Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKinderen?

Kinderen?

35 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kinderen, op dit moment nog niet. Ik heb nog teveel dingen die ik in dit leven wil doen. Wie weet denk ik er over een paar jaar anders over en kan ik dan antwoorden dat ik wel graag kinderen wil. Eerst maar eens een juiste moeder van mijn kind tegen het lijf lopen, dan zien we wel rustig verder :)
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik wil zeker geen kinderen, simpel weg omdat ik een hekel heb aan kinderen.
kost bergen met geld, veelste veel verplichtingen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
hannus zei:
ik wil zeker geen kinderen, simpel weg omdat ik een hekel heb aan kinderen.
kost bergen met geld, veelste veel verplichtingen.
Klik om te vergroten...
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tegen een dochterje of zoontje kan geen dope op :hearteyes:
Zou liever mijn geld in cadeautjes en een goeie opvoeding van mijn (toekomstige) kids steken dan in wit poeder.
Drugs zijn vluchtig van karakter, kinderen zijn iets bestendigs :)
Het is een wonder dat er zo'n kleine foetus kan ontstaan uit 2 minuscule cellen en die hele ontwikkeling blijft fascinerend tot het einde van je leven. :wink:

Er woont nu zo'n klein kereltje bij me, familielid die zijn moeder verloren heeft. Vader in ziekenhuis. Geloof me, verantwoordelijkheid maakt in 1 klap een ander mens van je.
Jammer dat ie niet altyd hier kan blijven. Hoop snel samen met iemand ook zoiets leuks te gaan maken :P

3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als wij het over zouden kunnen doen, zouden wij geen kinderen meer nemen. Ik heb een beetje schrik voor de toekomst voor mijn kinderen...wat heeft deze wereld ze over bv 10 of 20 jaar ze nog te bieden, als hij dan nog bestaat?

En los daarvan, iedereen kan wel roepen hoe leuk kinderen zijn, en hoe fijn het wel niet is om ze te hebben, maar het is niet allemaal rozeschijn en manegeur :rolleyes: Kinderen hebben brengt behalve plezier, ook een hoop beperkingen en shit. Oja, en ik heb een hekel aan (andermans) kinderen:grin:

Hemi
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ze klein zijn trappen ze in je schoot, als ze groot zijn trappen ze je op je hart.., (by mams)

Ik ben zelf nog een kind! Ik ga nog het liefst elk weekend buiten spelen en met mijn fiets over de crossbaan scheuren en wedstrijdje 'wie het snelst is' doen.
Nee er moet wel een heel bijzonder kind langskomen willen mijn eierstokken gaan rammelen. Ik leen mijn neef af en toe van mijn zus, dan kan ik hem naar huis brengen zodra hij lastig is en gaat huilen... :grin:
Ik weet dat ik een goede moeder zou zijn, maar waar brengt mij dat? Kinderen zijn een wonder der natuur zoals yeti beschreef, maar dat is voor mij nog geen reden om me voort te planten. En wat de genen betreft, ik denk dat dat echt een mannen issue is. Ik heb nog nooit een vrouw horen zeggen dat ze de bloedlijn in ere moest houden, for sake of the evolution...

Eigenlijk is het nemen van kinderen een hele egoïstische kwestie. Dat kind vraagt er niet om om geboren te worden in deze stinkende maatschappij. Nee dat kind wordt geboren omdat de hormonenkermis en de geilheid schijnbaar niet te weerstaan zijn! Lekker dierlijk, gewoon je van nature ingebakken programma volgen en vooral geen vragen stellen bij je handelingen.
W
WakkoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, ik zie mezelf nooit met kinderen, leuke vriendin/vrouw is dan tot daar aan toe, maar dan moet het wel ophouden :)

