Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDOC en AMT advies en ervaringen

DOC en AMT advies en ervaringen

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met één of beide van de drugs DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine) en/of AMT (alpha-Methyltryptamine). Ik heb best wel wat tripervaringen met 2c's, paddo's en truffels, (1-P)LSD tot 300 mcg, en ik was benieuwd of één van deze twee drugs geschikt zijn voor een zomer fietstocht/wandeling. Ik kan DOC pellets krijgen van 2,5 mg en AMT pellets van 25 mg. Het is duidelijk dat beide drugs erg lang doorwerken en ze flink sterk kunnen zijn. Er is best wat informatie online te vinden maar ik was benieuwd of iemand hier mij wat kan vertellen en/of ervaringen/advies wilt geven.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 2x DOC gebruikt. 1x 4mg en 1x 5mg. De werkingsduur is idd iets waar je voor moet oppassen. Beide ervaringen gingen voorbij de 20 uur werkingsduur. Is er iets dat je specifiek wil weten?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Is er iets dat je specifiek wil weten?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk meer wat voor soort trip ik kan verwachten. Lijkt het veel op LSD of is het enigszins stuurbaar zoals 2C-B? Is er veel dissociatie aanwezig?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Eigenlijk meer wat voor soort trip ik kan verwachten. Lijkt het veel op LSD of is het enigszins stuurbaar zoals 2C-B? Is er veel dissociatie aanwezig?
Klik om te vergroten...
Lijkt idd wel veel op LSD maar met zijn eigen unieke visuals. Alles lijkt alsof het in de magnetron heeft gezeten, warm en smelterig. De eerste paar uur had ik wel overdreven veel energie en ik kon het maar niet kwijt. Ook enorm misselijk. Mijn eerste keer wou ik naar de wc om over te kunnen geven maar ik kon zelfs niet opstaan, zo erg was het. Denk dat het drie uur geduurd heeft toen voordat die misselijkheid weg trok. Misschien helpt een kopje gemberthee hierbij? Zonder benzos val je ook gewoon niet in slaap. Heb ook heel eng gedroomd toen dit uiteindelijk wel lukte.

Eerste trip duurde 22u en de tweede dicht tegen de 30. Geen dissociatie.

17A8C63B-8AB6-47B3-9718-0E64C3C03BD1.png
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had je niet laatst al een topic over aMT gemaakt? Volgens mij had ik daar al geantwoord.

DOC is top, alleen beetje lastig in te plannen. Leuke visuals en diepgaande trip.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Had je niet laatst al een topic over aMT gemaakt? Volgens mij had ik daar al geantwoord.

DOC is top, alleen beetje lastig in te plannen. Leuke visuals en diepgaande trip.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
DOC geeft geometrische visuals die wel wat weghebben van LSD, maar dan wat subtieler. Zo heeft het wat minder verkleuring en minder verstoringen van de diepteperceptie.
De headspace is redelijk helder met weinig verwarring, maar ook weinig introspectie. Je krijgt er wat meer energie van, maar om een of andere reden voelde dansen bij mij op een festival ook net niet helemaal lekker.
Het duurt wel een uurtje of 10 langer dan LSD en vooral de nafase is best irritant omdat de tripeffecten dan weg zijn maar je nog niet kan slapen. Ook duurt het 3 uur voordat de piekeffecten er zijn. Daarom kan je DOC maar beter 's ochtends nemen, niet te hoge dosis nemen en ook niet bijpakken.

aMT is berucht vanwege misselijkheid en bodyload. Maar ik heb idee dat dat mede veroorzaakt wordt door hoge doseringen die mensen nemen. Het zou een vrij mild tripmiddel moeten zijn; wat eigenlijk meer een ontspannend middel is met een licht triprandje. Verwacht dus niet teveel en zeker niet te hoog doseren want dan krijg je last van misselijkheid en dat is best kut als het de hele dag duurt.
Ook is aMT een MAOI, wat betekent dat je een week van te voren een speciaal tyramine-arm dieet moet volgen (geen vlees, vis, kaas, gerookte of gefermenteerde producten zoals tofu of zuurkool of rookworst). Ook niet combineren met antidepressiva, MDMA of cocaïne!!
aMT heeft dus wel een flinke handleiding. Dat is voor mij de reden dat ik het nog nooit heb gedaan. Ik neem het al 3 jaar op rij mee naar een festival maar telkens lukt het me niet om de voorwaarden goednop te volgen, of ik heb er toch niet zo'n zin in, dus dan besluit ik maar dat ik het beter kan laten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar 4 is denk ik wel wat te hoog. Dus ik zou idd wat lager doseren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Klopt, ik had een topic gemaakt waarin ik vroeg naar verschillende tryptamines. Nu is mijn besluit tussen DOC (geen tryptamine) en AMT gekomen.

