Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-fa

3-fa

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
3-fa met alcohol is wel echt heerlijk.
Sowieso zijn amfetamine met alcohol echt heerlijk maar wel veel schadelijker :P
d
d22wthLid
01-01-2024, 00:00
#2
LeoFla zei:
Hoe zou je het vergelijken met 2-FMA?
Klik om te vergroten...
Ik heb beiden gesnoven, 2-FMA is heel scherp in de neus, brand goed weg, maar dat merk je ook in het effect, ik heb daarmee een korte rush van 30 tot maximaal 60 minuten, krijg er meer energie van en merk wel dat ik het erg warm krijg. Lekker te combineren met alcohol of keta als je wat minder vaag wilt zijn.

3-FA daarintegen is niet (of veeel minder) scherp in de neus en geeft mij een langere rush die wat kalmer aanvoelt maar wel een veel; betere headhigh geeft, je bent helder. Met 2-FMA ben ik wat opgejaagder/drukker.

Beiden zijn echt wel middelen om niet met lijnen te nemen, iig ik zelf kan met een puntje al genoeg voelen van beiden.
L
LeoFlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
daanwth zei:
Ik heb beiden gesnoven, 2-FMA is heel scherp in de neus, brand goed weg, maar dat merk je ook in het effect, ik heb daarmee een korte rush van 30 tot maximaal 60 minuten, krijg er meer energie van en merk wel dat ik het erg warm krijg. Lekker te combineren met alcohol of keta als je wat minder vaag wilt zijn.

3-FA daarintegen is niet (of veeel minder) scherp in de neus en geeft mij een langere rush die wat kalmer aanvoelt maar wel een veel; betere headhigh geeft, je bent helder. Met 2-FMA ben ik wat opgejaagder/drukker.

Beiden zijn echt wel middelen om niet met lijnen te nemen, iig ik zelf kan met een puntje al genoeg voelen van beiden.
Klik om te vergroten...
Ja I'll stick to 3fa denk ik dan
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
daanwth zei:
Ik heb 3-FA vandaag binnengekregen en ongeveer 30min geleden gesnoven, twee kleine sleutelpuntjes.
Bruikbaar moet het zeker zijn, die van mij kwam aardig brokkerig binnen, dat is wel normaal.

Ik heb zelf al heel veel middelen geprobeerd/afgevinkt maar mijn ervaring tot nu toe met 3-FA is goed.
Het voelt helder aan, het geeft mij alertheid en head high maar daardoor ook juist een soort kalmte!
Klik om te vergroten...
Ja dit is ook mijn ervaring met 3-FA. Ik vond het een heel heldere stimulant. Ik had bijna niet door dat ik onder invloed was. Daarmee misschien juist geschikt voor een feestje, als je bijvoorbeeld geen zin hebt om heel erg onder invloed over te komen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk op pschonaut wikki voor jou dosering , heerlijk spul is het zeker’ snuiven klapt m harder binnen als slikken’ maar beide een heerlijk effect
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met de aanstaande RC-ban in het vooruitzicht heb ik dit pas ook maar eens uitgeprobeerd. Ik had 2-FA besteld, maar kon dit er gratis bij krijgen. De eerste keer had ik een bommetje van 50mg genomen. En dat werkte echt goed en net zoals ik verwacht had. Het duurde wel een uur voordat het werkte, terwijl 2-FA al na een kwartier werkte. Ik kreeg energie, maar het was ook euforisch en mijn stemming verbeterde er echt wel door. Ik was alleen thuis, maar had wel echt zin om sociaal te praten met mensen. Het duurde iets langer dan 2-FA, ik denk een uur of 3 totaal. Maar ik heb echt een heerlijke middag gehad. Dus ik was heel positief over deze RC.

Een kleine 3 weken later was ik op zaterdagavond alleen thuis en wilde ik het weer nemen. Ik nam aan het begin van de avond een bommetje van 70mg. De eerste keer had ik 50mg, dus ik verwachtte dat het effect van toen nog groter zou zijn. Maar ik merkte er echt niks van? Na een kleine 2 uur heb ik toen nog een bommetje van 60mg genomen. Totaal had ik dus 130mg op. Maar nog steeds voelde ik echt helemaal niks. Dat had ik totaal niet zien aankomen na die eerste ervaring. Dus ik heb gewoon wat tv gekeken en ik ben maar gewoon op tijd naar bed gegaan.

Ik weet dus niet echt goed wat ik er nou van moet vinden. De eerste keer was het echt leuk, maar ik snap niet waarom het de tweede keer niks deed. Al lees ik hier dus dat @Neo-Shulginist het ook een hele heldere stimulant vond en amper merkte dat hij onder invloed was. Maar ik merkte zelfs geen kleine stimulatie. Ik twijfel ook nog of ik het binnenkort nog een kans ga geven, of dat ik het gewoon hierbij laat.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Geldt voor 3fa geen tolerantie
Wat slik je nog meer qua eventuele medicatie
Klik om te vergroten...

