Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsoversekste wereld

oversekste wereld

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oversekste jeugd!

Nederland maakt zich zorgen over het vertekende beeld van seksualiteit, het geweld en de vrouwonvriendelijkheid bij de jeugd. Cyberseks, groepsverkrachtingen, tienerprostitutie, blote clips op TV: er is veel ongerustheid over de seksuele moraal van jongeren. De overvloed aan seks op televisie, in tijdschriften, op internet en vooral in videoclips zou de seksuele moraal van jongeren aantasten. "Jongeren gaan ten onder aan een overdosis aan seks in de samenleving en media"

Het seksuele gedrag van de jeugd anno 2006 laat een fenomeen zien dat al langer gaande is: een verlaging van de waarde van seks. Hoeveel is seks waard? Niet veel meer, want seks is gewoon een produkt geworden in bepaalde (sub)culturen, een 'ruilmiddel' of een commerciële melkkoe.
Volgens Larissa Pans, freelance-journaliste en gespecialiseerd in jongeren, emancipatie en multiculti, "ademt alles tegenwoordig seks en moet iedereen alles maar leuk, liberaal en lekker vinden. Jonge vrouwen móeten sexy en lekker zijn en gevleid voelen als ze worden nagefloten als 'geile wijven'. Grote groepen meiden doen daarom mee met de 'lage bilspleetmode', denken dat je hoort te draaien en kronkelen op R&B-tonen" op feestjes en dat je vooral niet té preuts moet gedragen. De seksueel getinte, opgefokte clips op TMF, MTV en The Box staan bij veel jongeren continu aan en zijn als dagelijks, virtueel behang."

"Uit verschillende recente onderzoeken (Rutgers Nisso Groep, GGD) blijkt dat jongeren op het terrein van seksualiteit de weg kwijt zijn. Eén op de vijf meisjes heeft wel eens gedwongen seks ondergaan, het aantal tienerzwangerschappen stijgt, meisjes vinden zichzelf massaal te dik. Daarom zouden jongeren niet alleen weerbaar gemaakt moeten worden tegen fenomenen als loverboys, groepsverkrachtingen en eerwraak, maar ook tegen het commercieel uitbuiten en in de uitverkoop doen van seks door mensen die daar (veel) geld mee verdienen.

Groepsverkrachtingen door jonge pubers
Justitie vervolgt per jaar ongeveer tweehonderd minderjarige jongens voor groepsverkrachtingen. Met z’n vijven een meisje pakken (in jongerenjargon ‘ploegen’ genoemd) is niks vreemds. De verkrachters zien dan ook geen kwaad in wat ze doen. Opvallend aan deze groepsverkrachtingszaken is dat tweederde van de daders allochtone jongens (Surinaams, Antilliaans, Kaapverdiaans) zijn en driekwart van de slachtoffers autochtone meisjes.
Maar ook pubermeisjes vinden het normaal om op jonge leeftijd met seks bezig te zijn. Ze gaan in nietsverhullende kleding de straat op en dagen jongens uit met flirterig gedrag. En daar blijft het niet bij. Je voor een Breezer laten betasten is geen probleem. En 10 euro ‘beloning’ is voor deze meisjes genoeg voor een potje seks.

Tienerprostitutie
Prostitutie kun je het eigenlijk niet noemen. Het is tienerseks in de meest extreme vorm. Meisjes van 12 tot en met 17 jaar bieden zich geregeld aan. Dit voor seks in ruil voor geld of een beloning in natura.. Meisjes bieden hun lichaam aan om aan een breezer, Big Mac, sigaretten, kleding, schoenen, een telefoonkaart of cd’s te komen. In andere gevallen wordt seks aangeboden als een bedankje voor bewezen diensten, zoals een lift naar huis. De gevallen komen met name voor in Amsterdam Zuid-Oost en dan nog wel in bepaalde allochtonen subculturen

Cyberseks
Nog niet zo lang geleden was cyberseks een exotisch, futuristisch begrip. Voor twintig procent van de actief internettende meisjes en een kwart van de Nederlandse jongens, is cyberseks inmiddels zelfs iets tastbaars, iets wat zij in hun ’virtuele’ werkelijkheid hebben meegemaakt. De huidige generatie jongeren tussen de 12 en 18 jaar maakt er massaal gebruik van. Volgens journaliste Myrthe Hilkens "is het niet zo schokkend dat veel jongeren ervaringen hebben met cyberseks. Dat (jonge) meisjes vaak een onderdanige rol innemen zou de mensen wel serieus aan het denken moeten zetten." Vooral meisjes vinden het soms moeilijk om dingen te weigeren die ze eigenlijk niet willen doen of gaan in seksuele interactie verder dan ze eigenlijk willen’

