#1
TechNora zei:Ik vind dat zwangere vrouwen die drugs gebruiken strafbaar moeten zijn. En verder vind ik dat je als ouders ook geen drugs moet gebruiken. Hoogstens een jointje op zijn tijd zonder dat de kinderen het zien. Drank, zolang het niet buitensporig is. Van je huis een rookhol maken vind ik trouwens ook misdadig met kinderen.
Ik ben meerdere keren op een feest geweest waar kinderen van tussen de 4-12 rondliepen, terwijl de ouders op nog geen meter afstand de ene na de andere lijn naar binnen snoven. Dan is het voor mij geen feestje meer, ik ben ook weggegaan, omdat ik me er misselijk door voelde. Ik weet zelf van dichtbij hoe het kan zijn om als kind drugs/drank gebruik/ maar vooral misbruik te zien, en dat zou ik mijn eigen kinderen nooit willen aandoen.
Kinderen hebben recht op een veilige en gestructureerde omgeving, en moeten ten alle tijden het gevoel hebben op hun ouders te kunnen rekenen.... Als je denkt dit niet op te kunnen brengen is het ook simpel: gewoon geen kinderen nemen/krijgen.
Ja, omdat drank geen harddrug is.. Joch, dat van die lijnen okay, maar je kunt best een jointje op z'n tijd doen.. Aleen niet als de kinderen echt de rook meeblowen of zo
Het is niet zomaar een kind wat je opvangt en waarbij je je gezonde verstand kan blijven gebuiken, NEE het is een eigen kind van je eigen vlees en bloed ! Dát veranderd toch best een hoop aan alles.