Het is duidelijk dat via lijntjes bij verslavingszorg instellingen er iets van een hetze tegen 3mmc wordt gevoerd.
Die mensen worden uiteindelijk betaald door de overheid, en die verslavingszorgmedewerkers zijn vaker dan meestal mensen die zelf vroeger iets te veel van de pillendoos hebben gepakt. Ervaringsdeskundigen zijn inderdaad een meerwaarde, alleen er is ook duidelijk een neiging om bekeerlinggedrag te vertonen.
Daar bedoel ik mee dat ze nogal doorslaan naar de andere hoek. Je ziet het vaak al aan de doorleefde koppen dat het ervaringsdeskundigen zijn.
Het is allemaal goed bedoeld, alleen ze begrijpen soms niet dat er ook mensen zijn die geen problemen hebben met drugs. Meestal zijn dat ook de mensen die een leuke opvoeding hebben genoten en niet psychische problemen hebben.
Nu zie ik opeens in de media allerlei horrorverhalen over 3mmc, terwijl ik dan lees dat iemand 8 dagen doorgaat op 3mmc of 3mmc intravaneus gaat zitten nemen, en dat elke week. Nu en dan valt het me nog op dat ik nergens iets over doden lees. Ja, hoe kom je erbij vraag ik me dan af. Ik kreeg ruzie met iedereen op me heen, raakte mijn werk kwijt enz, enz. en ik voelde me nogal slecht. Ja, nogal logisch als je al je lichaamseigen voorraden van dopamine en serotonine er zo doorheen jast.
En diezelfde verhalen en erger kun je dus ook maken over alcohol, kun je ook maken over legale medicijnen en dan met tienduizenden doden erbij.
Alleen die verhalen komen dan niet in de media, want ja de advertentieruimte moet wel gevuld worden. Beetje 3mmc bashen want dat kan ongestraft zonder dat Heineken of 1 of andere grote pharmagigant daar gedoe over maakt.
Ik zie gewoon hoe goed en groot die lobby van de alcoholindustrie is. Bijvoorbeeld Amy Winehouse, waar is die aan overleden? Denk even na en geef dan je 1e antwoord.
Meeste mensen zullen zeggen heroïne of wellicht zelfs crack, terwijl de patholoog zei dat het alcoholvergiftiging was (12 lege flessen wodka rondom haar lichaam gevonden).
Met andere woorden op 1 of andere manier komen er nagenoeg zeer weinig droevige verhalen over alcohol in de media terwijl die er veel meer zijn dan 3mmc. Er vallen ook echt doden van bingegebruik van alcohol en dat niet alleen in het verkeer, maar ook aan acute alcoholvergiftiging. Toen ik op vakantie was in Rhodos zei de dokter daar (ik was in een soort egel gestapt in de zee) dat hij al 5 doden onder de 20 aan alcoholvergiftiging had gehad. Dat is dus 1 zomer. Lekker dat, hoor je toch nooit wat over? Ik weet nog een keer een jongen van 15 die moest naar het ziekenhuis omdat hij gewoon veel te veel had gedronken. Maag leeggepompt en hij kon het gelukkig navertellen.
Ik zie gewoon dat de massa allereerst door de media wordt voor gemasseerd om 3mmc te gaan verbieden. 3mmc moet tot een soort horrordrug gemaakt worden, terwijl echt alcohol vele malen erger is. En het opvallende is, 3mmc is helemaal niet zo gevaarlijk. Het is echt geen flakka, alleen dan zie je een artikel verschijnen over flakka en 3mmc waarbij niet heel subtiel 3mmc wordt meegetrokken
Legale maar verwoestende drugs flakka en 3-mmc in opkomst: verslavingszorg slaat alarm | Binnenland | AD.nl .
‘De seks is geweldig, maar designerdrug 3-mmc heeft mijn leven verwoest’ | Binnenland | AD.nl
Een ander artikel . Elke week gebeuren ongelukken op de feestjes, mede omdat mensen
behalve 3-mmc ook coke, speed en andere drugs gebruiken. Die cocktails zijn levensgevaarlijk . Een goede vriend was in Amsterdam in een sauna. Hij raakte oververhit mede door de drugs, maakte een val en kwam om het leven.”
Met andere woorden er wordt even 3mmc bij gehaald, terwijl die gozer het ook nog eens intraveneus gebruikt. Pfff.
En dan Grapperhaus met dit
Volgens Grapperhaus gaat ook achter de legale designer drugs ‘een keiharde criminele wereld schuil waarin mensen worden geïntimideerd en bedreigd’.
Nu ken ik best wel wat van die mensen achter rc's en dan is echt heel ander volk dan die van de xtc en vooral coke. Ze lijken meer op koffieshopeigenaren qua vibe vind ik. Veel relaxter. Ja, weet het ook niet maar ze komen echt niet over als keiharde criminelen op mij. Dus het wordt allemaal zo geframed allemaal.
Ok, het is wel lang geworden. Ik las het draadje en ik moest die frustratie nu even hier een keer kwijt.