ik ben het toch deels eens met dit artikel,ik vind wel dat ze een fout maakt om het artikel "oversekste jeugd" te noemen,alsof oudere jongeren,volwassenen,en oude personen zich niet schuldig maakt aan overseksing van de maatschapij!!!neen hoor cronos is niet preuts hoor :wink: ik heb ook nog eens een trio gedaan en anaal geneukt,en inderdaad ik was ook in mijn eind tienerjaren en begin twintigerjaren iets oversekst...maar met ouder worden heb ik een soort spijt daarover,zie wat overseksing in deze wereld naar toe kan leiden:verkrachting(zelf nog slachtoffer van geweest),...allez vinden jullie niet dat we eigenlijk te ver gaan?m'n is haast niet meer tevreden met onze eigen partner,we moeten zogezegd onze grenzen verleggen met trio's,eventueel gangbangs,naar parenclubs gaan(ik ken personen die dit doen),...persoonlijk vind ik het jammer dat we zover gaan(iedereen zijn goesting hé),vinden jullie echt niet dat er wat meer romantiek mag zijn in een relatie?en voor de vrouwen moet dat toch ook fijner zijn,dat m'n jullie niet alleen ziet als een lustobject?ja eerlijk gezegd ben ik bezorgd over dit alles,wat denken jullie hierover???
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel mijn beste, ik zie grenzen verleggen niks afdoen aan de romantiek in een relatie. De romantiek is voor iedereen verschillend. De 1 vind kaarsjes rond het bed helemaal het toppunt van romantiek, de ander ziet zijn of haar partner graag in glimmend latex en vind dat romantiek. Vraag 10 mensen de definitie van romantiek en je krijgt waarschijnlijk 8 verschillende antwoorden.

Lust en liefde zijn 2 totaal verschillende belevenissen! De wereld van de jaren dat onze ouders jong waren zijn in mijn mening erg preuts en stiekem. De wereld anno nu is open en vrij. Gelukkig maar want anders waren de homo's en lesbiennes nog altijd de underdog net zoals alle anders denkende op het gebied van sex.

Wat niet wegneemt dat ik me zeer zeker na het lezen van je artikel me ook best zorgen kan maken over de jeugd die zich verkoopt voor een breezer, die zich vergrijpen aan een ander dmv groepsverkrachting. Maar wat kunnen we daar aan doen? Is het niet de "vrije" opvoeding van tegenwoordig? Zijn de pedagogen daar niet een klein beetje debet aan? Je mag je kind geen kledder voor z'n kont geven want dat valt onder mishandeling. Ik ben er niet slechter van geworden. Ik ben voor strengere opvoeding zonder de betutteling van nu.
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tsja Cronos & Caatje, ik vind dat jullie allebei een punt hebben...

De sexuele moraal onder de jeugd neemt idd soms schokkende vormen aan, maar om nou te zeggen dat iedere keer dat ik de stad in ga me moet verdedigen tegen opdringerige breezer-sletjes.., nee.., zoveel kom ik er echt niet tegen...
Ook is het zo dat de pubertijd zowel bij jongens als meisjes een periode is waarin je je sexuele behoefte's en wensen leert kennen, en dat kan nou eenmaal alleen maar door te oefenen...
Toen ik 15 was zat ik ook zo veel mogelijk te kloten met de dames, op school tijdens de les, thuis, op straat en zéker tijdens het uitgaan!
Daarbij, zoals Caatje al zegt, is het tegenwoordig een trend om van je kind een verwend kut-jong te maken, zonder respect voor anderen, onder het mom van een "gelukkige persoonlijke ontwikkeling" (Dit is btw mss ook wel stof voor een nieuw topic..).

Ik denk dat de verantwoordelijkheid vooral bij de ouders ligt!
Hoe minder de ouders op de hoogte zijn van de ontwikkeling van hun kind / ingeburgerd zijn / gewend zijn aan de vrije NW-Europese moraal / etc., hoe meer kans hun kinderen lopen op een minder stabiele opvoeding die ze compenseren door het gedrag van leeftijdsgenootjes te kopiëren ipv het gedrag van hun ouders...
Ook de media spelen hierin zeker een grote rol IMHO, iedereen moet stoer zijn, er sexy uitzien, een mooie auto hebben, een nog mooier huis kopen, kortom meer "zijn" en hebben dan de buren...
Het gaat niet meer om persoonlijke ontwikkeling of je eigen plekje vinden in het leven.. :openmouth:

Alles draait op TV om maatschappelijke status, het geluk van geld hebben, en dat sijpelt door naar de jeugd, da's logisch...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik kijk bijna geen tv he, maar ik heb nog nooit een blote tiet gezien op mtv. de CU moet zich allemaal niet zo druk maken, iedereen heeft toch andere normen en waarden?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
toen er 50 jaar geleden een keer een vrouwlijke tepel te zien was op tv, werd het ineens de grootste mediahype uit het verleden. Iets wat echt niet kon, Het was bijna onmogelijk dat zoiets zou worden uitgezonden.


