Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3cmc vervanger

3cmc vervanger

45 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Boldvandebuurt zei:
Je heb 4-MPD geprobeerd? Kreeg je een verhoogde hartslag want dat moet ik echt niet hebben
Klik om te vergroten...
je kan bij elke upper dat krijgen , is zo gebruikelijk
R
RepzhelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boldvandebuurt zei:
Je heb 4-MPD geprobeerd? Kreeg je een verhoogde hartslag want dat moet ik echt niet hebben
Klik om te vergroten...
je krijgt inderdaad een verhoogde hartslag zoals @MR_CHIP zei met elke upper, bij 4-mpd was dat niet anders dan normaal.
w
wijkkrantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf enkele keren 4-mpd gebruikt, blijf er maar van weg. Van een klein sleutelpuntje (nasaal gebruik dus) heb je een “high” van ongeveer een uur. Daarna strakke kaken, stijve spieren en persoonlijk werd ik er heel angstig van voor een paar uur. Ook nadenken en praten (normale zinnen formuleren) gaat lastiger vond ik. Vond er zelf niks aan en totaal niet vergelijkbaar met 3mmc
w
wijkkrantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angstig als in een constant opgejaagd gevoel. Heb t restje poeder maar weggegooid.
p
polletje83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo ik ben Polletje ben nieuw hier, ik wou graag even laten weten dat mijn ervaring met 4 mpd niet om over naar huis te schrijven is. Krijg waanbeelden doordat ik constant denk dingen te zien bewegen maar dat is niet zo. Geen angst maar toch raar. Lijkt in niets op 3cmc of 3mmc. Van beide wordt ik namelijk enorm sexueel opgewonden. Bij 4 mpd totaal met andere dingen bezig geen contole over gedachten en constant hoor en zie je dingen. Misschien wordt alles wel extra verscherpt en hoor.en zie ik de kleinste details, waar je normaal niet op zou letten. Ik heb heel de nacht gemeend mensen in mijn tuin te horen. Elke keer maar buiten om te kijken maar niets te zien natuurlijk. Verder wordt ik er wat apatisch van en staar voor mij uit alsof ik water zie branden. Nee niets voor mij.
t
tordjebrainLid
01-01-2024, 00:00
#6
2mmc + 3mma het is redelijk goed
E
Erik3065Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
niet overal :P
maar zal wel komen omdat dit nieuw ingekocht/geproduceerd wordt ofzo
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd..kan nu wel.wat gebruiken
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erik3065 zei:
Ben benieuwd..kan nu wel.wat gebruiken
Klik om te vergroten...
4mpd is kut imo
M
MissChemLid
01-01-2024, 00:00
#9
tordjebrain zei:
2mmc + 3mma het is redelijk goed
Klik om te vergroten...
een cathinone + amfetamine combo is echt een stuk overkill imo ondanks dat 2-mmc vrij mild is, 3-mma is niet echt te vergelijken vind ik zelf; liever 1 middel goed doseren merk je ook wat wat doet.
hoeveel 3-mma had je genomen? Ging het verder nog oké met je hartslag/bloeddruk?
t
tordjebrainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het mengsel bij een kleine dosis leek mij geweldig, bij een hogere dosis was het helemaal niet geweldig.
2/3 2mmc, 1/3
3-mma
euforie en stimulatie kwamen niet tegelijkertijd voor. Erg frustrerend.
Dit zorgde ervoor dat we het 's avonds steeds opnieuw wilden innemen, oftewel 750 mg per persoon. Tegen het einde voelde ik me angstig en overprikkeld, we consumeerden te veel en de ervaring was het niet waard, misschien is 50/50 2mmc/3-mma beter, maar ik zal het niet nog een keer proberen.
het verlangen om het effect van 3-mmc te herontdekken zet je ertoe aan om domme dingen te proberen
S
StiekemLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heeft er iemand ervaring met het roken van 4-MPD?