@Snuffelaar denk je dat 2,5 DOC dan een goede begindosis is?
Klik om te vergroten...
Ik had 2,5 genomen en dat was best een aardige dosis vond ik toen. Bij tripreports over 4 milligram lees ik veel misselijkheid inderdaad. Dus ik zou het tussen de 2 en 3,5 mg in houden. De regel is dat je met nieuwe middelen nooit gelijk een hoge dosis moet nemen dus 2,5 is een topbegin lijkt me.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ook is aMT een MAOI, wat betekent dat je een week van te voren een speciaal tyramine-arm dieet moet volgen (geen vlees, vis, kaas, gerookte of gefermenteerde producten zoals tofu of zuurkool of rookworst).
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een hoop gedoe. Als het op zichzelf al niet een heel interessant tripmiddel is ga ik ook niet een week tyramine-vasten.
Snuffelaar zei:
Geen idee, maar 4 is denk ik wel wat te hoog. Dus ik zou idd wat lager doseren.
Klik om te vergroten...
Neo-Shulginist zei:
Ik had 2,5 genomen en dat was best een aardige dosis vond ik toen. Bij tripreports over 4 milligram lees ik veel misselijkheid inderdaad. Dus ik zou het tussen de 2 en 3,5 mg in houden. De regel is dat je met nieuwe middelen nooit gelijk een hoge dosis moet nemen dus 2,5 is een topbegin lijkt me.
Klik om te vergroten...
Denk dat ik gewoon maar 2,5 mg pellets in ga slaan. Wanneer ik ze ga gebruiken weet ik nog niet, maar zoals ik zei wordt het dus de zomer. Het lijkt me niks om voor zo'n lange tijd thuis te moeten blijven. Dat vond ik bij LSD zelfs een beetje vervelend worden na 6 uur.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
aMT kan ik niks over zeggen. DOC is in mijn ogen de saaiste/slechtste psychedelica die ik heb gebruikt, en dat zijn er toch zeker wat. Ik koos voor 2,5mg want ik nam het op een indoor festival. De come-up was extreem lang met wat anxiety/bodyload. Daarnaast gaf het werkelijk waar nul energie en werd er alleen maar lethargisch van ondanks de amfetamine structuur. Op T+3-4 heb ik 150mg 6-APB erbij genomen wat het iets leuker maakte, dat had het ook zeker nodig. Visuals waren op de piek te vergelijken met zo'n 15-20mg 2C-B denk ik. Headspace was niks van te merken en verder kan ik me vrij weinig van de visuals herinneren. Maar goed ik kon 2,5mg DOC + 150mg 6-APB meer dan prima handelen zonder ook maar een moment van verwarring of paniek op een indoor hardstyle feest met 20k mensen dus dat zegt wel iets. Daar waar 150ug 1p-LSD op een outdoor festival teveel was.

Als ik het nog eens zou doen, wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren zou ik poeder op de kop tikken en een neusspray maken zodat ik accurater kan doseren (tussen de 2,5 en 5 dus) en de come-up een stuk sneller is.

Als je tot 300ug 1p-LSD bent gegaan zou ik in ieder geval hoger doseren dan een 2,5mg pellet. Als iets wel kut is is het een underhwelming ervaring die ook nog eens 15 uur duurt. Liever een iets te "heftige" piek dan zo'n saaie ervaring waar geen einde aan komt. 24 uur plus trippen is zwaar overdreven, in ieder geval met een normale dosering. Na tien uur is het beste er wel van af.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Overigens vraag ik me ook af of tussen de 2,5 en 5mg doseren met pellets wel mogelijk is. Pellets breken lijkt mij vrij nutteloos met zo weinig milligrammen. Het kan nooit evenredig verspreid zitten over de pellets om tussen die twee te doseren.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
Overigens vraag ik me ook af of tussen de 2,5 en 5mg doseren met pellets wel mogelijk is. Pellets breken lijkt mij vrij nutteloos met zo weinig milligrammen. Het kan nooit evenredig verspreid zitten over de pellets om tussen die twee te doseren.
Klik om te vergroten...

