Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

124 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.

Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Soms denk ik dat ze willen dat ik onderzoeksmedicatie gebruik voor wetenschappelijke gebruikstesten, onderzoeksdoeleinden.

Er zit heus potentie in het middel voor de toekomstige behandelingen tegen adhd en depressieve stoornissen. De doseringen dienen wel evenredig te zijn.

Het zou toch jammer zijn als het straks van de wereld verdwenen is, terwijl het het karakter van mensen kan beteren, in het bijzonder met combinatie gedragstherapie.

Persoonlijk is het enige nadeel dat ik ervoor moet betalen, inplaats van dat de zorgverzekering dat doet.

Maar goed, het zijn ‘research chemicals’. Stoffen om te onderzoeken dus, niet altijd perse ‘designerdrugs’. Neem maar is een hele strip methylfenidaat in 1 keer. Dan zit je in de shit met vaatvernauwing. De bijwerkingen, niet te vergeten. Dat maakt het dan weer eerste keus bij de apotheek…. Niet bij PsyQ of adhd centraal hoorde ik.

Methylfenidaat is bewezen slechter voor het cardiovasculaire systeem dan dex amfetamine. De levo in straat amfetamine is belastend en vaat vernauwend vanwege de verhoogde werking op adrenaline en epinephrine.

Clozapine aansmeren, geen adhd behandelen en me het zelf laten doen, zo word ik behandeld door mijn psychiater.

Psychonautrie zou geweldig zijn. Waarom geven ze in de GGZ stoffen die mensen bewezen ongelukkig maken.

Psychiatrie is het center van de matrix. Dit middel heeft wel wat. Maar waar en hoe begint de implementatie van verandering binnen zo’n complex methodisch systeem?

Nogmaals groeten,
Tony
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kortwerkende dexamfetamine ook niet mogelijk om te krijgen?
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga verder niet meer reageren, heb andere dingen te doen. Ik wilde mijn ervaring delen en bijdragen aan onderzoek. Ik ga een lekkere tosti met humus klaar maken. Verder kan ik argumenten begrijpen maar blijf ik bij mijn standpunten.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het dodelijke geval (1 persoon) had 4MPD gemengd met cocaine. Wellicht belangrijke informatie; deze dus niet mengen! Mogelijk natuurlijk ook veel te hoge doseringen. Ze zijn beide reuptake inhibitors, het werd voor deze ongelukkige 40 jarige man te veel. Onderzoek stemt van 2021.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben benieuwd of je tzt je ervaring wilt blijven delen
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MR_CHIP zei:
Ben benieuwd of je tzt je ervaring wilt blijven delen
Klik om te vergroten...
Jahoor, dat wil ik wel. 🙂
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#8
The popularity of 4-MPD within the research community can be attributed to its ability to significantly increase energy levels, making it an attractive substance for long study or work sessions. In addition, it is characterized by its potential to increase the sociability and general mood of users, making it an interesting research object for psychological and sociological studies.
However, it is important to emphasize that despite its potentially beneficial effects, 4-MPD is not approved for human consumption. Its use is limited to laboratory settings and research purposes. Its chemical structure and actions on the central nervous system are the subject of much scientific interest, as well as concern regarding safety and potential health risks. Users and researchers must be aware of precise dosing and potential interactions with other substances to ensure safety.

Dat ik deze stof tot mij neem is mijn keuze, een bewuste keus en ik voel me gezond. Zodra ik me anders ga voelen, dan meld ik dat. Tot nu toe is het een match voor mij, ben helder en kan alles doen zoals een normaal mens zonder bijvoorbeeld manie.

Mijn vriendin vindt ook dat het goed gaat met me, dat observeert ze streng. Ze is heel observerend als het tot dat aan komt. Ik ben blijkbaar gewoon een leuke man met behandelde adhd met dit middel.
Bijwerkingen zoals vasoconstrictie treden voornamelijk tijdens de eerste perioden op.

Ooit heb ik paliperidon gebruikt, en ik had tachycardia, extreem ongelukkig geweest en voelde me suicidaal en lag eigenlijk op sterfbed. Dit is wat de psychiatrie met mij heeft gedaan met hun expertise. Net zoals de Lithium tremor, en andere bull shit ongein. Ik heb 3 keer achter elkaar 15 dagen in een unit opgesloten te Delfland (door de psychiater) omdat ik continue ontsnapte en dan dakloos was op de TELEX als ontsnapping pogingen van vreselijke psychiatrische behandelplannen.

