Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is dat nou met die 3-MMC?

Wat is dat nou met die 3-MMC?

128 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap het ook niet. Waarom zou je 3mmc nemen om mdma te verpesten?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Apotheker zei:
Haha ja!

Ik ervaar dus op 3-mmc weer niet echt een energie boost, iniedergeval niet een die in de buurt van speed komt. Niet dat doorhalen onmogelijk is maar ook niet dat ik rondjes willen rennen.
Klik om te vergroten...
Ik kon de lijst op 4mmc veel langer maken. Maar daar gaat dit topic niet over. 😄
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Ik snap het ook niet. Waarom zou je 3mmc nemen om mdma te verpesten?
Klik om te vergroten...

Omdat, en ik moet dit voorzichtig overbrengen, het nergens bevestigd is of dat 3mmc überhaupt serotonine gebruikt. Dus verpest je mdma niet. Opnieuw, ik beweer niet dat 3mmc geen serotonine gebruikt.


Ohja, en omdat 3mmc op een feestje niet moet onderdoen tov coke die vele malen duurder is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Omdat, en ik moet dit voorzichtig overbrengen, het nergens bevestigd is of dat 3mmc überhaupt serotonine gebruikt. Dus verpest je mdma niet. Opnieuw, ik beweer niet dat 3mmc geen serotonine gebruikt.


Ohja, en omdat 3mmc op een feestje niet moet onderdoen tov coke die vele malen duurder is.
Klik om te vergroten...
3-mmc verhoogt de hoeveelheid beschikbare noradrenaline en dopamine in het zenuwstelsel. Daarnaast heeft het ook een klein effect op de serotonine. De serotonine die wordt aangesproken is minder hoog dan wanneer je XTC neemt. Er wordt echter wel gebruik van gemaakt.6 mei 2020
www.drugsinfoteam.nl › 3-mm...
3-mmc serotonine - drugsinfoteam.nl
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
3-mmc verhoogt de hoeveelheid beschikbare noradrenaline en dopamine in het zenuwstelsel. Daarnaast heeft het ook een klein effect op de serotonine. De serotonine die wordt aangesproken is minder hoog dan wanneer je XTC neemt. Er wordt echter wel gebruik van gemaakt.6 mei 2020
www.drugsinfoteam.nl › 3-mm...
3-mmc serotonine - drugsinfoteam.nl
Klik om te vergroten...

Uw link linkt naar GHB. Maar dus, het verbruikt weinig serotonine. Daarom nemen veel mensen in hun mdma pauze waarschijnlijk (onterecht) 3mmc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
John Trap zei:
Ik ben even benieuwd wat er nou zo fantastisch is aan 3-MMC. Ik zie dat half DF zich een hartvernauwing snuift aan dat spul, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo bijzonder is. Sidenote is dat ik ook nooit 4-MMC heb gehad, wat mij wel meer aantrekt, maar ook weer een beetje afgunstig maakt door de dwangmatigheid daarvan.
Klik om te vergroten...
3-MMC is ook helemaal niet zo bijzonder. Ik denk dat je het goed hebt begrepen.
Het is meer dat 3-MMC op dit moment een van de minst shitty research chemical stimulanten is die nog is overgebleven. 4-MMC was een stuk lekkerder inderdaad, maar heel erg more-ish. Dus het is de hele tijd meer, meer, meer.

Lekker bij de klassieke middelen blijven dus. Die zijn een stuk beter.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
3-MMC is ook helemaal niet zo bijzonder. Ik denk dat je het goed hebt begrepen.
Het is meer dat 3-MMC op dit moment een van de minst shitty research chemical stimulanten is die nog is overgebleven. 4-MMC was een stuk lekkerder inderdaad, maar heel erg more-ish. Dus het is de hele tijd meer, meer, meer.
Klik om te vergroten...
Jij schrijft in 1 post waar ik meerdere posts voor nodig had. Waarvoor dank.

+1 dus
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
3-MMC is ook helemaal niet zo bijzonder. Ik denk dat je het goed hebt begrepen.
Het is meer dat 3-MMC op dit moment een van de minst shitty research chemical stimulanten is die nog is overgebleven. 4-MMC was een stuk lekkerder inderdaad, maar heel erg more-ish. Dus het is de hele tijd meer, meer, meer.

