Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoodvervanger zolpidem vs designer benzo

Noodvervanger zolpidem vs designer benzo

55 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dat niet een medicijn dat je moet afbouwen na 10 jaar?
m
mercyLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:

High-dose zolpidem dependence - Psychostimulant effects? A case report and literature review - PMC

Zolpidem, an imidazoline nonbenzodiazepine sedative drug, is used widely. Initial reports showed minimal abuse potential. However, multiple reports have appeared of dose escalation and abuse. Subjective effects of high-dose zolpidem are not known. ...
www.ncbi.nlm.nih.gov www.ncbi.nlm.nih.gov

Holy shit. 1700mg/dag.

* Even opgezocht omdat ik 300mg heel veel vond klinken
(En ongeloofwaardig)

Maar het kan dus echt.

Brengt me bij een nieuwe vraag


Heb je geen last meer van black outs?
Klik om te vergroten...
In begin wel, al bij lagere dosis, inmiddels slaap ik er niet meer op. Maar ik word wel heel ziek als ik ineens cold turkey moet.
CuriousExplorer zei:
Welke arts schrijft dit voor?
Ik neem het zelf, maar telkens ik een nieuw voorschrift wil moet ik op consultatie en krijg onder mijn voeten als ik een dag minder lang ermee doe dan gepland.
Klik om te vergroten...
Ik wil instantie wel benoemen maar weet niet of dat mag. Iig regionale ggz, steeds 10 jaar lang artsen in opleiding. Ik heb sinds mijn arts, die met me afbouwde is ontslagen niet meer op consult geweest, al 7 maanden. We gaan ook naar tuchtraad. Want dit is ellendig maar ook schandalig, maar los daarvan, ben ik wel afhankelijk geworden. Ben ik me bewust van en heb mezelf op 2 wachtlijsten staan, maar kan wel 2 jaar duren voor er plek is.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
mercy zei:
Ja, 300mg meen ik serieus. 3 strips van 10 tabletten van 10mg per tablet.
Klik om te vergroten...
Ik vind het maar verdacht.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach man 300 mg zolpidem kan helemaal niet. Dan zetten ze je over op zopiclon. Of een andere die vele malen zolpidem overtreft kwa potentie 300mg. Rohypnol ofzo😈. Maak dat de kat wijs.
m
mercyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fisherman's friend zei:
Is dat niet een medicijn dat je moet afbouwen na 10 jaar?
Klik om te vergroten...
Ja dat is wel het plan, maar slikte er nog veel andere middelen bij en daar waren we mee gestart met afbouwen en gestopt en toen werd arts ontslagen en gaf ggz aan handelingsverlegen te zijn. Eerst zat ik er enorm doorheen en zag ik geen perspectief meer en toen heb ik ggz laten zoeken maar ze zeiden steeds je bent te complex.
Daarna ben ik zelf gaan bellen, heb 1 screening gehad en sta op wachtlijst voor intake en bij andere instantie ben ook op wachtlijst en aan strijden voor correcte verwijsbrief en ondertussen heb ik hulp gevraagd aan apotheek en zijn we met gemeente bezig geweest voor pgb budget voor coach om me te helpen, dat is afgelopen maand eindelijk goed gekeurd. En ik mail sinds heel kort met peersupportgroep, waarbij we aan kijken zijn of ik aan een groep kan deelnemen. Dus ben echt intensief bezig met hulp zoeken en voorzichtig minderen en intensie om af te bouwen en onderliggende problemen aan te pakken maar in deze ggz gaat alles traag.

In de zoektocht ben ik ook bij 34 instanties afgewezen ivm complexiteit of wachtlijsten of buiten regio.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Ik heb een link gedeeld.

Misschien herzie je je mening. Miscchien niet.
Klik om te vergroten...
Daar gaat het niet om. Er zijn gewoon richtlijnen en protocollen in Nederland. Punt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Ach man 300 mg zolpidem kan helemaal niet. Dan zetten ze je over op zopiclon. Of een andere die vele malen zolpidem overtreft kwa potentie 300mg. Rohypnol ofzo. Maak dat de kat wijs.
Klik om te vergroten...
Ik heb een link gedeeld.

