Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlunitrazolam, levensgevaarlijk

Flunitrazolam, levensgevaarlijk

56 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Echt heftig...

Ben blij dat jij er nu van op de hoogte bent, verstandig mee omgaat en goed dat jij er ook voor waarschuwt.

Het kan ook zo onschuldig lijken: die kleine roze tabletjes. Niet dat ik er destijds licht over dacht. En natuurlijk zag ik ook wel dat die doseringen van diegene over the top insane waren, maar die persoon gaf aan sinds jonge leeftijd heel veel ervaring met benzo's te hebben (voor ernstige slaapproblemen), precies weten waar diegene mee bezig was, altijd opzocht wat de gevaren waren, ook in combinatie met andere middelen, etc. En tja, dan neem je dat maar aan. Maar achteraf denk ik: had ik zelf niet meer moeten onderzoeken? Want bijvoorbeeld dit topic bestond al voordat dit alles gebeurde. En natuurlijk is er elders ook meer info over te vinden.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ook voor dat insult al bericht gezien over die seizures. Maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. "Dat zal mij toch niet overkomen".

Maar als ik terugkijk zijn er echt veel berichten over te vinden. Je blijft toch pje eigen proefkonijn met dit soort middelen. Dat laat dit toch maar weer eens zien.

Het gare met dit middel is dat ik de delusion of sobriety ook heel sterk vind. Hoeveel berichten zie je wel niet over mogelijk neppe of ondergedoseerde flunitrazolam. Ik had het zelf ook geregeld. En dan is het makkelijk om toch meer te nemen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Het gare met dit middel is dat ik de delusion of sobriety ook heel sterk vind. Hoeveel berichten zie je wel niet over mogelijk neppe of ondergedoseerde flunitrazolam. Ik had het zelf ook geregeld. En dan is het makkelijk om toch meer te nemen.
Klik om te vergroten...
Heb dit met veel benzo's ook mijn vaste benzodiazepinen (clonazepam) merk soms niks voor mijn gevoel neem dan nog 2 of 4mg en na uurtje val ik telkens in slaap. Nu ook met 4mg dagelijks (meestal 3mg voor het slapen) maar als ik extra neem val ik op momenten in slaap dat ik niet eens gaap of erg moe voel. Maar dan toch ineens boem.. en het is uren later dat ik wakker word.

Had het eerst ook met flubromazolam en clonazolam o.a en flunitrazepam.

Geld denk ik voor veel middelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Heb dit met veel benzo's ook mijn vaste benzodiazepinen (clonazepam) merk soms niks voor mijn gevoel neem dan nog 2 of 4mg en na uurtje val ik telkens in slaap. Nu ook met 4mg dagelijks (meestal 3mg voor het slapen) maar als ik extra neem val ik op momenten in slaap dat ik niet eens gaap of erg moe voel. Maar dan toch ineens boem.. en het is uren later dat ik wakker word.

Had het eerst ook met flubromazolam en clonazolam o.a en flunitrazepam.

Geld denk ik voor veel middelen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vond ik het bij flunitrazolam veel sterker aanwezig dan andere benzo's.

Met clonazolam had ik er ook last van, maar minder dan met flunitrazolam. Maar met clona resulteerde dat in zulke rare blackouts. Dan dacht je lekker naar bed te gaan en krijg je ineens om half vijf snachts een helder moment dat je bijkomt terwijl je een eitje staat te bakken. Maar over 1,5 uur gaat gewoon de wekker voor je werk. Dat soort fratsen 😂

Met etizolam en flualprazolam had ik er het minste last van. Die voelde ik altijd inslaan. En anders wel als ik opstond.

En de rest van de benzo's zweeft voor mij daar een beetje tussenin. Heb geen uitgebreid lijstje wat dat betreft (alprazolam, oxazepam, diazepam, diclazepam, bromazolam, en vergeet er vast een paar).
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flunitrazolam kan idd heel sederend zijn en lokt behoorlijk snel blackouts uit. Vind Clonazolam dan een betere keuze, of gewoon lekker Etizolam.

Een persoonlijke vriend van me heeft ook al een seizure gehad op een hoge dosis flunitrazolam.

