Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHULP GEVRAAGD!! 1cp-LSD en 1P-LSD gaat helemaal niet zo goed!

HULP GEVRAAGD!! 1cp-LSD en 1P-LSD gaat helemaal niet zo goed!

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je eenmaal zo'n intens slechte trip hebt meegemaakt dan kan je daar in het vervolg gevoeliger voor zijn. Ik zou je vriend dan ook willen aanraden om een lange (maanden) pauze in te lassen qua psychedelica.

Je vriend geeft aan dat het nu weer goed met hem gaat, dat is fijn om te horen. Hij kan zich niet alles herinneren, dit kan echter nog wel komen (maar dat hoeft niet natuurlijk). De emotionele impact van zo'n intense ervaring kan pas later volledig tot je doordringen. Bij mij zat er 2,5 maand tussen de bad trip en het moment waarop dat pas tot me doordrong en ik hier alsnog veel last van kreeg (PTSS, uiteindelijk dankzij therapie wel weer goed gekomen). Hiermee wil ik je niet bang maken, maar wees je bewust van het feit dat het best een tijd kan duren voordat dit verwerkt is, onderschat het niet. Nogmaals, niet iedereen zal hier last van krijgen, maar het kan wel.

Wat betreft dosering en jezelf overschatten, Wat Dirkjan ook al zegt, je gaat bedrogen uitkomen. Ik snap de drang naar harder trippen heel goed, ik heb zelf ook lang gezocht naar 'nog vager'. Echter is er aan het eind van dat pad niks behalve nare shit. Overschat jezelf niet, doseer niet te hoog, neem genoeg met wat de drug je biedt zonder naar meer te blijven zoeken. Dan hou je het leuk voor jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Djadja zei:
Ja op basis van 50 microgram en 125 microgram.
Klik om te vergroten...
Ik lees vaker dat psychedelica exponentieel sterker wordt met een hogere dosis. Er wordt ook vaak aangeraden met kleine stapjes te verhogen als je een sterkere trip wilt. Bijvoorbeeld 25ug meer dan de vorige keer.

Klinkt inderdaad alsof hij in een hele heftige thoughtloop terecht kwam en zichzelf niet meer was. Ik denk dat je het naar omstandigheden goed hebt aangepakt. Misschien volgende keer benzos op zak houden al tijdens de trip?

Sterkte voor je vriend!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het even lekker rustig aan opbouwen in ieder geval.. Maar ik denk dat hij na een paar maanden rust wel weer wat kan proberen.
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zal me even voor stellen, ik ben Djadja en ben heel wat bekent met Psychedelica.

Ik en mijn vriend vonden het een goed idee om lekker te gaan spacen, dat deden we eerst in het twiske ( tussen zaandam en Purmerend) in april op 1P-LSD met een dosis van 200 Microgram, we hebben een aangename rijs gehad en we wilde volgende keer een hogere dosis op een mooiere plek in Nederand proberen.

Nu is mijn vriend niet zo heel bekend met psychedelica, we hebben hooguit truffels gedaan 15 Gram en 2CB 4 pillen.

We zijn een paar dagen geleden op Terschelling aangekomen, zo wat is het hier mooi zeg! We zouden dan op 19 juli lekker vroeg beginnen met 300 Microgram 1-P LSD

het is 11 uur in de ochtend en we gaan op de fiets richting west terscheling vanaf oosterend (12 km fietsen) (e-bike) na aangekomen op locatie begon het in te werken en we voelden ons heerlijk op dat moment, we gaan het strand op en we liggen op het strand lekker te space en te kijken naar hoe mooi Nederland wel niet is,

op eens word het wel heel warm op het strand en besluiten we richting de schaduw te lopen waar je ook kan zitten op de bank, opeens begint mijn vriend te zeggen ¨Djadja bloed me neus?" ik zeg nee, en we lopen door naar het bankje om even wat te relaxen en te drinken. Mijn vriend begon vanaf dat moment steeds vager te reageren en bleef in herhaling vallen door te zeggen ¨Djadja bloed me neus?" ik begin er van te schrikken en wist gelijk dat dit niet goed was, ik heb mijn vriend zijn spullen afgenomen (ringen sieraden telefoon en portemonnee.) ik ben toen naar de visboer gefietst en heb toen voor ons beiden ijsjes gehaald en 2 blikjes fanta. We dronken de fanta op maar me vriend begon nog raarder te doen. Ik schrok hier echt heel erg van. Hij bleef continu in herhaling met (Djadja bloed me neus?) ik zeg nee bloed niet, hij begon steeds vager en vager te worden en begon zelfs mij pijn te doen. Op het moment dat het erger werd, heb ik de ambulance gebeld om advies en of hulp.