dat vraag ik me af..
ik denk het wel..
als je tomatensaus maakt en je doet er zout doorheen
dan is tegen de tijd dat de saus klaar is het zout wel evenredig verdeeld lijkt mij..
dus dat in iedere schep ( = pellet ) die je neemt nagenoeg evenveel zout zit.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Buu zei:
Visuals waren op de piek te vergelijken met zo'n 15-20mg 2C-B denk ik.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet eens heel verkeerd. Heb op 2C-B best leuke dingen gezien. Als het dan 20 uur duurt ga ik wel een leuke dag hebben. Maar het mag wel een tandje hoger in principe.
Buu zei:
Als je tot 300ug 1p-LSD bent gegaan zou ik in ieder geval hoger doseren dan een 2,5mg pellet.
Klik om te vergroten...
Vond 300ug 1p-LSD eigenlijk te sterk en hoop toch dat het niet zo intens wordt. Waar ik vooral een beetje bang voor ben is het dissociatieve gedeelte. Hallucineren heb ik al vrij intens meegemaakt en denk niet dat dat gedeelte me uit het veld ga slaan. Maar vooral dus het dissociatieve gedeelte en het gevoel jezelf langzaam kwijt te raken daar zit ik niet zo op te wachten. Ego dood, tijd die stilstaat etc.
Buu zei:
Overigens vraag ik me ook af of tussen de 2,5 en 5mg doseren met pellets wel mogelijk is. Pellets breken lijkt mij vrij nutteloos met zo weinig milligrammen. Het kan nooit evenredig verspreid zitten over de pellets om tussen die twee te doseren.
Klik om te vergroten...
Daar was ik dus een beetje bang voor, idd.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Klinkt niet eens heel verkeerd. Heb op 2C-B best leuke dingen gezien. Als het dan 20 uur duurt ga ik wel een leuke dag hebben. Maar het mag wel een tandje hoger in principe.

Vond 300ug 1p-LSD eigenlijk te sterk en hoop toch dat het niet zo intens wordt. Waar ik vooral een beetje bang voor ben is het dissociatieve gedeelte. Hallucineren heb ik al vrij intens meegemaakt en denk niet dat dat gedeelte me uit het veld ga slaan. Maar vooral dus het dissociatieve gedeelte en het gevoel jezelf langzaam kwijt te raken daar zit ik niet zo op te wachten. Ego dood, tijd die stilstaat etc.

Daar was ik dus een beetje bang voor, idd.
Klik om te vergroten...

Met aMT heb ik geen ervaring. Wel heb ik eens DOC genomen, in een thuis setting met een vriend.

We hadden redelijk op tijd (eind ochtend, begin middag) een pellet van 2.5mg ingenomen. Voor mijn gevoel duurde het vrij lang voordat ik de eerste effecten voelde, ondanks dat we weinig hadden gegeten voor inname.

Ik vond de come-up vrij zwaar en onprettig; veel stimulatie (wat een verrassing 🤪), een beetje anxiety en een vervelende misselijkheid. Nadat ik had overgegeven ging het een stuk beter en zat ik lekker in de trip.

Leuke visuals, goed gevoel voor humor. Wij vonden de headspace best helder, een normaal gesprek voeren was geen probleem. Muziek klinkt ontzettend mooi. Ondanks de stimulatie, was het best een chille ervaring thuis, op de bank.

Enigszins impulsief (en naïef) hebben we rond T+10 a T+12 geredosed door een pellet te delen. Theoretisch zouden we elk 1,25mg hebben bijgenomen, maar zoals hierboven al wordt genoemd is redosen met zulke hoeveelheden erg lastig. Door het bijnemen i.c.m. blowen bleven de visuals nog lang aan, tot zo'n T+24 na eerste inname.

Gezien je ervaringen met andere psychedelica, verwacht ik dat een trip outdoor op 2.5mg DOC voor jou geen probleem moet zijn. Have fun!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga even dit topic een beetje bummen om twee redenen.

