Wat zijn de gevolgen van te vaak 3cmc gebruik en cobra? Dit meestal zo een uur of 8 achter elkaar. Met tussenpauzes uiteraard en genoeg water drinken. Iemand toevallig ooit iets meegemaakt? We vinden het te lekker en moeten er echt mee gaan oppassen. Maar soms net als deze week hebben we het dus al 2 x gedaan. En dan ook een nacht doorgehaald en volgende dag weer doodmoe naar werk...
3-CMC is een nieuwe stimulant waarover heel weinig bekend is. Dus we kunnen wel gokken naar wat gezondheidsrisico's, maar veel van de lange termijnklachten zijn onbekend en moeten dus nog ontdekt worden door onwetende gebruikers die verrast worden door blijvende klachten. Aangezien ik de kans klein acht dat je er zin in hebt om dat voor ons te ontdekken, kan ik aanraden om niet regelmatig 3-CMC te gaan gebruiken.
Het voornaamste risico van chemseks is dat het langzaamaan de standaard kan worden. Seks met stimulerende middelen kan natuurlijk heel opwindend zijn en je gaat meestal veel langer door. Maar je lichaam maakt zich ook ongevoelig voor de effecten van de drug. Daardoor kan je daarna de tegenovergestelde effecten ervaren: moeite met het krijgen van een erectie, vermoeidheid, neerslachtigheid.
Zeker als je regelmatig chemseks hebt dan kan er een onbewuste koppeling ontstaan tussen drugs en seks. De gedachte aan het één leidt dan snel tot zin in het andere. Het gevolg kan dan ook zijn dat seks minder plezierig wordt zonder drugs erbij. Op die manier kun je dus langzaam seksuele problemen of moeite met het aangaan van relaties ontwikkelen.
Wat we niet weten is of 3-CMC ook neurotoxisch is (of het zenuwcellen in het brein beschadigt). Als daarvan sprake is (zoals bij cocaïne, methamfetamine of speed) dan kunnen daardoor cognitieve problemen ontstaan. Bij mensen die veel coke of meth hebben gebruikt kun je dat bijvoorbeeld merken aan emotie-regulatiestoornissen. Die mensen hebben meer last van emotionele schommelingen, woede-uitbarstingen, angstklachten en paranoia. Bovendien vermindert hun controle over hun gedrag vanwege de hersenbeschadigingen. Het resultaat is impulsiever gedrag, wat ook sneller leidt tot weer opnieuw drugs gebruiken.
De risico's van cobra of andere erectiemiddelen zijn voornamelijk hartklachten. Zeker in combinatie met stimulerende middelen is dat een gevaar. Er zijn gevallen bekend van mensen die acuut overlijden aan zulke combinaties. Daarnaast loop je kans op een priapisme (een pijnlijke erectie vanwege blessure van de zwellichamen).
In maart en september 1998 is sildenafil (Viagra) in respectievelijk de Verenigde Staten en Nederland geregistreerd voor de behandeling van erectiestoornissen. Uit de resultaten van klinische onderzoeken, waaraan in totaal meer dan 3000 patiënten deelnamen, bleek sildenafil (25 mg, 50 mg en 100...
www.ntvg.nl