Kinderen blèren, zeuren, schijten de boel onder, komen in de puberteit (en halen in die periode waarschijnlijk 10 jaar van mijn leven af) maar boven alles ben ik erg gesteld op mijn vrijheid..
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
uiteindelijk wil ik wel kinderen, maar niet voor ik genoeg geld heb en carrière gemaakt heb
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
buzzrider zei:
uiteindelijk wil ik wel kinderen, maar niet voor ik genoeg geld heb en carrière gemaakt heb
Klik om te vergroten...
dit snap ik dus nooit...oke ik snap het wel. je wilt het beste voor je kinderen...maar het beste dat je je kinderen kunt geven is liefde, kennis en warmte. ikzelf ben opgegroeid met echt heeel weinig geld. mijn moeder en haar vriendin moesten altijd het laatste stuivertje nog omdraaien, en uiteindelijk ben ik blij dat ik zo ben opgevoed.....als ik soms om me heen kijk en ik zie die rijkelui`s figuren...grrrrr. ben blij dat ik anders ben, en dat ik de waarde van geld en van het leven ken. natuurlijk is dit enorm subjectief, rijke mensen kunnen ook gewoon relaxt zijn hoor, maar mensen met minder geld zijn in mijn beleving vaak toch menselijker en vooral toleranter.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb een zoon van 16,best leuk hoor :wink:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
nicolai zei:
buzzrider zei:
uiteindelijk wil ik wel kinderen, maar niet voor ik genoeg geld heb en carrière gemaakt heb
Klik om te vergroten...
dit snap ik dus nooit...oke ik snap het wel. je wilt het beste voor je kinderen...maar het beste dat je je kinderen kunt geven is liefde, kennis en warmte. ikzelf ben opgegroeid met echt heeel weinig geld. mijn moeder en haar vriendin moesten altijd het laatste stuivertje nog omdraaien, en uiteindelijk ben ik blij dat ik zo ben opgevoed.....als ik soms om me heen kijk en ik zie die rijkelui`s figuren...grrrrr. ben blij dat ik anders ben, en dat ik de waarde van geld en van het leven ken. natuurlijk is dit enorm subjectief, rijke mensen kunnen ook gewoon relaxt zijn hoor, maar mensen met minder geld zijn in mijn beleving vaak toch menselijker en vooral toleranter.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook nooit veel geld gehad door een vader die ervandoor ging toen ik twee was, wij zijn ook buitengezet, deurwaarders op bezoek gehad enzovoort. Mijn leven was KUT tot m'n moeder een betere job kreeg. Ik heb daar net als jij de waarde van geld van leren kennen. Het is niet leuk om op te groeien met een achterstand op iedereen, iedereen die spullen, speelgoed en kleding heeft die beter, mooier en duurder is dan het jouwe. Maar m'n moeder heeft altijd haar best gedaan en net daardoor zijn we eruit gekomen. Net daarom wil ik zorgen dat ik iets kan doen om het makkelijker te maken voor mijn kinderen. Ik wil niet dat zij hetzelfde moeten meemaken dan ik.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wil jij je genetische code doorgeven of niet?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met de juiste persoon: absoluut.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee ik hou teveel van mijn (=onze) vrijheid. Natuurlijk zie ik bij mijn zus en sommige vrienden hoe leuk en lief het allemaal kan zijn, hoe heerlijk een spontane knuffel is van mijn 2jarige nichtje of een praatje met mijn 3 jarig neefje of gezellig taarten bakken met mijn 6 jarige nicht.

Maar wat ik ook zie dat is als ze eens iets willen ze altijd oppas moeten zoeken, of hun kind mee moeten nemen terwijl dat niet de bedoeling is (zoals op onze "laat in de avond" tuinfeesten aan een drukke 80km weg). Of als je uit eten gaat en er sporten allemaal kids rond die mensen lastig vallen die er niet op zitten te wachten (wij dus).