Als ik NEP puur wit poeder op aluminium folie rook heeft dat veel minder nare effecten.
Als ik het snuif of slik krijg ik snel hartkloppingen en onrustig - ik heb dat ook met coke.
Maar als ik NEP rook heeft het een veel milder effect, en totaal geen hartkloppingen.
Wat je niet verwacht als je iets rookt, meestal is het dan heftiger en korter.
De NEP pillen zijn trouwens niet te roken, die verbranden gewoon. Maar het pure witte poeder smelt mooi weg op aluminium.

Ik vroeg me af of 4-MPD roken het ook aangenamer maakt dan snuiven of slikken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dank voor dit uitstekende report!
Het s heel informatief en goed leesbaar opgesteld!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi verslag @Repzhel maar ik hoor terloops wel een aantal zorgelijke dingen over je gebruik. Elke week aan de stimulantia lijkt me niet verstandig na een ketamine verslaving en je zit ook nog aan de ketamine dus 😅

Om je verslag optimaal te benutten: Je maakt de vergelijking met 3-MMC. Ben je er zeker van dat je echte 3-MMC gebruikt hebt? Heb je het laten testen bij het DIMS? Het verbaast me namelijk een beetje dat je zegt dat 4-MPD een iets langere werkingsduur heeft dan 3-MMC, want als ik naar de tijden kijk nam je steeds al vrij snel weer bij.

(In het algemeen: Sinds wanneer is NEP trouwens een vervanger voor 3-MMC? Dat is nieuw. Ik hoop toch echt dat mensen niet overstappen op NEP.)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
wat hebben ze nu weer verzonnen
4-MPD dé vervanger voor mensen die 3-CMC gewend zijn is er eindelijk!

4-Methylpentedrone, ook bekend als 4-MPD en 4-Methyl-α-methylamino-valerophenone, is een stimulant uit de cathinone klasse. Het staat in relatie tot 4-methylmethcathinone (mephedrone), beter bekend als miauw of poes. Het kan bovendien beschouwd worden als de methylamino variant van pyrovalerone
Klik om te vergroten...
Waarom zou je zoiets überhaupt willen?

OtherShore zei:
Mooi verslag @Repzhel maar ik hoor terloops wel een aantal zorgelijke dingen over je gebruik. Elke week aan de stimulantia lijkt me niet verstandig na een ketamine verslaving en je zit ook nog aan de ketamine dus 😅

Om je verslag optimaal te benutten: Je maakt de vergelijking met 3-MMC. Ben je er zeker van dat je echte 3-MMC gebruikt hebt? Heb je het laten testen bij het DIMS? Het verbaast me namelijk een beetje dat je zegt dat 4-MPD een iets langere werkingsduur heeft dan 3-MMC, want als ik naar de tijden kijk nam je steeds al vrij snel weer bij.

(In het algemeen: Sinds wanneer is NEP trouwens een vervanger voor 3-MMC? Dat is nieuw. Ik hoop toch echt dat mensen niet overstappen op NEP.)
Klik om te vergroten...
Omdat het waarschijnlijk de enige rc is die wat in de buurt komt van cocaïne.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Maar ik nam/neem 3mmc altijd al oraal of rectaal
Klik om te vergroten...
Rectaal. Maatje ?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Omdat het waarschijnlijk de enige rc is die wat in de buurt komt van cocaïne.
Klik om te vergroten...
Eens, NEP lijkt ergens op cocaïne, maar wat is dan de link met 3-MMC? 3-MMC doet mij niet aan cocaïne denken, vooral omdat 3-MMC een entactogene werking heeft en een middellange werkingsduur. NEP is in mijn ogen veel meer een pure kortwerkende stimulant.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Eens, NEP lijkt ergens op cocaïne, maar wat is dan de link met 3-MMC? 3-MMC doet mij niet aan cocaïne denken, vooral omdat 3-MMC een entactogene werking heeft en een middellange werkingsduur. NEP is in mijn ogen veel meer een pure kortwerkende stimulant.
Klik om te vergroten...
Nee inderdaad, vind het ook totaal niet lijken op 3-mmc. Denk dat je in dat geval gewoon beter 2-mmc koopt en het oraal inneemt. Lijken best hard op elkaar hoor. Je moet wel hoger doseren omdat het impotenter is en het duur best kort, maar voor de rest ook een pareltje.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
Nee inderdaad, vind het ook totaal niet lijken op 3-mmc. Denk dat je in dat geval gewoon beter 2-mmc koopt en het oraal inneemt. Lijken best hard op elkaar hoor. Je moet wel hoger doseren omdat het impotenter is en het duur best kort, maar voor de rest ook een pareltje.
Klik om te vergroten...

