Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeftige bijwerkingen 3MMC

Heftige bijwerkingen 3MMC

41 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem ongeveer 100 mg in 1 dosis en pak max 2 keer bij, dus dat is al 300. Vind 500 mg dus niet heel extreem. Maarja er is iets niet helemaal goed gegaan dus ik zou deze stof ook niet opnieuw nemen als ik hem was.
Sterkte!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Het is nog niet duidelijk of 3-mmc een echte slurper is. De sero dip is in ieder geval beduidend minder bij mij, wat juist een valkuil is met dit spul.

Uiteraard is het slecht om zo lang achter elkaar te gebruiken maar in 1x 500 mg nemen brengt ook aanzienlijke risico's met zich mee. De vraag wat schadelijker is, 1 harde dreun of meerdere kleine dreunen laat ik over aan de experts.


Klopt zeker, maar gezien deze situatie zou ik zeggen dat het geen zin heeft om hier over te stressen. Als je dit eenmalig doet dan is de kans klein dat je meteen permanente schade hebt. Doe je dit elke week (wat ik dus deed en hogere doseringen), dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Voor mij voelt 3-MMC ook veel meer als een soort kortwerkende wazige speed dan als een serotonineslurper. Ook de kater is voor mij categorie pepkater en niet MDMA-achtige kater, veel minder erg dus. Ik heb het ‘maar’ tot 300 mg gehad omdat ik gevoelig ben voor amfetaminebijwerkingen, helaas wat minder voor de mentale effecten. :wink: Nu is ‘hoe het voor mij voelt’ niet zo relevant aangezien we nog niet zoveel feiten over deze RC kennen behalve dat cathinonen over het algemeen niet zo aardig zijn voor je cardiovasculaire systeem... en ik denk dat we er veiligheidshalve ook maar vanuit moeten gaan dat het een serotonineslurper is. :)

Ik lurkte pas een keer aan m’n vaporizer na een avondje 3-MMC met een sterk wietje erin en toen werd het wel interessant, kwam een stuk vager aan dan normaal. Had verwacht dat het een helderdere stoned zou worden juist. Maar niet dus. Dat even als random feit tussendoor. :’)

Maar 500 is geen zieke hoeveelheid i.m.o. Wel een forse, ik zou me er niet aan wagen. Hoe is het nu @TiesE? Voel je je al wat beter?
h
heerutosenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik zelf heb gemerkt is dat het eerder aan de batch ligt dan de 3mmc.

Ik heb batches gehad waarbij er probleemloos meerdere grammen doorheen gingen in een avond zonder problemen de volgende dag en tijdens de space lekker comfortabel en rustige hartslag.

En andere batches van een single dose (ik neem standaard 175mg tot 250mg in 1x afhankelijk van hoe sterk het is)ineens extreem verhoogde bloeddruk hartkloppingen en inderdaad ook kortademigheid en soms rillingen van de kou.

Beste wat je sowieso kunt doen is altijd laag starten bij een nieuw middel of nieuwe batch (zelfs van de zelfde vendor)
Zorgen dat je een benzo achter de hand hebt als safety.
En rustig adem oefeningen doen (rustige muziek helpt dan ook)

Sowieso goed blijven drinken en proberen te plassen (extreme vocht retentie kan ook ademnood geven) ook hier bied een benzo snel uitkomst.

Mocht je merkbaar cardiovasculaire bijwerkingen te pakken krijgen kun je het beste liggen met je benen omhoog, zodat bloed makkelijk naar je hart kan lopen en wederom diep en gecontroleerd adem halen.

In mijn geval heb ik een paar keer een soort super potente 3-mmc gekregen die verkocht werd als Mephedrone. Zelfs met een lage dosering al hartkloppingen en extreme vaatvernauwing. Ook veel minder serotonine chillheid, maar juist heel speedy. Enige pluspunt van die zooi was dat je echt mega geil werd en bleef haha.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
heerutosen zei:
Wat ik zelf heb gemerkt is dat het eerder aan de batch ligt dan de 3mmc.

Ik heb batches gehad waarbij er probleemloos meerdere grammen doorheen gingen in een avond zonder problemen de volgende dag en tijdens de space lekker comfortabel en rustige hartslag.

En andere batches van een single dose (ik neem standaard 175mg tot 250mg in 1x afhankelijk van hoe sterk het is)ineens extreem verhoogde bloeddruk hartkloppingen en inderdaad ook kortademigheid en soms rillingen van de kou.