Mindless zei:
Weer lees ik erg negatieve dingen over specifiek deze RC benzo. Eerder las ik ergens van ik geloof @Snuffelaar dat deze benzo inderdaad erg gevaarlijk is. Zou je kunnen bevestigen dat jij dat was @Snuffelaar en waarom je ook weer precies zei dat deze zo gevaarlijk is?)

Ik heb zelf ervaring met deze benzo, maar nooit meer genomen dan 1 pellet van 0,25 mg en nooit lang achter elkaar (als in: vele dagen aaneen). Mijn bevindingen: anders dan alle andere benzo's die ik heb geprobeerd, voel ik een aantal minuten na inname een soort "tikje" bovenaan mijn ruggengraat. Het is net alsof de benzo dan ineens inslaat. En daarna daalt er een lichamelijke (en daarmee ook geestelijke) rust over mij heen, voornamelijk voelbaar in mijn ledematen. Niet lang daarna slaap ik. Bij het wakker worden voel ik me vrij uitgerust. Niet zo goed als na een goede nuchtere nacht slaap, maar uitgerust.

Maar goed, dat ben ik en met mijn gebruik ondervond ik geen problemen, ook omdat ik zo weinig en sporadisch nam. Ik neem het ook al lang niet meer. Maar ik heb iemand ongelofelijke hoeveelheden van deze benzo zien nemen... Deze persoon had/heeft slaapproblemen en heb ik inmiddels geen contact meer mee, maar wij wisten destijds niet dat deze benzo extra gevaarlijk is. Ik wil verder ook geen details geven, maar ik schrik hier echt van. Als mensen met dagelijks gebruik van een paar pellets van 0,25 mg al zulke klachten krijgen. Diegene nam veel en veel meer dan dat.

Dankjewel voor de waarschuwing en ik ben ook benieuwd naar @Snuffelaar zijn reactie. Tenminste, als hij degene was die ook waarschuwde voor deze RC benzo. Als ik het me goed herinner wel.
Klik om te vergroten...
High to very high dosages of Flunitrazolam have reportedly caused seizures in people without any additional triggers such as withdrawal. It is not normal for a benzodiazepine to produce this effect, so one should generally avoid heavy dosages.

...

Some users have reported seizures on high doses of this compound, without any contributing cause or withdrawal that might have triggered this. Only r05-4864 has this property, although to a greater extent.


m.psychonautwiki.org

Flunitrazolam

Flunitrazolam is a novel lesser-known depressant substance of the benzodiazepine class. It has been noted for its unusual potency for a benzodiazepine compound, being active in the low microgram range. This trait is also shared by compounds such as flubromazolam and clonazolam. Similar to...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben niet @Snuffelaar.

Mijn eerdere ervaringen met benzos waren het dempen van afkickverschijnselen van alcohol en even snel schakelen tussen wisselende diensten.

Had het oorspronkelijk gekocht om over te schakelen naar nachtdiensten. Niet ideaal, maar het voldeed.

De laatste keer was meer een soort laatste poging om eigen apotheker te spelen om voorlopig van de drank af te komen. Ik was bekend met de risico's van benzos, voor flunitrazolam vond ik zo snel alleen de "wikipedia info" en wat horrorverhalen. Ik had al mildere benzos genomen, dus hoe erg kan het zijn?
Alternatieven waren niet direct voor handen, dus ik bestelde maar een zooi pillen.

Daar ben ik wel wat van teruggekomen. Fuck around and find out.

De pest met deze benzo is dat je het eerst niet echt voelt en dat het kortwerkend en zeer sterk is. Ook als je het nuchter neemt ga je uiteindelijk gewoon knock out, om na een aantal uur "goede slaap" wakker te worden. Je maakt je ontbijt en een uur of 2 later begint de ellende.

Voor iedereen die na meerdere dagen van deze rommel ook in deze shit zit, zou ik aanraden om een verkorte versie van de Ashton manual te volgen. Cold turkey is een te groot risico.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
forevercrisp zei:
Ik ben niet @Snuffelaar.

Mijn eerdere ervaringen met benzos waren het dempen van afkickverschijnselen van alcohol en even snel schakelen tussen wisselende diensten.

