Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevolgen te vaak 3CMC

Gevolgen te vaak 3CMC

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
het chloor op zoute krakelingen val je ook niet dood nee
Klik om te vergroten...
dan is het waarschijnlijk di-chloor, twee atomen chloor enkelvoudig gebonden, maar in zout ofwel natriumchloride is het gestapeld in verhoudingen op een dobbelsteen en niet gevaarlijk. Chloor zorgt namelijk als enkelvoudig gas voor een verstoorde ademhaling. In zwembaden is 1 part per million. Moet je nagaan hoe giftig het is
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
dan is het waarschijnlijk di-chloor, twee atomen chloor enkelvoudig gebonden, maar in zout ofwel natriumchloride is het gestapeld in verhoudingen op een dobbelsteen en niet gevaarlijk. Chloor zorgt namelijk als enkelvoudig gas voor een verstoorde ademhaling. In zwembaden is 1 part per million. Moet je nagaan hoe giftig het is
Klik om te vergroten...
Maar wat doet het in een verbinding?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
3-chloor-methcatinone is dus een drug met chloor, obviously. In de eerste wereldoorlog (zeg ik dat goed of werd het daarvoor al toegepast? werd het gebruikt als gifgas. Op kamertemperatiir is het een lichtgele damp die zwaarder weegt dan lucht, dus lekker de loopgraven in word gedpradeerd als een deken des doods. En volgens mij werd er in syrie ook een chloor bom gebruikt. Wat er gebeur is dat het ten eerste heel potent is, maar zuurstof kan niet worden opgenomen omdat het er in de weg gaat zitten óf, maar dat moet koning @Neo-Shulginist even bevestigen,, het hecht zich aan zuurstof op zo'n manier dat het lichaam het niet meer kan herkennen als zuurstof. Je stikt dus. Dius lekker met het gezin naar Syrie gaan, neem de kids mee, hartstikke gezellig.

Of het enige correlatie heet met de drug weet ik niet maar dat het slecht voor je is is 100 procent zeker. Alleen al de geur, de smaak, de hartkloppingen, de kater, hoe het er uberhaupt uitziet. Alle alarmbellen gaan rinkelen en je lichaam protesteert. Ook als je je voet stoot denkt je niet oh lekke dat doe ik nog eens. En bij 3-mmc was dat alarm veel minder dan 3-cmc. Alleen al die simpele denkwijze bewijst al dat het in elk geval NIET in je dieet hoort.
Klik om te vergroten...
Je moet wel onderscheid maken tussen het atoom chloor en specifieke chloor-verbindingen. Chloor en fluor kunnen beide gemakkelijk een elektron kwijt, wat maakt dat ze gemakkelijk reageren met andere stoffen. Ik heb alleen begrepen dat de verbinding tussen chloor en fluor best wel stabiel is. Het lichaam heeft bijvoorbeeld geen enzymen om die verbinding te verbreken. Dus je kunt mede daardoor niet zomaar zeggen dat alle drugs met chloor en fluor supergiftig zijn. Wel is een van de meest neurotoxische stoffen een amfetamine met chloor: 4-CA (4-chlooramfetamine). Die stof wordt in wetenschappelijke experimenten gebruikt om 'serotonine knockout mice' te maken: dat zijn dus arme muisjes die geen serotoninereceptoren meer over hebben zodat ze als controlegroep gebruikt kunnen worden in onderzoeken.

Op zich vind ik het prima als je voor jezelf een soort algemene stelregel aanhoudt dat je liever niet fuckt met chloor-drugs. Lijkt me een vrij gezonde opvatting. Maar besef ook dat er een hoop uitzonderingen zijn te bedenken (zoals ketamine :wink: )

Dirkjan zei:
Atomen dus materie in de natuur is vaak crystaline, netjes gerangschikte atomen, polycrystaline, groepen van gerangschikte atomen met veel tussenruimte, en amorphous. En nou roep ik weer king @Neo-Shulginist erbij, in de pharmacologie chemie in het lab wordt vrijwel altijd amorphous gemaakt toch? Drugslabs zoiezo?

Bekijk bijlage 47389
Klik om te vergroten...

In het plaatje zie je geen atomen, maar, eerder ionen. Wat dat betreft is het weer enorm versimpeld want ionen bestaan altijd uit twee soorten deeltjes (negatief en positief geladen). Juist die ionische binding tussen twee soorten deeltjes maakt dat ze sterk aan elkaar hechten waardoor ze netjes in een kristal blijven zitten. Beetje misleidend plaatje dus imo.

Ik denk dat het plaatje probeert duidelijk te maken dat de rangschikking van deeltjes in kristallen niet altijd heel netjes is. Dat er crystalline kristallen zijn (denk aan diamanten, of aan de ice crystals van D-methamfetamine (bijvoorbeeld in Breaking Bad), die lekker doorzichtig zijn. Maar dat je ook kristalvormen hebt waarin de deeltjes niet zo netjes gerangschikt zitten.

Dit plaatje laat overigens wel weer goed zien waarom je drugs niet zo goed kunt eyeballen. Het volume van een drug kan verschillen per batch omdat de dichtheid niet altijd hetzelfde is.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Chloor en fluor kunnen beide gemakkelijk een elektron kwijt, wat maakt dat ze gemakkelijk reageren met andere stoffen. Ik heb alleen begrepen dat de verbinding tussen chloor en fluor best wel stabiel is. Het lichaam heeft bijvoorbeeld geen enzymen om die verbinding te verbreken. Dus je kunt mede daardoor niet zomaar zeggen dat alle drugs met chloor en fluor supergiftig zijn. Wel is een van de meest neurotoxische stoffen een amfetamine met chloor: 4-CA (4-chlooramfetamine).
Klik om te vergroten...
Waar bestaat die benzeen ring uit eigenlijk, koolstof en waterstof toch? Want die elementen worden altijd of meestal op die ring geplakt. Een beetje alsof je een mes in een messen houder hebt zitten, ongevaarlijk, maar als hem eruit haalt, als chloor enkelvoudig element, het gele gas, gevaarlijk. Toch of lul ik nu maar wat?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Waar bestaat die benzeen ring uit eigenlijk, koolstof en waterstof toch? Want die elementen worden altijd of meestal op die ring geplakt. Een beetje alsof je een mes in een messen houder hebt zitten, ongevaarlijk, maar als hem eruit haalt, als chloor enkelvoudig element, het gele gas, gevaarlijk. Toch of lul ik nu maar wat?
Klik om te vergroten...
Opm.
Nee, je lult zeer zeker niet zomaar wat, volgens mij sla je de spijker precies op zijn kop!
Anyway, chloor is een link stofje als enkelvoudig element!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Waar bestaat die benzeen ring uit eigenlijk, koolstof en waterstof toch? Want die elementen worden altijd of meestal op die ring geplakt. Een beetje alsof je een mes in een messen houder hebt zitten, ongevaarlijk, maar als hem eruit haalt, als chloor enkelvoudig element, het gele gas, gevaarlijk. Toch of lul ik nu maar wat?
Klik om te vergroten...
Euhm, ja, als je die analogie wil aanhouden dan snap ik wel wat je bedoelt inderdaad.

Ik denk dat je het best atomen en stoffen gescheiden kunt houden als concept. Een stof bestaat uit verschillende atomen in een bepaalde configuratie, en die configuratie bepaalt de eigenschappen van de stof; onder meer hoe het interacteert met andere stoffen. Die interactie kan dan giftigheid produceren op het moment dat het bepaalde lichaamsprocessen ongewenst beïnvloedt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."