Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3cmc vervanger

3cmc vervanger

45 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Nee inderdaad, vind het ook totaal niet lijken op 3-mmc. Denk dat je in dat geval gewoon beter 2-mmc koopt en het oraal inneemt. Lijken best hard op elkaar hoor. Je moet wel hoger doseren omdat het impotenter is en het duur best kort, maar voor de rest ook een pareltje.
Klik om te vergroten...
Maar ik nam/neem 3mmc altijd al oraal of rectaal. Is het dan niet een groter verschil met 2mmc in deze zelfde roa's?
Toevallig net weer aan wat 3mmc gekomen maar blijft toch wel lekker spul hoor. Toch eeen hele nacht met wat bezoek en veel chatten op wat social media .. uiteindelijk wel geindigd met 200mg wat voor mij wel flink is haha. Denk van 2200 (na me werk) tot volgende ochtend 07:00uur ofzo
R
RepzhelLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo, ben er weer.
Als eerste bedankt voor de positieve reacties. Ik vond het erg leuk op te doen en ga het zeker vaker een trip rapport schrijven.
Nu verder over hoe de dag erna was.
Ik heb na redelijk lang in mijn bed liggen en op mijn telefoon te scrollen wel goed kunnen slapen. Verder was de volgende dag niet echt ander dan een andere miauw avond. Mijn neus was redelijk verstopt en had ik niet heel veel energie. enige minpunt was dat ik voor het eerst sinds een lange tijd weer een bloedneus kreeg. Dus mijn mening is niet veranderd en ik ga het zeker vaker kopen.

Ik kreeg een aantal vragen en die heb ik hieronder proberen te beantwoorden
OtherShore zei:
Mooi verslag @Repzhel maar ik hoor terloops wel een aantal zorgelijke dingen over je gebruik. Elke week aan de stimulantia lijkt me niet verstandig na een ketamine verslaving en je zit ook nog aan de ketamine dus 😅
Klik om te vergroten...
Ik weet dat ik erg veel gebruik en ik ga proberen om te minderen. Ik heb al met mijn vriendin hier over gehad en we zijn van plan om binnenkort te minderen door het niet vaker dan 1 a 2 keer per maand te doen en alleen in het weekend en we niet de volgende dag hoeven te werken.
Verder over mijn ketamine gebruik heb ik geen zorgen meer. Toen ik midden in mijn verslaving zat had kon ik me niet tegenhouden en deed het op momenten dat het echt niet kon. maar tegenwoordig heb ik meer controle en gebruikt ik aanzienlijk minder en niet regelmatig.
Mijn vriendin zegt altijd: "Je kan nooit stoppen met gebruiken maar wel verminderen." als wilt stoppen en de drang was 1 keer te hoog, heb je gefaald en denk je sneller al van het maakt toch niet uit. als je jezelf de optie geeft dat af en toe mag gebruiken kan je er makkelijker aan houden. ( ik ben er ook van overtuig dat drug niet erg is zolang je het niet vaak doet). Dit heeft erg goed gewerkt met ketamine.

OtherShore zei:
Om je verslag optimaal te benutten: Je maakt de vergelijking met 3-MMC. Ben je er zeker van dat je echte 3-MMC gebruikt hebt? Heb je het laten testen bij het DIMS? Het verbaast me namelijk een beetje dat je zegt dat 4-MPD een iets langere werkingsduur heeft dan 3-MMC, want als ik naar de tijden kijk nam je steeds al vrij snel weer bij.
Klik om te vergroten...
Ik heb het zelf nooit getest nee. dus zeker weet ik het niet helaas. mijn dealer is wel een goede vriendin van mij en die zei dat ze het had getest en dat het 3-mmc was. Verder was mijn doel denk meer om een 3-CMC vervanger te zoeken. 3MMC is nog steeds veel beter.
De hoeveelheid die ik had gebruikt was voor mij minder dan ik normaal gesproken gebruik dan andere soorten miauw.

OtherShore zei:
Sinds wanneer is NEP trouwens een vervanger voor 3-MMC?
Klik om te vergroten...
ik vind het ook absoluut geen vervanger. Toen 3-cmc werd verboden en nep legaal bleef werd door meerdere RC's sites aangeboden als vervanger.
Ik zou ook nooit NEP meer kopen en gebruiken.