Had het oorspronkelijk gekocht om over te schakelen naar nachtdiensten. Niet ideaal, maar het voldeed.

De laatste keer was meer een soort laatste poging om eigen apotheker te spelen om voorlopig van de drank af te komen. Ik was bekend met de risico's van benzos, voor flunitrazolam vond ik zo snel alleen de "wikipedia info" en wat horrorverhalen. Ik had al mildere benzos genomen, dus hoe erg kan het zijn?
Alternatieven waren niet direct voor handen, dus ik bestelde maar een zooi pillen.

Daar ben ik wel wat van teruggekomen. Fuck around and find out.

De pest met deze benzo is dat je het eerst niet echt voelt en dat het kortwerkend en zeer sterk is. Ook als je het nuchter neemt ga je uiteindelijk gewoon knock out, om na een aantal uur "goede slaap" wakker te worden. Je maakt je ontbijt en een uur of 2 later begint de ellende.

Voor iedereen die na meerdere dagen van deze rommel ook in deze shit zit, zou ik aanraden om een verkorte versie van de Ashton manual te volgen. Cold turkey is een te groot risico.
Klik om te vergroten...
Hangt wel een beetje van de dosering af, niet?

Hoeveel mg nam je dan?
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Heftig... Flunitrazolam is dan ook ab-so-luut niet geschikt voor afbouw van alcohol of benzo's. De potentie is hoog, halfwaardetijd kort en de rebound dus intens.

Sowieso zou ik niemand flunitrazolam aanraden.

Wil je graag van het drinken af? Of probeer je d.m.v. pauzes er doorheen te komen?
Klik om te vergroten...

Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.

Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is. Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2. Meditatie in een groep helpt, maar is niet zaligmakend.

Work in progress. Ben nu iig voorlopig wel genezen van het hele pillen nemen om van de drugs af te komen.

Toch blijft het fascinerend om je eigen proefkonijn te spelen.
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hangt wel een beetje van de dosering af, niet?

Hoeveel mg nam je dan?
Klik om te vergroten...

De eerste keren:
Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas.
Later 0.25-0.15 mg per dosis.

In de afkick:
2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag

EDIT:
als het aangeboden wordt in pillen van 0.5 mg is het nogal makkelijk om er eentje extra te snoepen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
forevercrisp zei:
De eerste keren:
Eind van de middag 0.5 mg. Daarna rond bedtijd nog 0.5 mg., want waarom ook niet etc. Kan er nog 0.5 mg bijgenomen hebben, maar die paar dagen waren een grote waas.
Later 0.25-0.15 mg per dosis.

In de afkick:
2 dagen nada, daarna 0.25 mg op de rand van een seizure. 1 dag nuchter daarna afbouwen van 3-2-1 x 0.15 mg per dag
Klik om te vergroten...
Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.

Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ter vergelijking met fluetizolam: een week lang 1 mg + een fles wijn en ik had de volgende dag 0 negatieve effecten.
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.

Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
Klik om te vergroten...
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Mwah... Valt me nog mee... Come again please?
Klik om te vergroten...
Je zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat een veel lagere dosering dan dat wel veilig is. Dat idee wil ik mensen ook zeker niet geven, dus die woorden waren slecht gekozen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
forevercrisp zei:
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Klik om te vergroten...
Het beste is helemaal geen benzo, maar er zijn betere alternatieven als het toch echt "moet" ja.

Blijf het ook wat creepy vinden dat elke keer dat ik zo'n flunitrazolam nam, ik na een paar minuten een soort 'tikje' voelde onderaan mijn nek, alsof de benzo dan letterlijk insloeg of zo. En dan direct daarna een (toegegeven plezierige) lichamelijke ontspanning en dan heel gauw in slaap vallen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Valt me nog mee... Maar dat is misschien omdat ik iemand veel meer dan dat heb zien nemen van deze benzo.

Persoonlijk heb ik max 0,25 genomen op een dag en daarmee geen problemen ondervonden. Wil niet zeggen dat het geen gevaarlijke benzo is natuurlijk. Van wat ik lees is dit wel echt een gevaarlijke benzo.
Klik om te vergroten...
Mwah... Valt me nog mee... Het is echt pittig potent 😂

Toen het net op de markt kwam circuleerde dat het 4 keer zo potent zou zijn als clonazolam. Ik denk dat dat later wel iets genuanceerd is, maar tripsit en psychonautwiki liegen er ook niet om.

