Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromazolam na-effecten

Bromazolam na-effecten

50 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Je hebt trouwens gelijk. Ze hebben de minder gevaarlijke, beter beheersbare benzos verboden… Handig weer
Klik om te vergroten...

Dit ja. Zo frustrerend. Ik had echt mijn twee favoriete benzo’s - etizolam en flualprazolam, ideaal voor de twee verschillende doeleinden waarvoor ik ze gebruikte. Gaan ze die verbieden. * insert fuck-you vinger * Vooral etizolam was echt favo, nog steeds wel hartstikke link natuurlijk zoals alle benzo’s, ik praat absoluut niks goed (!), maar toch in de effecten wat softer dan overige RC-benzo’s die ik heb gebruikt. Wat ook wel weer een eigen gevaar kan opleveren trouwens (onderschatting, gevoel van ‘false sobriety’) maar voor mij werkte dit prima.

Nu is het de keren dat je een benzo wil nemen kloten met stoffen die je minder goed kent, die onbetrouwbaarder zijn, zwaarder, en ook nog eens langere halfwaardetijden hebben. Baluh.

‘Anxiolitisch’ zal origineel uit het Engels komen, maar is volgens mij een perfect geaccepteerd Nederlands woord hoor! Ik ken het in ieder geval gewoon in deze context. 😊
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik vandaag een bericht van een maat had ontvangen met “yo bro, je belde?” en ik wist oprecht niet dat ik hem gebeld had.. Ik zou hem blijkbaar gebeld hebben om 05:20 ‘s nachts. Kwam voor mij echt als een verrassing..
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste mensen van het forum,

Ik weet niet of het zo zeer noodzakelijk was om een topic te openen voor dit, maar ik wil eigenlijk ervaringen weten van meerdere mensen in plaats van individueel in privé. Ook kan dit eventueel nieuwe mensen op dit forum helpen omdat ze het dan terug kunnen lezen, dus een win-win situatie lijkt me.

mijn story:
Ik heb gisteren voor het slapen voor het eerst in mijn leven een 3mg Bromazolam pilletje geslikt. Ik heb de andere 9 die ik had doorgespoeld en door middel van liegen tegen mijzelf toch nog stiekem 1 bewaard waar ik spijt van heb. Ik heb vandaag een vrije dag en morgen heb ik ook niets belangrijks op de planning staan dus ik heb mijzelf eigenlijk laten geloven dat dit het juiste moment is om eindelijk is een keer echt slaap te pakken (wat voorheen maar niet wil lukken helaas). Ik was na een half uurtje na mijn inname een beetje duizelig geworden en vanaf dat moment herinner ik mij helemaal niets meer tot ik wakker werd om 08:50. Ik had mijzelf ingelezen over dat je de dagen erna wat slapjes, moe en alles behalve alert zou zijn en dat heb ik ook zelf echt ondervonden. Ik liep alsof ik dronken was naar de WC om te plassen en meermaals bijna omgevallen. In de ochtend toen ik een ontbijt wilde maken ook echt van alles uit mijn handen laten vallen en ik vond het lastig communiceren omdat ik telkens vergat waar ik over wilde praten. Dit was dus even mijn story, maar ik heb deze topic voor iets anders geopend.

Mijn vragen aan jullie:
1. Ik heb vandaag dus een vrije dag en morgen ook, maar morgen zou ik eigenlijk naar de sportschool gaan om kracht te trainen. Zal dit een gevaar kunnen vormen? Als dat zo is zal ik de krachttraining laten voor overmorgen en gewoon een stuk rennen op de loopband.

2. Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt? Ik had mijzelf wat beter moeten inlezen hierover en ik ben bewust ervan dat ik het best dom heb aangepakt. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik zaterdag naar een date ga met een enorme rebound-effect van een benzo.

Ik heb hier een enorme fout gemaakt in verband met mijn verleden en door @HappyMind heb ik ingezien dat ik nog steeds een paar slechte gewoontes heb meegedragen uit de periode van mijn verslaving zoals het liegen tegen jezelf om iets doms/gevaarlijks goed te praten in mezelf. Ik ben erg blij dat ik mensen zoals jullie op dit forum heb want ik zou anders deze dingen nooit zelf inzien en ervan kunnen leren. Ook wil ik mijn dank uiten aan de rest op dit forum die met goede adviezen zijn gekomen om mijn slaapproblemen op te kunnen lossen. Jullie zijn stuk voor stuk geweldige mensen❤️
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#4
💛

Morgen kun je gewoon naar de sportschool. En als je je nog wankel, vergeetachtig oid voelt moet je misschien je keuze heroverwegen. Ik zou alleen de auto nog even niet gebruiken.

En op je tweede vraag heb ik geen theoretisch onderlegd antwoord voor je. Ik merk zelf geen rebound effecten van incidenteel bromazolam gebruik.

