Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsParanoïde gedachten na gebruik van 3cmc

Paranoïde gedachten na gebruik van 3cmc

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
PsyTekz zei:
Zo is het bij mij ook begonnen maar goed, iedereen is anders.
Klik om te vergroten...
Mogelijk dat als men zich een periode minder goed voelt, dat men er eerder naar grijpt.

Ik heb zelf een hekel aan het verdovende effect op de emoties die benzo's hebben als ik het een paar dagen achter elkaar gebruik.

Toch, alertheid blijft nodig.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Toch gooi ik er zelf ook meestal een benzo in na 6-APB tegenwoordig en ook na LSD.
Klik om te vergroten...
Is dat niet niet zonde van de 'tripverwerking' met name bij tripmiddelen zoals LSD?
Had altijd begrepen dat benzo's de positieve na-effecten van tripmiddelen lamleggen/afbreken?
Heb het zelf nooit gedaan dus ik spreek niet uit ervaring
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou er echt mee uitkijken. Een vriend van me werd ook paranoïde en was op een gegeven moment een week in een soort van psychose. Zou met die zooi kappen voordat jou ook zoiets overkomt.
S
SebastiaannLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee hooi, ik lees al een lange tijd verschillende soorten topics. Maar nu maak ik ook maar eens een account aan haha.

Oké oké hier is mijn struggle. Sinds kort heb ik dus elke keer als ik 3cmc gebruik hebt, maakt eigenlijk niet uit hoeveel gram ik neem. Dat ik vrijwel direct na gebruik de effecten krijg wat vrij logisch is. Maar kort daarna krijg ik ook het vervelende effect genaamd paranoïde gedachten, het is zelfs zo erg dat ik allemaal dingen zie en hoor die er helemaal niet zijn. Hebben meer mensen dit ook? En hoe kan dit gebeuren?
S
SebastiaannLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik ben er ieder geval achter gekomen dat ik daar heel gevoelig voor ben. Ja heb nu zelf stappen ondernomen door er volledig mee te stoppen. Ja goede vraag hoe het komt, er spookt sowieso al heel veel door mijn hoofd en praat er nooit met iemand over. Dus waarschijnlijk is dat ook 1 van de grotere oorzaken ervan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
Is dat niet niet zonde van de 'tripverwerking' met name bij tripmiddelen zoals LSD?
Had altijd begrepen dat benzo's de positieve na-effecten van tripmiddelen lamleggen/afbreken?
Heb het zelf nooit gedaan dus ik spreek niet uit ervaring
Klik om te vergroten...
Ik heb met LSD helaas vrij veel last van bodyload. Dit merk ik tijdens de trip zelf niet zo, omdat de trip dat overstemt, maar als de trip is uitgewerkt blijf ik nog zo'n 4 uren achter met een gevoel alsof ik onder hoogspanning sta (overdreven gezegd natuurlijk :wink: ). Een heel onrustig gevoel (vergelijkbaar met onrustigheid door veel cafeïne maar dan erger). Dan prefereer ik toch om een benzo te nemen. En ik heb ook niet veel nodig. Meestal neem ik dan een halve clonazepam (dat is dan 0,25 mg). Dat haalt toch de scherpe randjes er wat vanaf.

En nee, ik heb ook zo altijd een positieve afterglow de volgende dag.

Na psilocybine wil ik geen benzo nemen. Maar daarbij heb ik die (electrisch aanvoelende) bodyload van LSD dan ook niet. Psilo laat me juist heel lichamelijk ontspannen achter! Alsof ik gedurende een paar uren lang heel langzaam terug op aarde wordt gezet, alsof ik in een zacht kussen val. Het is zelfs 1 van de favoriete delen van de psilo trip voor mij! Ik ben dan meer ontspannen dan met wiet, maar dan zonder de sloomheid en verwarring. Waardoor ik goed in staat ben terug te denken aan de trip.

Maar met LSD denk ik de volgende dag ook altijd aan de trip en schrijf ook meestal een report. Tijdens het schrijven komt de hele trip weer voorbij. Ik denk dat het dus wel goed zit met de verwerking, ondanks die benzo.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
En nee, ik heb ook zo altijd een positieve afterglow de volgende dag.
Klik om te vergroten...
Klinkt logisch dat je dat doet als je dan nog de afterglow kan meemaken, dan snap ik het.
Waarschijnlijk zit het grote verschil er ook in denk ik wanneer je de benzo neemt, als je die tijdens je trip neemt om hem te willen afsluiten... dat dan misschien alles verstoord word en de afterglow uitblijft.
Mindless zei:
Na psilocybine wil ik geen benzo nemen. Maar daarbij heb ik die (electrisch aanvoelende) bodyload van LSD dan ook niet. Psilo laat me juist heel lichamelijk ontspannen achter! Alsof ik gedurende een paar uren lang heel langzaam terug op aarde wordt gezet, alsof ik in een zacht kussen val. Het is zelfs 1 van de favoriete delen van een trip voor mij! Ik ben dan meer ontspannen dan met wiet, maar dan zonder de sloomheid en verwarring. Waardoor ik goed in staat ben terug te denken aan de trip.
Klik om te vergroten...
Inderdaad en zo'n chemisch pilletje slikken na zo'n natuurlijke psilo-ervaring doet echt compleet afbreuk aan de ervaring die de paddenstoeltjes geven.
Zou zelfs niet in me kunnen opkomen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
Klinkt logisch dat je dat doet als je dan nog de afterglow kan meemaken, dan snap ik het.
Waarschijnlijk zit het grote verschil er ook in denk ik wanneer je de benzo neemt, als je die tijdens je trip neemt om hem te willen afsluiten... dat dan misschien alles verstoord word en de afterglow uitblijft.
Klik om te vergroten...
Nee nee! Nooit tijdens de trip zelf! Nou ja behálve dan in een echt noodgeval, maar dat doe ik echt niet gauw, aangezien ik denk dat je daar veel beter doorheen kunt werken (als je weet dat dat je lukt). Ik heb het 1 keer gedaan en dat was heel raar. Je kalmeert wel, maar het voelt toch ook fout. Je ziet praktisch hetgeen waar je mee zat weer terug zakken je onderbewuste in, wetende dat het daar zal wachten om weer op een ander moment boven te komen. Voelt niet goed.

