Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk research chemical lijkt op MDMA?

Welk research chemical lijkt op MDMA?

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind de werkingsduur van Mdma ook aan de korte kant, en de negatieve invloed op mijn erectie eigenlijk te sterk. Zijn er indicaties dat 5abp, 6apb of 4mmc beter zijn voor je stijve?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Er zijn wel war rc's die op mdma gelijken. Maar toch zijn ze allemaal ietsje anders. Ze duren ook vaak wat langer. Waarom wil je overschakelen naar een rc? Je bent dan immers wel je eigen proefkonijn...

Maar moest je het toch willen proberen zou ik je 5mapb aanraden. Die is het 'zachtst', en duurt 5 tot 8 uur. Lijkt erg op mdma, maar dus een tikkeltje liefdevoller en rustig. Ideaal voor een thuissetting.
E
ElaineDLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi jongens,

welke research chemical lijkt het meeste op mdma?

Ik gebruik het enkel om te mediteren omdat je selfchatter volledig weg is.

Heb je een research chemical die hetzelfde doet?
Of zou ik het toch beter bij de echte mdma houden?
Alvast bedankt!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
6-apb schijnt aardig in de buurt te komen. 5-mapb komt ook in de buurt maar dan meer voor een thuissetting. De werkingsduur en intensiteit verschilt bij deze middelen. Andere leden kunnen jou hier meer info over verschaffen.

Volgens mij is er geen enkel middel die 100% op MDMA lijkt. Het heeft zijn specifieke eigenschappen die geen enkele andere drug bezit. Na al die jaren ben ik zelf 100% trouw aan MDMA gebleven. 2tal RC's geprobeerd die er zouden op lijken maar geen enkel die mij een full MDMA experience kon bieden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMA is uniek, maar ik vind 6-APB er wel veel op lijken. Enige verschil is dat deze langer duurt dan MDMA en een meer gespreide piek en langere onset heeft.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eens met @Dirkjan. MDMA heeft net zijn eigen draai waardoor ik het ook niet volledig te vergelijke vind, MAAR de RC's komen heel dicht in de buurt of hebben andere voordelen, waardoor ze zeker niet minder leuk zijn.

Voor een festival: 6-APB
Voor thuis: 5-MAPB of 6-APB.

Van 6-APB krijg ik een stuk meer energie en blijf je ook een stuk langer pieken. Wel vind ik persoonlijk de piek iets minder intens, alleen een iets heldere piek heeft ook zeker zijn voordelen. Met 6-APB heb ik veel minder last van de tijd die veel te snel gaat. Een uur voelt ook echt als een uur, maar dan is je uur heel leuk haha. Ik had zelf wel duidelijk meer last van de bijwerkingen als zweten, kaakschaatsen en niet stil kunnen zitten.

5-MAPB geeft je een stuk minder energie en vond ik zeer geschikt om lekker op de bank van te hangen en te genieten (wat ik overigens ook doe op MDMA). Beide middelen kunnen ook wat meer trippy aanvoelen als MDMA, maar dat verschilt een beetje per persoon denk ik.

Weet dat over RC's een stuk minder bekend is en zeker over de lange termijn. Mijn hoofd voelt na een keer 6-APB gebruiken ook wel wat meer gefrituurd dan op MDMA vind ik. Groot voordeel van de RC's vind ik persoonlijk de werkingsduur. Ik gebruik steeds minder frequent MDMA of één van deze RC's, dus als ik dan weer eens mag, dan is het heerlijk dat het langer duurt dan MDMA.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
HierEnDaarEenFuifje zei:
Mijn hoofd voelt na een keer 6-APB gebruiken ook wel wat meer gefrituurd dan op MDMA vind ik.
Klik om te vergroten...
In mijn ervaring is de kater van 6-APB minder heftig, maar duurt langer. Bij MDMA duurt het meestal 1 á 2 dagen voor ik me weer in orde voel, bij 6-APB voel ik me toch 4 á 5 dagen erg vervelend.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
In mijn ervaring is de kater van 6-APB minder heftig, maar duurt langer. Bij MDMA duurt het meestal 1 á 2 dagen voor ik me weer in orde voel, bij 6-APB voel ik me toch 4 á 5 dagen erg vervelend.
Klik om te vergroten...

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nooit echt een kater heb gehad. Ik voel mij de dag erna vaak wat vreemd en lusteloos, maar de dag erna gaat het vaak al zo goed als weer prima. Heb dikwijls na gebruik 1 vrije dag gehad om de dag erna weer te gaan werken.

Bij mij hangt de kater er volledig vanaf of ik een nacht doorhaal of niet. 1x een nacht doorgehaald op 6-APB en voelde me daardoor zoveel slechter, dat ik simpelweg gewoon nooit een nacht doorhaal meer. Als ik thuis gebruik zorg ik dat ik een uur of 02:00 uur lekker in bed lig.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ElaineD zei:
Ik gebruik het enkel om te mediteren omdat je selfchatter volledig weg is.
Klik om te vergroten...
Ben je bekend met de 3 maanden regel van mdma? Je kan mdma het beste sporadisch gebruiken, omdat het anders een te grote aanslag is op de neurotransmitter serotonine en de receptoren in je hersenen.
Het is inderdaad heerlijk als het eens stil is in je hoofd. Alleen lijkt mij mdma dan minder geschikt om mee te mediteren, omdat je het niet vaak kan gebruiken. Voor rc-analogen geldt dit evenzo.