Als laatste las ik ook een paar keer dat je 2-mmc beter oraal kan nemen. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd maar dat hou ik in mijn achterhoofd.

Dat was hem weer, later
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je uitgebreide reactie @Repzhel Minderen is een mooi voornemen, dus ik hoop dat dat een beetje lukt.

On topic: Scheikundig lijkt 4-MPD iets weg te hebben van zowel 4-MMC, pentedrone (waarvan Hexen en NEP afgeleid zijn) en pyrovalerone (waar de beruchte pyro’s zoals A-PiHP van afgeleid zijn). Vraag is een beetje hoe dat in de praktijk dan uitpakt. Ik wacht nog even wat meer verslagen af.

Op zich klinkt het wel als een potentieel bijzonder verslavend stofje. Dus oppassen geblazen denk ik zo.
S
StiekemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft er iemand ervaring met het roken van 4-MPD?

Als ik NEP puur wit poeder op aluminium folie rook heeft dat veel minder nare effecten.
Als ik het snuif of slik krijg ik snel hartkloppingen en onrustig - ik heb dat ook met coke.
Maar als ik NEP rook heeft het een veel milder effect, en totaal geen hartkloppingen.
Wat je niet verwacht als je iets rookt, meestal is het dan heftiger en korter.
De NEP pillen zijn trouwens niet te roken, die verbranden gewoon. Maar het pure witte poeder smelt mooi weg op aluminium.

Ik vroeg me af of 4-MPD roken het ook aangenamer maakt dan snuiven of slikken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat hebben ze nu weer verzonnen
4-MPD dé vervanger voor mensen die 3-CMC gewend zijn is er eindelijk!

4-Methylpentedrone, ook bekend als 4-MPD en 4-Methyl-α-methylamino-valerophenone, is een stimulant uit de cathinone klasse. Het staat in relatie tot 4-methylmethcathinone (mephedrone), beter bekend als miauw of poes. Het kan bovendien beschouwd worden als de methylamino variant van pyrovalerone
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snoepen maar! 👅🍭
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
wat hebben ze nu weer verzonnen
4-MPD dé vervanger voor mensen die 3-CMC gewend zijn is er eindelijk!

4-Methylpentedrone, ook bekend als 4-MPD en 4-Methyl-α-methylamino-valerophenone, is een stimulant uit de cathinone klasse. Het staat in relatie tot 4-methylmethcathinone (mephedrone), beter bekend als miauw of poes. Het kan bovendien beschouwd worden als de methylamino variant van pyrovalerone
Klik om te vergroten...
Het is alleen wel overal uitverkocht.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een verschil in werking als ik het allemaal zo lees!
Zo zie je maar dat ieder lichaam anders reageert op dezelfde stof....
Heb je een kater naderhand gehad, @Repzhel ? Zo ja, was die zwaar of goed te doen?
k
konniksverzinnenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tl;dr 3 fmc is leuk stimfap avondje
4mdp niet mijn ding, hallucinaties en geen lekkere Euphoria na eerste lijn en moeilijk te doceren

Hoi, ik wou even toevoegen dat ik het (4-MPD)!ook heb geprobeerd ik begon netjes met 30mg nasaal en voelde een kleine fijne rush, maar werd raar genoeg ook erg moe, een uurtje later nog een keer wat bijgenomen, deze keer iets meer, 50mg en voelde eigenlijk niks meer qua rush of fijne gevoelens.

Toen probeerde ik het oraal want vaak werken drugs beter oraal bij mij/dat vind ik fijner opkomen, zelfs sommige rc waarvan mensen zeiden dat het oraal bijna niks deed (zoals nep) werken bij mij vaak beter ik nam ongeveer 120 mg, omdat ik 80kg weeg en 1,82 cm lang ben, of dit slim was geen idee, ik hield een beetje de 1,5mg per kg aan. Ook hier voelde ik weinig van.

