Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverdosis 4mmc (miauw)

Overdosis 4mmc (miauw)

77 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Het vervelende van 4-MMC is dat rush heel lekker is, maar nogal kort duurt en vrij snel ineens verdwenen is. Daardoor wil je na één dosis opnieuw een dosis, en daarna weer...

Op die manier blijf je bijpakken, en dat is precies waar het misgaat. Je gaat dan op een avond gigantische doses nemen waarvan je allerlei bijwerkingen kunt verwachten. Met mephedrone gaat het vooral om problemen met de doorbloeding, dus blauwe ledematen, verkrampte spieren, of zoals bij mij een gevoelloze of tintelende huid. Ook valt te verwachten dat er een kans is op ernstige hart- en vaatproblemen zoals een hartaanval of een hersenbloeding.

De dosering die Psychonautwiki aangeeft is max 200 milligram. Dat gaat dus om één dosis. Met stimulanten moet je daarna eigenlijk gewoon niet bijpakken. Maar in de praktijk is dat heel lastig. Om te voorkomen dat je telkens weer de maximale dosis gaat stapelen zal je dus ervoor moeten zorgen dat er gewoon niet meer aanwezig is dan die ene dosis. Dan moet je na 4-6 uur stimulans wel weer stoppen en dat zal je jammer gaan vinden. Maar zo is de kans op gezondheidsproblemen wel echt een stuk kleiner.
Klik om te vergroten...

Ugh, tell me about it. Het is leuk spul maar die cravings zijn echt heel kut. Cravings als cocaine, maar dan in vermomming.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ugh, tell me about it. Het is leuk spul maar die cravings zijn echt heel kut. Cravings als cocaine, maar dan in vermomming.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe 4-MMC is, want ik ken alleen 3-MMC, maar persoonlijk vind ik de effecten van 3-MMC ook best wel behoorlijk op cocaïne lijken. Inclusief de irritant korte werkingsduur inderdaad.
T
Timovz_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Timovz_ zei:
Het is niet dat ik er niks van af weet, we hebben het beide al heel vaak gebruikt. Maar als je dr eenmaal aan zit (zoals gister avond) zijn de cravings te erg, bij mij moet het ook altijd gelijk allemaal op. Maar ik kon over Overdoseringen verder niks vinden
Klik om te vergroten...

En zelf had ik nog nooit last gehad van hallucinaties of iets anders geks en heb ook miauw sommige avonden echt flink misbruikt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat je niet over 500-750mg heen moet gaan in totaal.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het was gisteren zeg je, dus dan weet je toch al hoe het afgelopen is?
T
Timovz_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Het was gisteren zeg je, dus dan weet je toch al hoe het afgelopen is?
Klik om te vergroten...
Ja maar mijn vraag is, hoe dicht hij mogelijk bij een overdosis zat en hoeveel je uberhaupt nodig hebt voor overdosis, omdat ik hier nergens iets over kon vinden
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Timovz_ zei:
Ja maar mijn vraag is, hoe dicht hij mogelijk bij een overdosis zat en hoeveel je uberhaupt nodig hebt voor overdosis, omdat ik hier nergens iets over kon vinden
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met overdosis? Een dodelijke hoeveelheid? Of wanneer de negatieve bijwerkingen (zoals hallucineren, oververhitting, extreem zweten, paranoïde) de gewenste werking overheersen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Wat bedoel je precies met overdosis? Een dodelijke hoeveelheid? Of wanneer de negatieve bijwerkingen (zoals hallucineren, oververhitting, extreem zweten, paranoïde) de gewenste werking overheersen.
Klik om te vergroten...

Dit ja, wat bedoel je precies? Er zijn algemene richtlijnen maar het begrip ‘overdosis’ staat nooit vast, de grens kan voor iedereen verschillen. Echter, gezien de verschijnselen en de belachelijke hoeveelheid van een gram, kun je volgens mij wel van een overdosis spreken hier.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
Timovz_ zei:
Ja maar mijn vraag is, hoe dicht hij mogelijk bij een overdosis zat en hoeveel je uberhaupt nodig hebt voor overdosis, omdat ik hier nergens iets over kon vinden
Klik om te vergroten...
En hier gaan we weer met die grens-opzoekers! Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben ook jong geweest en heb ook stomme dingen gedaan. Maar wij hadden 20 jaar geleden niet alle info die er nu is. Zoek op wat de standaarddosis is en hou je daaraan!!

En als je zo bezorgd bent om je vriend, adviseer je hem hetzelfde! Sorry dat ik zo hard bent, maar als je met vuur speelt kan het wel eens slecht aflopen. En dat is niet wat ik jullie toewens...
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#10
m.psychonautwiki.org

Mephedrone

4-Methylmethcathinone (also known as 4-MMC, M-CAT, drone, meow meow, and mephedrone[1]) is a novel entactogen-stimulant substance of the cathinone class. Mephedrone belongs to a group known as the substituted cathinones, which are derivatives of the active ingredient in the khat plant (Catha...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org

Je vriend nam meer dan 3 keer de maximum dosis, dus zoals @Roze Olifant al zei mag je hier wel van een overdosis spreken.

