Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNEP Pas op!

NEP Pas op!

55 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Ik neem aan dat je weet dat NEP in werking verschilt van de stoffen die je hier noemt (hoewel 3-MMC misschien ook al een beetje uit de boot valt).
Klik om te vergroten...

Klopt, elk middel heeft zo zijn eigen voors en tegens, ik vind het interessant om ze te kennen.

Ik ben een "als-ik-me-maar-anders-dan-normaal-voel-dan-vermaak-ik-me-uitstekend" persoon.

Veel verschillende soorten middelen stimuleren mij op eenzelfde manier.
Ik neem op de meest verstandige manier onverstandige middelen tot me.

- Eenmalige inname
- Voorzichtige dosering
- Nauwkeurig afgewogen
- Oraal, vroeg op de dag
- Zelden in combinatie
- Logboek van inname

Ik ben niet op zoek naar een rush of sensatie, ik zoek een plusje voor de dag, een zachte gloed.
Dat doe ik al jaren, de enige middelen die ik niet meer in huis wil hebben zijn nicotine en cannabis.
Er wordt gezegd dat polygebruik mij gegarandeerd ellende gaat bezorgen, maar ik doe dat nu 20+ jaar.
Er wordt gezegd dat ik vrijwel zeker mijn doseringen zal gaan verhogen, mijn log bewijst het tegendeel.
Doordat ik de middelen constant afwissel, heb ik nooit meer hoeven nemen, er is geen (kruis) tolerantie.
Ik heb een collectie vol met middelen, sommige puur voor de compleetheid, de meeste gebruik ik nooit.

OtherShore zei:
Dus vanwaar het verlangen om het te gebruiken, zeker na alle waarschuwingen in dit draadje? Wat is de mogelijke winst?
Klik om te vergroten...

Wetenschap. Ik lees hier waarschuwingen, maar ik vermoed dat de meeste ellende veroorzaakt wordt door de wijze van inname...
3-MMC ellende ontstaat ook doordat het gesnoven wordt, ik slik het met enige regelmaat in lage doseringen en heb nooit cravings.

Ik snap dat NEP voor sommige mensen op de DON'T GO THERE lijst staat, maar elk middel staat wel bij iemand op zo'n lijst.
Er zijn enkele substanties die ik nooit (meer) zal gebruiken (spraken veel verslaafden ooit...) maar NEP staat nog niet op die lijst.

Bedankt voor de persoonlijke waarschuwing, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat dit middel mij niet in zijn greep krijgt...

PsychonautWiki:
As with other stimulants, the chronic use of N-ethyl-(nor)-pentedrone can be considered moderately addictive with a high potential for abuse and is capable of causing psychological dependence among certain users. When addiction has developed, cravings and withdrawal effects may occur if a person suddenly stops their usage.

Tolerance to many of the effects of NEP develops with prolonged and repeated use. This results in users having to administer increasingly large doses to achieve the same effects. After that, it takes about 3 - 7 days for the tolerance to be reduced to half and 1 - 2 weeks to be back at baseline (in the absence of further consumption). NEP presents cross-tolerance with all dopaminergic stimulants, meaning that after the consumption of N-ethyl-(nor)-pentedrone all stimulants will have a reduced effect.
Klik om te vergroten...

Aangezien ik afwisselend van verschillende groepen middelen consumeer, vermoed ik dat het wel losloopt...
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Als ik al een stimulant gebruik, zou ik dan een reden hebben NEP te verkiezen boven bijvoorbeeld 2-FMA?
Klik om te vergroten...
NEP is wel een stimulant met een bijzonder euforisch en erotiserend effect. In die zin is het eerder vergelijkbaar met 3-mmc dan met bijvoorbeeld 2-fma of andere, meer functionele, amphetamine-achtigen. Maar ja, dan is 3-mmc alsnog de veiligere optie en dat is al niet zo veilig.