Het gebeurd, ik heb gewoon een verklaring goed gedrag en het is geen TBS geweest (zelfs hun gun ik dat niet). Friso, een vriend van me, is destijds overleden aan een clozapine overdosis (600mg), uiteraard is dit afgeschoven op suicide. Zo heb ik wel meer doden meegemaakt en zelf een permanente keizersnede opgelopen. Een zelfmoord poging op de HIC door de toediening van verschrikkelijke stoffen.

Dus ik kan mijn lichaam tegenwoordig wel goed aanvoelen, en ik kies voor een gelukkig leven met een beschadigd beloningssysteem. Dit kan; als we leren te praten en werkelijk beginnen met helen.

Groeten,
Tony
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Heb je officieel de diagnose ADHD? Een anamnese is geen diagnose.
Klik om te vergroten...
JA. Anamnese inclusief diagnose.
6/9 criteria.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Voorzorgen bij Dexamfetamine voorschriften is het gevaar van misbruik. Geen enkele psychiater gaat dit nog voorschrijven voor TS. Expliciet vragen om een medicijn werkt nooit goed; sterker nog. Werkt altijd tegen.

Een andere psychiater helpt niet want die word volledig voorgelicht door het dossier van @tony211 . Een nieuwe psychiater is niet perse een nieuwe start ofzo. Wat dat betreft zullen ze elkaar nooit tegenspreken.

In mijn dossier staat bijvoorbeeld ook geschiedenis van medicijnmisbruik en verslaving. Ritalin was al teveel gevraagd ; ik kreeg alleen Wellbutrin.
Klik om te vergroten...
Ik ga gewoon door, wij stoppen niet.
Gewoon sukkels als ze het niet doen.
Houdt me gebruik gewoon in stand, anders mindert dat uitermate.
Zeker als ik straks kinderen heb met verantwoordelijkheden.
En anders probeer ik wel weer apotheekfraude.
Het gaat toch om gezondheid, #1.
Ik ben toch zorgzaam, zorg goed --
voor jezelf.

Je betekend de wereld voor een ander.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lastig om te horen ik zit in het zelfde schuitje ik ben gediagnosticeerd met ADD en krijg hiervoor geen medicatie waardoor mijn mentale problemen icl drugs problemen soms weer uit de hand lopen, soms weet ik het ook niet meer.. 2 jaar bij een psycholoog gelopen en, steeds heen en weer rijden 45 min heen en terug, en te slechte communicatie waardoor ik uiteindelijk boos ben weg gelopen omdat ze mij voor een 2de keer voor niks lieten komen, daarbij ook nog eens vrij vragen van me werk
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#12
mitchieee zei:
Lastig om te horen ik zit in het zelfde schuitje ik ben gediagnosticeerd met ADD en krijg hiervoor geen medicatie waardoor mijn mentale problemen icl drugs problemen soms weer uit de hand lopen, soms weet ik het ook niet meer.. 2 jaar bij een psycholoog gelopen en, steeds heen en weer rijden 45 min heen en terug, en te slechte communicatie waardoor ik uiteindelijk boos ben weg gelopen omdat ze mij voor een 2de keer voor niks lieten komen, daarbij ook nog eens vrij vragen van me werk
Klik om te vergroten...
Wat is de reden dat je niet in aanmerking komt voor medicatie? Heb je zelf al het geprobeerd te ondernemen bij bijv. de psychiater waar je naar de psycholoog gaat te maken? Anders wellicht via je huisarts een gesprek aan gaan?
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#13
mitchieee zei:
Lastig om te horen ik zit in het zelfde schuitje ik ben gediagnosticeerd met ADD en krijg hiervoor geen medicatie waardoor mijn mentale problemen icl drugs problemen soms weer uit de hand lopen, soms weet ik het ook niet meer.. 2 jaar bij een psycholoog gelopen en, steeds heen en weer rijden 45 min heen en terug, en te slechte communicatie waardoor ik uiteindelijk boos ben weg gelopen omdat ze mij voor een 2de keer voor niks lieten komen, daarbij ook nog eens vrij vragen van me werk
Klik om te vergroten...
Ik voel met je mee, psychiaters doen maar wat; ze denken dat we een heel doosje in gaan slikken maar ten eerste is dat bij dexamfetamine niet gevaarlijk (methylfenidaat wel, maar dat schrijft de huisdokter snel voor), en ten tweede heeft dat toch geen zin, dan is je medicatie op en kan je beter een pak levo dex amfetamine sulfaat van de straat kopen, als je iets wilt voor een feestje of langer uithoudingsvermogen ofzo.