Hopelijk is hij ok en hebben jullie je lesje geleerd...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De ldlo (lethal dose low) van Mephedrone staat op 143mg/kg lichaamsgewicht. Dus je moet wel aardig je best doen om dood te gaan aan een overdosis Mephedrone in je bloed. Dit betekent natuurlijk niet dat de bijwerkingen niet fataal kunnen zijn op een lagere dosis.
T
Timovz_Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Denk dat je niet over 500-750mg heen moet gaan in totaal.
Klik om te vergroten...
Bedoel je dan in een keer
Ganggang💯 zei:
De ldlo (lethal dose low) van Mephedrone staat op 143mg/kg lichaamsgewicht. Dus je moet wel aardig je best doen om dood te gaan aan een overdosis Mephedrone in je bloed. Dit betekent natuurlijk niet dat de bijwerkingen niet fataal kunnen zijn op een lagere dosis.
Klik om te vergroten...
Dankjewel, hier heb ik tenminste wat Aan inplaats van al die wazige hier die niks weten van mij of mijn vriend z’n leven
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgensmij Ben jij de wazige hier
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uw vriend gaat niet sterven aan 1gr 4mmc op 1 avond. 👍


Wat niet wil zeggen dat hij dit moet herhalen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ps : uw vriend had geen 4mmc maar 3mmc binnen. Trillen komt niet voor bij 1gr 4mmc, wel al vanaf 0,75g 3mmc
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waar ben je in godsnaam mee bezig?

Dat het stom is om 1 gram te verwerken heb je volgens mij wel begrepen door dit topic. Maar het probleem is niet zo simpel als teveel nemen en doodgaan, of overleven. Het gaat de schade aan je brein. Wanneer je zulke idiote doseringen neemt veroorzaak je schade aan je brein, en het feit dat je misschien niet zo'n last van een kater hebt of dat deze snel weer verdwijnt betekent niet dat je er zonder kleerscheuren vanaf hebt gebracht.

Ik heb het zelf ook meegemaakt. 3-MMC, lijn na lijn na lijn dus ik ben zeker geen heilig boontje en ik weet dat die cravings écht kut zijn, maar je moet echt oppassen met dit soort stoffen. Als ik zou moeten kiezen tussen doodgaan of de rest van mijn leven als een verpulverd kasplantje doorbrengen kies ik toch voor het eerste.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Waar ben je in godsnaam mee bezig?

Dat het stom is om 1 gram te verwerken heb je volgens mij wel begrepen door dit topic. Maar het probleem is niet zo simpel als teveel nemen en doodgaan, of overleven. Het gaat de schade aan je brein. Wanneer je zulke idiote doseringen neemt veroorzaak je schade aan je brein, en het feit dat je misschien niet zo'n last van een kater hebt of dat deze snel weer verdwijnt betekent niet dat je er zonder kleerscheuren vanaf hebt gebracht.

Ik heb het zelf ook meegemaakt. 3-MMC, lijn na lijn na lijn dus ik ben zeker geen heilig boontje en ik weet dat die cravings écht kut zijn, maar je moet echt oppassen met dit soort stoffen. Als ik zou moeten kiezen tussen doodgaan of de rest van mijn leven als een verpulverd kasplantje doorbrengen kies ik toch voor het eerste.
Klik om te vergroten...

Bij 3MMC is je brein niet het eerste waar je je zorgen over moet maken.

De longen ( nasale inname ) krijgen hardere klappen te verduren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Bij 3MMC is je brein niet het eerste waar je je zorgen over moet maken.

De longen ( nasale inname ) krijgen hardere klappen te verduren.
Klik om te vergroten...

Het wordt opgenomen door je neus wat betekent dat het aan je bloedsomloop wordt afgegeven via je neusslijmvlies. Wij ademen inderdaad mede door onze neus, maar drugs die je nasaal inneemt komen niet in je longen terecht. Wat er wel kan gebeuren is dat er een deel in je slokdarm valt en opgenomen wordt door je maag. Maar drugs die je snuift komen nooit in de longen terecht.

Als er ooit drugs in je longen komen die niet gerookt of gevaped zijn heeft ons lichaam er een hele mooie tegenreactie tegen ontwikkeld: hoesten. Onze longen zijn niet gemaakt om vaste stoffen op te nemen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zeg niet dat het in de longen zit, wel dat ze slagen krijgen.

Snuif maar eens 3mmc, en adem eens heel diep in.....Je voelt het "branden"

Bij 4mmc is dit niet het geval

Als je 4mmc plet met een kaart, heb je "natter" resultaat dan 3mmc, dat wordt bijna elfenstof...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben het niet eens als je zegt dat de longen er niet van afzien.

Kerel mocht ( en deed dat ook ) 4gr 4MMC op 3 dagen snuiven, en had geen last.

1gr 3mmc en hij hoestte bloed op...
3mmc is zowaar nog groter vergif dan 4mmc

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."