Beste wat je sowieso kunt doen is altijd laag starten bij een nieuw middel of nieuwe batch (zelfs van de zelfde vendor)
Zorgen dat je een benzo achter de hand hebt als safety.
En rustig adem oefeningen doen (rustige muziek helpt dan ook)

Sowieso goed blijven drinken en proberen te plassen (extreme vocht retentie kan ook ademnood geven) ook hier bied een benzo snel uitkomst.

Mocht je merkbaar cardiovasculaire bijwerkingen te pakken krijgen kun je het beste liggen met je benen omhoog, zodat bloed makkelijk naar je hart kan lopen en wederom diep en gecontroleerd adem halen.

In mijn geval heb ik een paar keer een soort super potente 3-mmc gekregen die verkocht werd als Mephedrone. Zelfs met een lage dosering al hartkloppingen en extreme vaatvernauwing. Ook veel minder serotonine chillheid, maar juist heel speedy. Enige pluspunt van die zooi was dat je echt mega geil werd en bleef haha.
Klik om te vergroten...
Het beste wat je kan is het laten testen voordat je het neemt. Nu ben je je eigen proefdier.
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij zijn er veel vendors die iets anders verkopen. Laatste keren heb ik veel 3-mmc gehad waarvan bv je tanden verdoven, die idd zeer speedy is, waarvan de euforie minder en korter is... Dat zijn volgens Mij andere stoffen... Lijkt wel alsof er nergens meer pure 3mmc te vinden is.
500mg is nog niet zo veel, tenzij het een andere stof is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi TiesE,

Helaas zie ik deze post eigenlijk te laat, want ik vind met name de benaudheid toch wel een serieus symptoom. Zeker als de benauwdheid gepaard gaat met misselijkheid en duizeligheid (dat zag ik dan weer niet in je post) of pijn op de borst, dan is het belangrijk om gelijk medische hulp in te schakelen. Dat zijn namelijk kenmerken van hartfalen en longproblemen.

Alles wat te maken heeft met je hart en je longen is essentiëel. Ik deel je analyse dat het in dit geval hoogstwaarschijnlijk gaat om een vaatvernauwend effect in de longen, waardoor je minder goed zuurstof kunt opnemen en dus kortademig wordt. Het vaatvernauwende effect van 3-MMC (en andere cathinones) is bekend, en dat kan ook inwendig plaatsvinden. Maar dat kan dus gevaarlijk zijn! Zeker als je naast de kortademigheid last krijgt van pijn op de borst, misselijkheid of braken, zweten, of uitstralende klachten zoals pijn in de arm of in de keel of kaak, dan is medisch zorg echt nodig. Dat zijn namelijk symptomen van een hartinfarct.

In de ambulance of bij de spoedeisende hulp hebben ze een zuurstofsaturatiemeter. Daarmee kunnen ze gemakkelijk meten hoeveel zuurstof je bloed bevat. Dat is een belangrijke indicator of je last hebt van longklachten. Als je slechts een paniekaanval hebt dan kan dat met zo'n zuurstofsaturatiemeter gemakkelijk worden uitgesloten. Ook kan je gemakkelijk aan een hartmonitor gelegd worden om te checken of er geen problemen zijn met de hartslag.

Als iemand last heeft van kortademigheid en misselijkheid of duizeligheid dan zou ik dus wel echt 112 bellen. Het kan een voorteken zijn van iets heel ernstigs en je wil daar op tijd bij zijn.

Kortademigheid kan ook een symptoom zijn van paniek of angst, dat maakt het inderdaad lastig. Vandaar dat je dus goed moet opletten op eventuele andere symptomen (dus duizeligheid, misselijkheid, ). Helaas kunnen die weer redelijk vaag zijn. Dus daarom denk ik dat je in dit soort gevallen liever te snel medische hulp inschakelt dan te laat.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloof dat niemand dit nog heeft gestuurd, zowel excuus..

Maar het verschil tussen orale 3-MMC en nassale 3-MMC is echt erg groot qua dosering.

100mg nassaal voel ik echt heel sterk, terwijl als ik dit oraal neem het effect veeeeel minder heftig is maar wel langer aanhoudt en fijner is. 500mg nassaal is een best enorme dosis. Oraal valt dat heel erg mee.. TS vertelt niet hoe hij het heeft genomen, dus of het een hoge dosis is is lastig te bepalen.