Er zat bijna 3 weken tussen en volgens Psychonautwiki zit je na 7-10 dagen weer op baseline niveau.
Ik slik verder nog wel Wellbutrin. Dat zou misschien wel kunnen dat het daardoor minder effect heeft. Want dat werkt ook op dopamine en noradrenaline. Al merk ik dat verder eigenlijk nooit echt dat ik daardoor minder effect heb ofzo. Want de eerste keer en bij beide keren 2-FA werkte het wel gewoon.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
MyLittlePonyPack zei:
Er zat bijna 3 weken tussen en volgens Psychonautwiki zit je na 7-10 dagen weer op baseline niveau.
Ik slik verder nog wel Wellbutrin. Dat zou misschien wel kunnen dat het daardoor minder effect heeft. Want dat werkt ook op dopamine en noradrenaline. Al merk ik dat verder eigenlijk nooit echt dat ik daardoor minder effect heb ofzo. Want de eerste keer en bij beide keren 2-FA werkte het wel gewoon.
Klik om te vergroten...
Wellbutrin werkt ook op dopamine dus kruis tolerantie
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Merkte zelfs minder van mijn 3mmc dankzij de escitalopram
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Wellbutrin werkt ook op dopamine dus kruis tolerantie
Klik om te vergroten...

Ja maar goed, dan had ik dat de andere keer en met andere middelen ook gehad lijkt me toch🤔
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
MyLittlePonyPack zei:
Ja maar goed, dan had ik dat de andere keer en met andere middelen ook gehad lijkt me toch🤔
Klik om te vergroten...

Ja zou je zeggen. Zeker als het dezelfde batch is.
Maar ieder lichaam reageert iedere minuut van de dag anders denk ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Ja zou je zeggen. Zeker als het dezelfde batch is.
Maar ieder lichaam reageert iedere minuut van de dag anders denk ik
Klik om te vergroten...
Ligt ook aan wanneer je de medicatie neemt denk ik
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
Ligt ook aan wanneer je de medicatie neemt denk ik
Klik om te vergroten...

Is zoiets niet te vergelijken met hoe je het inneemt?

Als ik een lijntje en een glas alcohol neem (ok, geen combi die je moet opvolgen) dan werkt iets ook heel anders.
Of dat met medicijnen ook zo is dat weet ik niet. Maar kan het me wel voorstellen als je het inderdaad kort na elkaar gebruikt.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Ligt ook aan wanneer je de medicatie neemt denk ik
Klik om te vergroten...

Dat neem ik altijd 's ochtends. En als ik weet dat ik ga gebruiken neem ik het die dag niet. Maar dat was in dit geval niet het geval.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
MyLittlePonyPack zei:
Dat neem ik altijd 's ochtends. En als ik weet dat ik ga gebruiken neem ik het die dag niet. Maar dat was in dit geval niet het geval.
Klik om te vergroten...
Ah bijzonder dan
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
MyLittlePonyPack zei:
Ja maar goed, dan had ik dat de andere keer en met andere middelen ook gehad lijkt me toch🤔
Klik om te vergroten...
Nouja je bent je receptoren wel een beetje aan het overladen. De eerste keer had je nog wel wat capaciteit over. Maar in de twee weken ertussen is er te weinig tijd om goed te herstellen, en bovendien ben je in de tussentijd ook steeds bezig om de receptoren extra te prikkelen. Dus ik vind het niet zo gek dat je de tweede keer maar weinig voelde.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Nouja je bent je receptoren wel een beetje aan het overladen. De eerste keer had je nog wel wat capaciteit over. Maar in de twee weken ertussen is er te weinig tijd om goed te herstellen, en bovendien ben je in de tussentijd ook steeds bezig om de receptoren extra te prikkelen. Dus ik vind het niet zo gek dat je de tweede keer maar weinig voelde.
Klik om te vergroten...

Nouja het waren bijna 3 weken en in die tussentijd heb ik verder niks gebruikt.
Dus dan is het toch wel apart. Want na 7-10 dagen is je tolerantie weer op baseline. Daar zat ik ruim boven dus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
MyLittlePonyPack zei:
Nouja het waren bijna 3 weken en in die tussentijd heb ik verder niks gebruikt.
Dus dan is het toch wel apart. Want na 7-10 dagen is je tolerantie weer op baseline. Daar zat ik ruim boven dus.
Klik om te vergroten...
Die 7-10 dagen lijkt me nogal een onderschatting. In wetenschappelijke literatuur wordt er eerder vanuit gegaan dat zoiets 6 weken duurt. En ook daar is discussie over of het niet te kort is om aan te nemen dat alles daarna hetzelfde zal blijven.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Die 7-10 dagen lijkt me nogal een onderschatting. In wetenschappelijke literatuur wordt er eerder vanuit gegaan dat zoiets 6 weken duurt. En ook daar is discussie over of het niet te kort is om aan te nemen dat alles daarna hetzelfde zal blijven.
Klik om te vergroten...

Oke dat vind ik nog best lang aangezien het niet echt op je serotonine werkt zoals mdma.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
MyLittlePonyPack zei:
Oke dat vind ik nog best lang aangezien het niet echt op je serotonine werkt zoals mdma.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat het met serotonine anders is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."