Is het erg als gedachten komen en gaan tijdens het mediteren? Misschien kan @Mindless daar wat meer over vertellen? Die is erg thuis in dit onderwerp.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Ben je bekend met de 3 maanden regel van mdma? Je kan mdma het beste sporadisch gebruiken, omdat het anders een te grote aanslag is op de neurotransmitter serotonine en de receptoren in je hersenen.
Het is inderdaad heerlijk als het eens stil is in je hoofd. Alleen lijkt mij mdma dan minder geschikt om mee te mediteren, omdat je het niet vaak kan gebruiken. Voor rc-analogen geldt dit evenzo.

Is het erg als gedachten komen en gaan tijdens het mediteren? Misschien kan @Mindless daar wat meer over vertellen? Die is erg thuis in dit onderwerp.
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Gedachten (en/of gevoelens) zijn nooit het probleem bij meditatie. Het proberen controleren van gedachten is het probleem. Als je gewoon alle gedachten en gevoelens er laat zijn, maar zonder deze proberen te sturen, vastgrijpen of wegdrukken, dan is je meditatie goed. :) Eenmaal je dit weet is dit een grote bevrijding, want je hoeft helemaal niets met je gedachten en gevoelens te doen, behalve ze observeren!

Mdma mag dan niet handig zijn om frequent te gebruiken voor meditatie, wanneer je dan eens mdma doet kan het wel heel erg handig zijn om je meditatie te verdiepen en te zien wat mogelijk is te ervaren met meditatie. Hoeft niet de hele mdma roll natuurlijk, maar pas je het "succesvol" toe ergens tijdens je roll, dan kan het ook nog eens enorm positieve invloed hebben op je geestelijke gesteldheid. Het heeft mij al heel vaak gered van de nasty comedown, waarbij ik anders geestelijk mogelijk flink down zou zijn geweest, maar door de meer natuurlijker diepe vreugde door de meditatie daar geen of minder last van had.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
6-APB fan hier. 🙋🏼‍♀️

Lijkt erg op MDMA maar iets minder golvend en intens en wat helderder qua headspace. (Hoewel ik het verschil op hogere doseringen bijna niet meer opmerk.) De opvallende lange duur vind ik zo’n grote pre dat dat het voorgaande goedmaakt. Kater vind ik ongeveer vergelijkbaar voor beide middelen. Terwijl 6-APB dus twee of wel drie keer zo lang effect geeft.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
5-MAPB is het enige middel wat qua duur en intensiteit in de buurt komt. 6-APB lijkt er op, maar de come-up is een stuk langer en de gehele duratie ook.
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je voor mediteren gaat zou ik voor 2 cb fly gaan. Ik pak het liefst 10 mg nasaal, komt veel stabieler en sneller op (uurtje) en na uurtje of 5 kun je gewoon slapen. 0 kater, je gaat met een glimlach slapen, alleen verdrijft het de moeheid niet:wink: nasaal heeft ook als voordeel dat je gewoon kunt eten. Het is wel een kalm middel, heerlijk om op de bank naar een mooi object te kijken. Ik heb een grote foto van onze boot hangen en die bewegende golfjes zijn zo gaaf dan.

Het is de vaagheid en blijheid van xtc maar wel lichter. En 0 energie extra. Je kunt heerlijk genieten van een concert, je gaat springen maar ook gapen tegelijk. Ontzettend stuurbaar zo'n 2 cb fly trip. Het moment om je je tot iets te zetten is wel beetje lastig. Maar ga het maar doen, je krijgt er geen spijt van :wink:

Alleen doet nasaal een kwartier serieus zeer. En dan bedoel ik echt serieus tot rode ogen toe. Daarbij is 4 fma nog mild. Denk eerder dat dat het bindmiddel zelf is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
papahet zei:
Als je voor mediteren gaat zou ik voor 2 cb fly gaan. Ik pak het liefst 10 mg nasaal, komt veel stabieler en sneller op (uurtje) en na uurtje of 5 kun je gewoon slapen. 0 kater, je gaat met een glimlach slapen, alleen verdrijft het de moeheid niet:wink: nasaal heeft ook als voordeel dat je gewoon kunt eten. Het is wel een kalm middel, heerlijk om op de bank naar een mooi object te kijken. Ik heb een grote foto van onze boot hangen en die bewegende golfjes zijn zo gaaf dan.

Het is de vaagheid en blijheid van xtc maar wel lichter. En 0 energie extra. Je kunt heerlijk genieten van een concert, je gaat springen maar ook gapen tegelijk. Ontzettend stuurbaar zo'n 2 cb fly trip. Het moment om je je tot iets te zetten is wel beetje lastig. Maar ga het maar doen, je krijgt er geen spijt van :wink:

Alleen doet nasaal een kwartier serieus zeer. En dan bedoel ik echt serieus tot rode ogen toe. Daarbij is 4 fma nog mild. Denk eerder dat dat het bindmiddel zelf is.
Klik om te vergroten...