Die 2 matchen elkaar inderdaad tamelijk. De werking is iets korter en een tikkeltje minder intens maar de nevenwerking zijn dan ook een pak minder.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Repzhel zei:
hallo allemaal.

Ik ben op het moment van dit schrijven onder invloed van 4-MPD en een beetje coke. Ik zat een beetje op drugsforum te kijken of ik meer info over 4-MPD kan vinden. Toen zag ik ergens hierboven dat iemand vroeg of iemand een drug report wilde schrijven, dat vond ik een goede taak voor mij. Plus nu heb ik eindelijk inspiratie en een goed reden om mijn aller eerste drugs rapport te schrijven. De drug bestaat al lang maar is sinds kort als vervanger voor 3-mmc aangeboden en ik denk dat er veel mensen graag meer informatie willen. Ps. Dit is mijn aller eerste trip-rapport dus als dingen voor eventuele volgende trip rapporten beter kunnen of als ik iets op een andere manier moet opschrijven hoor ik dat graag.
Als je alleen voor de trip report komt kan je de volgende 2 alinea’s skippen. Het is gewoon wat achtergrond info mij en de drugs zelf, je hebt het niet perse nodig.


Hallo ik ben 20 jaar en heb al zeg ik het zelf een aardige ervaring met drugs en veel RC's. Ik gebruik de laatste tijd veel uppers waaronder voornamelijk coke en de nu verboden 3-cmc. Ik heb onder andere een grote tolerantie voor ketamine door een kleine verslaving die gelukkig over is. 😊 Verder is het handig om te weten dat ik niet meer 1 a 2 keer doordeweeks probeer te snuiven (dit lukt niet altijd) en dat bijna elk weekend snuif en met regelmaat een nachtje overgeslagen wordt. Genoeg over mij. Nu terug naar mijn reden voor dit rapport.


Sinds het verbod van 3-cmc was ik flink op zoek naar een vervanging, je kan nu nog gemakkelijk aan miauw “3-mmc“ komen maar dat wordt steeds duurder, veel duurder dan 3-cmc was, en mijn dealer is denk ik opgepakt of gestopt, dus heb ik liever weer een legale variant. Wat ik ook belangrijk vind is: Prijs per dosis. Deze verhouding bij 3-mmc iets te hoog en van 3-cmc is perfect.



Hier het rapport waar het allemaal om gaat. Hoop dat ik alles duidelijk vertel en dat het een beetje leuk is om te lezen.

Planning:

Het is vrijdag avond en op de planning staat met wat vrienden wat jonko’s te roken en wat bier te drinken bij mij thuis. Niet te vergeten 4-MPD te testen. Ik ben de enige die gaat gebruiken vandaag omdat mijn vrienden laatst al hadden gebruikt en niet zoveel houden eigen proefkonijn te zijn van RC. Ze laten heel slim mij alles testen voordat ze het zelf proberen, ik vind het risico dat je neemt en het niet exact weten hoe je dit keer gaat voelen, de ervaring leuker maakt.



T-3:45. het is ongeveer 16:45, Ik nam in de wc van de trein richting huis van mijn werk 2 normale sleutels aan coke 1 voor elk neusgat , Je kan niet op een been lopen :wink:. Ik schat rond de 50 mg aan coke

T-2:55. Ik kwam thuis en nam nog een klein nakkie coke en ging avondeten. De laatste tijd doe ik al redelijk vaak coke dus voel hier niet heel veel van en ik ben alleen dan niet meer moe.
Ik moet nog even mezelf gaan vermaken want rond half 9 komen mijn vrienden pas langs.

