Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsParanoïde gedachten na gebruik van 3cmc

Paranoïde gedachten na gebruik van 3cmc

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou er echt mee uitkijken. Een vriend van me werd ook paranoïde en was op een gegeven moment een week in een soort van psychose. Zou met die zooi kappen voordat jou ook zoiets overkomt.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruik je alleen 3CMC, of blow je er ook bij?
S
SebastiaannLid
01-01-2024, 00:00
#3
MDMAutist zei:
Gebruik je alleen 3CMC, of blow je er ook bij?
Klik om te vergroten...
Nee ik gebruik alleen 3CMC en heel af en toe erbij blowen
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb mijn voorraadje 3CMC ondertussen weg gepleurt. De (geringe) positieve effecten vind ik niet opwegen tegen de nadelige. Ik vind het écht rotzooi.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Ik heb mijn voorraadje 3CMC ondertussen weg gepleurt. De (geringe) positieve effecten vind ik niet opwegen tegen de nadelige. Ik vind het écht rotzooi.
Klik om te vergroten...
Ik las laatst dat ze nu in klinische setting 3-MMC (lijkt me toch aardig verwant aan 3-CMC) toepassen in plaats van MDMA, omdat patiënten op die laatste soms met hun behandelaars wilden knuffelen/een beetje te "loving" werden. :sweatsmile: 3-MMC zou dat effect niet hebben.

En ik moet toegeven, ik kreeg toen heel even een gevoel van: ik ben nu ook wel benieuwd naar dat 3-MMC. Maar uitspraken als de jouwe doen me dan weer denken: nah, pass...
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant!
Waar las je dat?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Interessant!
Waar las je dat?
Klik om te vergroten...
Kan het exacte artikel niet terugvinden. Het kan zijn dat ik dit behandeld zag worden in een youtube video.

Hier wordt er wel wat vertelt over behandeling met 3-MMC:

www.forestpath.co

3-MMC: A Therapeutic Aid for Deep Healing — Forest Path

In the realm of psychotherapy, the exploration of non-ordinary states of consciousness has gained interest, prompting research on the potential of psychedelic substances. Among these substances, 3-MMC, a synthetic cathinone drug, has recently emerged as a candidate for therapeutic use. This article
www.forestpath.co www.forestpath.co

Uiteraard is het niet alleen maar positief ten opzichte van behandeling met MDMA. Het verslaving gevaar is bijvoorbeeld groter met 3-MMC.

Maar er wordt dus mee geëxperimenteerd in therapeutische setting.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ik las laatst dat ze nu in klinische setting 3-MMC (lijkt me toch aardig verwant aan 3-CMC) toepassen in plaats van MDMA, omdat patiënten op die laatste soms met hun behandelaars wilden knuffelen/een beetje te "loving" werden. :sweatsmile: 3-MMC zou dat effect niet hebben.
Klik om te vergroten...
Nee je krijgt minder het knuffel gevoel en meer het kei hard pompen de hele dag/nacht door alle hoeken van de kamer laten zien gevoel. Vind het trouwens bijzonder dat ze dat in therapeutische setting doen hoe verslavend het is.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik las laatst dat ze nu in klinische setting 3-MMC (lijkt me toch aardig verwant aan 3-CMC) toepassen in plaats van MDMA, omdat patiënten op die laatste soms met hun behandelaars wilden knuffelen/een beetje te "loving" werden. :sweatsmile: 3-MMC zou dat effect niet hebben.

En ik moet toegeven, ik kreeg toen heel even een gevoel van: ik ben nu ook wel benieuwd naar dat 3-MMC. Maar uitspraken als de jouwe doen me dan weer denken: nah, pass...
Klik om te vergroten...
Mocht je het een keer doen, beter oraal dan snuiven. Het effect is beter, meer een MDMA-light gevoel in plaats van alleen maar strak. Bij snuiven heeft het stimulerende de overhand.

