Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc voor het eerst uitproberen

3-mmc voor het eerst uitproberen

79 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeg tegen je beste vrienden dat ze dan maar meteen voor christal meth moeten gaan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Ja, ik zit er aan te denken wat te kopen juist door al dat drama. Ben altijd wel nieuwschierig of het echt zo een gek middel is, of dat de gene die het nemen eerder de gekkies zijn 🤣
Klik om te vergroten...
De waarheid ligt ergens in het midden...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
someone2021 zei:
Zeg tegen je beste vrienden dat ze dan maar meteen voor christal meth moeten gaan.
Klik om te vergroten...
Ja dat zei ik dus ook al... Maar ze zijn wel echt heel verstandig met drugs, zie hen er niet verslaafd aan raken..echt niet.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
someone2021 zei:
Dan gaan ze niet echt af op horrorverhalen. Zelf vind ik het 3 mmc niet verslavend, een keer gedaan en vraag me af of ik het ooit nog ga bestellen. Maar dat is dus persoonlijk want je hoort ook zeker andere verhalen.
Klik om te vergroten...
Ik snapte het eerst ook niet. Eerste zakje voor de helft weggegooid. 1,5 jaar later kocht ik weer een zakje en toen was het wel raak...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Ik snapte het eerst ook niet. Eerste zakje voor de helft weggegooid. 1,5 jaar later kocht ik weer een zakje en toen was het wel raak...
Klik om te vergroten...

hebk ook wel vaker met andere drugs gehad.. 3-meo-pcp ging ook pas na vele keren gebruik 'snappen'

4-fma en a-phip ook pas na een paar keer.. moest de verhouding/doses eerst doorhebben.

on topic.. 3-mmc.. super heerlijk in het moment.. 4 à 5 keer gedaan.. maar het roept me niet ofzo.
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben ik wel met je eens. Niet voor niets zijn er verhalen over allerlei verslavingen van 3 mmc. Sommige gaan nachten door zonder te slapen. Maar zelf weet ik niet zo of ik het ooit nog ga bestellen.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#7
1 gram gaat er hier makkelijk doorheen op 1 dag/nacht hoor.....Ligt echt aan je tolerantie, zoals met alle drugs.

Beetje nutteloze discussie als je het mij vraagt.
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Goedendag,
Ik heb 3 mmc besteld in kristal vorm. Nu wil ik dit in principe gaan uitproberen. Maar omdat het nieuw is heb ik nog wel wat vragen.

KLopt het dat je de kristallen eerst kleiner moet maken, tot dat het een poeder wordt. En bij bijvoorbeeld 125 mg kan ik er een bommetje van maken door het in een vloeitje te doen. Klopt dat? Misschien stomme vraag maar moet ik hier een groot vloeitje (voor een joint) voor gebruiken of gewoon een kleine?
NU wil ik, stel ik begin om 1500 om een uur of 4.00 wel weer slapen. Hoeveel mg is dan aan te raden?

Nu wil ik het in principe alleen gaan doen, dan gewoon lekker chillen enzo. Is dat aan te raden voor een eerste keer. Of misschien met een kennis? Nu moet ik zeggen dat ik niet echt kennissen heb waarmee ik dit zo snel kan doen. Maar ik kan natuurlijk wat rondvragen.

Laatste vraag. Normaal met coke vind ik het lekker om te roken, terwijl ik normaal niet rook. Geldt dit ook voor 3 mmc?

alvast bedankt.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
someone2021 zei:
KLopt het dat je de kristallen eerst kleiner moet maken, tot dat het een poeder wordt.
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt, als je het wilt snuiven is het een must om het goed fijn te maken.

someone2021 zei:
n bij bijvoorbeeld 125 mg kan ik er een bommetje van maken door het in een vloeitje te doen. Klopt dat? Misschien stomme vraag maar moet ik hier een groot vloeitje (voor een joint) voor gebruiken of gewoon een kleine?
Klik om te vergroten...
Ja ook dat klopt en het maakt helemaal niets niks uit of dat een groot of klein vloeitje is, het kan zelfs in wcpapapier of in een kleine capsule die je online kunt bestellen.
someone2021 zei:
NU wil ik, stel ik begin om 1500 om een uur of 4.00 wel weer slapen. Hoeveel mg is dan aan te raden?
Klik om te vergroten...
www.changingperspective.info