Ik vind 2C-B FLY een best leuk middel maar ik vind het totaal niet op XTC lijken (2C-B trouwens ook niet). Moet wel zeggen dat ik altijd een vrij hoge dosis heb genomen (20 mg), misschien moet ik het weer eens op 10 mg proberen. Ik heb FLY nooit gesnoven trouwens, lijkt me niet echt meerwaarde hebben boven oraal, zeker gezien het feit dat het zo vervelend in de neus blijkt te zijn.
S
Sadylady50Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb echt een fantastische ervaring meegemaakt met 3 mmc in zuivere kristalbrokken, toen het vrij snel binnensloeg voelde ik het direct bij m'n ogen, zo lekker vaag en ook nog eens grappig. Het maakt wel degelijk uit in wat voor situatie jezelf begeeft. Als je continu gaat analyseren wat er nou gaat gebeuren dan stuur je het toch ook een klein beetje. Dat het snel uitwerkt kan je soms uitstellen door niet heel serieus te gaan doen en niet alleen zijn. Want dit versterkt je gemoedstoestand. Maar na een uur of 2 of 3 merkte ik dat ik weer redelijk zicht had en nam de euforie behoorlijk af. Dan wil je bijnemen maar het lijkt wel alsof de amfetamine toch de overhand neemt door die stijve kaken en weer redelijk bij zinnen. Kon in het begin niemand spreken want ik was heerlijk vaag maar niet zo erg dat het op trippen leek. Die stijve kaken en weer back to reality (letters dansen niet meer voor m'n ogen en je voelt alleen het oppeppende gedeelte. Wat ik dus de mindere kant vind. Ik wil echt nooit meer echt volledig trippen maar dit was ook niet vergelijkbaar maar we hadden gewoon lol en opeens ebt het weg waardoor je bij wil nemen. Slikken hoor niet snuiven. Dat werkt stukken beter. Ik zie zoveel termen voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zie wel iets wat op mmc4 lijkt (wat verboden is) maar lijkt dat dan op elkaar want ze leggen niet precies uit wat het nou werkelijk met je doet. Ik zie zoveel combinaties dat ik twijfel of ik nog de langdurige eurforische kant kan ervaren want bij 3mmc vond ik het toch de amfetamine overheersen. Dus ik weet niet of ik het mag vragen maar hoe weten jullie wat al die letter en cijfer combi's zijn? Is 4 cmc vergelijkbaar met 4 mmc? HOe kom je daar achter? Alvast bedankt!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
5-mapb zonder twijfel
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMbijnA
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
ben nu ook wel nieuwsgierig geworden naar 5-mapb, die komt ook op mijn lijstje te staan! alleen moet ik nu eerst helaas een tijdje een pauze houden met dat soort drugs omdat ik de laatste keer iets teveel heb gehad. alleen duurt mij veelste lang :(.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cruelti. zei:
6 apb is mdma op anabolen, de grote broer. Ik deed 250mg. En 6apb (benzofury) is zoals je op je piek zit van de mdma, dat je tering hard gaat.. dat 16 uur lang, maar wel helder blijft in je hoofd, dus niet zoals bij mdma dat je tering wazig word.. en dat mensen je gaan robben van je telefoon etc.. en dat 16 uur lang. 6 apb (benzofury) werkt teeeering lang.

6apb is perfect voor feesten, 1x een goede dosis en je pakt nooit meer bij.

bij die 250mg dosis ging ik zeker 18 uur teeeering hard, zoals mdma kauwen op lollypops, kauwgoms maar lekker helder in je kop, je bent er nog bij met je koppie ( wel even zonnenbril op) en gaan.. wat een ervaring was dat.. heeft mdma helemaal overstromen.

Daarom vind ik 6apb(benzofury) ideaal voor een feest of weekend festival.

mdma gewoon voor thuis.

poahhhh wat een spul dat 6 apb (benzofury)

je gaat zo kneiter hard maar blijft wel helder, niet dubbel kijken of wazig oid. Niet bestolen worden van je telefoon omdat je tering hard spaced van de mdma oid.

ja top spul. Overklast mdma in veel dingen.
Klik om te vergroten...
nu word ik al helemaal nieuwsgierig! de volgende keer doe ik eerst nog een keer 3-mmc denk ik om te kijken of alles goed hersteld is, en daarna ga ik denk ik 6apb proberen.
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#20
whitesugar zei:
nu word ik al helemaal nieuwsgierig! de volgende keer doe ik eerst nog een keer 3-mmc denk ik om te kijken of alles goed hersteld is, en daarna ga ik denk ik 6apb proberen.
Klik om te vergroten...
Hier hetzelfde, toch maar eens bestellen. Hoor zóveel goede verhalen hierover, de werkingsduur is voor mijzelf echt een pluspunt. Ben benieuwd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."