Bij snuiven treedt ook sneller de behoefte aan constant bijnemen op, ik heb het idee dat de meeste probleemgevallen het snuiven. Natuurlijk bedoel ik niet dat slikken niet verslavend kan zijn, maar wel wat makkelijker om te kiezen niet bij te nemen. Ook omdat het wat langer werkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harry In De Warrie zei:
Nee je krijgt minder het knuffel gevoel en meer het kei hard pompen de hele dag/nacht door alle hoeken van de kamer laten zien gevoel. Vind het trouwens bijzonder dat ze dat in therapeutische setting doen hoe verslavend het is.
Klik om te vergroten...
Ja ik was er ook een beetje verbaasd over, met mijn (misschien ook niet helemaal kloppende) beeld van 3-MMC en aanverwanten. Maar het schijnt dus volgens sommige behandelaars productief toegepast te kunnen worden in een dergelijke setting, met voordelen boven MDMA.

Ik ben zelf ook heel sceptisch wat betreft het verslavingspotentieel van deze groep drugs. Een patiënt kan zo ineens de smaak te pakken krijgen tijdens een behandeling en zich dan later in een zwak moment thuis bedenken: ik kan dat spul zo bij de RC boer bestellen vanuit mijn luie stoel...


KlaasVaak zei:
Mocht je het een keer doen, beter oraal dan snuiven. Het effect is beter, meer een MDMA-light gevoel in plaats van alleen maar strak. Bij snuiven heeft het stimulerende de overhand.

Bij snuiven treedt ook sneller de behoefte aan constant bijnemen op, ik heb het idee dat de meeste probleemgevallen het snuiven. Natuurlijk bedoel ik niet dat slikken niet verslavend kan zijn, maar wel wat makkelijker om te kiezen niet bij te nemen. Ook omdat het wat langer werkt.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad ik begrijp dat de handeling van snuiven wellicht eerder aanzet tot vaker nemen.

Gelukkig ben ik gezegend met ultra gevoelige slijmvliezen, zodat ik nooit vrijwillig iets in mijn neus zal snuiven (ook nog nooit gedaan). Ik moet soms al niezen als ik iets te hard tegen de buitenkant van mijn neus aan kom... Het zou me waarschijnlijk niet eens lukken een substantie op die manier naar binnen te krijgen. Áls ik het al eens zal proberen, zal dat dan inderdaad met een bommetje zijn. :)
M
MennusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey Sebastiaan, ik krijg ook zulke paranoïde gedachtes bij 3cmc.(na best veel genomen te hebben) Wat bij mij hielp was als de symptomen begonnen op te komen, nam ik een pallet Bromazolam, bij mij hielp het goed tegen de vervelende bij effecten van de 3cmc, minder graving, niet meer paranoia en gewoon te kunnen slapen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mennus zei:
Hey Sebastiaan, ik krijg ook zulke paranoïde gedachtes bij 3cmc.(na best veel genomen te hebben) Wat bij mij hielp was als de symptomen begonnen op te komen, nam ik een pallet Bromazolam, bij mij hielp het goed tegen de vervelende bij effecten van de 3cmc, minder graving, niet meer paranoia en gewoon te kunnen slapen.
Klik om te vergroten...

Drugs met drugs bestrijden heet dat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mennus zei:
Hey Sebastiaan, ik krijg ook zulke paranoïde gedachtes bij 3cmc.(na best veel genomen te hebben) Wat bij mij hielp was als de symptomen begonnen op te komen, nam ik een pallet Bromazolam, bij mij hielp het goed tegen de vervelende bij effecten van de 3cmc, minder graving, niet meer paranoia en gewoon te kunnen slapen.
Klik om te vergroten...

Beter niet doen of adviseren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieb00n zei:
Drugs met drugs bestrijden heet dat.
Klik om te vergroten...
Heb je op zich gelijk in.

