#1
Ik heb dit al jaren. Ook voor dat ik begon met drugs. Maar onregelmatig of niet slapen slapen verergert de klachten enorm.
Precies die! Met geweld proberen te bewegen en op die wijze er langzaam uitkomen.Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, e
Wacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
Ik heb exact hetzelfde, maar ook dat als ik me niet verzet in een oneindige slaap zal belanden.. Tis echt een hels gevechtWacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
Ja hoor.Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.
Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Kratom heeft zeker invloed op je slaap. Probeer eerst eens naar de baseline terug te keren en kijk hoe de klachten dan zijn.In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming iddThnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
Heel herkenbaar dit, heb precies hetzelfdeDoor het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...
Wat een enge bewustwording moet dat zijn geweest, ik lees nu net over slaapverlamming , ben er niet bekend mee, schrik er van wat dat doet met iemand ... is daar therapie voor ? Ga het zo eens googlen, heb je het nog steeds ? 🙏🏼💚
Holy Moly... lijkt wel een paranormale ervaring . Wat knap van je . Is er iets wat t verzacht, zoals een lampje aanlaten.Nee heb ik geen theraphie voor nodig hoor.
Maar het kan wel heel naar zijn.
Heb bv x gehad dat ik op bed lag en het voelde dat iemand mij bij mijn armen vast hield.
Mij x op x op x met mijn hoofd tegen de muur aan duwde.
Ook sliep ik paar mnd geleden op matras op grond.
Ik zag een kind aan komen lopen recht op mij af.
Ik dacht wtf en wou dekbed over me hoofd trekken.
Maar kon niks meer, lag als verlamd.
Ik zag en voelde dat kind over mijn matras heen lopen.
Het voelt soms alsof je gewoon wakker bent en het beleefd.
Zo realistisch als dat het voelt.
Het lukt nu redelijk goed mezelf eevan bewust te maken rustig te blijven.
Te realisering dat slaapverlamming is en het goed komt.
Mijn dochter van 19 voelde ook altijd entiteit in haar slaapkamer.Holy Moly... lijkt wel een paranormale ervaring . Wat knap van je . Is er iets wat t verzacht, zoals een lampje aanlaten.
Voor jezelf ook... misschien eens je kamer reinigen met Sage, of wierook. Patoulli is aardend.
Iets in jou roept het op. Dus misschien door dit soort stapjes kan je ook rust vinden . Preventief.
pb maar als je uitleg wil. Dochter heeft zoiets gehad, zag iemand staan in haar kamer ,soort angst verlamming toen.
Zoals je t nu uitlegt komt me dat wel bekend voor. Iets met energie doen in je kamer zou kunnen helpen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."