De ambulance broeder heeft gezegd dat het helaas uitgezeten moet worden en dat er niets kan gebeuren, maar als mijn vriend mensen aanvalt dan zal een heel team van politie agenten hem in de boeien gaan slaan. Toen de ambulance er was stond, begon mijn vriend helemaal in paniek te raken en begon in het Duits help, help te roepen en begon over de grond te rollen. ik wil dit niet meer te schreeuwen. Mijn vriend begon zelf over de grond te rollen en dingen te eten en zichzelf uit te kleden. Weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en het was nog al beangstigend.

Wij hebben het LSD gekocht via een website die wel meer RC producten verkoopt

Graag hoor ik nog advies.

Gr,

Djadja

(sorry voor spelfouten, ben erg moe en geschrokken van gister) als er eventueel aanvulden informatie nodig is hoor ik het graag!!!)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Poeh wat een nare ervaring zeg. Blijkbaar was die 300ug toch even te veel van het goede. Ik zie Mezelf als een redelijke bevorderde psychonaut maar 300ug zou ik ook niet even zomaar nemen. Nou reageert iedereen anders en ben ikzelf redelijk gevoelig voor middelen en dus is je vriend dat misschien ook wel.
Blijft wel een wat vreemde en rare reactie maar in paniek en angst kunnen mensen nou eenmaal hele rare dingen gaan doen.

Hoe gaat het nu met je vriend en wat is zijn ervaring hiervan? Wat heeft hij zelf meegemaakt en wat herinnert hij zich? Ben wel erg benieuw wat er in hem om ging op dat moment. Voor nu is voor hem "rust" even het belangrijkste en over de ervaring uitgebreid praten en relativeren. Is wel even goed om dit op de juiste manier te laten verwerken.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik hoop dat het goed gaat met je vriend nu..

ik kan me nog een avond herinneren vorig jaar,
ik bracht een vriend naar zijn auto om 3 uur snachts hij stond voor zijn auto, toen kwam er een man naakt uit een huis gerend en sloeg hem volop op zn bek, waaruit ik ook reageerde, maar bleek later dat die aan de lsd zat
T
TruetrufflesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Had hij al eens eerder LSD geprobeerd?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ohh wat rot voor jullie! En dan ook nog ergens ver van huis.
Ik had verwacht dat de ambulance broeder hem een kalmeringstablet, een pammetje, zou geven. Dat haalt de scherpe randjes toch wel van de trip af?

Bij zo'n hoge dosering kan het wel gebeuren dat iemand buiten zichzelf treedt, zeg maar niet meer zelfbewust is, en zo'n rare dingen gaat doen. Het is een hoge dosering, en hij had niet veel ervaring. Ik denk niet dat het aan de zegels gelegen heeft.

Zorg de komende dagen dat je veel slaapt, goed eet en veel beweging hebt in de buitenlucht. En praat er veel over, of schrijf het op, zodat jullie het kunnen verwerken. Blijf je er na een paar maanden nog steeds erg mee zitten, ga dan naar de huisarts.

Heel veel sterkte samen! Het komt vast goed.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is een potent psychedelicum en hoge dosering voor iemand die er nog niet goed mee bekend is. Kans groot dat het gewoon de bestelde stof was maar simpelweg te nieuw, te extreem, te veel. Omdat de ervaring niet te "sturen" is ligt een psychotische aanval op de loer, op een gegeven moment ga je een grens over een laat je je meevoeren in, in dit geval, een (very) bad trip. Het schijnt dat AL-LAD wat vergevingsgezinder is. Beetje mosterd na de maaltijd maar voor een volgende x (en met een lagere dosering beginnen...). Als hij ooit nog wil.... veel sterkte in elk geval, e.e.a. heeft er bij jullie allebei ongetwijfeld flink ingehakt. Hou ook zoals hiervoor aangegeven de komende periode goed in de gaten.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb hier op het forum gelezen dat het kan helpen om een benzo te nemen als je te hard gaat. en daarmee hun trip weer beter maken. misschien dat valeriaan en dextro tableten kunnen helpen. zag bij een smartshop die dat verkocht als trip stopper. misschien interesant om zelf meer over op te zoeken of dit ook echt werkt. en wat de voor en nadelen hiervan kunnen zijn.
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste mensen,