Verder ben ik het eens met @BelowTheFlow en @Chazzo dat oraal de enige soort van acceptabele wijze van toediening is voor NEP. Ik had zelf niet veel last van de nare bijwerkingen die hierboven genoemd zijn, maar ik had al een vrij hoge speed en a-php tolerantie. Je moet de gezondheidsrisico's niet onderschatten, maar voor mij was het probleem vooral dat NEP zo verslavend is. Dus ik zou al oppassen met oraal gebruik, want wat als je nou de smaak te pakken krijgt? Als je tolerantie opbouwt stap je al snel over op een andere wijze van toediening en voor je het weet is het hek van de dam.

Dus over het algemeen zou ik zeggen: laat NEP (en a-pihp en mdphp) gewoon staan. Er zijn al zoveel andere leuke stofjes.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Gewoon omdat we geinterresseerd zijn, draai het eens om !

Geef mij een goed argument om het weg te gooien ! ( betekent voor mij inleveren bij een apotheek )
Klik om te vergroten...
Gaat t verder ok met je? Ik heb nooit NEP
gebruikt maar als ik t hier zo lees komt dit middel op mij over als crack. Heroïne. Ben je daar ook gewoon geïnteresseerd in? Dan kies je er dus bewust voor om jezelf, je familie en je omgeving kapot te maken. Gooi het vooral niet weg als jij jezelf het leven, geluk en liefde niet gunt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Gaat t verder ok met je?
Klik om te vergroten...
Dank je wel @Diamant ! Verder gaat het goed met mij. Eigenlijk nu steeds beter, met een begin dit jaar herkregen vrijheid na een langer dan een decennium durende toenemend zware periode (als partner & mantelzorger). Met grote vrijheid komt ook grote verantwoordelijkheid !
Verantwoordelijkheid voor mijn omgeving en mijn gekozen familie, niet te verheten voor mijzelf !

Wat korter dan twee jaar geleden is DF een deel van mijn omgeving geworden, door mijn honger naar informatie. Heel positief omdat ik er veel geleerd heb, daardoor betere keuzes heb kunnen maken dan zonder die informatie en ook omdat het mijn blik op mensen veranderd heeft.

Juist vanwege die verantwoordelijkheid wil ik NEP niet promoten. Wel wil ik mee helpen aan een vermindering van risicovol drugsgebruik.

Feit is dat zolang het er is (nu nog legaal, straks in het schemerduister): mensen gaan het proberen.

De valkuilen staan in meerdere discussiedraadjes op DF en ook hierboven. In het kort gezegd:
>> iedere snelwerkende wijze van toediening is funest ! Dus alleen oraal komt in aanmerking (if at all !)
>> Bijnemen is funest.
>> beheerste dosering is essentieel. Ideeën over de dosering zijn te vinden op DF en Psychonautwiki.
>> toegang tot meer dan nuchter voorzien, is funest. We moeten "de kat niet op het spek binden"
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat gezegd hebbend: ik vind het voldoende interessant om nogmaals te gebruiken.

Gepland: de ADE zondag overdag/avond in de Ziggo Dome: Awakenings met Reinier Zonneveld. Ik ben er dan in m'n uppie tussen duizenden. Mogelijk kies ik dan alsnog voor 4-FMA.

Liever wil ik die dag trouwens naar een ander veel kleiner feestje waarvoor ik telkens op Ticketswap "net" te laat ben. Als dat lukt wordt het 6-APB.