T+0:00. Het is nu rond half 9, mijn vrienden zijn er eindelijk en ik leg mijn eerste lijn 4-MPD neer, ik weeg bijna altijd alles netjes af. Totaal 100 mg, 2x 50 mg lijnen. Van de coke voor ik al bijna niets meer.

Het snuiven voelde een soort van het zelfde als 3-cmc maar voor mijn gevoel deed het iets minder pijn . Ook vond ik het beetje vaag zoet ruiken.(kan aan mijn neus liggen want mijn vrienden snapte niet wat ik bedoel). Het is goed binnen te houden.

T+0:45 Ik voel hem al opkomen en krijg direct veel energie en begin volop te praten met mijn vrienden. Verder wil ik graag bewegen en zit ik een beetje te kauwen. Dit vond ik een licht vervelend omdat ik er meestal geen last van kauwen heb, bij bijvoorbeeld xtc, MDMA en normale miauw.

T+1:45. Het is nu een uur later en ik voel dat eerste nakkie nog steeds goed, het begint al wel wat aftenemen. Dat betekend bijnemen. Ik weeg net als de vorige keer 2 lijnen van 50 mg af en snuif het met een lach op mijn gezicht weg.

T+2:45. Mijn vriendin komt net thuis van werk en zij was ook wel benieuw naar 4-MPD. Zij is iets kleiner dan mij en heeft altijd iets minder nodig voor hetzelfde effect. Dus ik geef haar ook 1 lijn van 50 mg om mee te beginnen. Btw zij vind het ook een leuk idee dat ik dit rapport aan het schrijven ben en is aan het twijfelen om zelf ook een rapport te schrijven.

T+4:30. Het is momenteel 12:00 s ’nachts, in het afgelopen 3 kwartier is er niet veel spannends gebeurd. Ik en mijn vriendin hebben bij wat bijgenomen en ik zit nu op een totaal van 400 mg 4-MPD en 100 mg coke. Mijn vriendin zit op volgens mij 150 mg 4-MPD en een beetje pep en coke zij vind het net als mij erg lijken om 3-cmc. Mijn vrienden gaan langzaam richting huis en laten mijn Vriendin en mij alleen in mijn huis achter. Mijn vriendin en ik zijn daarentegen nog lang niet moe en we zijn van plan om een nachtje door te halen.

T+5:15. Mijn vrienden zijn allemaal naar huis. Mijn vriendin wordt altijd beetje opgewonden van harddrugs, terwijl ik ben daar meestal niet echt in de mood voor ben. Ik weet het, onacceptabel voor een man maar onder de invloed van harddrugs en vooral uppers …. De jongens weten wat ik dan bedoel. Maar het werkte prima en ik heb genoten en mijn vriendin hopelijk ook.

Ps. Mijn vriendin die leest de hele tijd mee, ze lachte en knikte gelukkig ja.

T+630. We hebben uiteindelijk beide nog 2 keer ongeveer 50 mg bijgenomen sinds de vorige entry en hebben toch besloten om er een ket avond van de maken.

T+7:15. Enige minpunt van het snuiven tot nu toe is dat er veel achter blijft zitten, ik kwam er een stuk later pas achter dat er nog aardig wat in mijn neus zat toen ik even mijn neus ging snuiten.

T+7:30. We zijn momenteel licht ket vaag en gaan lekker in bedje liggen. Het is nu 4 uur en ik weet al dat slapen een moeilijke opgave gaat zijn. Daarom het ik besloten om dit rapport nu af te maken en te gaan posten en morgen als ik dan de tijd heb ga ik een day after rapport proberen te schrijven en eventuele vragen beantwoorden. Ben benieuwd hoe goed ik kan schrijven als ik nuchter ben. Wish me luck.

T:8:00. Ik heb als het goed is zijn alle spel fouten er uit gehaald en zijn er grammaticale incorrecte zinnen veranderred. Ook heb ik een kleine discussie geschreven met de hoofdpunten en hoeveel ik heb genomen. Ik was tijdens het controleren aardig ket vaag dus ik ga er van uit dat ik wel wat fouten over mijn hoofd heb gezien. Alvast sorry daarvoor.