Eentje moet ik iets van zeggen, want die misvatting triggert me enorm (sorry als het wat grof overkomt)
Gympie zei:
dat vraag ik me af..
ik denk het wel..
als je tomatensaus maakt en je doet er zout doorheen
dan is tegen de tijd dat de saus klaar is het zout wel evenredig verdeeld lijkt mij..
dus dat in iedere schep ( = pellet ) die je neemt nagenoeg evenveel zout zit.
Klik om te vergroten...
NEE, NEE en nogmaals NEE! Pellets zijn een samenstelling van poeders en bindmiddel. Vrijwel altijd geperst uit grondstoffen in een vaste vorm. Pastasaus bevat een flinke hoeveelheid water. Zout Lost op in water. En in een oplossing zal door diffusie e bepalde bindingen die worden aangegaan een homogeen mengsel worden verkregen.

Vaste stoffen, dus enkel poeders/kristallen etc. homogeen mengen is een lastig, duur en tijdrovend proces. Goede producenten doen dit netjes, minder goede producenten niet. Hierdoor zie je soms ook spreiding tussen pillen (de een 200mg de ander 220mg, maar wel van dezelfde batch om een voorbeeld te noemen. De spreiding in de pillen zelf kan dus afwijken, maar als je producent ook maar een beetje zijn best doet, is het verschil niet groot als het goed is. Dit neemt overigens niet weg dat er bagger producenten zijn die geen kaas hebben gegeten van mengprocessen. Zo is er een niet nader te noemen vendor die etizolam (en ik dacht ook clona) in poedervorm verkoopt, aangelengd met innositol. Ik mag toch verdomme hopen dat dat een beetje fatsoenlijk gedaan is. Maar ik denk het niet als ik naar mijn verdere ervaringen kijk met die toko. Die mensen kunnen niet eens letters van elkaar onderscheiden, laat staan deugdelijke kennis hebben over homogeniteit en poeder rheologie. Vrij ingewikkelde specialisatiegebieden die flink wat voorkennis en studie vereisen.
(serieus ik heb vaker mn bestellingen binnengehad met verkeerde producten, dan dat het goed ging. Ze namen het wel altijd netjes terug. Maar ik blijf bij ze uit de buurt. Ze hebben me al genoeg versneden gif gegeven.

---

OT
Ik heb gisteren alweer het tweede deel van mijn intake gehad door weer een uitvaller. Het gaat allemaal heel snel ineens. Het kan zomaar zijn dat ik over 1 of 2 weken de detox in kan (Waarschijnlijk iets langer, 3 tot 4 weken. Maar ik houd even rekening met hoe snel ze afgelopen 2 dagen geschakeld hebben. Ik heb al eens eerder DOC in bezit gehad. Deze is in beslag genomen door m'n ouders tijdens een interventie/confrontatie vorig jaar. Nu heb ik laatst een paar pellets meebesteld en ben in dubio om deze zo in te nemen. Nu kan het nog, heb vakantie, en heb niet lang meer om ze nog te proberen. Het zou wel mooi zijn, want dan heb ik toch bijna alle middelen op mijn wishlist gehad (AMT toevallig nog niet, ook die had ik in bezit tot de interventie. Verder had ik nog wat meer 2C-x'jes willen proberen naast 2cb-fly en 2cb. Maar goed ik heb toch al aardig wat afgewerkt met ongeveer 10 verschillende psychedelica, 14 dissociatieven, een aardig aantal amfetaminen en cathinonen en een boel andere stofgroepen. Ik heb dan ook niet alle classics gedaan, maar ik heb me laten vertellen dat crack de moeite niet is en heroïne en meth lijkt me toch te verslavend, aldus de pyrojunk. Kan me niet voorstellen dat dat nog verslavender is, vind dit al heftig genoeg. )
De werkingsduur is lang, dat weet ik. Maar ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten en welke dosering ik zal nemen. Ik kan van 150-175mcg 1p-LSD echt al flink op z'n kop staan (eigenlijk voornamelijk in de come-up). Gewone LSD nam ik 2 of 2,5 zegel. Ik schat dat de zegels die ik toen had iets van 60 á 70mcg waren. Helaas kreeg ik geen kwantificatie van het testcentrum. Ik heb wel flink wat tripervaring. Heb LSD talloze keren gedaan (Ging ook meer richting misbruik als ik daar later eerlijk op terugkeek. Zo spiritueel en persoonlijk groeide ik er niet van. Ik kreeg af en toe wel goede inzichten.)