Nog een paar uur later nam ik heel stom bijna het dubbele (200mg) oraal, niet doen!! je kan beter iets minder pakken zelfs (mijn excuus was omdat ik hoge stim tolerantie heb) hierdoor voelde ik me niet super (benauwd en algehele malaise) maar goed heb erger gehad, ik deel dit om hopelijk/misschien te voorkomen dat iemand hetzelfde probeert. Erge vasoconstructie!!

Probeer je het toch neem dan kleine doseringen van zo een 20mg nasaal en wees geduldig (ik ben hier heel slecht in bij de eerste paar dosissen totdat ik "erin" zit dan kan ik uren niet bijpakken)

Naast hartkloppingen en benauwdheid heb ik niks positiefs gevoeld en het lijkt voor mij dus zeker niet op 3-mmc, helaas.

In totaal ter informatie: heb ik dus in 4-5 uur tijd 400 mg, waarvan 320 oraal en 80 nasaal (ook niet super slim) genomen en er weinig van gevoeld naast dat ik nu kortademig ben verder geen prettig gevoel maar ik maak me niet druk of iets en ben niet van plan nog te pakken, ik deel dit ter informatie omdat er zo weinig over bekend is en hoop iemand er mee te helpen.

Hoe was mijn week voor gebruik?/wat kon de werking verhinderen/versterken/beetje background, Opzich rustig ik ben uit eten geweest en heb redelijk geslapen (8-12 uur), verder zit ik aan de clonazepam 0,5 mg overdag en 1mg om te slapen (gewoon op recept), wel heb ik begin de week 3-FMC gebruikt dit kan natuurlijk grote invloed hebben gehad op mijn ervaring, hier heb ik in totaal 2-3 gram van gebruikt, ik ben gewend 5 gram te gebruiken in 3 dagen van 3-MMC (puur ter info qua tolerantie), zelf vind ik 3-FMC een betere vervanging, de rush is 40 minuten maar wel zo "geil" (daar deed ik het voor...) als bij 3mmc, je mist alleen dat roes randje en teveel fluor is erg slecht, maar hier met een beetje goede planning zeker 4uurtjes plezier aan vind 3 fmc qua werking erg underrated(ik pak 170+mg capsules hiervan) ongeveer om het uur maar om eerlijk te zijn wil ik ook stoppen met alle drugs, ik ga rond december in verslavingszorg en ben nu 2 weken "clean" (heb clonazepam) van ghb, verder ben ik heel eerlijk over m'n gebruik tegen iedereen en ontvang ik steun (van ggz) maar soms zoals nu ging het mis, ik hoop dat dit met verslavingszorg wat makkelijker gaat, ik heb al veel therapie gehad (yeswecan), meetings, safehouse, etc, toch blijft het lastig, zoals velen weten, misschien ben ik er nog niet helemaal klaar mee ergens maar ik hoop en wil echt willen stoppen maar ervaar altijd onrust in m'n hoofd, ik val vaak terug in uppers zoals de genoemde of speed, maar goed ik raak off topic.

Drugs brengt mij uiteindelijk niks, 4fmpd krijgt van mij zeker een nee, onthoud wel dat ik er niet verantwoordelijk mee om kan gaan dus mijn ervaring is vaak al met wat opgebruikte stofjes, oprecht veel plezier gewenst aan de mensen die wel recreatief en gecontroleerd kunnen gebruiken en hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie/persoonlijke ervaring.

Update: ben toch doorgegaan purely chasing the dragon en heb het overige wegeggooit. Conclusie:niet voor mij vasoconstructie vind ik te en veel last van bijwerkingen, ook typen op mn phone gaat super lastig, ik voel me vooral erg gefocust en alsof ik speed op heb gehad voor 3d qua body load, voor gamen mits je echt laag blijft qua dosis mssn nog aan te raden, functioneel, ook zijn mn ogen rood en zit ik een vage headspscd met lichte hallucinaties maar die zijn wel grappig.

Dit was helaas mijn erg negatieve ervaring, bedankt voor het lezen.
E
EMODREDHUTLid
01-01-2024, 00:00
#10
Repzhel zei:
hallo allemaal.

