Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevolgen te vaak 3CMC

Gevolgen te vaak 3CMC

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
ChereesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat zijn de gevolgen van te vaak 3cmc gebruik en cobra? Dit meestal zo een uur of 8 achter elkaar. Met tussenpauzes uiteraard en genoeg water drinken. Iemand toevallig ooit iets meegemaakt? We vinden het te lekker en moeten er echt mee gaan oppassen. Maar soms net als deze week hebben we het dus al 2 x gedaan. En dan ook een nacht doorgehaald en volgende dag weer doodmoe naar werk...
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat precies de gevolgen zijn van veel/vaak 3cmc is niet bekend, maar van 3mmc weten we dat veel/vaak gebruik voor veel mensen tot grote problemen heeft geleid. Er wordt gesproken over neurotoxiciteit van 3cmc, maar ook daar is volgens mij nog onvoldoende bewijs voor. Neemt niet weg dat ik dat risico niet zou nemen, en dit soort middelen met mate zou nemen. Ook blijft het dan ook een stuk bijzonderder en spannender om het af en toe te doen, in plaats van elke keer helemaal wap aan de chemseks te gaan. Dan wil je al snel niet meer anders, en is alle andere seks niet meer leuk.

Direct risico van combineren van stims en erectiemiddelen (en ook nog poppers erbij?) is een flinke aanslag op je hart. Als je verder gezond en sterk bent, hoeft dat niet meteen tot ellende te leiden, maar het is wel een risico.

Geil is het allemaal wel, maar dat wist je al.
C
ChereesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen poppers gelukkig.. alleen cobra en 3cmc. Ben verder gezond, vorig jaar hart laten checken in het ziekenhuis en dat was allemaal in orde gelukkig.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien moet je niet stilstaan bij de gevolgen want met cathinone research chemicals is er nog niet genoeg onderzoek gedaan om exact te weten wat gevolgen op lange termijn zijn. Je kan het wel raden dat het zoals bij de meeste stimulanten niet zo gezond is. Je kan er wel bij stil staan als het waard is om helemaal vermoeid op je werk te staan. Of het uberhaupt wel verstandig is dat je na een nachtje doorhalen jezelf op de werkvloer begeeft?
De gevolgen zijn sowieso niet mals bij overmatig gebruik.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Langdurige veel 3-CMC gebruik heeft proefondervindelijk als nare bijverschijnselen:
- hallucinaties
- stemmen horen die er niet zijn
- emotie regulatie stoornissen
- Gewichtysverlies
- aantasten van organen (bloedvaten in de organen met name)
- slaapgebrek
- uitputting

Niet fijn en wees dus voorzichtig en gewaarschuwd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik mis hoeveelheden.


Dat het ongezond is ga ik niet ontkennen, maar er is een verschil tussen 1 Cobra 120mg, en 100mg 3cmc en een 10-voud daarvan
C
ChereesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm hoeveelheden durf ik nie te zegge.. we pakke gewoon wat voor ons lijkt te werken. Maar denk op een hele nacht toch zeker iets minder als een gram per persoon... en 1 cobra idd. Meestal pluggen we, dat werkt een 1-2 uur, daarna al snel down en misselijk dus weer bijpakken. Soms snuiven ertussen.. in een stukje papier heel soms maar daar heb je meer van nodig dacht ik? En dacht geleze te hebbe dat de helft door je lever schoongemaakt word?
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ader verkalking.
En het gevolg van de hoge hartritmes tijdens de sessies zal op lange termijn ook invloed hebben.

ik probeer je niet bang te maken hoor, ik gebruik het ook zo'n 1x in de week ( deze week 3x godverdomme...)
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Schurk zei:
Ader verkalking.
En het gevolg van de hoge hartritmes tijdens de sessies zal op lange termijn ook invloed hebben.

