#1
Ik ken dit verschijnsel niet.
Wel afschuwelijke nachtmerries.
Sommige ervaringen komen steeds weer terug...
Wel afschuwelijke nachtmerries.
Sommige ervaringen komen steeds weer terug...
Ja, heb dat ook meer in periodes van drugs gebruik. Soms echt iedere nacht en soms maanden niet. Kan echt creepy zijn
Heb het met meerdere drugs wel gehad. Denk ook altijd dat het bij mij misschien meer de lichamelijke/geestelijke vermoeidheid is die erbij komt kijken. Is echt van GHB, Ketamine tot uppers en psychedelica...Welke type drugs lokt het uit bij jou als ik vragen mag?
Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?Eenmaal meegemaakt.
Stond temidden op een weg en zag een vrachtwagen op mij afkomen.
Toen de vrachtwagen mij raakte deed dat zo'n pijn, maar de pijn valt in het niets bij het niet kunnen schreeuwen om hulp tegen iemand die naast je ligt.
Ja hoor.Dit is wel heel heftig. Er goed vanaf gekomen?
Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Heel herkenbaar dit. Bij mij werd het wel een stuk minder tot niet meer merkbaar toen ik mijn gebruik van elke soort drugs (dus ook cafeïne, alcohol en THC) tijdelijk volledig gestopt heb.
Nu doe ik af en toe weer eens wat en in de tijden waar ik mijn slaapritme teveel verneuk krijg ik meteen last en is dat voor mij direct een teken om rustiger aan te doen.
Thnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!Ik heb hier sinds een jaar ook heel erg last van. Ik denk ook dat mijn drugsgebruik het erger heeft gemaakt (waaronder ook 3mmc). Ik heb het bijna iedere nacht wel een keer, en iedere nacht nachtmerries, ook in periodes waarin ik geen drugs gebruik. Ik heb het een beetje leren accepteren ook al blijft het naar. Heel soms is het zo erg dat ik in een soort loep kom. Ik droom, word wakker, kan me niet bewegen, probeer eruit te komen maar begin weer verder te dromen, om vervolgens weer paralysed wakker te worden. En zo door. Ik probeer soms om hulp te roepen maar het lukt niet. Of ik hallucineer/droom dat ik het doe maar word daarna weer wakker in slaapverlamming. Heb tijden gehad waar ik uren in zoiets vast zat. Wat ik je als tip mee kan geven is niet op je rug slapen! Het is veel erger en vaker als je op je rug slaapt. Houd je ogen dicht, als je last hebt van hallucinaties.
Ik sta trouwens op de wachtlijst voor een slaap onderzoek, want wat ik heb is niet echt normaal
Kratom heeft zeker invloed op je slaap. Probeer eerst eens naar de baseline terug te keren en kijk hoe de klachten dan zijn.In de periodes dat ik verder niks gebruik gebruik ik vaak nog wel (lage dosis) Kratom. Misschien moet ik daar eens mee stoppen.Kan me alleen haast niet voorstellen dat dat het zo erg maakt.
Klopt. Ik heb het over slaapverlamming iddThnx voor je ervaring..! niet op je rug slapen is een goed advies! maar dan heb je het over slaap of slaapverlamming? bij echt slapen heb je die verlamming niet, en idd op je rug imo komt het eigenlijk altijd voor.. Slaapverlamming is is eigenlijk het lichaam dat slaapt maar de geest nog wakker is dus. Kinda scary dus!
Heel herkenbaar dit, heb precies hetzelfdeDoor het doorhalen werd ik zo moe, dat ik standaard de eerst volgende (slaap) nacht dit heb incl. schreeuwen en slaan in mijn slaap. De nacht erop ben ik weer rustig. Volgens mij moet m'n lichaam dermate hard herstellen van het eet/slaapgebrek dat het zich zo uit...
Lastig uit te leggen maar dit werkt voor mij ook. Als het opkomt ben ik me er heel even bewust van en als ik dan in de verlamming doodstil blijft liggen en alleen m'n duim zachtjes heen en weer beweeg zak ik er niet verder in. Als ik ga bewegen zak ik weg en verlies ik verder het bewustzijn dat het aan de hand is.Tip als je slaapverlamming hebt doe NOOIT je ogen open en wacht tot het voorbij is heeft mij heel goed geholpen
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."