3-MMC Veelgestelde vragen (F.A.Q.) - Changing Perspective

3-MMC is een vrij nieuwe stof die de afgelopen jaren steeds bekender is geworden. Je wordt er wakker, praterig en soms geil van.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Hiermee kun je je dosis bepalen en kun je gelijk zien hoelang het ongeveer duurt voor het uitgewerkt is.
someone2021 zei:
Nu wil ik het in principe alleen gaan doen, dan gewoon lekker chillen enzo. Is dat aan te raden voor een eerste keer.
Klik om te vergroten...
Nee, lol, eigenlijk niet, maar dat moet je helemaal zelf weten. Het kan namelijk een slipperige weg zijn richting naar een verslaving om alleen te gaan gebruiken.
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb het pakje uiteindelijk binnengekregen. Mooie witte blokjes makkelijk te verpulveren. Oraal is inderdaad beter, want het brand erg in de neus.
Ik herinner mij het programma Verdoofd van Powned. Daar had je een jongen Boaz die heel consequent het snoof met een sleuteltje.
Goed nu ik iets geprobeerd heb. Je wordt er wel wakker van, het lijkt alsof je veel allerter bent.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
let op, het is zeeeeer verslavend en enorm schadelijk! (Cardiotoxisch) veel mensen ervaren slechte dingen met dit spulletje
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank jullie voor de info.
Ik begin inmiddels ook wel wat te twijfelen. Sowieso heb ik wel wat overgewicht, ben 40 jaar (ook geen 20 meer) en wat mij met name irriteert zijn toch wel de veelvoorkomende hartkloppingen die je leest over de nadelige gevolgen.
Uberhaubt moet ik bekennen dat ik niet vrienden heb waarmee ik drugs kan gebruiken. Als ik dan al Coke bestel is dat eens in het kwartaal. Dan is het wisselend. Het is vaak versneden, sowieso versneden. Maar laatste keer was echt klote kwaliteit. Maar als het soms wat meezit. Goede dealer dan heb ik wel een leuk avondje. Dan rook ik ook een pakje weg.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Afgezien van het feit dat er weinig info is omtrent designer drugs en de schade die het kan toerichten lijkt sporadisch gebruik me ook niet zo erg. Als je sterk genoeg in je schoenen staat is een avondje 3-mmc echt niet het einde van de wereld.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou het niet alleen doen! Ik heb dat wel altijd gedaan wat zich uiteindelijk tot een verslaving heeft gevormd. Gewoon altijd met andere mensen erbij en de 3 maanden regel aanhouden. En mijn grootste tip, zorg dat je het niet in huis hebt als je niet van plan bent te gebruiken 😅
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#15
qua drugs altijd de 3 maanden of 6 maanden zelfs aangehouden. Maar ik vind coke zo vreselijk duur. En zoals vaker aangegeven ik heb geen vrienden die drugs gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
someone2021 zei:
Klopt het dat je de kristallen eerst kleiner moet maken, tot dat het een poeder wordt. En bij bijvoorbeeld 125 mg kan ik er een bommetje van maken door het in een vloeitje te doen. Klopt dat? Misschien stomme vraag maar moet ik hier een groot vloeitje (voor een joint) voor gebruiken of gewoon een kleine?
Klik om te vergroten...
Bij orale inname hoeven de kristallen niet per se fijn vermalen te worden. Het is wel beter om capsules te (van gelatine of van cellulose als je vegan bent) te gebruiken. Vloeitjes kunnen een verkleving van de darmwand veroorzaken of verstoppingen; dus dan is dan kans wat groter dat je er last van krijgt.
someone2021 zei:
NU wil ik, stel ik begin om 1500 om een uur of 4.00 wel weer slapen.
Klik om te vergroten...
De werkingsduur van 3-MMC is 4-6 uur. Als je om 04.00 uur wil slapen dan moet je uiterlijk tussen 22.00 en 23.00 uur je laatste dosis innemen. Sommige mensen zijn wel wat gevoeliger voor de slapeloze effecten van 3-MMC. Dus het kan zijn dat je 5-6 uur na de laatste inname alsnog niet kan slapen.
someone2021 zei:
Nu wil ik het in principe alleen gaan doen, dan gewoon lekker chillen enzo. Is dat aan te raden voor een eerste keer. Of misschien met een kennis? Nu moet ik zeggen dat ik niet echt kennissen heb waarmee ik dit zo snel kan doen. Maar ik kan natuurlijk wat rondvragen.
Klik om te vergroten...
Zoals @Zeelanddude al terecht opmerkt is alleen thuisgebruik wat risicovoller. Er is dan niemand die op je let en kan zeggen 'hee zou je dat nog wel doen'. Zulke sociale controle kan handig zijn om het gebruik een beetje beschaafd te houden.