Wat me opvalt is het overdenken en je zorgen maken over situaties in de toekomst. Elk mens is (gelukkig) anders, over het algemeen voel je zelf het beste wat de uitwerking is van een actie. Bekijk het per dag!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Moonrock6651 zei:
Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt?
Klik om te vergroten...
Het komt allebei voor, maar ik vind de rebound bij bromazolam meevallen.
Moonrock6651 zei:
Ik had mijzelf ingelezen over dat je de dagen erna wat slapjes, moe en alles behalve alert zou zijn en dat heb ik ook zelf echt ondervonden. Ik liep alsof ik dronken was naar de WC om te plassen en meermaals bijna omgevallen. In de ochtend toen ik een ontbijt wilde maken ook echt van alles uit mijn handen laten vallen en ik vond het lastig communiceren omdat ik telkens vergat waar ik over wilde praten.
Klik om te vergroten...
Op zich normaal. Zonder tolerantie is 3 mg best veel — zo te horen te veel. En het is een downer hè. Je wordt er nou niet bepaald scherper van. Morgen zou je je wel weer normaal moeten voelen.

HappyMind zei:
Wat me opvalt is het overdenken en je zorgen maken over situaties in de toekomst.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit wel een scherpe observatie. Dit maakt misschien ook dat je gevoelig bent voor de aantrekkingskracht van benzos (zo van “even geen zorgen meer”). Dat betekent ook dat je extra op moet passen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met name bij langwerkende benzo's in hoge dosering kan er na één keer gebruiken al een rebound effect optreden. Voornamelijk slaapproblemen kun je dan last van krijgen. Het probleem met bromazolam is dat van dat middel niet uitgezocht is hoe lang het blijft werken. Aangezien de meeste gebruikers na 3 mg de volgende dag nog problemen met de motoriek en het geheugen melden, lijkt het erop dat bromazolam in ieder geval niet heel kortwerkend is. Maar het lijkt er wel op dat die 3 mg wat in de pillen zit die online verkocht worden eigenlijk al te veel is. Best lullig vind ik dat, want volgens mij is het doelbewust marketing om klanten snel afhankelijk te maken. Ohnee, ze verkopen het natuurlijk 'niet voor menselijke consumptie'...
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel te hoog gedoseerd. Dat is mijn conclusie, ik heb dit ook gehad toen ik flink flunitrazolam aan het misbruiken was. En kennissen van mij zullen dit ook herkennen. Dit zijn zeker gebeurtenissen die voorkomen als je te zwaar gedoseerd hebt.

Echter, het blijven RC's dus het zou zomaar wat anders kunnen zijn dan alleen een te hoge dosis.
Wij ruimde bijvoorbeeld ook een grill op in eem vriezer. Want ja, dat lijkt ook een kast. Zulke apparte dingen gebeuren dan.

Een maatje van mij die heel erg groot probleem had met benzo's, zei toendertijd dat Bromazolam 72u zou werken, echter nooit bewijs gehad, maar hij was erg afhankelijk van benzo's en pakte wanneer weer nodig was. Volgens mij overtreedt ik hier een regel? Graag weghalen als dat zo is.
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de reacties allemaal❤️ Ik zal morgen even kijken of ik in staat ben om te sporten en als ik merk dat ik dat niet ben zal ik nog een dagje thuisblijven (of cardio doen alleen). Ik hoop echttttttt dat er geen rare rebound effect komt ofso waardoor ik fuckedup ben dit weekend. Als dat wel gebeurd eigen schuld dikke bult. Ik had die stomme kut pil nooit moeten bewaren..🤦‍♂️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Moonrock6651 zei:
Bedankt voor de reacties allemaal❤️ Ik zal morgen even kijken of ik in staat ben om te sporten en als ik merk dat ik dat niet ben zal ik nog een dagje thuisblijven (of cardio doen alleen). Ik hoop echttttttt dat er geen rare rebound effect komt ofso waardoor ik fuckedup ben dit weekend. Als dat wel gebeurd eigen schuld dikke bult. Ik had die stomme kut pil nooit moeten bewaren..🤦‍♂️
Klik om te vergroten...
Komt vast wel goed. Alcohol beter een paar dagen laten staan ook.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat het met de rebound wel zal meevallen. Het is zeker niet zoals sommige de dinsdag dip noemen. Eerder merk je verschil in slapen, en héél misschien onrustigheid.