Ik ben op het moment van dit schrijven onder invloed van 4-MPD en een beetje coke. Ik zat een beetje op drugsforum te kijken of ik meer info over 4-MPD kan vinden. Toen zag ik ergens hierboven dat iemand vroeg of iemand een drug report wilde schrijven, dat vond ik een goede taak voor mij. Plus nu heb ik eindelijk inspiratie en een goed reden om mijn aller eerste drugs rapport te schrijven. De drug bestaat al lang maar is sinds kort als vervanger voor 3-mmc aangeboden en ik denk dat er veel mensen graag meer informatie willen. Ps. Dit is mijn aller eerste trip-rapport dus als dingen voor eventuele volgende trip rapporten beter kunnen of als ik iets op een andere manier moet opschrijven hoor ik dat graag.
Als je alleen voor de trip report komt kan je de volgende 2 alinea’s skippen. Het is gewoon wat achtergrond info mij en de drugs zelf, je hebt het niet perse nodig.


Hallo ik ben 20 jaar en heb al zeg ik het zelf een aardige ervaring met drugs en veel RC's. Ik gebruik de laatste tijd veel uppers waaronder voornamelijk coke en de nu verboden 3-cmc. Ik heb onder andere een grote tolerantie voor ketamine door een kleine verslaving die gelukkig over is. 😊 Verder is het handig om te weten dat ik niet meer 1 a 2 keer doordeweeks probeer te snuiven (dit lukt niet altijd) en dat bijna elk weekend snuif en met regelmaat een nachtje overgeslagen wordt. Genoeg over mij. Nu terug naar mijn reden voor dit rapport.


Sinds het verbod van 3-cmc was ik flink op zoek naar een vervanging, je kan nu nog gemakkelijk aan miauw “3-mmc“ komen maar dat wordt steeds duurder, veel duurder dan 3-cmc was, en mijn dealer is denk ik opgepakt of gestopt, dus heb ik liever weer een legale variant. Wat ik ook belangrijk vind is: Prijs per dosis. Deze verhouding bij 3-mmc iets te hoog en van 3-cmc is perfect.



Hier het rapport waar het allemaal om gaat. Hoop dat ik alles duidelijk vertel en dat het een beetje leuk is om te lezen.

Planning:

Het is vrijdag avond en op de planning staat met wat vrienden wat jonko’s te roken en wat bier te drinken bij mij thuis. Niet te vergeten 4-MPD te testen. Ik ben de enige die gaat gebruiken vandaag omdat mijn vrienden laatst al hadden gebruikt en niet zoveel houden eigen proefkonijn te zijn van RC. Ze laten heel slim mij alles testen voordat ze het zelf proberen, ik vind het risico dat je neemt en het niet exact weten hoe je dit keer gaat voelen, de ervaring leuker maakt.



T-3:45. het is ongeveer 16:45, Ik nam in de wc van de trein richting huis van mijn werk 2 normale sleutels aan coke 1 voor elk neusgat , Je kan niet op een been lopen :wink:. Ik schat rond de 50 mg aan coke

T-2:55. Ik kwam thuis en nam nog een klein nakkie coke en ging avondeten. De laatste tijd doe ik al redelijk vaak coke dus voel hier niet heel veel van en ik ben alleen dan niet meer moe.
Ik moet nog even mezelf gaan vermaken want rond half 9 komen mijn vrienden pas langs.

T+0:00. Het is nu rond half 9, mijn vrienden zijn er eindelijk en ik leg mijn eerste lijn 4-MPD neer, ik weeg bijna altijd alles netjes af. Totaal 100 mg, 2x 50 mg lijnen. Van de coke voor ik al bijna niets meer.

Het snuiven voelde een soort van het zelfde als 3-cmc maar voor mijn gevoel deed het iets minder pijn . Ook vond ik het beetje vaag zoet ruiken.(kan aan mijn neus liggen want mijn vrienden snapte niet wat ik bedoel). Het is goed binnen te houden.

T+0:45 Ik voel hem al opkomen en krijg direct veel energie en begin volop te praten met mijn vrienden. Verder wil ik graag bewegen en zit ik een beetje te kauwen. Dit vond ik een licht vervelend omdat ik er meestal geen last van kauwen heb, bij bijvoorbeeld xtc, MDMA en normale miauw.