Toch gooi ik er zelf ook meestal een benzo in na 6-APB tegenwoordig en ook na LSD. Hierdoor kan ik beter slapen en ben ik de volgende dag in een stuk betere staat. Ook heb ik dan in het geval van de 6-APB minder/geen last van een gespannen kaak de volgende dag.

Ik durf toch wel te stellen dat ik dit op een verantwoorde manier kan doen. Het mondt namelijk nooit uit in steeds benzo's blijven gebruiken. Ik prefereer normaal ook te slapen zonder benzo.

Dus het heeft er ook mee te maken of je gevoelig bent voor benzo misbruik/verslaving. En daarnaast maakt het ook uit wat het middel is waarvoor/waartegen je de benzo gebruikt. Zelf heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat benzo's gebruiken bij speed er voor zorgde dat ik de volgende dag eerder dacht wel weer speed te kunnen doen. Dit kan op die manier elkaar in stand houden wat weldegelijk ZEER verraderlijk is qua verslavingen ontwikkelen, zeker als je daar gevoelig voor bent. Waarschijnlijk is dit met iets als 3-CMC vergelijkbaar (al heb ik hier zelf geen ervaring mee).

Ik ben het dus wel met je eens in dit geval, maar wou ook wat nuance brengen hierin.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Het mondt namelijk nooit uit in steeds benzo's blijven gebruiken. Ik prefereer normaal ook te slapen zonder benzo.
Klik om te vergroten...

Zo is het bij mij ook begonnen maar goed, iedereen is anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekz zei:
Zo is het bij mij ook begonnen maar goed, iedereen is anders.
Klik om te vergroten...
Mogelijk dat als men zich een periode minder goed voelt, dat men er eerder naar grijpt.

Ik heb zelf een hekel aan het verdovende effect op de emoties die benzo's hebben als ik het een paar dagen achter elkaar gebruik.

Toch, alertheid blijft nodig.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Toch gooi ik er zelf ook meestal een benzo in na 6-APB tegenwoordig en ook na LSD.
Klik om te vergroten...
Is dat niet niet zonde van de 'tripverwerking' met name bij tripmiddelen zoals LSD?
Had altijd begrepen dat benzo's de positieve na-effecten van tripmiddelen lamleggen/afbreken?
Heb het zelf nooit gedaan dus ik spreek niet uit ervaring
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
Is dat niet niet zonde van de 'tripverwerking' met name bij tripmiddelen zoals LSD?
Had altijd begrepen dat benzo's de positieve na-effecten van tripmiddelen lamleggen/afbreken?
Heb het zelf nooit gedaan dus ik spreek niet uit ervaring
Klik om te vergroten...
Ik heb met LSD helaas vrij veel last van bodyload. Dit merk ik tijdens de trip zelf niet zo, omdat de trip dat overstemt, maar als de trip is uitgewerkt blijf ik nog zo'n 4 uren achter met een gevoel alsof ik onder hoogspanning sta (overdreven gezegd natuurlijk :wink: ). Een heel onrustig gevoel (vergelijkbaar met onrustigheid door veel cafeïne maar dan erger). Dan prefereer ik toch om een benzo te nemen. En ik heb ook niet veel nodig. Meestal neem ik dan een halve clonazepam (dat is dan 0,25 mg). Dat haalt toch de scherpe randjes er wat vanaf.

En nee, ik heb ook zo altijd een positieve afterglow de volgende dag.

Na psilocybine wil ik geen benzo nemen. Maar daarbij heb ik die (electrisch aanvoelende) bodyload van LSD dan ook niet. Psilo laat me juist heel lichamelijk ontspannen achter! Alsof ik gedurende een paar uren lang heel langzaam terug op aarde wordt gezet, alsof ik in een zacht kussen val. Het is zelfs 1 van de favoriete delen van de psilo trip voor mij! Ik ben dan meer ontspannen dan met wiet, maar dan zonder de sloomheid en verwarring. Waardoor ik goed in staat ben terug te denken aan de trip.