Vooral niet te veel om gaan stressen
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moonrock6651 zei:
2. Ik heb gezien dat er een rebound-effect komt na het gebruik van dit soort benzo’s. Is dat bij langdurig gebruik zo, of bij iedere keer dat je het gebruikt? Ik had mijzelf wat beter moeten inlezen hierover en ik ben bewust ervan dat ik het best dom heb aangepakt. Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik zaterdag naar een date ga met een enorme rebound-effect van een benzo.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik een iets sterker rebound-effect dan de gemiddelde gebruiker (lijkt). Alsnog valt dit wel mee. Vooral wat meer focus en wat langer wakker liggen in de avond. Heel misschien ook een beetje onrust. Maar dit valt echt wel mee
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Komt vast wel goed. Alcohol beter een paar dagen laten staan ook.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het echt🙏 Ik gebruik zelf geen alcohol gelukkig.
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Heftig dromen is bijzonder, omdat benzo’s normaal gesproken de REM-slaap onderdrukken. Ik merk ook echt dat wanneer ik een benzo neem, ik minder droom dan normaal (althans waar ik me van bewust ben, maar dit klopt dus ook wel met wat benzo’s doen). Je ziet intensiever dromen wel vaak beschreven worden bij de rebound of ontwenning/afkick van benzo’s.

Kan me indenken dat deze dromen teleurstellend of creepy aanvoelden!
Klik om te vergroten...
Zou inderdaad kunnen dat het tijdens het uitwerken/rebound gebeurd is. De dag dat ik het had genomen had ik hier namelijk geen last van, maar de dag erna echt intens.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag ben je in ieder geval op tijd wakker @Moonrock6651 🙂 Of ben je nog wakker?
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Vandaag ben je in ieder geval op tijd wakker @Moonrock6651 🙂 Of ben je nog wakker?
Klik om te vergroten...
Ik word altijd heel vroeg wakker maar ik slaap ook relatief vroeg. Ik ben soms stiekem een beetje jaloers op mensen die kunnen slapen tot ze er geen zin meer in hebben😂
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag echt kut geslapen.. Ik weet niet of het met de rebound te maken heeft of omdat ik best wel zenuwachtig ben omdat ik ga afspreken met een dame straks. Is wel een beetje spannend na een lange tijd sociaal oncomfortabel te zijn geweest, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het een leuke dag wordt ondanks de lack of sleep. Ik werd wakker om 1:40 om te plassen en toen bleef ik continu denken en denken en denken wat op zichzelf best vermoeiend is, daarna heb ik doorgeslapen tot een uurtje of 5 en toen moest ik weer plassen. Sindsdien alleen maar wakker gelegen met ogen dicht tot 7 uur. Besloten een uur te wandelen en daarna koud te douchen in plaats van kloten op mijn telefoon. Voelde mij even heel energiek, maar dat is alweer afgezakt nu.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moonrock6651 zei:
Vandaag echt kut geslapen.. Ik weet niet of het met de rebound te maken heeft of omdat ik best wel zenuwachtig ben omdat ik ga afspreken met een dame straks. Is wel een beetje spannend na een lange tijd sociaal oncomfortabel te zijn geweest, maar ik heb alle vertrouwen erin dat het een leuke dag wordt ondanks de lack of sleep. Ik werd wakker om 1:40 om te plassen en toen bleef ik continu denken en denken en denken wat op zichzelf best vermoeiend is, daarna heb ik doorgeslapen tot een uurtje of 5 en toen moest ik weer plassen. Sindsdien alleen maar wakker gelegen met ogen dicht tot 7 uur. Besloten een uur te wandelen en daarna koud te douchen in plaats van kloten op mijn telefoon. Voelde mij even heel energiek, maar dat is alweer afgezakt nu.
Klik om te vergroten...
Klinkt normaal hoor, zo voor een date. De rebound voor eenmalig gebruik duurt meestal niet zo lang. Veel plezier straks!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Veel plezier met je date! Uit je comfortzone gaan is vaak spannend maar levert vrijwel altijd iets op. Waarop je achteraf misschien denkt, vond ik dit nou zo spannend?!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Afgelopen nacht heb ik slechts 0,3 mg bromazolam genomen. Heerlijk geslapen en flink gedroomd. Op een gegeven moment moest ik in mijn droom nodig plassen. Gelukkig werd ik op tijd wakker en ben ik even naar het toilet geweest om daarna weer snel in dromenland te geraken in bed.

Vanmorgen had ik aangename na effecten. Normaal sta ik bijna altijd op met een opgejaagd gevoel en de drang bezig te moeten zijn. Stress dus.

Maar vanmorgen juist lekker rustig gedaan. Espresso's drinken en hasjiesj roken en vaporiseren. Gewoon even buiten stil zitten en niet mezelf constant opjagen.

Gevaarlijk spul dus voor stresskippen zoals ik. 😉
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#20
HappyMind zei:
Veel plezier met je date! Uit je comfortzone gaan is vaak spannend maar levert vrijwel altijd iets op. Waarop je achteraf misschien denkt, vond ik dit nou zo spannend?!
Klik om te vergroten...
Ja, inderdaad. Voornaamste reden ook dat ik ook mezelf zo voor de leeuwen heb gegooid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."