Verder klopt het dat 3-MMC risico's geeft op hartproblemen of leverfalen. Je leest daar niet zoveel over omdat er nog heel veel onbekend is van 3-MMC en omdat veel verborgen blijft vanwege het thuisgebruik, en dus niet wordt gemonitord in medische onderzoeken (tenzij het echt heel erg uit de hand loopt). Daarom is er een overrapportage van de plezierige effecten (mensen die massaal tripreports schrijven over hoe leuk 3-MMC was) en een onderrapportage van de bijwerkingen (hoewel media goed hun best doen om te publiceren wat voor verschrikkelijke troep het wel niet is).
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Martinus zei:
Ja, ik zit er aan te denken wat te kopen juist door al dat drama. Ben altijd wel nieuwschierig of het echt zo een gek middel is, of dat de gene die het nemen eerder de gekkies zijn 🤣
Klik om te vergroten...
wat houd je tegen dan? :P
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb vandaag een goedje getest wat ze verkopen onder de naam vanilla explosion. Het komt vloeibaar in een buisje Het is 3MMC hoofdzakelijk. Ik heb netjes de bijsluiter gebruikt (zo ongeveer) die stelt een dopje en dan na een paar uur ongeveer weer 1. Maar ik deed een dopje en een uur later helemaal niets. 2 dopje.Niets. Drie kwartier later 3edopje. Toen ging ie wel maar het was maar even prettig. Misschien anderhalf uur hooguit. Het was ook niet bijzonder. Ik vond er niets aan. Mn maat had de andere helft van mij gekregen zodat we beide wat konden testen hoe het voelde. Een beetje vergelijken dus. Het effect was dat je rustiger word, iets spraakzamer maar niets overdreven. Je lichaam voelt wat lichter bij het lopen. Jullie kennen het wel. En toen kwam de come down... Die duurde bij mij vandaag van laten we zeggen 15:30 tot nu nog steeds eigenlijk wel 23:21. En het is niet prettig. Geen eetlust. Kleine piemel. Biertje smaakt ook al niet meer. Sigaret nog wel gelukkig. Zweet poten, zweet handen. En al met al zeer teleurstellende ervaring en ik ga het zeker niet meer gebruiken. Dat was het.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
ToniSerone zei:
Het is duidelijk dat via lijntjes bij verslavingszorg instellingen er iets van een hetze tegen 3mmc wordt gevoerd.

Die mensen worden uiteindelijk betaald door de overheid, en die verslavingszorgmedewerkers zijn vaker dan meestal mensen die zelf vroeger iets te veel van de pillendoos hebben gepakt. Ervaringsdeskundigen zijn inderdaad een meerwaarde, alleen er is ook duidelijk een neiging om bekeerlinggedrag te vertonen.

Daar bedoel ik mee dat ze nogal doorslaan naar de andere hoek. Je ziet het vaak al aan de doorleefde koppen dat het ervaringsdeskundigen zijn.

Het is allemaal goed bedoeld, alleen ze begrijpen soms niet dat er ook mensen zijn die geen problemen hebben met drugs. Meestal zijn dat ook de mensen die een leuke opvoeding hebben genoten en niet psychische problemen hebben.

Nu zie ik opeens in de media allerlei horrorverhalen over 3mmc, terwijl ik dan lees dat iemand 8 dagen doorgaat op 3mmc of 3mmc intravaneus gaat zitten nemen, en dat elke week. Nu en dan valt het me nog op dat ik nergens iets over doden lees. Ja, hoe kom je erbij vraag ik me dan af. Ik kreeg ruzie met iedereen op me heen, raakte mijn werk kwijt enz, enz. en ik voelde me nogal slecht. Ja, nogal logisch als je al je lichaamseigen voorraden van dopamine en serotonine er zo doorheen jast.

En diezelfde verhalen en erger kun je dus ook maken over alcohol, kun je ook maken over legale medicijnen en dan met tienduizenden doden erbij.

Alleen die verhalen komen dan niet in de media, want ja de advertentieruimte moet wel gevuld worden. Beetje 3mmc bashen want dat kan ongestraft zonder dat Heineken of 1 of andere grote pharmagigant daar gedoe over maakt.

Ik zie gewoon hoe goed en groot die lobby van de alcoholindustrie is. Bijvoorbeeld Amy Winehouse, waar is die aan overleden? Denk even na en geef dan je 1e antwoord.


Meeste mensen zullen zeggen heroïne of wellicht zelfs crack, terwijl de patholoog zei dat het alcoholvergiftiging was (12 lege flessen wodka rondom haar lichaam gevonden).