Ik wil vandaag nog wel wat dingen kunnen doen (geen verplichtingen ofzo, ik heb vakantie). Maar ik wil wel in staat zijn de supermarkt en de dealer te kunnen vinden. Ervaring met buiten trippen heb ik vrijwel alleen maar. Slechts enkele keren binnen getript. En ja ook 150mcg 1p-lsd op het beroemruchte friese festival dat dit jaar niet doorgaat. 3 keer in 5 dagen om exact te zijn. Ik kan u uit naam van de wetenschap vertellen, twee keer in 5 dagen is de max. Eén keer op dag 1 en de laatste op dag 5. De trip op dag 3 was nog best te doen, zelfde dosis, iets mildere trip. Maar het viel me reuze mee hoeveel milder het was. Derde keer de dosis iets verhoogd van 150 naar 200 á 220 mcg. Deze trip viel wel tegen. Was veel minder en de magie viel weg. Daarna nog wekenlang wat HPPD achtige dingen gehad en elke keer als ik een joint rookte werd ik 'LSD-in-de-come-up-vaag'. En ik vind dat pittig vaag voor mijn maatstaven. Zeker voor een simpel jointje als ex blower (blowde toen nog dagelijks, nu alweer bijna een jaar rookvrij en 9 maanden ook wiet vape vrij. Ik kick graag af in omgekeerde volgorde. Nu de amfetamines en de pyro's nog,

Als ik zo even rondkijk twijfel ik. 2,5 mg, of misschien nog dat kwartje afbrokkelen en gaan voor net iets boven de 3mg? (en dan hopen dat ze goed gemengd zijn. Maar aan de persing te zien denk ik te weten waar ze vandaan komen. Zit wel goed denk ik, zeker weten doen we het nooit natuurlijk.

Ook ik heb pellets van ik dacht 2.5mg
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met één of beide van de drugs DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine) en/of AMT (alpha-Methyltryptamine). Ik heb best wel wat tripervaringen met 2c's, paddo's en truffels, (1-P)LSD tot 300 mcg, en ik was benieuwd of één van deze twee drugs geschikt zijn voor een zomer fietstocht/wandeling. Ik kan DOC pellets krijgen van 2,5 mg en AMT pellets van 25 mg. Het is duidelijk dat beide drugs erg lang doorwerken en ze flink sterk kunnen zijn. Er is best wat informatie online te vinden maar ik was benieuwd of iemand hier mij wat kan vertellen en/of ervaringen/advies wilt geven.
Klik om te vergroten...

Inmiddels al een avontuur aangegaan? of kan je nog aanvullende informatie gebruiken? Ik heb wel de nodige ervaring met beide middelen..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
n8wachT zei:
Inmiddels al een avontuur aangegaan? of kan je nog aanvullende informatie gebruiken? Ik heb wel de nodige ervaring met beide middelen..
Klik om te vergroten...
Ik heb inmiddels ervaring opgedaan met beiden (amt en doc) maar AMT verdiend nog een tweede kans aangezien die niet veel bij mij deed. DOC vind ik verder ook niet heel interessant. Het is een beetje slappe lsd maar dan zonder diepgang.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
AMT verdiend nog een tweede kans aangezien die niet veel bij mij deed
Klik om te vergroten...

Zou ik zeker doen, aMT is echt een magistraal goedje. Misschien was de batch van wat mindere kwaliteit? In mijn ervaring was een mespuntje al genoeg voor bijna een volle dag dansen, springen en tijdreizen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
n8wachT zei:
Zou ik zeker doen, aMT is echt een magistraal goedje. Misschien was de batch van wat mindere kwaliteit? In mijn ervaring was een mespuntje al genoeg voor bijna een volle dag dansen, springen en tijdreizen.
Klik om te vergroten...
Zou best kunnen maar zoals @Neo-Shulginist al aangaf zit er een flinke dieet handleiding aan dit spul en misschien had er ook iets ban tolerantie mee te maken ik heb geen idee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."