Toch vind ik het een prettig idee om benzo's te hebben liggen voor dat mogelijk vreselijk bad gaan. Ik ben een keer vreselijk bad gegaan en heb toen geen benzo genomen. Had ze wel liggen, maar heb er simpelweg niet aan gedacht. En ben daar achteraf blij om, omdat ik er toen doorheen gewerkt heb. Het is meer het idee dát ik ze heb liggen, dat al gerust stelt.

Maar nee, gebruik ze bij LSD dus echt wanneer ik zeker weet dat de trip voorbij is. Vaak zit ik dan nog twee uren met de bodyload en neem dan de benzo in. Dan is wel zeker dat de trip voorbij is. En het voelt dan eerlijk gezegd wel fijn om dat scherpe randje eraf te halen. Maar het is dus ook echt dat: het scherpe randje eraf halen. Het haalt bij lange na niet het oncomfortabele van de bodyload er helemaal af bij mij. Dat is pas de volgende dag na een goede nacht slapen.

mandragora zei:
Inderdaad en zo'n chemisch pilletje slikken na zo'n natuurlijke psilo-ervaring doet echt compleet afbreuk aan de ervaring die de paddenstoeltjes geven.
Zou zelfs niet in me kunnen opkomen.
Klik om te vergroten...
Nee, daar moet ik ook niet aan denken! Maar dus ook mede omdat ik dan juist geniet van de natuurlijke comedown van de psilo, waarbij ik me heel relaxt voel en meestal enorm geïnspireerd door wat ik net mee heb gemaakt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dus het heeft er ook mee te maken of je gevoelig bent voor benzo misbruik/verslaving. En daarnaast maakt het ook uit wat het middel is waarvoor/waartegen je de benzo gebruikt. Zelf heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat benzo's gebruiken bij speed er voor zorgde dat ik de volgende dag eerder dacht wel weer speed te kunnen doen. Dit kan op die manier elkaar in stand houden wat weldegelijk ZEER verraderlijk is qua verslavingen ontwikkelen, zeker als je daar gevoelig voor bent. Waarschijnlijk is dit met iets als 3-CMC vergelijkbaar (al heb ik hier zelf geen ervaring mee).

Ik ben het dus wel met je eens in dit geval, maar wou ook wat nuance brengen hierin.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Ik nam eigenlijk altijd een benzo aan het eind van een upper binge. Precies wat je aangeeft, je kunt je dan soms de volgende dag gewoon goed/fit voelen. Maar dit is schijn, want de kater komt altijd wel. Het is puur de benzo die dan nog doorwerkt. Heeft er ook wel eens toe geleid dat ik dan de volgende dag weer vrolijk verder ging gebruiken. Met als gevolg een dubbel zo dikke en lange kater.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieb00n zei:
Herkenbaar. Ik nam eigenlijk altijd een benzo aan het eind van een upper binge. Precies wat je aangeeft, je kunt je dan soms de volgende dag gewoon goed/fit voelen. Maar dit is schijn, want de kater komt altijd wel. Het is puur de benzo die dan nog doorwerkt. Heeft er ook wel eens toe geleid dat ik dan de volgende dag weer vrolijk verder ging gebruiken. Met als gevolg een dubbel zo dikke en lange kater.....
Klik om te vergroten...
Ja dat ja.

Inderdaad, voor mij voelde het ook alsof ik weer gewoon "terug" was: nuchter. Dit leek ook zo omdat het weer een volgende dag was na een nacht geslapen te hebben en me dan weer "fris" te voelen. Maar het is inderdaad maar schijn. Of in ieder geval: deels schijn. Een volle nacht slapen zal natuurlijk wel wát goed doen.

Super verraderlijk dit. Want je kan ermee blijven doorgaan op deze manier en zo tegelijk een verslaving ontwikkelen voor een upper én een downer.

Dus ook heel goed om voor specifiek deze combinatie te blijven waarschuwen (benzo's icm met stims), want je hebt het gewoon niet door, het sluipt er zo in. Maar benzo's met entactogenen is imo een minder risico, door de aard van de entactogeen, die je de volgende dag toch niet effectief kunt gebruiken. Al kán ook dit natuurlijk voorkomen, dat iemand dit tóch doet. Er zijn altijd weer uitzonderingen.
S
SnuifbeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi,

Ik heb niet iedereens bericht gelezen dus sorry als het all gezecht is.

Ik zie in je vraag staan iedere keer,
Aan hoevaak moet ik dan denken want dat klinkt all als een heel belangerijk iets.
Als je als je elke week of meerdere keren per week pakt dan is je dopamine en serotonine verstoort en kan het daar aan liggen.

Even een tijde stoppen zou het best zijn om je lichaam even te laten herstellen.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een veelgehoorde bijwerking van 3-cmc, inderdaad tijd om te stoppen voordat je doorslaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."