Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBewust van slaapverlamming na 3mmc

Bewust van slaapverlamming na 3mmc

80 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dit al jaren. Ook voor dat ik begon met drugs. Maar onregelmatig of niet slapen slapen verergert de klachten enorm.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb eigenlijk vrijwel alleen maar ervaringen gehad met slaapverlamming na misbruik van uppers. Daarvoor nooit, en nu ik clean ben ook niet meer.

3mmc leek daarin veruit de heftigste trigger van alle uppers. Bij mij houdt het 1 a 2 weken aan na het laatste gebruik en daarna is het weg.

De naarste ervaringen waren toch wel dat ik een demoon op me voelde zitten, onder mijn matras voelde kruipen, het kussen onder mijn hoofd wegtrok (geen flauw idee wat hier werkelijk gebeurde 😅).
En koploper toch wel dat ik zijn klauwen in mijn rug voelde gaan. Werd echt doorboord. Wat een pijn gaf dat. En niet kunnen bewegen of schreeuwen. Heel naar.

Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, etc.

Wat een hel was dat zeg.

Ohjaa en ik had een Nepalees masker wat boze geesten weg zou moeten jagen. Nou... Die heb ik ritueel verbrand en de kamer gereinigd met salie.

Nu nergens meer last van gelukkig.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Wat voor mij het beste werkt om eruit te komen is kleine bewegingen starten. Een pink of een teen wiebelen. En dan groter opbouwen: hand, arm, been, e
Klik om te vergroten...
Precies die! Met geweld proberen te bewegen en op die wijze er langzaam uitkomen.
S
SnuufduufLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuufduuf zei:
Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
Klik om te vergroten...
Wacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraatPiraat zei:
Wacht je letterlijk? Ik krijg altijd een intense, onweerstaanbare drang om tegen te vechten. Heb je hier geen last van?
Klik om te vergroten...
Ik heb exact hetzelfde, maar ook dat als ik me niet verzet in een oneindige slaap zal belanden.. Tis echt een hels gevecht
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
Klik om te vergroten...
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dromen heeft wel degelijk een functie, en als je slaapverlamming krijgt is er duidelijk iets misgegaan. Ik had het vroeger wel eens
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rain zei:
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?
Klik om te vergroten...
Ja hoor.
Sindsdien begonnen met afbouwen met allerlei drugs
Ik gebruik wel nog eens, maar heel wat minder.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rat zei:
Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.

Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.

Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
Klik om te vergroten...
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen. :thinking: Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rat zei:
Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Klik om te vergroten...
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rat zei:
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen. :thinking: Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
Klik om te vergroten...
Kratom heeft zeker invloed op je slaap. Probeer eerst eens naar de baseline terug te keren en kijk hoe de klachten dan zijn.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rain zei:
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
Klik om te vergroten...
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming idd :) Ik bedoel op momenten wat ik beschrijf bijvoorbeeld, dat ik het vaak achter elkaar heb in korte tijd, met stukken slapen tussendoor, merk ik dat het veel vaker en erger is als ik op mijn rug lig. Dus als ik me weer kan bewegen, ga ik op mijn zij liggen en dan wordt het veel minder of stopt het vaak. Helaas draai ik in mn slaap heel vaak terug op mn rug :neutral:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bonko3ng zei:
Door het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar dit, heb precies hetzelfde
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Samantha1980 zei:
Wat een enge bewustwording moet dat zijn geweest, ik lees nu net over slaapverlamming , ben er niet bekend mee, schrik er van wat dat doet met iemand ... is daar therapie voor ? Ga het zo eens googlen, heb je het nog steeds ? 🙏🏼💚
Klik om te vergroten...

Nee heb ik geen theraphie voor nodig hoor.
Maar het kan wel heel naar zijn.
Heb bv x gehad dat ik op bed lag en het voelde dat iemand mij bij mijn armen vast hield.
Mij x op x op x met mijn hoofd tegen de muur aan duwde.

Ook sliep ik paar mnd geleden op matras op grond.
Ik zag een kind aan komen lopen recht op mij af.
Ik dacht wtf en wou dekbed over me hoofd trekken.
Maar kon niks meer, lag als verlamd.
Ik zag en voelde dat kind over mijn matras heen lopen.

Het voelt soms alsof je gewoon wakker bent en het beleefd.
Zo realistisch als dat het voelt.
Het lukt nu redelijk goed mezelf eevan bewust te maken rustig te blijven.
Te realisering dat slaapverlamming is en het goed komt.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Nee heb ik geen theraphie voor nodig hoor.
Maar het kan wel heel naar zijn.
Heb bv x gehad dat ik op bed lag en het voelde dat iemand mij bij mijn armen vast hield.
Mij x op x op x met mijn hoofd tegen de muur aan duwde.

Ook sliep ik paar mnd geleden op matras op grond.
Ik zag een kind aan komen lopen recht op mij af.
Ik dacht wtf en wou dekbed over me hoofd trekken.
Maar kon niks meer, lag als verlamd.
Ik zag en voelde dat kind over mijn matras heen lopen.

Het voelt soms alsof je gewoon wakker bent en het beleefd.
Zo realistisch als dat het voelt.
Het lukt nu redelijk goed mezelf eevan bewust te maken rustig te blijven.
Te realisering dat slaapverlamming is en het goed komt.
Klik om te vergroten...
Holy Moly... lijkt wel een paranormale ervaring . Wat knap van je . Is er iets wat t verzacht, zoals een lampje aanlaten.
Voor jezelf ook... misschien eens je kamer reinigen met Sage, of wierook. Patoulli is aardend.
Iets in jou roept het op. Dus misschien door dit soort stapjes kan je ook rust vinden . Preventief.
pb maar als je uitleg wil. Dochter heeft zoiets gehad, zag iemand staan in haar kamer ,soort angst verlamming toen.
Zoals je t nu uitlegt komt me dat wel bekend voor. Iets met energie doen in je kamer zou kunnen helpen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Samantha1980 zei:
Holy Moly... lijkt wel een paranormale ervaring . Wat knap van je . Is er iets wat t verzacht, zoals een lampje aanlaten.
Voor jezelf ook... misschien eens je kamer reinigen met Sage, of wierook. Patoulli is aardend.
Iets in jou roept het op. Dus misschien door dit soort stapjes kan je ook rust vinden . Preventief.
pb maar als je uitleg wil. Dochter heeft zoiets gehad, zag iemand staan in haar kamer ,soort angst verlamming toen.
Zoals je t nu uitlegt komt me dat wel bekend voor. Iets met energie doen in je kamer zou kunnen helpen.
Klik om te vergroten...
Mijn dochter van 19 voelde ook altijd entiteit in haar slaapkamer.
Voelde zich er niet op haar gemak en sliep vaak bij mij of op de bank.
Kreeg toen van @Mindless een setje met witte salie om huis te zuiveren.
Sinds ik toen het hele huis heb gezuiverd heeft ze nergens geen last meer van.
Laatst kwam dat gevoel weer ff terug en heb ik het opnieuw gedaan.

Als ik slaapverlamming heb gehad durf ik in eerste instantie ook niet meer te gaan slapen.
Vaak kom ik dan direct weer in slaapverlammimg terecht.
Doe dan wel lampje aan en uit eindelijk val ik wel gewoon in slaap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."