Gewoon goed eten vooraf, of heb je tips?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buu zei:
Het lijkt al alsof ik parkinson heb, en met een dagje festival icm 6-APB klaarmaken helemaal. De hele tafel ligt altijd onder het poeder lol.
Klik om te vergroten...
Ik neem Lithium, waarvan beven een van de meest voorkomende bijwerkingen is. Ik drink nooit soep met een lepel (totally useless!), ben voorzichtig als een kind met messen en heb al meermaals lijnen poeder door de kamer gekatapulteerd alsof het feest is!

Dus de mond in en doorspoelen? Of ik los het op in wat water?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
geflipt zei:
Ander vraagje. Ik ben ontzettend onhandig als het op prutswerk aankomt.
Kan ik mijn 150mg 6-APB anders innemen dan in een capsule?
Klik om te vergroten...
Vloeitje werkt ook prima.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
geflipt zei:
Ik neem Lithium, waarvan beven een van de meest voorkomende bijwerkingen is. Ik drink nooit soep met een lepel (totally useless!), ben voorzichtig als een kind met messen en heb al meermaals lijnen poeder door de kamer gekatapulteerd alsof het feest is!

Dus de mond in en doorspoelen? Of ik los het op in wat water?
Klik om te vergroten...
Zover ik las lost 6-APB heel moeilijk op in water. Ik zou het gewoon rechtstreeks in je mond strooien, zo vies is het niet. En anders poeder in een vloeitje of wc papiertje vouwen.

geflipt zei:
Bedankt voor de tips. Rondlopen wordt ook een van de labels. En douchen. Eerste alarm wordt seks dan! lol

10u is best lang (of overdrijft de Psychonaut hier weer?), en ik heb nooit honger tijdens een sessie. Gewoon goed eten vooraf, of heb je tips?
Klik om te vergroten...
10 uur is inderdaad wat overdreven, dan zit alles er al lang op op wellicht wat nastimulatie na. En je moet jezelf gewoon leren eten forceren tijdens een upper man. Makkelijke dingen eten en drinken die wat calorieën bevatten zoals kwark en chocomelk. En anders gewoon dikke maaltijd voor.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#14
Buu zei:
En je moet jezelf gewoon leren eten forceren tijdens een upper man. Makkelijke dingen eten en drinken die wat calorieën bevatten zoals kwark en chocomelk. En anders gewoon dikke maaltijd voor.
Klik om te vergroten...
Met speed kan ik het perfect, dan gaat eten echt makkelijk. Maar bij MDMA, nooit honger.
Maar ik eet goed vooraf en zet de kwark daarna alvast klaar!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Buu zei:
En vanwaar trek je de conclusie dat ik geen weegschaal gebruik?
Klik om te vergroten...
Die trek ik niet. Ik maakte slechts een algemene stelling dat de afwijking van eyeballen vaak groter is dan het verschil tussen de zoutsoorten. Excuus als het anders overkwam.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Kan ik mijn 150mg 6-APB anders innemen dan in een capsule?
Klik om te vergroten...
Op een vloeitje leggen, tot een bommetje rollen en doorslikken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
geflipt zei:
En douchen.
Klik om te vergroten...
Pas wel op met lang warm douchen in combinatie met stimulanten of empathogenen. Oververhitting is een risico.
Je kunt wel warm douchen maar dan heel kort. Dat is zelfs beter dan koud douchen omdat je lichaam dan juist meer moeite gaat doen om warmte kwijt te raken. Van koud douchen gaat je lichaam warmte vasthouden en dat kun je net niet gebruiken als je 6-APB of MDMA of stimulanten op hebt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
geflipt zei:
Ander vraagje. Ik ben ontzettend onhandig als het op prutswerk aankomt.
Kan ik mijn 150mg 6-APB anders innemen dan in een capsule?
Klik om te vergroten...
Een klein trechter kopen of een je scheurt een stuk papier af en plooit die in 2, dan leg je poeder in de plooi en kan je het gemakkelijk in de capsule gieten. Ik gebruik altijd de laatste methode en die gaat gemakkelijk.
R
RecUserLid
01-01-2024, 00:00
#19
geflipt zei:
Bedankt voor de tips. Rondlopen wordt ook een van de labels. En douchen. Eerste alarm wordt seks dan! lol

10u is best lang (of overdrijft de Psychonaut hier weer?), en ik heb nooit honger tijdens een sessie. Gewoon goed eten vooraf, of heb je tips?
Klik om te vergroten...

Verwacht een opkomst van 2-3 uur (het word steeds beter), een piek van 3-5 uur en langzame comedown van 2 uur. De eerste keer voor mij was het nog voor 40% te merken na 12 uur (slapen ging toen wel), maar hou er rekening mee dat je vroeg inneemt. Eten is tijdens niet/ nauwelijks te doen dus genoeg energie binnen krijgen is belangrijk. Het slaat sneller in wanneer je niet vlak van tevoren eet. Het kan zelfs zijn dat je de volgende dag nog een lekkere nagloei hebt, ik heb zelf nooit een kut dag na 6-apb en ook geen dinsdag dip.

Houd rekening met de mogelijkheid dat je vriendin (vrouwen hebben hier veel meer last van) kan gaan overgeven door de opname van de stof. Rustig zitten en mogelijk toch boven de pot hangen totdat het misselijke gevoel weg is (duurt kort trouwens). Nadat dit is gebeurt dan zit ze er lekker in. Ik zou het op voorhand niet aan haar vertellen zodat er geen placebo effect toe treed en ze er zich druk over gaat maken. Gewoon steunen in die situatie.

En wat betreft inname, afwegen op de weegschaal en in een (het liefst warm zoals thee) drankje gooien. Flink roeren en dan in 1 keer achterover gooien. Na spoelen met iets zoets helpt voor de chemische smaak.

Laat trouwens je 6-apb wel testen, het komt helaas nog wel eens voor dat het vervuild is met iets anders of heel iets anders is (heb zelf ook al voor honderden euro's moeten weg gooien, je geld krijg je toch niet terug).
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#20
geflipt zei:
Dus als ik effe meereken dat het een succinaat is, en er zo'n 40% 6-APB per 100mg afgaat, neem ik 300mg 6-APB (succinaat)?
Lijkt mij plots zoveel, tegenover de 150-200mg (succinaat = 90-120mg 6-APB) die ik ging proberen...
Klik om te vergroten...
Ongeacht de zoutvorm bedoelde ik. Ik heb verschillende batches gehad en er nooit rekening mee gehouden. Je zult met hydrochloride een stukje harder gaan, maar prima te handelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."