Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsschaatsen (kauwen) MDMA of soortgelijke stoffen

schaatsen (kauwen) MDMA of soortgelijke stoffen

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#1
paradoxio zei:
Ik ben zaterdag avond na een rave (modem teaser) in amsterdam geweest.

ik heb hier een combo gehad van 200mg 5-mapb, 3-fma (weet niet de exacte dosering miss 50/100mg) en 1x 2-map (opiaat 20mg per pil) en na de rave in trein nog 1x 2-map bijgenomen.

begon in de trein, 1x 50mg 5map genomen, 45 min erna begon ik al te schaatsen? toen we uit de tram stapten rest genomen.

ik vraag me trouwens wel af of er meer zijn die altijd schaatsen? ik had dit vroeger niet zo zeer, maar schaats nu ook op kleine beetjes M of soortgelijke stofjes. heb het idee dat het komt omdat ik een keer veelste veel M heb gehad, had toen vet veel gele philipp pleintjes gehad. nam zoveel omdat de anderen niet inkickten. pas na 6 uur begon het, wil deze ervaring wel eens delen als mensen dat interessant vinden, wat specifiek raar was dat ik me nuchter voelde en in de verte het bos op en neer zag gaan om me heen keek, alles normaal was en terug keek en toen zij "daar moeten we heen!" waarna ik hele stukken kwijt ben maar de dingen die ik herinner volledig nog voor de geest kan halen.

Want velen zeggen niet van 5-mapb te schaatsen, mijn ogen doen ook altijd raar zeggen mensen, die draaien helemaal weg enz, alsof ik helemaal kapot ga XD.
maar voel dan ook dat ik helemaal niet hard ga en neem vaak ook gewoon bij tot ik wel op me level zit.

weet niet wat het precies is, heb er niet echt last van ofzo, het is soms alleen wat raar op feesten.
voordelen die me wel op zijn gevallen in de laatste jaren, weet niet of het verbonden is, maar als ik nuchter ben, kan ik net zo hard raven als wanneer ik iets op heb, ben dan alleen meer bewust van mensen om me heen en raak daardoor uit de flow en onzekerheden enz.
en heb trouwens nooit last van dips meer, heb toen wel keiharde dip gehad van die veelste grote dosis mdma.
maar sinds dien heb ik gewoon niet meer last van dips, alleen open plekjes in mond, open en droge lippen. soms blaren in keel. maar voel me nooit meer somber wat ik ook heb gehad. ben altijd blij.

terug weg in trein werdt ik wel weer wat rustiger toen de 2-map inkickte.
maar was eig nog steeds aan het schaatsen en aan het los gaan

spreek met me vrienden dan wel eens over dat ik in de pot met MDMA ben gevallen XD. (astrix en oblix grap)

was me eerste feestje met dope sinds halloween weer. en ben tussendoor wel nuchter op feesten geweest omdat ik geen alcohol doe. maar zelfs dan vragen mensen me vaak wat ik op heb.

# vroeg me af of er anderen zijn die schaatsen (kauwen) met 5-mapb en bij welke dosis?
# en zijn er mensen die dezelfde soort ervaring hebben gehad?
# hebben mensen jou wel eens gevraagd wat je op had terwijl je nuchter was? (normale opstap gaander in een kroeg of club)

Groeten uit friesland! ^^,
Klik om te vergroten...
Ik schaats zelfs als ik belachelijk veel koffie heb gedronken
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toen ik nog aan de zuiperij was, had ik vaak black-outs, ja.
Ooit werd ik in de ochtend na een bacchanaal in een dorpje wakker in een droge greppel, een kerkdorp verderop en ik weet tot op de dag van vandaag niet, hoe ik daar terecht gekomen ben en met wie.
Dat gaf wel stof tot nadenken. Jazeker!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
paradoxio zei:
Maar miss heb je gelijk en chase ik het verkeerde? en ga ik al hard op 50 mg, vindt het alleen niet zo voelen.
Klik om te vergroten...
Precies ja, volgens mij ‘chase je het verkeerde’. Je voelt je niet alsof je hard gaat, maar je vergeet wel een groot deel van het feest en je komt op iedereen heel van de kaart over. Dus ook al voelt het niet zo, je gaat heel hard.