T+1:45. Het is nu een uur later en ik voel dat eerste nakkie nog steeds goed, het begint al wel wat aftenemen. Dat betekend bijnemen. Ik weeg net als de vorige keer 2 lijnen van 50 mg af en snuif het met een lach op mijn gezicht weg.

T+2:45. Mijn vriendin komt net thuis van werk en zij was ook wel benieuw naar 4-MPD. Zij is iets kleiner dan mij en heeft altijd iets minder nodig voor hetzelfde effect. Dus ik geef haar ook 1 lijn van 50 mg om mee te beginnen. Btw zij vind het ook een leuk idee dat ik dit rapport aan het schrijven ben en is aan het twijfelen om zelf ook een rapport te schrijven.

T+4:30. Het is momenteel 12:00 s ’nachts, in het afgelopen 3 kwartier is er niet veel spannends gebeurd. Ik en mijn vriendin hebben bij wat bijgenomen en ik zit nu op een totaal van 400 mg 4-MPD en 100 mg coke. Mijn vriendin zit op volgens mij 150 mg 4-MPD en een beetje pep en coke zij vind het net als mij erg lijken om 3-cmc. Mijn vrienden gaan langzaam richting huis en laten mijn Vriendin en mij alleen in mijn huis achter. Mijn vriendin en ik zijn daarentegen nog lang niet moe en we zijn van plan om een nachtje door te halen.

T+5:15. Mijn vrienden zijn allemaal naar huis. Mijn vriendin wordt altijd beetje opgewonden van harddrugs, terwijl ik ben daar meestal niet echt in de mood voor ben. Ik weet het, onacceptabel voor een man maar onder de invloed van harddrugs en vooral uppers …. De jongens weten wat ik dan bedoel. Maar het werkte prima en ik heb genoten en mijn vriendin hopelijk ook.

Ps. Mijn vriendin die leest de hele tijd mee, ze lachte en knikte gelukkig ja.

T+630. We hebben uiteindelijk beide nog 2 keer ongeveer 50 mg bijgenomen sinds de vorige entry en hebben toch besloten om er een ket avond van de maken.

T+7:15. Enige minpunt van het snuiven tot nu toe is dat er veel achter blijft zitten, ik kwam er een stuk later pas achter dat er nog aardig wat in mijn neus zat toen ik even mijn neus ging snuiten.

T+7:30. We zijn momenteel licht ket vaag en gaan lekker in bedje liggen. Het is nu 4 uur en ik weet al dat slapen een moeilijke opgave gaat zijn. Daarom het ik besloten om dit rapport nu af te maken en te gaan posten en morgen als ik dan de tijd heb ga ik een day after rapport proberen te schrijven en eventuele vragen beantwoorden. Ben benieuwd hoe goed ik kan schrijven als ik nuchter ben. Wish me luck.

T:8:00. Ik heb als het goed is zijn alle spel fouten er uit gehaald en zijn er grammaticale incorrecte zinnen veranderred. Ook heb ik een kleine discussie geschreven met de hoofdpunten en hoeveel ik heb genomen. Ik was tijdens het controleren aardig ket vaag dus ik ga er van uit dat ik wel wat fouten over mijn hoofd heb gezien. Alvast sorry daarvoor.

T+8:30. Ik ben weer een beetje aan het uit nuchtere en denk dat ik zo wel lekker kan slapen.
T+9:00. Mijn vriendin is nog in slaap gevallen en ik ga een einde maken van dit rapport.



Conclusie:
kort gezegd vind ik 4-MPD erg lijken op zijn voorgangers 3-MMC en 3-CMC. Er zijn wel veel verschillen zowel positief als negatief. Qua negatief vind ik dat je meer onrustiger bent en ongemerkt begint met kauwen (hiervan heb ik normaal gesproken nooit problemen mee gehad). Gelukkig zijn er ook genoeg voordelen zoals: 1. Makkelijk en legaal te koop, 2. Goedkoop, 3. Doet minder pijn in neus dan 3-CMC, 4. Werkt een tikje langer dan 3-MMC. 5. Als laatste positieve punt is dat ik minder nodig had dan op een normale snuif chilling. ik gok ongeveer 2:3, 3-CMC:4-MPD. maar dit moet ik later nog bevestigen.