ik probeer je niet bang te maken hoor, ik gebruik het ook zo'n 1x in de week ( deze week 3x godverdomme...)
Klik om te vergroten...
zit je lekker aan de stims meneer
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
zit je lekker aan de stims meneer
Klik om te vergroten...
Hoe raad je het... :P
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Schurk zei:
Hoe raad je het... :P
Klik om te vergroten...
1u31t4.jpg
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cherees zei:
Hmm hoeveelheden durf ik nie te zegge.. we pakke gewoon wat voor ons lijkt te werken. Maar denk op een hele nacht toch zeker iets minder als een gram per persoon... en 1 cobra idd. Meestal pluggen we, dat werkt een 1-2 uur, daarna al snel down en misselijk dus weer bijpakken. Soms snuiven ertussen.. in een stukje papier heel soms maar daar heb je meer van nodig dacht ik? En dacht geleze te hebbe dat de helft door je lever schoongemaakt word?
Klik om te vergroten...
Drink je daarbij ook nog of niet?
C
ChereesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik drink nooit alcohol erbij! Alleen cobra en 3cmc. Verder niks
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cherees zei:
Ik drink nooit alcohol erbij! Alleen cobra en 3cmc. Verder niks
Klik om te vergroten...
Waarom 3cmc?


Een Cobra alleen doet het hem ook hoor
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cherees zei:
Wat zijn de gevolgen van te vaak 3cmc gebruik en cobra? Dit meestal zo een uur of 8 achter elkaar. Met tussenpauzes uiteraard en genoeg water drinken. Iemand toevallig ooit iets meegemaakt? We vinden het te lekker en moeten er echt mee gaan oppassen. Maar soms net als deze week hebben we het dus al 2 x gedaan. En dan ook een nacht doorgehaald en volgende dag weer doodmoe naar werk...
Klik om te vergroten...
3-CMC is een nieuwe stimulant waarover heel weinig bekend is. Dus we kunnen wel gokken naar wat gezondheidsrisico's, maar veel van de lange termijnklachten zijn onbekend en moeten dus nog ontdekt worden door onwetende gebruikers die verrast worden door blijvende klachten. Aangezien ik de kans klein acht dat je er zin in hebt om dat voor ons te ontdekken, kan ik aanraden om niet regelmatig 3-CMC te gaan gebruiken.

Het voornaamste risico van chemseks is dat het langzaamaan de standaard kan worden. Seks met stimulerende middelen kan natuurlijk heel opwindend zijn en je gaat meestal veel langer door. Maar je lichaam maakt zich ook ongevoelig voor de effecten van de drug. Daardoor kan je daarna de tegenovergestelde effecten ervaren: moeite met het krijgen van een erectie, vermoeidheid, neerslachtigheid.
Zeker als je regelmatig chemseks hebt dan kan er een onbewuste koppeling ontstaan tussen drugs en seks. De gedachte aan het één leidt dan snel tot zin in het andere. Het gevolg kan dan ook zijn dat seks minder plezierig wordt zonder drugs erbij. Op die manier kun je dus langzaam seksuele problemen of moeite met het aangaan van relaties ontwikkelen.

Wat we niet weten is of 3-CMC ook neurotoxisch is (of het zenuwcellen in het brein beschadigt). Als daarvan sprake is (zoals bij cocaïne, methamfetamine of speed) dan kunnen daardoor cognitieve problemen ontstaan. Bij mensen die veel coke of meth hebben gebruikt kun je dat bijvoorbeeld merken aan emotie-regulatiestoornissen. Die mensen hebben meer last van emotionele schommelingen, woede-uitbarstingen, angstklachten en paranoia. Bovendien vermindert hun controle over hun gedrag vanwege de hersenbeschadigingen. Het resultaat is impulsiever gedrag, wat ook sneller leidt tot weer opnieuw drugs gebruiken.