Ik zou me gewoon een paar keer aan de aanbevolen dosis houden. Die kun je bijvoorbeeld vinden op een site als TripSit of PsychonautWiki. En kijk dan een paar keer hoe het gaat. Dan krijg je een beetje feeling voor een normale dosis. Wie weet, misschien bevalt het wel 😉
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
paradoxio zei:
zou kunnen hoor, vindt alleen grappig dat me maatjes soms zo 300/400mg weg klappen en niet eens kaken en mijn kaakjes vliegen al bij 50

btw, heb je ook wel dat je soms in eens zo los kan gaan op muziek zonder dat je wat op hebt? dan niet zo als met veel shit op, maar dat je dan net even in die flow tapt en de moves voelt. maar wel gewoon bewust bent enz?
Klik om te vergroten...
Ja ik wel. De juiste muziek in de juiste stemming kan dat met je doen. Heerlijk hoeveel muziek met je kan doen. Zou niet willen leven zonder muziek!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Muziek waar je eerder heel lekker op gegaan bent met mdma kan dat gevoel soms ook deels terugbrengen
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
paradoxio zei:
trouwens, ik heb indd ook wel als er ergens pep of coke op tafel ligt, voel het dan al prikkelen in me neus ook.

maar weet niet of me kaakjes dan al strak trekken tho
Klik om te vergroten...
Ik kan bijna de helft van het gevoel al krijgen door er naar te kijken soms, vooral met coke🙈
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ik schaats al als ik er aan denk, geen grap. Gewoon connecties die je hersens maken gok ik?
Klik om te vergroten...
Ik denk idd dat dat het is, je hersenen draaien voor een groot deel op eerder gelegde verbindingen
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon een pavlov reactie, we zijn niet meer als kwijlende honden🤣
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
miles zei:
Gewoon een pavlov reactie, we zijn niet meer als kwijlende honden🤣
Klik om te vergroten...
Apen*
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
paradoxio zei:
ik heb echt wel herinneringen van het feestje en met mensen wie ik heb gesproken enz, weet gewoon niet alles meer.

vindt gewoon heerlijk om mijzelf lekker te verliezen, het gevoel om keihard op muziek los te gaan is ook gewoon heerlijk dat weet ik, al kan ik me dat vaak lang zo goed niet herinneren. maar gesprekken enz blijven wel vaak hangen die ik met mensen heb
Klik om te vergroten...
Zelf weten maar als je wordt geweigerd bij de deur is dat meestal geen goed teken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
miles zei:
Ik denk idd dat dat het is, je hersenen draaien voor een groot deel op eerder gelegde verbindingen
Klik om te vergroten...
Net zo als hiaten bij alcohol. Als je dat eenmaa hebt, dan hoort dat erbij en wordt het ook erger. Hoe het neuropsychisch werkt weet ik even niet meer, maar lijkt er wel een beetje op??
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
paradoxio zei:
zou kunnen hoor, vindt alleen grappig dat me maatjes soms zo 300/400mg weg klappen en niet eens kaken en mijn kaakjes vliegen al bij 50

btw, heb je ook wel dat je soms in eens zo los kan gaan op muziek zonder dat je wat op hebt? dan niet zo als met veel shit op, maar dat je dan net even in die flow tapt en de moves voelt. maar wel gewoon bewust bent enz?
Klik om te vergroten...
Ja naja, sommige mensen reageren heftiger op bepaalde drugs dan anderen. Misschien zijn de hersens van je maten al zo danig aangetast dat ze het niet meer merken. Niet geheel ondenkbaar bij zulke hoeveelheden🙃

Ik hoop wel dat je realiseert dat dit geen normale hoeveelheden zijn en dat kaakschaatsen dan wel het laatste is waar je zorgen om moet hebben.

paradoxio zei:
Want velen zeggen niet van 5-mapb te schaatsen, mijn ogen doen ook altijd raar zeggen mensen, die draaien helemaal weg enz, alsof ik helemaal kapot ga XD.
maar voel dan ook dat ik helemaal niet hard ga en neem vaak ook gewoon bij tot ik wel op me level zit.
Klik om te vergroten...
Dit van je ogen wijst echt heel duidelijk op overdosering.