Het gaat weer goed met m’n vriend, we hebben er over gepraat en hij kan zich niks herinneren van wat er precies is gebeurd, hij zegt dat hij delen er nog wel van weet. ( Zo als de ambulance die er was )


We hebben eerder LSD gedaan dat was 210 microgram en toen hadden wij wel een fijne ervaring. Noch merkte ik aan me vriend dat hij heel erg het drang had het huis schoon te maken. We hebben thuis lopen trippen.


ook wil ik toevoegen dat hij zich kan heugen dat hij in een soort loop zat, ook heeft mijn vriend gezegd dat hij in een soort film zat met Silvester Stallone en kon hij zich herinneren dat ik hem terug stuurden naar de bank waar hij op dat moment zat ( i.v.m. met andere mensen die langs liepen en omdat hij soms helemaal in paniek was elke keer opnieuw.


Ik kan niet begrijpen wat de LSD precies heeft gedaan met hem waardoor hij in een soort loop of spiraal is beland, ik merkte aan hem dat hij het soms wel in de gaten had.


Opmerkelijk is wel dat het begon met “ bloed me neus Djadja” en dat het steeds vaker en erger werd na mate de tijd. Op een gegeven moment was hij totaal niet in staat om nog iets normaals te zeggen of met mij te communiceren, hij was totaal niet meer zichzelf.



Toen we thuis waren hebben we een benzo toegediend en werd het rustig gelukkig.


Wat denken jullie wat er mis is gegaan? En hebben andere mensen ook zo een ervaring als deze gehad?



Ik hoor het graag! Groetjes!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Djadja zei:
Wat denken jullie wat er mis is gegaan? En hebben andere mensen ook zo een ervaring als deze gehad?
Klik om te vergroten...
Heb je de reacties wel goed gelezen? Dosis, setting en sitting. Ik ben vaker fout gegaan op de lagere dosissen dan op de echte hogere dosissen maar dit is opzich geen rare reactie hoor met een dosis van 300ug.

Was die vorige keer 210ug geteste zegels en van dezelfde vendor?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Djadja zei:
Wat denken jullie wat er mis is gegaan?
Klik om te vergroten...
het maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt opgedaan, een hoge dosis LSD blijft een hoge dosis LSD, en je kunt er doekjes omheen winden maar als je jezelf gaat overschatten kom je gewoon altijd bedrogen uit
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Djadja zei:
Wat denken jullie wat er mis is gegaan? En hebben andere mensen ook zo een ervaring als deze gehad?
Klik om te vergroten...
Ik vraag me ook af of je de reacties wel hebt gelezen? Ik neem niet voor niks de moeite om te reageren!
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Heb je de reacties wel goed gelezen? Dosis, setting en sitting. Ik ben vaker fout gegaan op de lagere dosissen dan op de echte hogere dosissen maar dit is opzich geen rare reactie hoor met een dosis van 300ug.

Was die vorige keer 210ug geteste zegels en van dezelfde vendor?
Klik om te vergroten...
Beste mensen,

Ik heb de reacties gelezen, ik denk gewoon dat de dosering te hoog was en ik denk ook dat we de LSD hebben onderschat.
Wij dachten dat het wel mee zou vallen en we wilde meer visuals zien en meer voelen, we hebben ook een keer DMT gedaan samen met mijn vader ( hij is een sjamaan ) en dat ging ook goed, vandaar de (te) hogen dosering.
Voor de rest was de set en setting fantastisch goed en mooi, voor de echte ervaren mensen op deze forum raad ik echt aan om lekker de natuur in te gaan!

Ik heb dan nog een vraag, is het nog verstandig dat m’n vriend in de toekomst nog LSD of andere trip middelen kan gaan gebruiken op lagen dosis? Of is dat geen goed plan?