De risico's van cobra of andere erectiemiddelen zijn voornamelijk hartklachten. Zeker in combinatie met stimulerende middelen is dat een gevaar. Er zijn gevallen bekend van mensen die acuut overlijden aan zulke combinaties. Daarnaast loop je kans op een priapisme (een pijnlijke erectie vanwege blessure van de zwellichamen).
www.ntvg.nl

Bijwerkingen van sildenafil: resultaten van twee jaar praktijkervaring

In maart en september 1998 is sildenafil (Viagra) in respectievelijk de Verenigde Staten en Nederland geregistreerd voor de behandeling van erectiestoornissen. Uit de resultaten van klinische onderzoeken, waaraan in totaal meer dan 3000 patiënten deelnamen, bleek sildenafil (25 mg, 50 mg en 100...
www.ntvg.nl
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
DjYella zei:
Langdurige veel 3-CMC gebruik heeft proefondervindelijk als nare bijverschijnselen:
- hallucinaties
- stemmen horen die er niet zijn
- emotie regulatie stoornissen
- Gewichtysverlies
- aantasten van organen (bloedvaten in de organen met name)
- slaapgebrek
- uitputting

Niet fijn en wees dus voorzichtig en gewaarschuwd.
Klik om te vergroten...
Kun je dit even verhelderen?
Al de rest is tijdelijk, en met genoeg rust (en langdurige pauzes) komt dat meestal terug goed.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
3-chloor-methcatinone is dus een drug met chloor, obviously. In de eerste wereldoorlog (zeg ik dat goed of werd het daarvoor al toegepast? werd het gebruikt als gifgas. Op kamertemperatiir is het een lichtgele damp die zwaarder weegt dan lucht, dus lekker de loopgraven in word gedpradeerd als een deken des doods. En volgens mij werd er in syrie ook een chloor bom gebruikt. Wat er gebeur is dat het ten eerste heel potent is, maar zuurstof kan niet worden opgenomen omdat het er in de weg gaat zitten óf, maar dat moet koning @Neo-Shulginist even bevestigen,, het hecht zich aan zuurstof op zo'n manier dat het lichaam het niet meer kan herkennen als zuurstof. Je stikt dus. Dius lekker met het gezin naar Syrie gaan, neem de kids mee, hartstikke gezellig.

Of het enige correlatie heet met de drug weet ik niet maar dat het slecht voor je is is 100 procent zeker. Alleen al de geur, de smaak, de hartkloppingen, de kater, hoe het er uberhaupt uitziet. Alle alarmbellen gaan rinkelen en je lichaam protesteert. Ook als je je voet stoot denkt je niet oh lekke dat doe ik nog eens. En bij 3-mmc was dat alarm veel minder dan 3-cmc. Alleen al die simpele denkwijze bewijst al dat het in elk geval NIET in je dieet hoort.

Atomen dus materie in de natuur is vaak crystaline, netjes gerangschikte atomen, polycrystaline, groepen van gerangschikte atomen met veel tussenruimte, en amorphous. En nou roep ik weer king @Neo-Shulginist erbij, in de pharmacologie chemie in het lab wordt vrijwel altijd amorphous gemaakt toch? Drugslabs zoiezo?

Crystalline_polycrystalline_amorphous2.svg.png
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu ik erover denk, is diamant niet gewoon crystaline gestapelde koolstof (carbon)? Waarom is het dan zo hard? Puur door miniscule tussenruimte?

Sorry, off topic.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Nu ik erover denk, is diamant niet gewoon crystaline gestapelde koolstof (carbon)? Waarom is het dan zo hard? Puur door miniscule tussenruimte?

Sorry, off topic.
Klik om te vergroten...
Je kunt verschillende kristalvormen hebben. Koolstof heeft er tenminste twee (grafiet) en waterijs zou er een stuk of twintig hebben.

Ennieweej, chloor zit ook in keukenzout en dat gaven de Romeinen als loon aan hun soldaten.
Sal-arium...

Als je zout op je gestrooid krijgt in een loopgraaf denk ik dat je het wel overleeft, en van het chloor op zoute krakelingen val je ook niet dood neer.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Je kunt verschillende kristalvormen hebben. Koolstof heeft er tenminste twee (grafiet) en waterijs zou er een stuk of twintig hebben.
Klik om te vergroten...
Ja goed, je kunt combinaties hebben dat klopt. En niet 1-2-1 of 1-3-2 maar dus met atomen dus miljarden dus in totaal heeeel veel. Maar de meeste plant materie is amorphous, sommige semi crystalline en echt crystalline is super zeldzaam. Dat zit niet in 3cmc btw. 3crystaline-meth cathinone, 100.000 a gram please.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."