Het is jammer dat sex is verpreutst, tot iets wat stiekem met z'n tweeën, en het liefst niet over praten, en over giegelen, als het woord sex valt, of een rood hoofd krijgen.

En dan ineens een tv programma waar men met een hele serieuze kop dingen gaat uitleggen, Waarom niet op een leuke frisse en vrolijke manier.?

Nee, neuken, is net zo normaal als ademen en water drinken.
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#6
loadrunner zei:
Nee, neuken, is net zo normaal als ademen en water drinken.
Klik om te vergroten...

Dat is toch helemaal niet meer OT??? Het gaat cronos om de verloedering van de jeugd, toch niet over het feit dat sex normaal, lekker en gezond is??? <-that's a bit obvious!!!
:wave:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
die dingen die cronos schreef Ja, dan heb je weer de extremen . mensen met zieke geest die zulks dingen doen
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker belangrijk? Iedereen moet naar mijn mening zelf weten hoe hij/zij met "seks" om gaat, en als iemand voor een cdtje onder de tafel wilt moet hij/zij dat zelf weten.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
goede reacties hier gelezen,waarvoor dank :wink:
tja,inderdaad iedereen doet wat hij wilt in feite hé...blijkbaar ben ik een fan van liefdevolle sex...lekker de vrouw masseren,de liefde bedrijven en daarna nog wat knuffelen en strelen :hearteyes:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
het een sluit het ander niet uit. ik hou ook van romantische seks, maar ik hou net zo goed van keiharde gore seks. denk dat de wereld altijd al oversekst is geweest en heb niet het idee dat er iets is verandert tov van vroeger toen de lucht nog schoon was en de seks nog vies.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Immo zei:
Lekker belangrijk? Iedereen moet naar mijn mening zelf weten hoe hij/zij met "seks" om gaat, en als iemand voor een cdtje onder de tafel wilt moet hij/zij dat zelf weten.
Klik om te vergroten...


Lekker makkelijk zo een discussie voeren :confused:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Opa zei:
loadrunner zei:
Nee, neuken, is net zo normaal als ademen en water drinken.
Klik om te vergroten...

Dat is toch helemaal niet meer OT??? Het gaat cronos om de verloedering van de jeugd, toch niet over het feit dat sex normaal, lekker en gezond is??? <-that's a bit obvious!!!
:wave:
Klik om te vergroten...

opa,dat artikel heb ik gevonden op internet...ik ben het niet echt eens met dit artikel(zie ook mijn reactie erop),ook ouderen doen het :wink: :wave:
O
OpaLid
01-01-2024, 00:00
#13
cronos zei:
opa,dat artikel heb ik gevonden op internet...ik ben het niet echt eens met dit artikel(zie ook mijn reactie erop),ook ouderen doen het :wink: :wave:
Klik om te vergroten...
OK, maar ik dacht uit je reactie op te maken (Ieder zijn goesting :hearteyes: ) dat je je meer zorgen maakte om de jeugd... :flushed: My mistake, sorry!
Maar iedereen mag toch zijn eigen sexuele voorkeuren hebben??? Pornografie is ouder dan fotografie (naakt schilderen bijvoorbeeld), de Romeinen (onder andere) waren meesters in orgie's, prostitutie is zo oud als de mens, en zo zijn er nog talloze voorbeelden...
Is het verschil misschien niet dat de media tegenwoordig zó overheerst, dat je alles uitgelicht voor je ogen krijgt??? Dat jongeren dus al beïnvloed worden voor ze er zelf over na beginnen te denken???

Ik heb zelf al een tijdje een fijne en stabiele relatie, en daarvoor heb ik ook langdurige liefdesrelaties gehad waarvan ik dacht dat er toekomst in zat... Ieder mens is anders wat sexuele voorkeur, en ik ben er van overtuigd dat dat net zoveel met DNA als "Referentiekader" als sexuele ervaringen te maken heeft! Ik ben best breed georiënteerd, ken veel open-minded mensen, ben zelf begonnen met sex voor m'n 14e, maar ben toch van mening dat (jongere) kinderen dit zelf moeten ontdekken, en niet opgedrongen zouden moeten krijgen via wie of wat dan ook, behalve hun eigen hormoontjes!!!