Ik denk dat je hersteld na wat tijd:). Volgende keer iets minder nemen en over een korter tijdbestek nemen.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Gaat inmiddels weer redelijk goed iedereen. Ben nog wel even naar de huisarts geweest, maar serieuze problemen zijn uitgesloten. Waarschijnlijk inderdaad een vaatvernauwing in mijn longen.
Thanks for the good care for this Newbie!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
TiesE zei:
Gaat inmiddels weer redelijk goed iedereen. Ben nog wel even naar de huisarts geweest, maar serieuze problemen zijn uitgesloten. Waarschijnlijk inderdaad een vaatvernauwing in mijn longen.
Thanks for the good care for this Newbie!
Klik om te vergroten...

Maar heb je het nasaal of oraal genomen? Zoals @Stonologie aangeeft, kan dat behoorlijk verschil maken. En kunnen anderen hiervan leren.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Maar heb je het nasaal of oraal genomen? Zoals @Stonologie aangeeft, kan dat behoorlijk verschil maken. En kunnen anderen hiervan leren.
Klik om te vergroten...
Nasaal gebruik. Redelijke doses dus.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gelukkig gaat het alweer beter! Tnx voor de update!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste mensen
Als ik alle reacties in dit draadje eens goed doorlees, en laat binnen dringen,
Dan rijst bij mij de vraag:
Waar zijn we eigenlijk mee bezig met de 3mmc.. en nog meer rc's, maar nu even specifiek over 3mmc?
Al die bijwerkingen?
Deze geven mij aan, dat je met het innemen van deze rc je eigenlijk je hele lijf aan het verrinneweren bent. Of: aan het Verkrachten, zo u wilt.
Ongelooflijk, de reactie van alleen al je vasculaire lichaamssysteem van bloedtransport wat tering belangrijk is.
Voor mij nu een reden om per direct met de rc's te stoppen.
Ik ben 2 dagen geleden voor de tweede keer stevig bad gegaan op een 2fdck trip, en deze was absoluut van goede kwaliteit...
Vechtende tegen dat bad gaan kwam ik tot de conclusie dat ik klaarblijkelijk heel verkeerd bezig was, ik kreeg de boodschap mee van: wat doe je nou eigenlijk allemaal.
Je lijkt wel volkomen gek geworden met deze zooi in je lijf te stoppen.
Kappen met deze zooi!
Met alle chemicals preparaten, omdat de belasting van je lijf heel erg groot kan zijn.
Getuige de dip die ik ervan kreeg. Ook goed voor enkele dagen sappelen.
Het visuals bekijken is mooi, erg mooi zelfs, maar is dit het allemaal wel waard?
Kwartier genieten. Halve dag naar de kloten.
Mijn eigen antwoord is: nee.
Zo ontzettend enorm prettig is het op zichzelf niet...en staat in geen enkele verhouding met datgene wat je je jezelf aandoet en waarvan je Who knows wat je er later van gaat merken?
Voor mij maakt het niet zoveel uit.
Ik hoef niet zo heel lang meer.
Maar de meeste mensen hier?
Die moeten minstens nog 45, 55 jaar....ergo kan het dus geen kwaad om hier eens diep over na te denken vind ik...
Weet, Wat gij eet!!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is dat 3mmc gewoon heel veel ter sprake komt wegens populariteit / verslavingsgevoeligheid.

Mensen staan niet stil bij de gevolgen van RC's.
Het is gewoon 2x klikken, snuiven/bommen, een leuke avond en bovenal spotgoedkoop.
Moet mis gaan op deze manier.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het gaat om de enorme, mega, gigantische foute aandacht die er gevestigd is ( alweer!) Op designer drugs.
En wat is er voor grappie dan moeilijker, om dan maar meteen maar a l l e groepen rc's in het verdomhoekje te plaatsen.
m e t een totaalverbod.
Ze zouden veel beter, en dit weten we allemaal, de sterke drank eens moeten bezien.
Honderden verkeersdoden
Zeer verslavend
Maar daar hoor je niemand meer over.
Hier kan ik me dus echt over opwinden...
Drugs hebben al een verkeerde naam. Op zichzelf al.
En dan nemen er enkele mensen teveel, of vervuilde zooi.
Kassaaaaa
Voor grappie
Krijgt hij weer waardepunten!
M
MollymanLid
01-01-2024, 00:00
#15
3-MMC vernauwd de vaten wat kan lijden tot een verminderde doorbloeding naar organen.
Wanneer dit optreed in de longen of borstspieren kan dit lijden tot kortademigheid en een zuurstof tekort.

Daarom is het raadzaam om een tijd te wachten met herdoseringen.
Wanneer bloedvaten zeer vernauwd zijn en de bloeddruk hoog is vergroot dit de kans op een hartinfarct.

