#1
ik zou liever hebben dat mijn zoon(16 jaar) geen drugs gebruikt,indien hij het wel doet dan hoop ik dat hij met mate gebruikt,dat is al wat ik wens... 


Atropa zei:En als het over cannabis gaat en m'n kind wil dat echt gebruiken. Vind ik dat prima, als voorwaarde stel ik wel dat die het puur rookt en uit een pijpje. Is een goede leerschool.
Als je het niet verbiedt ook.funkmaus zei:Atropa zei:En als het over cannabis gaat en m'n kind wil dat echt gebruiken. Vind ik dat prima, als voorwaarde stel ik wel dat die het puur rookt en uit een pijpje. Is een goede leerschool.
Dat deel ik met jouIk zou tegen mijn kind zeggen, als je iets gaat gebruiken (liever niet ofc), doe het dan thuis, en wees er eerlijk over. Dan zal ik niks tegen mn kind houden
Als je het gaat verbieden doet je kind het toch.
Je tweede zin is pure onzin. Je kan prima consequent zijn zonder een Hitler regime. Kijk maar eens naar het programma. Relaxed en voorlichtend gaan hand in hand met consequent zijn. Je moet de regels die er zijn alleen duidelijk afbakenen. En het gaat vooral om kleine kinderen. Als je het goed doet op zeer jonge leeftijd, gaat het later allemaal vanzelf.Angramar Temenos zei:Ik vind van niet. Als mijn ouders stijve "consequente" mensen waren die regels altijd pico bello naleven was ik van huis gegaan. Ik vind dat ouders juist relaxt, zeer voorlichtend moeten zijn, kinderen voor grote fouten behoeden maar ze van kleine fouten moeten laten leren. Als kinderen die fouten niet maken namelijk, wordt het aleen maar aanlokkelijker.

deadlock zei:Je tweede zin is pure onzin. Je kan prima consequent zijn zonder een Hitler regime. Kijk maar eens naar het programma. Relaxed en voorlichtend gaan hand in hand met consequent zijn. Je moet de regels die er zijn alleen duidelijk afbakenen. En het gaat vooral om kleine kinderen. Als je het goed doet op zeer jonge leeftijd, gaat het later allemaal vanzelf.Angramar Temenos zei:Ik vind van niet. Als mijn ouders stijve "consequente" mensen waren die regels altijd pico bello naleven was ik van huis gegaan. Ik vind dat ouders juist relaxt, zeer voorlichtend moeten zijn, kinderen voor grote fouten behoeden maar ze van kleine fouten moeten laten leren. Als kinderen die fouten niet maken namelijk, wordt het aleen maar aanlokkelijker.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."