T+8:30. Ik ben weer een beetje aan het uit nuchtere en denk dat ik zo wel lekker kan slapen.
T+9:00. Mijn vriendin is nog in slaap gevallen en ik ga een einde maken van dit rapport.



Conclusie:
kort gezegd vind ik 4-MPD erg lijken op zijn voorgangers 3-MMC en 3-CMC. Er zijn wel veel verschillen zowel positief als negatief. Qua negatief vind ik dat je meer onrustiger bent en ongemerkt begint met kauwen (hiervan heb ik normaal gesproken nooit problemen mee gehad). Gelukkig zijn er ook genoeg voordelen zoals: 1. Makkelijk en legaal te koop, 2. Goedkoop, 3. Doet minder pijn in neus dan 3-CMC, 4. Werkt een tikje langer dan 3-MMC. 5. Als laatste positieve punt is dat ik minder nodig had dan op een normale snuif chilling. ik gok ongeveer 2:3, 3-CMC:4-MPD. maar dit moet ik later nog bevestigen.

Mijn uiteindelijk conclusie staat nog niet vast omdat ik nog niet weet hoe de volgende dag er uit ziet, maar om aan dit rapport geen conclusie te binden is zonde, dus tromgeroffel hier komt het.

Ik vind het een goed alternatief voor 3-CMC, veel beter dan huidige vervangers voor 3-CMC zoals: 2-MMC, 4-FMC, NEP. het is zeker niet het zelfde maar voor de zelfde prijs als 3-CMC is de prijs per dosis nog steeds perfect. Verder is het net als 3-CMC was legaal op dit moment dus erg makkelijk te kopen. Al met al raad ik je het zeker aan om een keer te proberen.

Voor mijn eerste rapport vond ik dat het schrijven relatief soepels is gegaan en het heeft niet veel van de chilling in beslag heeft genomen.

Oja, bijna vergeten mijn gesnoven chemicaliën te vertellen met hoeveelheden zie de tabel onderaan.
ik heb naast harddrugs ook kleine hoeveelheden alcohol en wiet geconsumeerd, tussen half 9 en ongeveer half 1 ongeveer een 6-pack bier en 2,5 jonko's gerookt.
tijdstip:soort drugs:hoeveelheid in mg:
T-3:45
T-2:55
T+5:15
Cocaïne~50
~25
~25
T+0:00
T+1:45
T+2:45
T+3:15
T+4:00
T+5:15
T+6:00
4-MPD100
100
100
50
50
50
50
T+7:30Ketamine200
totalenCocaïne
4-MPD
Ketamine
~100
500
200
alvast goeden morgen. ik ga maar slapen.

Edit: verschillende spelfouten gefikst en 1 zin anders geschreven
Klik om te vergroten...
Jeetje zo zie je ze graag. Erg informatief zo ! Nice !
Wel ben ik benieuwd naar de vragen die gesteld zijn over de vergelijkingen die je maakt. Nep valt mijn inzien beetje uit het rijdje 3mmc of helemaal 4mmc lijkt me. Maar nogmaals bedankt voor het mooie uitgebreide report!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Nee inderdaad, vind het ook totaal niet lijken op 3-mmc. Denk dat je in dat geval gewoon beter 2-mmc koopt en het oraal inneemt. Lijken best hard op elkaar hoor. Je moet wel hoger doseren omdat het impotenter is en het duur best kort, maar voor de rest ook een pareltje.
Klik om te vergroten...
Maar ik nam/neem 3mmc altijd al oraal of rectaal. Is het dan niet een groter verschil met 2mmc in deze zelfde roa's?
Toevallig net weer aan wat 3mmc gekomen maar blijft toch wel lekker spul hoor. Toch eeen hele nacht met wat bezoek en veel chatten op wat social media .. uiteindelijk wel geindigd met 200mg wat voor mij wel flink is haha. Denk van 2200 (na me werk) tot volgende ochtend 07:00uur ofzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."