Houd je daarom het beste aan de aanbevolen doseringen van deze stof.

Je kunt hierover meer lezen op Psychonaut:
m.psychonautwiki.org

3-MMC

3-Methylmethcathinone (also known as 3-MMC or metaphedrone[1]) is a novel stimulant-entactogen substance of the cathinone class. It is a structural analog of mephedrone (4-MMC) and was created as a legal designer drug after the banning of 4-MMC. The mechanism of action is not fully studied, but...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Coke Spook , heb het gelezen maar tis erg onsamenhangend en behoorlijk denigrerend ook. Waarom bestaat dit forum dan als je alles prive zou moeten bespreken ipv open leesbaar voor iedereen?
Waarom zouden de adviezen niet waar zijn? Over 3mmc is zo goed als niks bekend dus WAAR wil jij de “waarheid” dan vinden? Alles over 3mmc gaat over gebruikerservaringen omdat er geen feitelijke onderzoeken op mensen over gedaan zijn.
Jij bent zeker de alles wetende hier?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
@Coke Spook , heb het gelezen maar tis erg onsamenhangend en behoorlijk denigrerend ook. Waarom bestaat dit forum dan als je alles prive zou moeten bespreken ipv open leesbaar voor iedereen?
Waarom zouden de adviezen niet waar zijn? Over 3mmc is zo goed als niks bekend dus WAAR wil jij de “waarheid” dan vinden? Alles over 3mmc gaat over gebruikerservaringen omdat er geen feitelijke onderzoeken op mensen over gedaan zijn.
Jij bent zeker de alles wetende hier?
Klik om te vergroten...
Ik had deze reactie dan weer niet snel geplaatst. Ik heb cokespook's reactie opnieuw gelezen.. en ja ik begrijp nu dat het wat betweterig over kan komen...maarre.. inhoudelijk geef ik hem compleet gelijk.

Ik denk niet dat hij bedoelt dat je de adviezen van dit topic niet serieus moet nemen, maar dat als je echte informatie wilt je beter wetenschappelijke bronnen aan kan boren dan een bladzijde vd Jellinek.

Daar wringt hem nou de schoen, zoveel wetenschappelijke onderzoeken zijn er niet naar 3MMC ( ik ken er eigenlijk niet 1) maar wel legio over drugs, de uppers
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Daar wringt hem nou de schoen, zoveel wetenschappelijke onderzoeken zijn er niet naar 3MMC ( ik ken er eigenlijk niet 1) maar wel legio over drugs, de uppers
Klik om te vergroten...
Daarom ook mijn reactie op @Coke Spook . Gaat het om een drug die idd vaak is onderzocht en er veel wetenschappelijke onderzoeken zou het terecht zijn maar over 3mmc is dit niet van toepassing.
Natuurlijk staat er vaak onzin in sommige topics maar hee, het is een openbaar forum, geen info site van bv de overheid.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
heerutosen zei:
Wat ik zelf heb gemerkt is dat het eerder aan de batch ligt dan de 3mmc.

Ik heb batches gehad waarbij er probleemloos meerdere grammen doorheen gingen in een avond zonder problemen de volgende dag en tijdens de space lekker comfortabel en rustige hartslag.

En andere batches van een single dose (ik neem standaard 175mg tot 250mg in 1x afhankelijk van hoe sterk het is)ineens extreem verhoogde bloeddruk hartkloppingen en inderdaad ook kortademigheid en soms rillingen van de kou.

Beste wat je sowieso kunt doen is altijd laag starten bij een nieuw middel of nieuwe batch (zelfs van de zelfde vendor)
Zorgen dat je een benzo achter de hand hebt als safety.
En rustig adem oefeningen doen (rustige muziek helpt dan ook)

Sowieso goed blijven drinken en proberen te plassen (extreme vocht retentie kan ook ademnood geven) ook hier bied een benzo snel uitkomst.

Mocht je merkbaar cardiovasculaire bijwerkingen te pakken krijgen kun je het beste liggen met je benen omhoog, zodat bloed makkelijk naar je hart kan lopen en wederom diep en gecontroleerd adem halen.

In mijn geval heb ik een paar keer een soort super potente 3-mmc gekregen die verkocht werd als Mephedrone. Zelfs met een lage dosering al hartkloppingen en extreme vaatvernauwing. Ook veel minder serotonine chillheid, maar juist heel speedy. Enige pluspunt van die zooi was dat je echt mega geil werd en bleef haha.
Klik om te vergroten...


hoe gaat het nu TO?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jullie zitten hevig te discuseren in een oude post :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."