Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's en tolerantie (Bromazolam)

Benzo's en tolerantie (Bromazolam)

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank jullie. Ik ga nu even niet met de pammen naar beneden omdat er iets voor de deur staat vol triggers.

Koffie minderen kan wel, nu. Misschien niet in 1 x stoppen idd. Ik kan ook alleen vieze koffie in huis halen, dat helpt ook, haha.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tegelijkertijd kan je flink hoofdpijn krijgen van koffie als je er ineens mee stopt. Die hoofdpijn kan ook een bijwerking zijn van lorazepam. Dus wat dat betreft zou het beter zijn om met 1 middel per keer te stoppen.

Alleen 's ochtends koffie drinken en niet meer 's middags of 's avonds lijkt me wat dat betreft een aardig idee.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
En ook met doktersadvies moet je opletten. Ik spreek veel mensen die van de huisarts benzo's voorgeschreven krijgen, maar eigenlijk niet doorhebben dat ze er lichamelijk zwaar afhankelijk van kunnen raken.
Klik om te vergroten...
Ja precies. Voorlichting is vaak summier of ontbreekt in zijn geheel. Ik heb het meeste geleerd over benzo's, ontwenning, kindling en noem maar op van lotgenoten en van Da Interwebs. Dus supergoed dat mensen hier komen, er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen die prima weten, en uit kunnen leggen, dat die onschuldig ogende pilletjes sneaky bastards kunnen zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sommige artsen schrijven erg makkelijk deze duivelse pillen voor, dat is waar.
Mijn huisarts doet dat niet.
Hij ziet zichzelf als dealer als hij mij verslavende middelen voorschrijft....
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik dagelijks 20mg escilatopram (milde antidepressiva/angstremmer) Om deze reden werken de meeste amfetamine drugs vrijwel niet. Ik experimenteer daardoor redelijk vaak met benzos, die blijken wel effect te hebben, met name de slaapversies.
Op dit moment blijkt Bromazolam of een soortgelijke variant zeer sterk te zijn (3mg). Heb de meeste wel getest en deden vrij weinig, ik ga hier van uit dat ik een uitzondering ben, maar als ik drie dagen wacht is één voldoende om binnen 60 min te slapen. Tolerantie bouwt snel op. Heb in het begin dagelijks gebruikt maar geen nare ervaringen gehad. Ook niet met een hogere dosering (max 3). Voor mij werkt 3-4 dagen zonder perfect. Een week wachten zou ik aanraden.
Ben geen voorstander van dagelijks melatonine gebruik, wat soms wordt aangeraden. Dit stofje wordt dan minder aangemaakt en als het ware dus ook verslavend/tolererend.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Hallo daar ben ik weer met een Public Service Announcement. Niet autorijden een dag of 3 na een reguliere dosis Bromazolam.

🚙🚫

Bij dagelijks gebruik, of om de dag beter helemaal niet meer autorijden totdat je een week of anderhalf clean bent.
Klik om te vergroten...
Deze hele laas de harde manier moeten leren, doe t nooit meer 💀
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Pas overigens ook op met pillen bromazolam. Het meeste wat nu verkocht wordt is 3 milligram. Maar het lijkt erop dat die pillen dus te hoog gedoseerd zijn. Ik zou adviseren om geen hele pil daarvan te nemen.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik heb na een avondje gebruik genoeg aan een halve om heerlijk te slapen
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik adviseer je om niet aan de bromazolam te gaan. Sowieso niet dagelijks gebruiken, hooguit eens in de drie dagen. Uiteraard je eigen keuze, maar kijk uit met die designer benzo's. Je bouwt binnen no time tollerantie op. Ik spreek uit ervaring en lees net het topic van @Dirkjan: https://drugsforum.nl/threads/perma...azolam-kliniek-en-herstel.74777/#post-1869567
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het ook afhangt van je persoonlijkheid hoe je met benzodiazepine omgaat. Kun je bv maat houden? Hoe is je welzijn? Kan je tegen een stootje, of ben je eerder overgevoelig?

Zelf ben ik nooit hoger gaan doseren en door rustig af te bouwen had ik geen problemen met lichamelijke toleranties.

Beter niet zelf dokteren als je merkt dat je langer gebruikt dan je van plan was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik raad iedereen af om op eigen houtje benzodiazepinen te gaan nemen.
Een verslaving heb je binnen no time te pakken en de weg terug is buitengewoon vervelend.
Benzodiazepinen. Makkelijk teveel, heel moeilijk terug!
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik bromalozam en meer dan een jaar en met name om lekker in slaap te vallen na een avondje sos. Beter dit dan plafonddienst. Meestal werkt een halve prima. Geen bijverschijnsel en volgende dag prima!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheRealJJ79 zei:
Ik gebruik bromalozam en meer dan een jaar en met name om lekker in slaap te vallen na een avondje sos. Beter dit dan plafonddienst. Meestal werkt een halve prima. Geen bijverschijnsel en volgende dag prima!
Klik om te vergroten...
Hoe vaak per week neem je bromazolam?
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Hoe vaak per week neem je bromazolam?
Klik om te vergroten...
1 x pw soms 2 x
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benzo-vraagje: Iemand zei me dat het bij afbouw lorazepam beter is om helemaal geen koffie te drinken.

Is dit een algemeen advies?
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@HappyMind het blijft allemaal persoonlijk natuurlijk. Ik ga er goed op en er zyn ook perioden dat het lang niet gebruik. Ook altijd een halve.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus ik slaap er heerlijk op maar het zet ook mn gedachten uit
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik raad iedereen af om op eigen houtje benzodiazepinen te gaan nemen.
Een verslaving heb je binnen no time te pakken en de weg terug is buitengewoon vervelend.
Benzodiazepinen. Makkelijk teveel, heel moeilijk terug!
Klik om te vergroten...

👍
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alinde zei:
Benzo-vraagje: Iemand zei me dat het bij afbouw lorazepam beter is om helemaal geen koffie te drinken.

Is dit een algemeen advies?
Klik om te vergroten...
Mwah valt mee in zijn algemeenheid. Maar bij lorazepam afbouw komt slapeloosheid veel voor. Dus als je dan geen koffie drinkt dan kan je mogelijk wel wat beter slapen alsnog. Tenminste, ik ga er van uit dat het effect van koffie op de slaap de reden zou zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt eigenlijk heel logisch. Als ik nu koffie drink om vooruit te komen, na een nacht met benzo’s is ook omgekeerde wereld.

Toevallig is het op nu. Misschien een goed moment…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Benzo-vraagje: Iemand zei me dat het bij afbouw lorazepam beter is om helemaal geen koffie te drinken.

Is dit een algemeen advies?
Klik om te vergroten...
Mij hielp het wel om nog maar 1 bakkie per dag te drinken. Ik was al gestimuleerd genoeg, daar hoefde echt geen caffeïne bij.

Tegenwoordig drink ik na de lunch geen caffeïnehoudende dranken meer om m’n nachtrust veilig te houden. Bevalt goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."