Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC en longschade!!!

3MMC en longschade!!!

45 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
allemaal_beestjes zei:
Wat is pluggen? Ik ben electrotechnicus mar uhh ... in je uhhh reet? Ik,kan je het antwoord zo al geven: waar je het ook instopt het heeft invloed op je bovenkamer. Als je veel plugt (whatever it may be) dus ook. Het spul,komt namelijk bij je brein, je hasrses, en daar doet het zijn werk, bij voldoende pluggen blijvende schade vriend. Niet doen, ik meen het, niet doen. Met mate als je dat kunt, maar t was mij niet gegeven.
Klik om te vergroten...
Pluggen is drugs in je anus stoppen....
a
allemaal_beestjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben toch niet gestopt. Heb een tijd lang 3-cmc gesnoven maar daarvan gaat je neus op een ruw gestukadoorde muur lijken die aan het afbrokkelen is.
Gebruik tegenwoordig dagelijks 4-fma, snuiven maar ook roken ( lijkt veel op chrystal meth ). Om de zaken met de dames leuk te houden middelen zoals Kamagra, in theorie ook niet verkeerd omdat het je vaten verwijdt. De combi maakt me behoorlijk opgewonden, zowat fulltime. Ik ben verhuisd naar de USA (omgeving LA),leuke bijkomstigheid is dat ik goedbetaald werk heb gevonden in de adult entertainment sector.
Daar wordt overigens enorm veel gebruikt, vooral cocaïne maar dat is niet mijn ding.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verwondert me helemaal niets als je een heel jaar elk weekend 3mmc snuift dat je dergelijke klachten krijgt.

Heb dat spul een korte periode gesnoven en na even had ik al het gevoel dat mijn luchtwegen voor eeuwig verrot zouden zijn en mijn neus er gewoon zou afvallen. Het is dan wel nog goed gekomen.

Om dit elk weekend in je snuiter te jagen wees dan blij dat je nog snotteren en ademen kan. Er is nog heel weinig bekend over 3mmc en de risico's op lange termijn. Dat het ongezond is met regelmaat te gebruiken staat zeker en wel vast.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
allemaal_beestjes zei:
Gebruik al een paar jaar dagelijks 3-MMC, vrijwel altijd nasaal, en soms ook oraal. Loop onderwijl ook halve marathons, en er is niets meetbaar mis gevonden met mijn gezondheid, onlangs ben ik nog uitgebreid onderzocht: bloed, neus, lever (via bloed) nieren (via bloed), hart (hartfilmpje, test op ruis), longen (inhoudsmeting, foto). Alles was OK, longinhoud was twee keer zo groot als bij gemiddelde leeftijdgenoot. By the way ik ben 55. Er doen een boel broodje aap verhalen de ronde over deze middelen, er is nog erg weinig feitelijk onderzoeks-materiaal. De metingen die ik hierboven noem zijn de gemeten effecten bij mij, ik sport veel en leef verder redelijk gezond, en er werden geen afwijkingen gemeten met de gebruikte meet-methodes, wat dus niet wil zeggen dat er helemaal geen schade wordt aangericht, en ook niet wil zeggen dat die schade onherstelbaar of herstelbaar zou zijn, dan wel door het lichaam zelf dan wel door medicatie of ingrepen.

Belangrijke opmerking: het heeft mentale invloed, anders zou ik het niet nemen. De effecten op het zenuwstelsel, hersenen etc. zijn niet gemeten, ik krijg het voor elkaar om het met slimheid wat te maskeren, maar mensen die mij goed kennen van voor mijn gebruik zien in mij toch een wat ‘apart en excentriek’ persoon, wat ik overigens zolang ik gebruik niet zo’n probleem vind. Dit (samen met uiteraard andere zaken) houd het gebruik dus in stand. Of de mentale veranderingen schade veroorzaken? Geen idee. Ik weet nog wel dat ik toen ik net gestart was en weer stopte ik een soort van electrische schokjes kreeg in mijn hoofd, gedurende een aantal dagen, daarna was alles weer normaal (tenminste als je mij als normaal beschouwd haha). Als ik nu een aantal dagen niets neem heb ik dat probleem geheel niet. Geen idee hoe het komt maar me dunkt dat dit toch niet helemaal OK is .... verder in te vullen door de lezers en lezeressen ..., en wellicht een neuroloog die de weg kwijt is ...
Klik om te vergroten...
Wees niet verbaasd als je een keer met een hartaanval ter aarde stort tijdens het hardlopen
a
allemaal_beestjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gebruik al een paar jaar dagelijks 3-MMC, vrijwel altijd nasaal, en soms ook oraal. Loop onderwijl ook halve marathons, en er is niets meetbaar mis gevonden met mijn gezondheid, onlangs ben ik nog uitgebreid onderzocht: bloed, neus, lever (via bloed) nieren (via bloed), hart (hartfilmpje, test op ruis), longen (inhoudsmeting, foto). Alles was OK, longinhoud was twee keer zo groot als bij gemiddelde leeftijdgenoot. By the way ik ben 55. Er doen een boel broodje aap verhalen de ronde over deze middelen, er is nog erg weinig feitelijk onderzoeks-materiaal. De metingen die ik hierboven noem zijn de gemeten effecten bij mij, ik sport veel en leef verder redelijk gezond, en er werden geen afwijkingen gemeten met de gebruikte meet-methodes, wat dus niet wil zeggen dat er helemaal geen schade wordt aangericht, en ook niet wil zeggen dat die schade onherstelbaar of herstelbaar zou zijn, dan wel door het lichaam zelf dan wel door medicatie of ingrepen.