Mijn uiteindelijk conclusie staat nog niet vast omdat ik nog niet weet hoe de volgende dag er uit ziet, maar om aan dit rapport geen conclusie te binden is zonde, dus tromgeroffel hier komt het.

Ik vind het een goed alternatief voor 3-CMC, veel beter dan huidige vervangers voor 3-CMC zoals: 2-MMC, 4-FMC, NEP. het is zeker niet het zelfde maar voor de zelfde prijs als 3-CMC is de prijs per dosis nog steeds perfect. Verder is het net als 3-CMC was legaal op dit moment dus erg makkelijk te kopen. Al met al raad ik je het zeker aan om een keer te proberen.

Voor mijn eerste rapport vond ik dat het schrijven relatief soepels is gegaan en het heeft niet veel van de chilling in beslag heeft genomen.

Oja, bijna vergeten mijn gesnoven chemicaliën te vertellen met hoeveelheden zie de tabel onderaan.
ik heb naast harddrugs ook kleine hoeveelheden alcohol en wiet geconsumeerd, tussen half 9 en ongeveer half 1 ongeveer een 6-pack bier en 2,5 jonko's gerookt.
tijdstip:soort drugs:hoeveelheid in mg:
T-3:45
T-2:55
T+5:15
Cocaïne~50
~25
~25
T+0:00
T+1:45
T+2:45
T+3:15
T+4:00
T+5:15
T+6:00
4-MPD100
100
100
50
50
50
50
T+7:30Ketamine200
totalenCocaïne
4-MPD
Ketamine
~100
500
200
alvast goeden morgen. ik ga maar slapen.

Edit: verschillende spelfouten gefikst en 1 zin anders geschreven
Klik om te vergroten...
Poh… wat een mooi reportje man. Ik heb hier zelf niks meer op aan te vullen eigenlijk. Chapeau! 👊🏻
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is een mooi report, wat ik er nog in mis is: hoe en wat voel je precies?
R
RepzhelLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Dit is een mooi report, wat ik er nog in mis is: hoe en wat voel je precies?
Klik om te vergroten...
het lijkt erg op het gevoel dat je met 3-mmc en 3-cmc krijgt. Het grootste verschil vond ik dat ik me meer strak stond net als met XTC of MDMA. bijvoorbeeld dat je je minder goed kan focussen op je telefoon scherm. Met 3-mmc en 3-cmc kon ik altijd wel een WhatsApp bericht lezen en nu was dat wat moeilijker. ook kreeg ik grootte pupillen van 4-mpd. het is moeilijk uit te leggen wat je precies voelt maar ik kreeg een euforisch gevoel en wilde ik veel praten en praten ging heel erg makkelijk.
Ik weet dat ik zei dat ik ging verminderen met gebruiken maar gister heb ik toch nog een keer samen met een vriend van mij 4-mpd gesnoven en toen hebben we hele diepe gesprekken gehad over mijn drugs gebruik/verslaving.
OtherShore zei:
Op zich klinkt het wel als een potentieel bijzonder verslavend stofje. Dus oppassen geblazen denk ik zo.
Klik om te vergroten...
ik heb 4-mpd nu een paar keer gesnoven en het is inderdaad een erg verslavend stofje mede doordat het niet je neus laat verstoppen zoals ander soorten miauw dat wel doen en het bijna geen pijn doet in je neus. Ook blijft het effect euforisch effect langer aanwezig ten opzichte van 3-mmc/3-cmc, tijdens snuifavonden die tot de volgende middag duurde kreeg je op het einde niet echt meer iets van euforie effect met 3-mmc/3-cmc alleen een energie boost waardoor je niet moe werd. ik heb nog niet van die heftig snuifsessie gehad met 4-mpd maar tot nu toe bleef het euforische gevoel tot aan het laatste lijntje aanwezig.
E
EMODREDHUTLid
01-01-2024, 00:00
#13
Repzhel zei:
het lijkt erg op het gevoel dat je met 3-mmc en 3-cmc krijgt. Het grootste verschil vond ik dat ik me meer strak stond net als met XTC of MDMA. bijvoorbeeld dat je je minder goed kan focussen op je telefoon scherm. Met 3-mmc en 3-cmc kon ik altijd wel een WhatsApp bericht lezen en nu was dat wat moeilijker. ook kreeg ik grootte pupillen van 4-mpd. het is moeilijk uit te leggen wat je precies voelt maar ik kreeg een euforisch gevoel en wilde ik veel praten en praten ging heel erg makkelijk.
Ik weet dat ik zei dat ik ging verminderen met gebruiken maar gister heb ik toch nog een keer samen met een vriend van mij 4-mpd gesnoven en toen hebben we hele diepe gesprekken gehad over mijn drugs gebruik/verslaving.