Daar wil ik mee zeggen: afstemmen op de gelegenheid is belangrijk. Het gehoopte feestje zou ook nuchter geweldig zijn.
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb al veel gebruikt in mijn leven. Veel verslavingen overwonnen. Paar maanden terug nep besteld in en impulsieve bui. Ik was gelijk verkocht. Maar achteraf die cravings. Man man echt intens niet normaal. En nu kan ik er niet meer afblijven. Ik tussen tijd mijn werk verloren. Ik mag mijn kids weer niet zien. Relatie kapot. Verslaving is en ziekte. Ik vergelijk het met en beestje in je achterhoofd dat je hoofd zot maakt om toch maar te gebruiken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
kikker1987 zei:
En nu kan ik er niet meer afblijven. Ik tussen tijd mijn werk verloren. Ik mag mijn kids weer niet zien. Relatie kapot.
Klik om te vergroten...
Je hebt hulp nodig man. Sta je in contact met hulpverleners in de verslavingszorg?
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik heb hulp. Ik heb mijn psycholoog die gespecialiseerd is in verslaving. Opgelegt door de rechtbank. Ik ga regelmatig gesprekken doen. 2021 ben ik gescheiden door mijn benzo verslaving. Vrouw weg kids weg. Toen heb ik mij herpakt. Maandelijks urine controle. Tot de dag van vandaag nog. Alles ging prima. Tot ik besloot om deze zomer en festival te doen. Intens festival. Ja direct naar de kloten natuurlijk. Zo strak als iets 😬😬😬 en sindsdien zijn die cravings terug. Dan heb ik die site's ontdekt waar je vanalles kan kopen. Heb ik nep geprobeerd. Direct verkocht natuurlijk. Die drang en cravings zijn intens. Ik zit nu op en punt, point of no return. Nu iets doen of alles weer is kwijtgeraken.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
kikker1987 zei:
Ik zit nu op en punt, point of no return. Nu iets doen of alles weer is kwijtgeraken.
Klik om te vergroten...
Je hebt dus een terugval gehad. Zit je nu in dagelijks gebruik? Gebruik je naast NEP weer benzodiazepines en/of andere stoffen?
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee geen benzo,s. Dat was de vuilste verslaving om vanaf te geraken. Niet normaal. Naar mijn mening nog erger als afkicken van heroine. Enkel nep. Jointjes doe ik ook niet meer. Zo heel af en toe. Omdat Dat nogal lang in je urine zit en ik word gecontroleerd. Neem wel al enkele jaren trazodone en sertraline Antidepressiva . Heb onlangs gelezen Dat stimulanten en Antidepressiva absoluut geen goeie combo is. Dat je psychische klachten erger kunnen worden na stoppen van stimulanten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt voor deze boodschap @Boldvandebuurt Dit sterkt me weer in mijn voornemen om clean te blijven.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat kan zeker weten beter alleen bij medicatie houden
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
kikker1987 zei:
Nee geen benzo,s. Dat was de vuilste verslaving om vanaf te geraken. Niet normaal. Naar mijn mening nog erger als afkicken van heroine. Enkel nep.
Klik om te vergroten...
Okay, dan is dit het moment om aan de bel te trekken voordat het verder uit de hand loopt. Ik weet niet of dat voor jou juridische gevolgen heeft, maar de gevolgen van doorgaan met gebruik zijn waarschijnlijk groter.

Wellicht is het ook een idee om even een eigen topic aan te maken, waar je jouw verhaal in meer detail vertelt en ons misschien de komende tijd op de hoogte houdt. Dan kunnen mensen daar reageren, want je plaatst je berichten nu in de topics van anderen die eigenlijk over andere onderwerpen gaan.

Veel sterkte alvast!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
kikker1987 zei:
Nee geen benzo,s. Dat was de vuilste verslaving om vanaf te geraken. Niet normaal. Naar mijn mening nog erger als afkicken van heroine. Enkel nep. Jointjes doe ik ook niet meer. Zo heel af en toe. Omdat Dat nogal lang in je urine zit en ik word gecontroleerd. Neem wel al enkele jaren trazodone en sertraline Antidepressiva . Heb onlangs gelezen Dat stimulanten en Antidepressiva absoluut geen goeie combo is. Dat je psychische klachten erger kunnen worden na stoppen van stimulanten.
Klik om te vergroten...
Als ik jouw berichten zo lees denk ik dat je baat zult hebben bij een nuchter leven. Wat denk je van een opname in ern kliniek?
K
KraZzLid
01-01-2024, 00:00
#15
NEP is inderdaad een heel stevig stofje. Genomen afgelopen donderdagnacht met toen nog de gedachte dat de werking te vergelijken viel met die van 3CMC. De rush is gezapig, geen totale euforie maar een goed fijn gevoel. De fout gemaakt om dan vrij snel nog wat extra te snuiven.