IMG_20230110_000302.jpg
Bron: psychonautwiki

IMG_20230110_000324.jpg
Bron: tripsit

Mijn eigen ervaring is ook dat tripsit en psychonautwiki wat betreft flunitrazolam erg voorzichtig zijn. Aan de andere kan vind ik de delusion of sobriety heel sterk op deze benzo, dus vind het lastig te beoordelen.

Maar als ik TS dan hoor over een dagdosering van 1 of 1,5mg... 😅
Dat zou dan toch zeker 2 of 3 mg clonazolam zijn. Misschien nog meer. Nou dan ben ik compleet blackout hoor. Alleen op flunitrazolam heb je het mogelijk minder door.

forevercrisp zei:
Laten we het erop houden dat je niet al te beste beslissingen neemt als je voor de tigste keer weer teruggevallen bent in je verslaving.
Klik om te vergroten...
Ja daar weet ik alles van... 😅

Wat dit betreft is het echt balen dat diclazepam ook illegaal is geworden in 2021. Dat was een hele goede benzo voor dit soort dingen. Leek qua eigenschappen heel erg veel op diazepam.

Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.

Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.

forevercrisp zei:
Ik wil van het drinken af, maar ik weet dat het een demper op mijn angststoornissen en depressie is.
Klik om te vergroten...
Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...

forevercrisp zei:
Mijn ervaring met therapie is tot nu toe dat ik dichtklap, de psycholoog ga zitten analyseren en wenselijke antwoorden ga geven na een gesprek of 2.
Klik om te vergroten...
Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.

Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.

En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?


forevercrisp zei:
Ik heb het idee dat dit spul echt iets is om gewoon 1 keer in de paar weken te nemen als je last hebt van jetlag. Verder kan je het beter links laten liggen en voor wat milders gaan.
Klik om te vergroten...
Als je gevoelig blijkt te zijn voor benzo (afkick) is dit in welke situatie dan ook een slechte benzo. Teveel risico's. Het middel is te potent en te kortwerkend imo.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Je zult gelijk hebben, maar zoals gezegd heb ik iemand een veelvoud van dit zien nemen.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat een veel lagere dosering dan dat wel veilig is. Dat idee wil ik mensen ook zeker niet geven, dus die woorden waren slecht gekozen.
Klik om te vergroten...
Aah je had me al geciteerd. Had mn woordkeus ook nog aangepast haha

Maar ja, ik vraag me wel echt af wat die kennis van jou te wachten staat/stond in afbouw. Als je zulke bizarre doseringen nam. Lijkt me een heftig proces.
f
forevercrispLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Aan de andere kant is het eigenlijk sowieso nooit verstandig om zelf te rommelen met medicijnen. Je moet héél goed weten wat je doet, ook qua contra-indicaties, en daarnaast eigenlijk ook je 'medicatie' niet in eigen beheer hebben. Dat is gewoon erg lastig als afkickend verslaafde. Het is makkelijk gedaan om op een zwak moment toch bij te pakken.
Klik om te vergroten...

Achteraf kijk je een koe in de kont. Het helpt ook niet echt dat ik gewoon stronteigenwijs ben.

Toch ben ik dusdanig geschrokken van deze shit dat ik inmiddels weer volledig clean ben. Ondanks een winterdepressie en het uitvogelen waar de symptomen vandaan kwamen. Voornemens voor het nieuwe jaar enzo.

Daarnaast is het in afbouw van GABA middelen, zeker van benzo's, regelmatig je bloeddruk te meten. Na langdurig alcohol misbruik is eigenlijk ook een algeheel bloedbeeld gewoon nodig. Bloeddruk meten kan thuis nog, maar bloedwaarden moet sws via de HA.
Klik om te vergroten...

Mijn bloeddruk is normaal laag, dus ik heb wel wat marge. Gelukkig heb ik familie met een hoge bloeddruk, dus ik herken de verschijnselen.

Op depressie niet alleen een demper, maar erg tegenstrijdig ook een aanjager. Vicieuze cirkel...
Klik om te vergroten...