Maar met LSD denk ik de volgende dag ook altijd aan de trip en schrijf ook meestal een report. Tijdens het schrijven komt de hele trip weer voorbij. Ik denk dat het dus wel goed zit met de verwerking, ondanks die benzo.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
En nee, ik heb ook zo altijd een positieve afterglow de volgende dag.
Klik om te vergroten...
Klinkt logisch dat je dat doet als je dan nog de afterglow kan meemaken, dan snap ik het.
Waarschijnlijk zit het grote verschil er ook in denk ik wanneer je de benzo neemt, als je die tijdens je trip neemt om hem te willen afsluiten... dat dan misschien alles verstoord word en de afterglow uitblijft.
Mindless zei:
Na psilocybine wil ik geen benzo nemen. Maar daarbij heb ik die (electrisch aanvoelende) bodyload van LSD dan ook niet. Psilo laat me juist heel lichamelijk ontspannen achter! Alsof ik gedurende een paar uren lang heel langzaam terug op aarde wordt gezet, alsof ik in een zacht kussen val. Het is zelfs 1 van de favoriete delen van een trip voor mij! Ik ben dan meer ontspannen dan met wiet, maar dan zonder de sloomheid en verwarring. Waardoor ik goed in staat ben terug te denken aan de trip.
Klik om te vergroten...
Inderdaad en zo'n chemisch pilletje slikken na zo'n natuurlijke psilo-ervaring doet echt compleet afbreuk aan de ervaring die de paddenstoeltjes geven.
Zou zelfs niet in me kunnen opkomen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
mandragora zei:
Klinkt logisch dat je dat doet als je dan nog de afterglow kan meemaken, dan snap ik het.
Waarschijnlijk zit het grote verschil er ook in denk ik wanneer je de benzo neemt, als je die tijdens je trip neemt om hem te willen afsluiten... dat dan misschien alles verstoord word en de afterglow uitblijft.
Klik om te vergroten...
Nee nee! Nooit tijdens de trip zelf! Nou ja behálve dan in een echt noodgeval, maar dat doe ik echt niet gauw, aangezien ik denk dat je daar veel beter doorheen kunt werken (als je weet dat dat je lukt). Ik heb het 1 keer gedaan en dat was heel raar. Je kalmeert wel, maar het voelt toch ook fout. Je ziet praktisch hetgeen waar je mee zat weer terug zakken je onderbewuste in, wetende dat het daar zal wachten om weer op een ander moment boven te komen. Voelt niet goed.

Toch vind ik het een prettig idee om benzo's te hebben liggen voor dat mogelijk vreselijk bad gaan. Ik ben een keer vreselijk bad gegaan en heb toen geen benzo genomen. Had ze wel liggen, maar heb er simpelweg niet aan gedacht. En ben daar achteraf blij om, omdat ik er toen doorheen gewerkt heb. Het is meer het idee dát ik ze heb liggen, dat al gerust stelt.

Maar nee, gebruik ze bij LSD dus echt wanneer ik zeker weet dat de trip voorbij is. Vaak zit ik dan nog twee uren met de bodyload en neem dan de benzo in. Dan is wel zeker dat de trip voorbij is. En het voelt dan eerlijk gezegd wel fijn om dat scherpe randje eraf te halen. Maar het is dus ook echt dat: het scherpe randje eraf halen. Het haalt bij lange na niet het oncomfortabele van de bodyload er helemaal af bij mij. Dat is pas de volgende dag na een goede nacht slapen.

mandragora zei:
Inderdaad en zo'n chemisch pilletje slikken na zo'n natuurlijke psilo-ervaring doet echt compleet afbreuk aan de ervaring die de paddenstoeltjes geven.
Zou zelfs niet in me kunnen opkomen.
Klik om te vergroten...
Nee, daar moet ik ook niet aan denken! Maar dus ook mede omdat ik dan juist geniet van de natuurlijke comedown van de psilo, waarbij ik me heel relaxt voel en meestal enorm geïnspireerd door wat ik net mee heb gemaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."