Belangrijke opmerking: het heeft mentale invloed, anders zou ik het niet nemen. De effecten op het zenuwstelsel, hersenen etc. zijn niet gemeten, ik krijg het voor elkaar om het met slimheid wat te maskeren, maar mensen die mij goed kennen van voor mijn gebruik zien in mij toch een wat ‘apart en excentriek’ persoon, wat ik overigens zolang ik gebruik niet zo’n probleem vind. Dit (samen met uiteraard andere zaken) houd het gebruik dus in stand. Of de mentale veranderingen schade veroorzaken? Geen idee. Ik weet nog wel dat ik toen ik net gestart was en weer stopte ik een soort van electrische schokjes kreeg in mijn hoofd, gedurende een aantal dagen, daarna was alles weer normaal (tenminste als je mij als normaal beschouwd haha). Als ik nu een aantal dagen niets neem heb ik dat probleem geheel niet. Geen idee hoe het komt maar me dunkt dat dit toch niet helemaal OK is .... verder in te vullen door de lezers en lezeressen ..., en wellicht een neuroloog die de weg kwijt is ...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je nog wel een neus?
a
allemaal_beestjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met die neus is niets mis, een aantal dagen voor die controle ben ik gestopt met gebruiken, om er in ieder geval voor te zorgen dat mijn bloeddruk, hartslag, vochtgehalte / bloedsuiker niet beïnvloedt zouden zijn door dat pepmiddel. De neus heeft toen dus ook een dag of drie “droog” gestaan. Ik heb die arts nota bene verteld wat ik deed, hij fronste nogal bedenkelijk en heeft mijn neus-slijmvliezen uiterst goed bestudeerd, met een lampje en zo’n ding om het gat waarmee je in de “kijkdoos” kunt kijken. Er was niets bijzonders te zien, waarop de arts vroeg of ik echt al zo lang snoof, wat ik vervolgens bevestigde (pm 1/2 gram per dag).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Wees niet verbaasd als je een keer met een hartaanval ter aarde stort tijdens het hardlopen
Klik om te vergroten...
Dit dus. Bij 3mmc gaan geluiden op dat het extra belastend is voor je hart, bloedvaten en bloeddruk. Het kan natuurlijk goed gaan hoor maar flink je hart belasten met sporten (sporten is behalve goed OOK een belasting) en dan extra belasten met een onbekende stof lijkt mij de kans op zoiets idd te vergroten.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
allemaal_beestjes zei:
Met die neus is niets mis, een aantal dagen voor die controle ben ik gestopt met gebruiken, om er in ieder geval voor te zorgen dat mijn bloeddruk, hartslag, vochtgehalte / bloedsuiker niet beïnvloedt zouden zijn door dat pepmiddel. De neus heeft toen dus ook een dag of drie “droog” gestaan. Ik heb die arts nota bene verteld wat ik deed, hij fronste nogal bedenkelijk en heeft mijn neus-slijmvliezen uiterst goed bestudeerd, met een lampje en zo’n ding om het gat waarmee je in de “kijkdoos” kunt kijken. Er was niets bijzonders te zien, waarop de arts vroeg of ik echt al zo lang snoof, wat ik vervolgens bevestigde (pm 1/2 gram per dag).
Klik om te vergroten...
als jij dagelijks snuift, en dagelijks je neusslijmvliezen aantast is er zeker wel verstopping te zien, desalniettemin schade.

tevens 1/2 gram per dag jaren lang, en marathons lopen, succes met dat sportershart wat elk moment kan stoppen dan. Dit is nog risicovoller dan een profvoetballer en cocaïne snuiven.
a
allemaal_beestjesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coke Spook zei:
Wat is je eigen conclussie tot nu dan?
Wil je mijn verklaring op jouw verhaal wel sturen maar dat is een lang verhaal .....