Lekker bij de klassieke middelen blijven dus. Die zijn een stuk beter.
Klik om te vergroten...
Is ook maar een mening he,
Mijn favo chems zijn de pyro's en tja die vinden andere weer helemaal niks, ik vind 3-mmc echt niet een van de betere van het moment.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
3-mmc verhoogt de hoeveelheid beschikbare noradrenaline en dopamine in het zenuwstelsel. Daarnaast heeft het ook een klein effect op de serotonine. De serotonine die wordt aangesproken is minder hoog dan wanneer je XTC neemt. Er wordt echter wel gebruik van gemaakt.6 mei 2020
www.drugsinfoteam.nl › 3-mm...
3-mmc serotonine - drugsinfoteam.nl
Klik om te vergroten...
In deze review lees ik dat 3-MMC al snel wordt afgebroken tot andere stoffen in het lichaam. Maar wat de bindingsaffiniteit is van die stoffen op bepaalde receptoren, dat weten we niet. Er zijn ook verder geen menselijke in vivo tests gedaan. Dus over wat het precies allemaal doet in je lichaam, daarover tasten we nogal in het duister..

https://www.who.int/medicines/access/controlled-substances/4.4_3-MMC_CritReview.pdf?ua=1
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
Is ook maar een mening he,
Mijn favo chems zijn de pyro's en tja die vinden andere weer helemaal niks, ik vind 3-mmc echt niet een van de betere van het moment.
Klik om te vergroten...
Uiteraard draait het net om waar je naar op zoek bent. Sommigen vinden het fijn dat je van 3-MMC niet zo zienderogen onder invloed raakt. Het is maar net welke maatstaf je gebruikt inderdaad. 'You can't judge a Fish by it's ability to climb a tree' :wink:

Maar over het algemeen is er wel een reden waarom de klassieke middelen zo populair zijn geworden en de andere middel niet zo. Ja, die andere middelen kunnen voor een niche-markt wel wat voordelen bieden. Maar meestal hebben ze ook een hoop nadelen die je dan maar voor lief moet nemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sws haalt elk klassiek middel het van 3mmc. Je krijgt van alles een net iets gevoel en iets later alweer dat net niet gevoel. Het 1ste lijntje is een leuke rush, beetje zoals de mdma die inkickt maar dan een hele lage dosis. Het energieke van een minipepdosis en de stemming van een smal cokelijntje. Maar full on effects vergelijkbaar met deze 3 middelen ga je niet krijgen.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn ervaring;

3-MMC vind ik heel erg op pep lijken. Het voelt alleen een stuk “milder”, wat minder dwangmatig. Je bent gewoon continu op een bepaald level zonder ups en downs en je kan zo lang doorgaan als je wilt. De kater vind ik van alle drugs ook het minst groot. Bovendien is het zeer goedkoop en je hoeft er geen dealer voor te bellen.

Enige downside voor mij is dat een erectie vrijwel onmogelijk is!! Dit heb ik met geen enkele andere drug.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Uiteraard draait het net om waar je naar op zoek bent. Sommigen vinden het fijn dat je van 3-MMC niet zo zienderogen onder invloed raakt. Het is maar net welke maatstaf je gebruikt inderdaad. 'You can't judge a Fish by it's ability to climb a tree' :wink:

Maar over het algemeen is er wel een reden waarom de klassieke middelen zo populair zijn geworden en de andere middel niet zo. Ja, die andere middelen kunnen voor een niche-markt wel wat voordelen bieden. Maar meestal hebben ze ook een hoop nadelen die je dan maar voor lief moet nemen.
Klik om te vergroten...
Denk dat een hoop mensen gek zijn op stims met serotonine actie, kijk naar 4-fmp die was op het einde ook mega geworden onder de algemene gebruiker. Persoonlijk vind ik serotonine actie juist helemaal niks geef mij dan maar mdma. Extreme dopamine rush is meer mijn ding, maar dat is veel meer niche volgensmij.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Grappig om te zien hoe iedereen het ervaart 😂 ik vind het echt totaal niet op pep lijken.
Techneut zei:
Mijn ervaring;

3-MMC vind ik heel erg op pep lijken. Het voelt alleen een stuk “milder”, wat minder dwangmatig. Je bent gewoon continu op een bepaald level zonder ups en downs en je kan zo lang doorgaan als je wilt. De kater vind ik van alle drugs ook het minst groot. Bovendien is het zeer goedkoop en je hoeft er geen dealer voor te bellen.

Enige downside voor mij is dat een erectie vrijwel onmogelijk is!! Dit heb ik met geen enkele andere drug.
Klik om te vergroten...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Grappig om te zien hoe iedereen het ervaart 😂 ik vind het echt totaal niet op pep lijken.
Klik om te vergroten...
Tja, ieder lichaam is anders. Ik heb bijvoorbeeld niks met coke, enkel hartkloppingen, paranoia en een vreselijke kater/dip zodra het op is. 😉
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou het in de prullenbak pleuren de oldschool shit blijft toch het beste
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen idee ook. Ben redelijk verslaving gevoelig maar kon dit easy links laten liggen.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Lekker base roken
Klik om te vergroten...
Base coke snuiven en een bloedneus krijgen
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blauweaap zei:
Ik zou het in de prullenbak pleuren de oldschool shit blijft toch het beste
Klik om te vergroten...
Lekker base roken
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is een markt voor wat mildere middelen. Dat zag je ook aan het succes van 4-FA. Iets meer een euforisch randje dan bij bijvoorbeeld speed, maar niet helemaal een mongool worden zoals bij MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."