#1
Is dat niet een medicijn dat je moet afbouwen na 10 jaar?
In begin wel, al bij lagere dosis, inmiddels slaap ik er niet meer op. Maar ik word wel heel ziek als ik ineens cold turkey moet.High-dose zolpidem dependence - Psychostimulant effects? A case report and literature review - PMC
Zolpidem, an imidazoline nonbenzodiazepine sedative drug, is used widely. Initial reports showed minimal abuse potential. However, multiple reports have appeared of dose escalation and abuse. Subjective effects of high-dose zolpidem are not known. ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Holy shit. 1700mg/dag.
* Even opgezocht omdat ik 300mg heel veel vond klinken
(En ongeloofwaardig)
Maar het kan dus echt.
Brengt me bij een nieuwe vraag
Heb je geen last meer van black outs?
Ik wil instantie wel benoemen maar weet niet of dat mag. Iig regionale ggz, steeds 10 jaar lang artsen in opleiding. Ik heb sinds mijn arts, die met me afbouwde is ontslagen niet meer op consult geweest, al 7 maanden. We gaan ook naar tuchtraad. Want dit is ellendig maar ook schandalig, maar los daarvan, ben ik wel afhankelijk geworden. Ben ik me bewust van en heb mezelf op 2 wachtlijsten staan, maar kan wel 2 jaar duren voor er plek is.Welke arts schrijft dit voor?
Ik neem het zelf, maar telkens ik een nieuw voorschrift wil moet ik op consultatie en krijg onder mijn voeten als ik een dag minder lang ermee doe dan gepland.
Ik vind het maar verdacht.Ja, 300mg meen ik serieus. 3 strips van 10 tabletten van 10mg per tablet.
Ja dat is wel het plan, maar slikte er nog veel andere middelen bij en daar waren we mee gestart met afbouwen en gestopt en toen werd arts ontslagen en gaf ggz aan handelingsverlegen te zijn. Eerst zat ik er enorm doorheen en zag ik geen perspectief meer en toen heb ik ggz laten zoeken maar ze zeiden steeds je bent te complex.Is dat niet een medicijn dat je moet afbouwen na 10 jaar?
Daar gaat het niet om. Er zijn gewoon richtlijnen en protocollen in Nederland. Punt.Ik heb een link gedeeld.
Misschien herzie je je mening. Miscchien niet.
Ik heb een link gedeeld.Ach man 300 mg zolpidem kan helemaal niet. Dan zetten ze je over op zopiclon. Of een andere die vele malen zolpidem overtreft kwa potentie 300mg. Rohypnol ofzo. Maak dat de kat wijs.
Ik reageerde voor je uw post aangepast had.Daar gaat het niet om. Er zijn gewoon richtlijnen en protocollen in Nederland. Punt.
Ja ik verander me post gemiddeld drie vier keer tijdens het schrijven 😜 De chaos van een chaoot🤣 Wil ik er een spelvout uithalen bedenk ik me ineens nog een paar paragrafen bij😆Ik reageerde voor je uw post aangepast had.
Nu klinkt mijn reactie best onlogisch. 🫨
Ja, 300mg meen ik serieus. 3 strips van 10 tabletten van 10mg per tablet.
Wat ik uit dit verhaal leer is dat mensen die eindigen op 300mg Zolpidem per dag dat vooral aan zichzelf te danken hebben.Whatever de dosering en of dit specifiek geval feit of fictie is. Feit is wel dat psychiatrische drugs zijn uitgevonden om mensen gevangen te houden in de valse zorg van de paternalistische gedwongen GGZ en niets aan de oorzaak doen terwijl ze iatrogene en levensverzerkortende ziektes induceren. Of het nou 300mg Z-drug is of 2500mg natriumvalproaat of 600mg quetiapine of 7,5mg lorazepam, ssri’s, lithium, zuclopentixoldecanoaat, noem maar op.
Dat is de strekking van dit verhaal.
Maar je bent toch in deze ellende beland door (incompetente?) psychiaters? Je hebt weinig aan ggz-bashing dat ben ik met je eens. Ik had verwacht dat je na deze reis helemaal klaar zou zijn met psychiaters. De haat is toch niet op jou gericht?Ja natuurlijk, waarom zou ik liegen...
Hij is ontslagen, los daarvan heeft deze ggz vaker fouten begaan. In laatste 7 maanden heb ik van meerdere mensen afscheid moeten nemen. Gesloten opname maar toch eigen verantwoordelijkheid.
Ik wilde afbouwen, heb ik gedaan met veel middelen maar zolpidem leek ons beter dan diazepam en iedereen ging akkoord. Zonder arts ben ik afgebouwd op temazepam. Ik wil verder maar als niemand je geloofd of zelfs haat uitzaait ben ik er klaar mee. 10 jaar lang arts in opleiding die boel ophoofd of veramders raak je vanzelf verslaafd, dat laatste kan ik niet ontkennen maar haat en neit naar ggz ben ik liever geen lid. Focus ik me op mijn herstel zonder haat
Ja natuurlijk, waarom zou ik liegen...
Hij is ontslagen, los daarvan heeft deze ggz vaker fouten begaan. In laatste 7 maanden heb ik van meerdere mensen afscheid moeten nemen. Gesloten opname maar toch eigen verantwoordelijkheid.
Ik wilde afbouwen, heb ik gedaan met veel middelen maar zolpidem leek ons beter dan diazepam en iedereen ging akkoord. Zonder arts ben ik afgebouwd op temazepam. Ik wil verder maar als niemand je geloofd of zelfs haat uitzaait ben ik er klaar mee. 10 jaar lang arts in opleiding die boel ophoofd of veramders raak je vanzelf verslaafd, dat laatste kan ik niet ontkennen maar haat en neit naar ggz ben ik liever geen lid. Focus ik me op mijn herstel zonder haat
Dit is echt zo herkenbaar, ook gewoon 3x opnieuw m'n bericht bewerken in minder dan 5 minuten na het posten en zo.Ja ik verander me post gemiddeld drie vier keer tijdens het schrijven 😜 De chaos van een chaoot🤣 Wil ik er een spelvout uithalen bedenk ik me ineens nog een paar paragrafen bij😆
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."