Met andere woorden op 1 of andere manier komen er nagenoeg zeer weinig droevige verhalen over alcohol in de media terwijl die er veel meer zijn dan 3mmc. Er vallen ook echt doden van bingegebruik van alcohol en dat niet alleen in het verkeer, maar ook aan acute alcoholvergiftiging. Toen ik op vakantie was in Rhodos zei de dokter daar (ik was in een soort egel gestapt in de zee) dat hij al 5 doden onder de 20 aan alcoholvergiftiging had gehad. Dat is dus 1 zomer. Lekker dat, hoor je toch nooit wat over? Ik weet nog een keer een jongen van 15 die moest naar het ziekenhuis omdat hij gewoon veel te veel had gedronken. Maag leeggepompt en hij kon het gelukkig navertellen.

Ik zie gewoon dat de massa allereerst door de media wordt voor gemasseerd om 3mmc te gaan verbieden. 3mmc moet tot een soort horrordrug gemaakt worden, terwijl echt alcohol vele malen erger is. En het opvallende is, 3mmc is helemaal niet zo gevaarlijk. Het is echt geen flakka, alleen dan zie je een artikel verschijnen over flakka en 3mmc waarbij niet heel subtiel 3mmc wordt meegetrokken Legale maar verwoestende drugs flakka en 3-mmc in opkomst: verslavingszorg slaat alarm | Binnenland | AD.nl .

‘De seks is geweldig, maar designerdrug 3-mmc heeft mijn leven verwoest’ | Binnenland | AD.nl

Een ander artikel . Elke week gebeuren ongelukken op de feestjes, mede omdat mensen behalve 3-mmc ook coke, speed en andere drugs gebruiken. Die cocktails zijn levensgevaarlijk . Een goede vriend was in Amsterdam in een sauna. Hij raakte oververhit mede door de drugs, maakte een val en kwam om het leven.”

Met andere woorden er wordt even 3mmc bij gehaald, terwijl die gozer het ook nog eens intraveneus gebruikt. Pfff.

En dan Grapperhaus met dit Volgens Grapperhaus gaat ook achter de legale designer drugs ‘een keiharde criminele wereld schuil waarin mensen worden geïntimideerd en bedreigd’.

Nu ken ik best wel wat van die mensen achter rc's en dan is echt heel ander volk dan die van de xtc en vooral coke. Ze lijken meer op koffieshopeigenaren qua vibe vind ik. Veel relaxter. Ja, weet het ook niet maar ze komen echt niet over als keiharde criminelen op mij. Dus het wordt allemaal zo geframed allemaal.

Ok, het is wel lang geworden. Ik las het draadje en ik moest die frustratie nu even hier een keer kwijt.
Klik om te vergroten...

Het is altijd het middel en nooit de persoon die het neemt. Je ego mag natuurlijk niet gekrengt worden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pluto41 zei:
Ik heb vandaag een goedje getest wat ze verkopen onder de naam vanilla explosion. Het komt vloeibaar in een buisje Het is 3MMC hoofdzakelijk. Ik heb netjes de bijsluiter gebruikt (zo ongeveer) die stelt een dopje en dan na een paar uur ongeveer weer 1. Maar ik deed een dopje en een uur later helemaal niets. 2 dopje.Niets. Drie kwartier later 3edopje. Toen ging ie wel maar het was maar even prettig. Misschien anderhalf uur hooguit. Het was ook niet bijzonder. Ik vond er niets aan. Mn maat had de andere helft van mij gekregen zodat we beide wat konden testen hoe het voelde. Een beetje vergelijken dus. Het effect was dat je rustiger word, iets spraakzamer maar niets overdreven. Je lichaam voelt wat lichter bij het lopen. Jullie kennen het wel. En toen kwam de come down... Die duurde bij mij vandaag van laten we zeggen 15:30 tot nu nog steeds eigenlijk wel 23:21. En het is niet prettig. Geen eetlust. Kleine piemel. Biertje smaakt ook al niet meer. Sigaret nog wel gelukkig. Zweet poten, zweet handen. En al met al zeer teleurstellende ervaring en ik ga het zeker niet meer gebruiken. Dat was het.
Klik om te vergroten...
Eigenlijk horen ze dat soort verpakkingen ook niet te verkopen die zo op consumptie is gericht. Ik houd sowieso niet erg van vloeistoffen met drugs erin omdat je dan niet kan wegen wat de dosis is. Daarmee geef je belangrijke controle uit handen, in de blauwe ogen van de verkoper. En daar moet je dus maar blind op vertrouwen.

Daarom voor mij alleen poeder/kristal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."