De uren nadien (een uur of 4 na het laatste lijntje) was slapen volstrekt onmogelijk. Een gepikeerd, onrustig gevoel met ferme hartkloppingen. Nadien de totale uitputting en twee dagen vooral geslapen.

Intussen zijn we zondag en zit nog steeds met misselijkheid en ‘brain fog’. Ik ga ervan uit dat ik er dinsdag wel helemaal door ben, maar de rush die een paar uurtjes geduurd heeft is de volgende dagen van misselijkheid en totale uitputting niet waard.
C
ChazzoLid
01-01-2024, 00:00
#16
KraZz zei:
NEP is inderdaad een heel stevig stofje. Genomen afgelopen donderdagnacht met toen nog de gedachte dat de werking te vergelijken viel met die van 3CMC. De rush is gezapig, geen totale euforie maar een goed fijn gevoel. De fout gemaakt om dan vrij snel nog wat extra te snuiven.

De uren nadien (een uur of 4 na het laatste lijntje) was slapen volstrekt onmogelijk. Een gepikeerd, onrustig gevoel met ferme hartkloppingen. Nadien de totale uitputting en twee dagen vooral geslapen.

Intussen zijn we zondag en zit nog steeds met misselijkheid en ‘brain fog’. Ik ga ervan uit dat ik er dinsdag wel helemaal door ben, maar de rush die een paar uurtjes geduurd heeft is de volgende dagen van misselijkheid en totale uitputting niet waard.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb je dan genomen? Want het is wel een stof waarbij dat best op de weegschaal moet.
Als ik me kan inhouden, heb ik weinig moeite met nep.
Oraal, want dit spul is niet voor in je neus.

Laat het je overkomen en accepteer de situatie, rust en eet goed. Komt het vast snel goed!
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Is NEP pep in jouw taalgebruik of zat je aan de speed?
Klik om te vergroten...
Nee nee. Pep is speed. En nep pentedrone. Gebruik enkel pep als mijn nep op is . Sorry van de late reactie.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
kikker1987 zei:
Enkel nep.
Klik om te vergroten...
kikker1987 zei:
Pep😬😬 dag3 . Lekker gezellig.
Klik om te vergroten...
Is NEP pep in jouw taalgebruik of zat je aan de speed?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben algeheel al geen grote fan van Cathinone drugs/rc's, ik vind ze veelal echt te weinig die vette energy rush geven en ook is de werkingsduur eerder aan de lage kant. Coke, 3-MMC, 3-CMC,...het is gewoon veel te pover ivm stims als 4-FA, 4-FMA, 6-APB, 5-APB, 3-FA. Dat gezegd zijnde.

U neemt 250mg NEP, daar waar zowel bij oraal als snuiven +60mg als heavy aangeduid wordt, dus jij neemt zomaar even dikke 4 x de heavy dosis. Dit is letterlijk eigen schuld dikke bult.
En echt laat die cathinone rc's links liggen, net omdat ze vaak een mildere stim zijn, de werkingsduur eerder kort is, is craving hier zeer veel voorkomend. Coke ook e, snuift 2 lijnen, 1-2u later de volgende en zo vliegen de grammen binnen.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Ik ben algeheel al geen grote fan van Cathinone drugs/rc's, ik vind ze veelal echt te weinig die vette energy rush geven en ook is de werkingsduur eerder aan de lage kant. Coke, 3-MMC, 3-CMC,...het is gewoon veel te pover ivm stims als 4-FA, 4-FMA, 6-APB, 5-APB, 3-FA. Dat gezegd zijnde.

U neemt 250mg NEP, daar waar zowel bij oraal als snuiven +60mg als heavy aangeduid wordt, dus jij neemt zomaar even dikke 4 x de heavy dosis. Dit is letterlijk eigen schuld dikke bult.
En echt laat die cathinone rc's links liggen, net omdat ze vaak een mildere stim zijn, de werkingsduur eerder kort is, is craving hier zeer veel voorkomend. Coke ook e, snuift 2 lijnen, 1-2u later de volgende en zo vliegen de grammen binnen.
Klik om te vergroten...
Geen 3,4-methyleendioxymethcathinone gehad?😍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."