Misschien herzie je je mening. Miscchien niet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Daar gaat het niet om. Er zijn gewoon richtlijnen en protocollen in Nederland. Punt.
Klik om te vergroten...
Ik reageerde voor je uw post aangepast had.

Nu klinkt mijn reactie best onlogisch. 🫨
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Ik reageerde voor je uw post aangepast had.

Nu klinkt mijn reactie best onlogisch. 🫨
Klik om te vergroten...
Ja ik verander me post gemiddeld drie vier keer tijdens het schrijven 😜 De chaos van een chaoot🤣 Wil ik er een spelvout uithalen bedenk ik me ineens nog een paar paragrafen bij😆
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#10
mercy zei:
Ja, 300mg meen ik serieus. 3 strips van 10 tabletten van 10mg per tablet.
Klik om te vergroten...

Je neemt er 30 van 10mg? En dat was eerst zelfs nog hoger zeg je? Haha no way, niet mogelijk en geen medisch expert die dat zal faciliteren.
m
mercyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vroeg om advies, niet om haat en veroordeling en als dat cultuur is van dit forum heb ik spijt dat ik hiet advies vroeg en stukje verhaal heb gedeeld. Dus aan @moderators, verwijder mijn berichten, verwijder mijn account. Ik wil met dit soort haatdragende mensen niets te maken hebben. Voor wie advies gaf en of interesse toonde, ik gun jullie het beste.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Whatever de dosering en of dit specifiek geval feit of fictie is. Feit is wel dat psychiatrische drugs zijn uitgevonden om mensen gevangen te houden in de valse zorg van de paternalistische gedwongen GGZ en niets aan de oorzaak doen terwijl ze iatrogene en levensverzerkortende ziektes induceren. Of het nou 300mg Z-drug is of 2500mg natriumvalproaat of 600mg quetiapine of 7,5mg lorazepam, ssri’s, lithium, zuclopentixoldecanoaat, noem maar op.

Dat is de strekking van dit verhaal.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Indigo Seeker zei:
Whatever de dosering en of dit specifiek geval feit of fictie is. Feit is wel dat psychiatrische drugs zijn uitgevonden om mensen gevangen te houden in de valse zorg van de paternalistische gedwongen GGZ en niets aan de oorzaak doen terwijl ze iatrogene en levensverzerkortende ziektes induceren. Of het nou 300mg Z-drug is of 2500mg natriumvalproaat of 600mg quetiapine of 7,5mg lorazepam, ssri’s, lithium, zuclopentixoldecanoaat, noem maar op.

Dat is de strekking van dit verhaal.
Klik om te vergroten...
Wat ik uit dit verhaal leer is dat mensen die eindigen op 300mg Zolpidem per dag dat vooral aan zichzelf te danken hebben.
m
mercyLid
01-01-2024, 00:00
#14
@moderator: verwijder mijn account en mijn berichten. Ik kwam hier voor advies niet voor haat. Word ik niet verwijderd wordt forum aamgegeven tot aanmoediging tot gebruik. Geloof me via politiek kan ik dit account voorgoed sluiten. Mijn problematiek en gebruik is voor hen geen geheim. Dus meldt het vooral. Ga je gang. Dit is op sommige na, doodlopende weg, maar doodlopend is opgeruimend staat netjes.
C
ColekkrLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even heel serieus; weet je zeker dat dit klopt?

deze dosering door een erkende instantie voorgeschreven krijgen is namelijk ECHT ONMOGELIJK. Bestaat gewoon niet.

de dosering kan inderdaad wel gezien tolerantie na enige tijd maar via voorschrift deze dosering nemen, no way.

Wil je graag helpen en/of adviseren maar dan moet het wel kloppen.
m
mercyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja natuurlijk, waarom zou ik liegen...
Hij is ontslagen, los daarvan heeft deze ggz vaker fouten begaan. In laatste 7 maanden heb ik van meerdere mensen afscheid moeten nemen. Gesloten opname maar toch eigen verantwoordelijkheid.
Ik wilde afbouwen, heb ik gedaan met veel middelen maar zolpidem leek ons beter dan diazepam en iedereen ging akkoord. Zonder arts ben ik afgebouwd op temazepam. Ik wil verder maar als niemand je geloofd of zelfs haat uitzaait ben ik er klaar mee. 10 jaar lang arts in opleiding die boel ophoofd of veramders raak je vanzelf verslaafd, dat laatste kan ik niet ontkennen maar haat en neit naar ggz ben ik liever geen lid. Focus ik me op mijn herstel zonder haat
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maakt toch niet zoveel uit wat de dosering is.