Kan je bijlage niet openen...

Je wilt weten als dat bij meer mensen zo gaat? Of alleen hoe het bij jouw verloopt...
Klik om te vergroten...
Ik wel wel benieuwd hoe het bij mij verloopt. Daar gaat mijn bericht ook over, over wat ik ervaar, zonder te generaliseren of te beweren dat het onschuldig is,
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
allemaal_beestjes zei:
Ik wel wel benieuwd hoe het bij mij verloopt. Daar gaat mijn bericht ook over, over wat ik ervaar, zonder te generaliseren of te beweren dat het onschuldig is,
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het wel weet. Je gaat langzaam naar de afgrond...

Stop nu het nog niet te laat is.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn neus en luchtwegen doen soms ook pijn van de 3mmc
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wtf, zie dit nu pas. Heel toevallig krijg ik enorm last van hoest aanvallen op dit spul. Vond het al zo vaag...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Moffel100 zei:
Mijn neus en luchtwegen doen soms ook pijn van de 3mmc
Klik om te vergroten...
Jij moet gewoon eens proberen om er 3 maanden vanaf te blijven.
Zoek hulp, je bent verslaafd.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
rowdy zei:
Jij moet gewoon eens proberen om er 3 maanden vanaf te blijven.
Zoek hulp, je bent verslaafd.
Klik om te vergroten...
No man jij bent zelf verslaafd
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moffel100 zei:
No man jij bent zelf verslaafd
Klik om te vergroten...
Nee hoor, snap niet hoe je daar bij komt.
Maar misschien denk je dat aanvallen de beste verdediging is.

Ik reageer een beetje streng, aangezien je kort geleden beweerde dat je makkelijk kon stoppen. Nu lees ik dat je weer gebruikt.

Het is jouw leven en ik had gehoopt dat je het ging proberen. Je bent jong en een pauze van 3 maanden bij 3-mmc is belangrijk voor jou en je toekomst.

Op dit forum proberen we ook een beetje op elkaar te letten.
Dat is alles.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moffel100 zei:
Mijn neus en luchtwegen doen soms ook pijn van de 3mmc
Klik om te vergroten...
Van langdurig gebruik krijg je ook erectieproblemen. Je bloedvaten gaan kapot
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Moffel100 zei:
No man jij bent zelf verslaafd
Klik om te vergroten...

Die kinderachtige reacties gaan je op lange termijn hier zuur opbreken 😉 .
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Van langdurig gebruik krijg je ook erectieproblemen. Je bloedvaten gaan kapot
Klik om te vergroten...
Heb je hier een bron van?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
Heb je hier een bron van?
Klik om te vergroten...
De psychische effecten komen in de buurt van mephedrone en lijken ook lichtjes op MDMA, echter wordt het ervaren als minder “magisch”. Net zoals bij amfetamine komt het lichaam in een vluchtstand te staan. Benen voelen licht, de hartslag en bloeddruk zijn hoog. 3-MMC kan een hevige kater veroorzaken.


Hoge bloeddruk​

Uit studies blijkt dat mannen met erectieproblemen in 17-25% te maken hebben met hoge bloeddruk (=hypertensie). In het algemeen kan gesteld worden dat erectieproblemen tweemaal zo vaak voorkomt bij mannen met hoge bloedruk ten opzichte van mannen met een normale bloeddruk. Het is dan ook niet verwonderlijk dat medicamenten voor ED zoals viagra en tadalafil, de bloedvaten naar de penis verwijden en ook een lichte bloeddrukdaling geven. Zo’n vaatverwijding is nodig om voldoende bloedtransport naar de penis mogelijk te maken voor een goede erectie; bij hoge bloeddruk zijn bloedvaten juist vernauwd.

www.andros.nl

De relatie tussen erectieproblemen en chronische aandoeningen

Erectieproblemen en de relatie met diabetes of suikerziekte, verhoogd cholesterol of een gestoorde vetspiegel of hoge bloeddruk.
www.andros.nl www.andros.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."