Mijn psychiater vertelde me dat ik dan wellicht het hele pakje Tentin op zou eten (130mg dex totaal) voor fun. Maar dan zit je de rest van de week zonder. Het bracht me op een idee, en ik deed het eens. Had beter gewoon een pak pep kunnen kopen, want dan kan ik een halve gram tot me nemen.

Hiernaast, voldoende is voldoende dus waarom zou ik medicijnen verspillen. Het gaat immers om functionaliteit binnen de maatschappij.

Ze denken dat ze de dienst uit mogen maken; wat ze wettelijk ook mogen; en dus psychiatrie het center maakt van een vastgelopen matrix.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauzeling zei:
Wat is de reden dat je niet in aanmerking komt voor medicatie? Heb je zelf al het geprobeerd te ondernemen bij bijv. de psychiater waar je naar de psycholoog gaat te maken? Anders wellicht via je huisarts een gesprek aan gaan?
Klik om te vergroten...
Mijn huisarts mag niets doen op gebied van psychofarmica van de GGZ die wettelijk de rechten over mij bezitten. De psychiater is compleet onbereikbaar en ze denken dat ik aan de cocaine / heroine zit ofzo. Ik weet precies wat ik doe. Ik zoek een nieuwe huisarts, maar allen zitten vol in nieuwe woonomgeving.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#15
psychonautrie is de sleutel tot wereld liefde.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#16
tony211 zei:
Mijn psychiater vertelde me dat ik dan wellicht het hele pakje Tentin op zou eten (130mg dex totaal) voor fun. Maar dan zit je de rest van de week zonder. Het bracht me op een idee, en ik deed het eens. Had beter gewoon een pak pep kunnen kopen, want dan kan ik een halve gram tot me nemen.

Ze denken dat ze de dienst uit mogen maken; wat ze wettelijk ook mogen; en dus psychiatrie het center maakt van een vastgelopen matrix.
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk, ze mogen en doen ook de dienst uithangen, want zonder recept heb je geen poot om op te staan. Heel de reden dat dat je geen dexamfetamine voorgeschreven krijgt heb je zojuist net zelf bevestigd. Uiteindelijk zijn psychiaters zorgverleners die zich moeten verantwoorden als er iets mis gaat met een patiënt, lees: misbruik van voorgeschreven medicijnen met als risico overdosering en eventuele permanente schade. De psychiater wordt hier voor onderzocht waarom hij/zij x middel heeft voorgeschreven aan persoon en of dit te voorkomen was, etc.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar goed,
Wauzeling zei:
Heel eerlijk, ze mogen en doen ook de dienst uithangen, want zonder recept heb je geen poot om op te staan. Heel de reden dat dat je geen dexamfetamine voorgeschreven krijgt heb je zojuist net zelf bevestigd. Uiteindelijk zijn psychiaters zorgverleners die zich moeten verantwoorden als er iets mis gaat met een patiënt, lees: misbruik van voorgeschreven medicijnen met als risico overdosering en eventuele permanente schade. De psychiater wordt hier voor onderzocht waarom hij/zij x middel heeft voorgeschreven aan persoon en of dit te voorkomen was, etc.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat de gemiddelde psychiater een certificaat van goed gedrag mag verliezen. Maar we zien het niet, dingen zijn zoals ze zijn.
ADHD behandeling verminderd drugsgebruik namelijk ten zeerste. Dex is hierbij de gouden behandeling, onderzocht.
Tentin is weer anders dan die van de regenboog apotheek. Tentin is duplo en regenboog apotheek lego.
Elvanse is een prima medicijn maar ik heb liever frisse doseringen dan 2 uur langere werkingsduur.

Big pharma is real en heeft het voor de zelf brouwende apotheken verpest.