Ik wil jullie hartelijk Bedanken voor het mee denken!
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Truetruffles zei:
Had hij al eens eerder LSD geprobeerd?
Klik om te vergroten...
Ja op basis van 50 microgram en 125 microgram.
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nickje zei:
Is een potent psychedelicum en hoge dosering voor iemand die er nog niet goed mee bekend is. Kans groot dat het gewoon de bestelde stof was maar simpelweg te nieuw, te extreem, te veel. Omdat de ervaring niet te "sturen" is ligt een psychotische aanval op de loer, op een gegeven moment ga je een grens over een laat je je meevoeren in, in dit geval, een (very) bad trip. Het schijnt dat AL-LAD wat vergevingsgezinder is. Beetje mosterd na de maaltijd maar voor een volgende x (en met een lagere dosering beginnen...). Als hij ooit nog wil.... veel sterkte in elk geval, e.e.a. heeft er bij jullie allebei ongetwijfeld flink ingehakt. Hou ook zoals hiervoor aangegeven de komende periode goed in de gaten.
Klik om te vergroten...
Bedankt, wij gaan het ooit nog een keer proberen maar dan op lage dosis.
D
DjadjaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Heb je de reacties wel goed gelezen? Dosis, setting en sitting. Ik ben vaker fout gegaan op de lagere dosissen dan op de echte hogere dosissen maar dit is opzich geen rare reactie hoor met een dosis van 300ug.

Was die vorige keer 210ug geteste zegels en van dezelfde vendor?
Klik om te vergroten...
Yes van de zelfde vendor idd, maar niet getest.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als iemand (tijdens een trip) last heeft van angsten en wanen (gedachten die niet overeenkomen met de werkelijkheid) dan is het beste om die wanen niet te bevestigen of te ontkennen, maar er wel over in gesprek te gaan. Dat is niet heel makkelijk moet ik toegeven. Je kunt dan proberen vragen te stellen over hoe die persoon bij het idee komt dat de neus bloedt, wat die ervaring dan is, of die persoon dat vaker zo heeft ervaren, of er misschien ook andere verklaringen mogelijk zijn (zoals een connectie met de trip), dat soort dingen.

Het probleem van wanen ontkennen kan zijn dat het de boel escaleert. Soms word jij als persoon verworpen, zo van: 'die persoon praat onzin en heeft niet het beste met me voor'. Of de persoon kan nog erger verward en angstig raken. Daarom is dat niet zo'n goede strategie.

Als iemand gewelddadig wordt naar anderen dan wordt het een stuk lastiger. Je moet dan uiteraard afstand blijven houden en proberen de omgeving veilig te houden voor die persoon. Als iemand echt heel ernstig agressief is, dan is soms fixeren de enige optie. Let er dan wel bij op dat je mensen NOOIT mag fixeren op de borst of keel, want dan kunnen ze stikken (denk aan George Floyd).
Zo'n situatie is natuurlijk wel extreem stressvol voor een trippend persoon, en mag dus alleen een allerlaatste redmiddel zijn, puur om anderen te beschermen tegen die persoon.

In alle andere gevallen moet je proberen deëscalerend op te treden. Dat begint met een vriendelijke, open en rustige houding vanwaaruit je nieuwsgierig vraagt wat er aan de hand is en hoe die persoon dat allemaal ervaart. Wat ook goed kan werken is de setting veranderen. Als je buiten bent; even naar binnen gaan bijvoorbeeld, of omgekeerd: van binnen naar buiten. Zorg ervoor dat de persoon naar een prikkelarme omgeving wordt begeleid waar die persoon optimaal tot rust kan komen. Biedt een kopje thee aan en een dekentje (werkt ook kalmerend). Blijf contact maken met de persoon, maar niet op een dwingende of een verontruste manier. Je eigen (lichaams)houding is dus ook heel belangrijk bij het deëscalerend optreden.

Via deze link kan je de volledig Manual For Psychedelic Support lezen. Daarin staan dus allerlei van dit soort tips.

Download the Manual

The Manual of Psychedelic Support may be downloaded in 'Screen' or 'Print' Resolution by following these links
psychsitter.com

Een andere aanrader is het boek The Psychedelics Explorer's Guidev van James Fadiman. Daarin staan voorbereidingstips voor mensen die gaan trippen, en een uitgebreide uitleg over wat je rol als tripsitter of medetripper is en hoe je deëscalerend kan optreden.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."