Wij hebben een hond en dat vind ik soms al lastig omdat hij niet overal welkom is en ik dan onderdak moet gaan zoeken of thuis moet blijven. Nee, ik en mijn hubby zijn er van overtuigd dat het inhumaan is om bij ons kinderen te verwekken. Wij zouden ze waarschijnlijk zo drillen dat ze zelfs alleen maar ademhalen op een sein van ons. Dat is zielig en dus staat ons besluit vast: geen kinderen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vergeet niet, in een wereld met overbevolking is het beste wat je kan doen voor de wereld geen kinderen maken. Hiermee bespaar je de wereld waarschijnlijk hele toekomstige generaties, en dus veel meer dan wat je kunt doen door zelf niet meer te vliegen, de auto te verkopen, spaarlampen te gebruiken etc.
Conclusie, maak geen kinderen, dan kun je zelf met een goed geweten verder leven in je vervuilende auto en elk jaar met het vliegtuig de wereld rond vliegen. Je doet immers meer voor het milieu dan die autoloze groenlinkse bio-buurman met 2 kinderen !

(Dit is wel realiteit, maar niet 100% serieus bedoeld, ik zal er niemand op aankijken als ze toch kinderen maken, en hoewel ik geen plannen heb (ook geen vrouw) sluit ik niet uit dat het mij misschien ook ooit kan overkomen)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee, ik hoef zelf absoluut geen kinderen. Het is mijn werk en ik heb daar niet voor niks voor gekozen natuurlijk. Ik heb daar voor gekozen, omdat ik kinderen echt geweldig vind, maar ik heb nog zoveel plannen. En ik vind het leven veelte kort duren om kinderen te nemen. Aangezien ik mezelf niet echt zie participeren aan een langdurige relatie, hoop ik ook echt nooit een vrouw zwanger te maken. Als ze eenmaal zwanger is, dan ga ik haar echt niet dwingen om het weg te laten halen, maar zet ik mezelf in, om mijn kind een beter jeugd te geven, dan ik zelf heb gehad. Nu leer ik gelukkig hoe je kinderen moet opvoeden, hoe je ze kan vermaken, hoe jezelf als een voorbeeld dient voor de kinderen. Maar ik hecht enorm veel waarde aan vrijheid. Daarom wil ik later naar de mooiste natuurlijke plekjes toe. Plekken waar ik alles kan doen wat ik wil en waar ik bijzondere dieren en planten tegen kom, waar ik echt de mooiste plekjes tegen kom die er zijn op de wereld. Maarja, als er iets wel zo onbepaald is, is dat je toekomst. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Hopelijk blijf ik bij mijn keuze en zorg ik dat ik sterk in mijn schoenen blijf staan wat betreft relaties. Voor mijn geluk wil ik immers wel mensen "pijn" doen. Ik kan helaas als ik verliefd ben en in een relatie stap, een beetje in paniek raken, omdat ik me echt niet vrij voel. Daarom maak ik het zo altijd uit en neem ik de rouwproces voor lief.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ga mijn code niet doorgeven, maar vereeuwelijken. In plaats van nageslacht te maken, ga ik uitvinden hoe ik zelf eeuwig kan blijven.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet het niet.
Ik vind kinderen best leuk, heb er 4 jaar mee gewerkt, maar gevoelens die je hebt bij kinderen van een ander kun je niet vergelijken met je eigen kind. Als je je eigen kind hebt, teken je voor het leven. Je zal het kind op de eerste plek moeten zetten, in plaats van je eigen pleziertjes.
Ik weet niet of ik dat wel wil/kan. Maar ach, misschien denk ik hier over 10 jaar weer heel anders over.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
Vergeet niet..... en hoewel ik geen plannen heb (ook geen vrouw) sluit ik niet uit dat het mij misschien ook ooit kan overkomen)
Klik om te vergroten...

:) fijn om te horen dat er meer mensen precies zo over denken :)

Mijn vriendin wil het liefst 2 kinderen, onze gulden middenweg is iig 1 kind van onszelf, en eventueel nog 1 adopteren later.

Anywho, kinderen zijn geweldig, maar je gaat niet voor 5 kinderen alleen omdat je het zelf zo graag wilt....

Als iedereen niet meer dan 2 kinderen zou nemen zou de wereldbevolking al gaan afnemen lijkt me.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb mij al voortgeplant :grin:
en moet zeggen zo ne kleine is eigenlijk toch geweldig hoor!!! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."