Indien ze mijn 4-MPD gaan verbannen mag Nederland de neten genieten en ga ik weer via de straat of een contact persoon vendor verweven op het dark web opzoeken, zou me een hoop gedoe opleveren. https://www.parlementairemonitor.nl/9353000/1/j9vvij5epmj1ey0/vl7w6kldlkzz

Anonimiteit, het zal me wat. Het beste gewenst.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Je spreekt jezelf zo enorm tegen.

Veel succes ermee.
Klik om te vergroten...
een tevreden mens leeft langer en het is veiliger dan meeste psychiatrische medicatie. 100 procent. hiermee duid ik voornamelijk op antipsychotica.

www.cchr.nl

Citizens Commission on Human Rights, CCHR, Beginpagina. Bekijk de video's.

Bekijk de video's. De Citizens Commission on Human Rights (in Nederland: Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens) geeft de ware gegevens over de psychiatrie. Doe een virtuele tour door het Psychiatrie: Een Industrie des Doods museum. Bewapen jezelf met de waarheid en kom er achter wat jij...
www.cchr.nl
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
tony211 zei:
Het gaat toch om gezondheid, #1.
Klik om te vergroten...

Je spreekt jezelf zo enorm tegen.

Veel succes ermee.
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ten eerste enorm vervelend om te horen voor je dat je er niet uit bent bekomen met de psychiater en dat je kampt met mentale complicaties. Sws een middel inemen voor die soort klachten, veranderen niet de persoon zoals je bent en doet. Je onder bewustzijn blijft hetzelfde (uiteraard met uitzondering van medicatie).

Maar je had een aanvraag gedaan voor 60mg dexamfetamine per dag? Ik neem aan en hoop dat dit is onderverdeeld in 3x 20mg, zoals, ochtned, middag avond? Of was je van plan om 180mg totaal te slikken per dag?

tony211 zei:
Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.
Klik om te vergroten...
Een middel toedienen, elke dag voor als een vervanging voor recept x of recept y waarbij vrijwel tot geen kortwerkende/langdurige risico’s van zijn onderzocht is uiteraard NO-GO. En als ik heel heerlijk mag zijn, van een Pentedrone analog genaamd 4-MPD elke dag tot je nemen weet ik wel heel zeker dat die alles behalve goed is voor je hersenen en lichaam .
tony211 zei:
Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.
Klik om te vergroten...
Nou in ieder geval fijn voor je dat je een middel hebt gevonden waar je tijdelijk misschien mee kan door gaan. Maar om dit op langer termijn als hobby te houden en dan vooral met 4-MPD zal dit niet nu of morgen, maar zeer spoedig complicaties worden ontwikkelt en dit kun je op langere termijn niet doorhalen zo. Je gebruikt 2.5 gram per week? Is ook echt veels te veel en niet goed. Bommetje of capsules van 50mg of daar boven is gewoon recreatieve doseringen.

Hoeveel uur slaap je per nacht? Eet/drink je minimaal 3x op een dag?

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je dat je met een probleem zit, zowel met jezelf als met de zorginstellingen. Mijn advies is opnieuw ingesprek gaan met de psychiater, mocht ie je niet serieus nemen (uiteraard voor 60mg per dag( dan kun of ga je naar een andere.

Heb zelf ook ervaring met 4-MPD, en ja ik kan er ook rustig of juist gemotiveerd door voelen, maar dit is in MY OPINION een totaal GEEN gezonde optie om dit zo langer te blijven gebruiken. Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.

Middelen zijn geen oplossing, maar een hand vast hulpmiddel die je de juiste richting in duwt. Maar met dit, zal het je waarschijnlijk met de dag (langzaam) achteruit duwen.

En dan heb ik de negatieve lichamelijke effecten nog niet eens opgenoemd. Je dopamine, norefidrine en serotonine zullen vrijwel zeker aangetast worden, zeker met 50-60mg bommetje 5x per dag. De enorme vasoconstriction die erbij komt kijken, mogelijk vochtverlies/dehydratie want je zweet je de pleuris met dit spul. Je organen zoals je lever en nieren moeten ook constant verdragen..

ik weet niet man, zou er mee stoppen en als dat niet lukt direct afbouwen. Zoek contact op professionals, weigeren ze je te helpen? Ga naar de volgende.

en uiteraard, let een beetje en zorg goed op/voor jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."