Mercy wat een rotsituatie. Ik wacht even af of je hier blijft anders typ ik misschien voor niks. Zelf met veel moeite mijn benzo´s afgebouwd naar 0 in de kliniek. Bij mij waren ze via internet ook niet altijd leverbaar en ik werd helemaal gek.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
mercy zei:
Ja natuurlijk, waarom zou ik liegen...
Hij is ontslagen, los daarvan heeft deze ggz vaker fouten begaan. In laatste 7 maanden heb ik van meerdere mensen afscheid moeten nemen. Gesloten opname maar toch eigen verantwoordelijkheid.
Ik wilde afbouwen, heb ik gedaan met veel middelen maar zolpidem leek ons beter dan diazepam en iedereen ging akkoord. Zonder arts ben ik afgebouwd op temazepam. Ik wil verder maar als niemand je geloofd of zelfs haat uitzaait ben ik er klaar mee. 10 jaar lang arts in opleiding die boel ophoofd of veramders raak je vanzelf verslaafd, dat laatste kan ik niet ontkennen maar haat en neit naar ggz ben ik liever geen lid. Focus ik me op mijn herstel zonder haat
Klik om te vergroten...
Maar je bent toch in deze ellende beland door (incompetente?) psychiaters? Je hebt weinig aan ggz-bashing dat ben ik met je eens. Ik had verwacht dat je na deze reis helemaal klaar zou zijn met psychiaters. De haat is toch niet op jou gericht?
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#19
mercy zei:
Ja natuurlijk, waarom zou ik liegen...
Hij is ontslagen, los daarvan heeft deze ggz vaker fouten begaan. In laatste 7 maanden heb ik van meerdere mensen afscheid moeten nemen. Gesloten opname maar toch eigen verantwoordelijkheid.
Ik wilde afbouwen, heb ik gedaan met veel middelen maar zolpidem leek ons beter dan diazepam en iedereen ging akkoord. Zonder arts ben ik afgebouwd op temazepam. Ik wil verder maar als niemand je geloofd of zelfs haat uitzaait ben ik er klaar mee. 10 jaar lang arts in opleiding die boel ophoofd of veramders raak je vanzelf verslaafd, dat laatste kan ik niet ontkennen maar haat en neit naar ggz ben ik liever geen lid. Focus ik me op mijn herstel zonder haat
Klik om te vergroten...

Ik zie geen haat richtig jou, mensen twijfelen alleen (terecht) naar hoe waarheidsgetrouw je bericht is. We zien hier namelijk weleens trollen die opscheppen 20 pillen te nemen en dergelijke. Je moet het niet zo persoonlijk nemen.

Waar ik wel benieuwd naar ben, uitgaande dat je echt 300mg slikt elke dag, als je de ggz niet de schuld daarvan geeft wie dan wel? Jezelf? Dat zou al een goed begin zijn.

Ik neem 10mg zolpidem voor het slapen gaan, al een jaar of 3, en merk nog nauwelijks tolerantie. Als je op 300mg per dag zit zou ik zeker wegblijven bij alle RC benzo's die je op internet kunt kopen, want daarmee raak je gegarandeerd nog verder van in de problemen.

Neem je die 30 stuks voor het slapen gaan allemaal tegelijk of verspreid over de dag voor rust in je kop?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Ja ik verander me post gemiddeld drie vier keer tijdens het schrijven 😜 De chaos van een chaoot🤣 Wil ik er een spelvout uithalen bedenk ik me ineens nog een paar paragrafen bij😆
Klik om te vergroten...
Dit is echt zo herkenbaar, ook gewoon 3x opnieuw m'n bericht bewerken in minder dan 5 minuten na het posten en zo. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."