#1
Als je eenmaal zo'n intens slechte trip hebt meegemaakt dan kan je daar in het vervolg gevoeliger voor zijn. Ik zou je vriend dan ook willen aanraden om een lange (maanden) pauze in te lassen qua psychedelica.
Je vriend geeft aan dat het nu weer goed met hem gaat, dat is fijn om te horen. Hij kan zich niet alles herinneren, dit kan echter nog wel komen (maar dat hoeft niet natuurlijk). De emotionele impact van zo'n intense ervaring kan pas later volledig tot je doordringen. Bij mij zat er 2,5 maand tussen de bad trip en het moment waarop dat pas tot me doordrong en ik hier alsnog veel last van kreeg (PTSS, uiteindelijk dankzij therapie wel weer goed gekomen). Hiermee wil ik je niet bang maken, maar wees je bewust van het feit dat het best een tijd kan duren voordat dit verwerkt is, onderschat het niet. Nogmaals, niet iedereen zal hier last van krijgen, maar het kan wel.
Wat betreft dosering en jezelf overschatten, Wat Dirkjan ook al zegt, je gaat bedrogen uitkomen. Ik snap de drang naar harder trippen heel goed, ik heb zelf ook lang gezocht naar 'nog vager'. Echter is er aan het eind van dat pad niks behalve nare shit. Overschat jezelf niet, doseer niet te hoog, neem genoeg met wat de drug je biedt zonder naar meer te blijven zoeken. Dan hou je het leuk voor jezelf.
Je vriend geeft aan dat het nu weer goed met hem gaat, dat is fijn om te horen. Hij kan zich niet alles herinneren, dit kan echter nog wel komen (maar dat hoeft niet natuurlijk). De emotionele impact van zo'n intense ervaring kan pas later volledig tot je doordringen. Bij mij zat er 2,5 maand tussen de bad trip en het moment waarop dat pas tot me doordrong en ik hier alsnog veel last van kreeg (PTSS, uiteindelijk dankzij therapie wel weer goed gekomen). Hiermee wil ik je niet bang maken, maar wees je bewust van het feit dat het best een tijd kan duren voordat dit verwerkt is, onderschat het niet. Nogmaals, niet iedereen zal hier last van krijgen, maar het kan wel.
Wat betreft dosering en jezelf overschatten, Wat Dirkjan ook al zegt, je gaat bedrogen uitkomen. Ik snap de drang naar harder trippen heel goed, ik heb zelf ook lang gezocht naar 'nog vager'. Echter is er aan het eind van dat pad niks behalve nare shit. Overschat jezelf niet, doseer niet te hoog, neem genoeg met wat de drug je biedt zonder naar meer te blijven zoeken. Dan hou je het leuk voor jezelf.