paradoxio zei:
Maar miss heb je gelijk en chase ik het verkeerde? en ga ik al hard op 50 mg, vindt het alleen niet zo voelen.
Klik om te vergroten...
Goeie kans ja… wat is het gevoel dat je probeert na te streven? Misschien is mdma of 5(m)apb gewoon niet het juiste middel ervoor namelijk.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Net zo als hiaten bij alcohol. Als je dat eenmaa hebt, dan hoort dat erbij en wordt het ook erger. Hoe het neuropsychisch werkt weet ik even niet meer, maar lijkt er wel een beetje op??
Klik om te vergroten...
Hmm die hiaten op alcohol heb ik heel erg, ik heb toen ik jong was gruwelijk veel gezopen, en ik kan echt hele avonden kwijt zijn
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Toen ik nog aan de zuiperij was, had ik vaak black-outs, ja.
Ooit werd ik in de ochtend na een bacchanaal in een dorpje wakker in een droge greppel, een kerkdorp verderop en ik weet tot op de dag van vandaag niet, hoe ik daar terecht gekomen ben en met wie.
Dat gaf wel stof tot nadenken. Jazeker!
Klik om te vergroten...
Dat is mij meerdere malen overkomen, ik vond dat minder vervelend als dat ik wakker werd geen idee waar ik geweest was en hoe ik thuis gekomen was en vervolgens mijn eigen auto gewoon op de oprit stond, want dat gebeurde ook nogal eens
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
paradoxio zei:
combo gehad van 200mg 5-mapb, 3-fma (weet niet de exacte dosering miss 50/100mg) en 1x 2-map (opiaat 20mg per pil) en na de rave in trein nog 1x 2-map bijgenomen.
Klik om te vergroten...

paradoxio zei:
begon ik al te schaatsen? toen we uit de tram stapten rest genomen.
Klik om te vergroten...

paradoxio zei:
maar sinds dien heb ik gewoon niet meer last van dips, alleen open plekjes in mond, open en droge lippen. soms blaren in keel.
Klik om te vergroten...

paradoxio zei:
terug weg in trein werdt ik wel weer wat rustiger toen de 2-map inkickte.
Klik om te vergroten...

1711661865538.gif

Je vraag over waar het aan ligt dat je kaakschaatst is 100% retorisch.
🤣
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ape zei:
Ik schaats zelfs als ik belachelijk veel koffie heb gedronken
Klik om te vergroten...

miles zei:
Als ik mdma gedaan heb gaan mn kaken in de weken er na al strak als ik aan een blikje redbull ruik of er iemand langsloopt met coke in z'n zak
Klik om te vergroten...

ljuv zei:
Ik schaats al als ik er aan denk, geen grap. Gewoon connecties die je hersens maken gok ik?
Klik om te vergroten...

ljuv zei:
sommige mensen reageren heftiger op bepaalde drugs dan anderen
Klik om te vergroten...

Als ik mijn officiële voorgeschreven dosering van 20mg Methylfenidaat klem ik al met mijn kaken.
Zo goed als bij alles wat ook maar iets met een upper of amfetamine te maken heeft.
Alleen is het bij mij niet een echte "heen en weer" kauwende beweging maar meer echt snoeihard mijn kaken op elkaar klemmen met wisselend los-keihard bijten-los-keihard bijten.

Laatst 20mg Methylfenidaat en nam 1,5 uur later een Energy drink van de Lidl. 🙈

Klemmen, strak gevoel, lulde 6 kwartier in een uur en kakte na een uurtje of 3 a 4 zo snel in als een waterijsje in Furnase Creek, Death Valley smelt...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
meer echt snoeihard mijn kaken op elkaar klemmen met wisselend los-keihard bijten-los-keihard bijten.
Klik om te vergroten...
ja dat dus
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Alleen is het bij mij niet een echte "heen en weer" kauwende beweging maar meer echt snoeihard mijn kaken op elkaar klemmen met wisselend los-keihard bijten-los-keihard bijten.
Klik om te vergroten...
Dat is wat ik ook doe
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb er minder (geen) last van wanneer ik magnesium slik
p
paradoxioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ape zei:
Tot op zekere hoogte. Maar het is wel zorgwekkend als je dingen doet die je niet meer weet. Wat als je jezelf of iemand anders fysieke schade aanbrengt? (Los van drugs gebruik zelf dan)
Klik om te vergroten...
zo ben ik niet man, ik vermeid conflicten, als ik leip ben, ben ik nog blijer en vriendelijker dus daar zit ik niet over in :P


sorry voor late reactie tho.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."