Tot voor kort (een aantal weken terug) had ik nog nooit van dit spul gehoord.. net bij het google'n ontdekt dat het 'Flakka', en niet zoals ik had verstaan 'wakka wakka' heet

.
Enfin, ik was vorige maand op een feestje in gesprek geraakt met een random dude. Deze jongen ging na een tijdje ouwehoeren ineens met wat zakjes, een eetlepel en zijn aansteker in de weer.
Ik zag dat hij op zijn lepel een bruinige substantie aanbracht en hier boven ging hangen met een glazen buisje in de mond geklemd. Op het moment dat die de lepel begon te verhitten, dacht ik "'t zal wel" en ben met andere mensen gaan praten.
Nu dan, wat mij redelijk aan het hart ging.. is dat die gast een half uur later, nog steeds met zijn lepel en aansteker druk was. Hij begon zich steeds meer en verder in elkaar gedoken terug te trekken in zijn hoekje.. de lepel en aansteker nu zo verkrampt en in een vreemde positie vasthoudend, dat het haast wat choquerends kreeg.
Ben na een tijd toch maar even naar hem toe gelopen om te vragen wat die nou precies aan het doen was.. De vermoeidheid in zijn stem bij het vertellen wat het was, plus het zeer herhaaldelijk opbrengen dat het 'echt, echt troep' zou zijn... heeft behoorlijk wat indruk achtergelaten.
Nu is het een feestscene die qua drugs bijna geheel uit veteranen bestaat. Men kent het klappen van de zweep en heeft inmiddels als functioneel te bestempelen 'verstandhouding' aangaande middelengebruik.
Al heb ik deze jongen niet eerder gesproken.. ik herken hem absoluut van gezicht, weet daarom dat die ook al flink wat jaren meedraait.
Door iemand van dit 'slag' ineens te zien worstelen met een nieuw middel, maakt dat ik er huiverig voor ben.
Dit keer geen verhaal vanuit mijn eigen ervaringen... maar toch moest ik even delen... dat dit een hobby met een 'zorgwekkend' randje zou kunnen zijn.