Helaas kom je daar pas goed achter nadat je al diep in de shit zit.

Wat heb je al gedaan aan psychologische trajecten?
Een zeer goede psycholoog (liefst een team) prikt daar gewoon doorheen. Dan kom je niet weg met wenselijke antwoorden, maar wordt je met de.grond gelijk gemaakt tot je die muur laat vallen.

Die goede psychologen helpen je gelukkig je ook weer op te bouwen als je dat breekpunt eenmaal bereikt hebt. Voor de meesten duurt het 3 tot 5 weken intensieve klinische therapie om tot dat breekpunt te komen. Voor sommigen korter, maar soms ook langer. Voor mij was het ook in de 5e week klinische therapie.
Klik om te vergroten...

Tot nu toe een keer normale therapie bij de lokale psych praktijk voor angststoornis en een voor verslavingen. Het kwam erop neer dat ik even goed mijn hard luchtte en daarna compleet dichtklapte voor meerdere sessies totdat de psych opgaf. Niet echt intensief dus en geen gecombineerde problematiek dingen. Als ik weer terugval ga ik wel gewoon het volledige klinische traject in, want ik ben dit goed zat.

En heb je ook al iets geprobeerd met zelfhulpgroepen als de AA of de NA?
Klik om te vergroten...

AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen. Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam. Een kennis liep bij een andere groep, maar dat heeft me niet echt overtuigd dat dit iets voor mij is.

Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
forevercrisp zei:
AA heb ik al eens gedaan, maar het was niet echt mijn ding. Nare verhalen heb ik al van mezelf en ik heb een sterke aversie tegen de macht buiten mezelf leggen.
Klik om te vergroten...
Als een meeting je alleen maar nare verhalen geeft, is het sowieso geen succes. Cowboy verhalen en narigheid kennen we allemaal. Er moeten oplossingen te halen zijn, anders is er weinig nut aan. Maar dat vergt een clubje mensen op de meeting die ook echt actief met stappen bezig is. Groepen verschillen nogal van elkaar. Ben hier.in de buurt één keer bij een AA groep geweest, en daar zat geen structuur in en leek ook meer een praatgroepje. Zo zijn er ook twee CA meetings in de buurt die me niet lekker liggen. Maar ik heb ook twee NA en een CA meeting per week waar ik me helemaal thuis voel.

De macht buiten jezelf leggen... Ja dat is erg lastig. Had ik ook veel moeite mee.

forevercrisp zei:
Wat destijds niet hielp was dat ik gedwongen werd door mijn ex en bij een religieus getinte groep terecht kwam.
Klik om te vergroten...
Ja dat helpt meestal niet zo mee. Je moet wel vrij kunnen zijn in wat die HM voor jou is. Als anderen je geloofsregels mee gaan geven (dat is voor mij de betekenis van religie iig), dan is dat niet zo chill. Heb zelf een aardige aversie tegen georganiseerd geloof. Al is dat minder geworden dan het was.

forevercrisp zei:
Ik zit tegenwoordig bij een groepje zen boeddhisten en dat helpt aardig. Meditatie heeft me door de ergste afkick heen geholpen.
Klik om te vergroten...
Dat kan ook erg veel helpen. Ben zelf ook veel bezig met Zenmeditatie. Ik probeer het tweemaal daags te doen, lukt niet altijd. Maar ik doe het nog maar enkele maanden. Dus ben nog zoekende. Daarvoor wel veel gemedieerd, maar vaak geleid of zonder denkwijze erachter. Zen helpt wel moet ik zeggen.

Ben je bekend met Recovery Dharma? Misschien kan je daar meer je heil in vinden dan meetings? Terwijl je toch ervaringen kan op doen van andere herstellende verslaafden maar dan gecentreerd rond een boeddhistisch pad. Dat is wat ik er van begrijp, ben er nog nooit geweest. Ze hadden wel een stand op de dag van herstel volgens mij.

www.recoverydharma.nl

Home | Recovery Dharma Nederland

Recovery Dharma Nederland organiseert boeddhistisch geïnspireerd bijeenkomsten voor herstel van alle vormen van verslaving.
www.recoverydharma.nl www.recoverydharma.nl

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."