ik heb 4-mpd nu een paar keer gesnoven en het is inderdaad een erg verslavend stofje mede doordat het niet je neus laat verstoppen zoals ander soorten miauw dat wel doen en het bijna geen pijn doet in je neus. Ook blijft het effect euforisch effect langer aanwezig ten opzichte van 3-mmc/3-cmc, tijdens snuifavonden die tot de volgende middag duurde kreeg je op het einde niet echt meer iets van euforie effect met 3-mmc/3-cmc alleen een energie boost waardoor je niet moe werd. ik heb nog niet van die heftig snuifsessie gehad met 4-mpd maar tot nu toe bleef het euforische gevoel tot aan het laatste lijntje aanwezig.
Klik om te vergroten...
Dit is precies hoe ik het ook ervoer.
R
RepzhelLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Wat een verschil in werking als ik het allemaal zo lees!
Zo zie je maar dat ieder lichaam anders reageert op dezelfde stof....
Heb je een kater naderhand gehad, @Repzhel ? Zo ja, was die zwaar of goed te doen?
Klik om te vergroten...
Ik had daarna wel een ergere kater dan bij 3mmc en 3cmc maar lang niet zo erg als xtc
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#15
EMODREDHUT zei:
Ik heb een tijdje geleden 4-MPD gedaan in een thuis setting, het beviel me wel en het is inderdaad vergelijkbaar met NEP en komt ook wel in de buurt van 3-MMC. Het blijft aardig goed plakken in je neus, nadat ik klaar was heb ik ook maar ff een neusdouche genomen met een beetje zout.

Het gevoel komt redelijk overeen met de; rush, dan 3-MMC. Van het weekend ga ik naar een feestje en neem ik een grammetje mee. Ik zal daarna wel een uitgebreid rapportje schrijven!
Klik om te vergroten...
Maar kreeg je ook een verhoogde hartslag heel erg?
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#16
Repzhel zei:
Ik had daarna wel een ergere kater dan bij 3mmc en 3cmc maar lang niet zo erg als xtc
Klik om te vergroten...
Je heb 4-MPD geprobeerd? Kreeg je een verhoogde hartslag want dat moet ik echt niet hebben
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boldvandebuurt zei:
Je heb 4-MPD geprobeerd? Kreeg je een verhoogde hartslag want dat moet ik echt niet hebben
Klik om te vergroten...
je kan bij elke upper dat krijgen , is zo gebruikelijk
R
RepzhelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boldvandebuurt zei:
Je heb 4-MPD geprobeerd? Kreeg je een verhoogde hartslag want dat moet ik echt niet hebben
Klik om te vergroten...
je krijgt inderdaad een verhoogde hartslag zoals @MR_CHIP zei met elke upper, bij 4-mpd was dat niet anders dan normaal.
w
wijkkrantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf enkele keren 4-mpd gebruikt, blijf er maar van weg. Van een klein sleutelpuntje (nasaal gebruik dus) heb je een “high” van ongeveer een uur. Daarna strakke kaken, stijve spieren en persoonlijk werd ik er heel angstig van voor een paar uur. Ook nadenken en praten (normale zinnen formuleren) gaat lastiger vond ik. Vond er zelf niks aan en totaal niet vergelijkbaar met 3mmc
w
wijkkrantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Angstig als in een constant opgejaagd gevoel. Heb t restje poeder maar weggegooid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."