Nogmaals :flushed: , ik had beter moeten lezen... :wave:
q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#14
NOU NOU WAT EEN MORAALRIDDERS LOPEN ER TOCH ROND!!

wat is goed wat is fout tsja. ten eerste ligt hier meer een probleem voor de ouders en daarmee dus de verantwoordelijken voor een minderjarige.
dus
verantwoordelijke 1 : de ouders
verantwoordelijke 2 : de staat der nederlanden
verantwoordelijke 3 : de minderjarige persoon zelf
verantwoordelijke 4 : jij als je je hoofd ervanaf draaid maar wel ervan af weet!

1:ik ken vele ouders en ik dank god dat ik hun kind niet ben!!

2:de staat der nederlanden kan zowiezo niet omgaan met menselijke belangen. wat ze ook probeert. nederlanders zijn op sociaal gebied een heeeeeel primitief volkje dus ja het is net als in een cirkel.

3:de minderjarige persoon zelf uit zijn frustratie in deze soort akties of laat zich ervoor vangen omdat ze niet weten hoe je normaal sociaal gedrag uit. dank de ouders, de scholen, de staat. iemand moet het je aanleren??

4:zeg nou zelf ! zet jij je in voor een kind met problemen? ook als ze zelf niet eens weten dat ze een serieus probleem hebben maar jij dat wel ziet? weet je eigenlijk wel hoe dat zou kunnen??

dus al met al. makkelijk oordelen allemaal, maar laten wij zelf eerst eens naar ons nederlanders, kritisch, kijken. hoe belangrijk is hier een medemens :openmouth:

treurig gesteld denk ik.
de nieuwste flatscreen krijgt noch meer aandacht.
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#15
quattro zei:
NOU NOU WAT EEN MORAALRIDDERS LOPEN ER TOCH ROND!!

wat is goed wat is fout tsja. ten eerste ligt hier meer een probleem voor de ouders en daarmee dus de verantwoordelijken voor een minderjarige.
dus
verantwoordelijke 1 : de ouders
verantwoordelijke 2 : de staat der nederlanden
verantwoordelijke 3 : de minderjarige persoon zelf
verantwoordelijke 4 : jij als je je hoofd ervanaf draaid maar wel ervan af weet!

1:ik ken vele ouders en ik dank god dat ik hun kind niet ben!!

2:de staat der nederlanden kan zowiezo niet omgaan met menselijke belangen. wat ze ook probeert. nederlanders zijn op sociaal gebied een heeeeeel primitief volkje dus ja het is net als in een cirkel.

3:de minderjarige persoon zelf uit zijn frustratie in deze soort akties of laat zich ervoor vangen omdat ze niet weten hoe je normaal sociaal gedrag uit. dank de ouders, de scholen, de staat. iemand moet het je aanleren??

4:zeg nou zelf ! zet jij je in voor een kind met problemen? ook als ze zelf niet eens weten dat ze een serieus probleem hebben maar jij dat wel ziet? weet je eigenlijk wel hoe dat zou kunnen??

dus al met al. makkelijk oordelen allemaal, maar laten wij zelf eerst eens naar ons nederlanders, kritisch, kijken. hoe belangrijk is hier een medemens :openmouth:

treurig gesteld denk ik.
de nieuwste flatscreen krijgt noch meer aandacht.
Klik om te vergroten...

:rock: Meer heb ik niet te zeggen.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#16
topic mag voor mij gesloten worden,moesten de quotes van ouder personen komen met bijvoorbeeld kinderen waren de reacties misschien anders :wink:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De wereld heeft altijd al om seks gedraaid en zal dat altijd blijven doen :wink:
q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#18
cronos zei:
topic mag voor mij gesloten worden,moesten de quotes van ouder personen komen met bijvoorbeeld kinderen waren de reacties misschien anders :wink:
Klik om te vergroten...


hee cronos das wel een beetje heeeeel erg slap wat je hier schrijft!! geef je mening als je die al kunt vormen en laat dat gedoe met als dat dan dat enz.. zonder gegronde mening kun je beter emigreren denk ik. dit land heeft op dit moment mensen met ballen nodig.....geen watjes.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#19
ooit zal je anders praten :P
ach wat ben ik dat eerlijk gezegd hier beu aan het komen dat offtopic puberale macho gedrag hier van sommigen.wat voor hatelijk reactie is dat nou weer van jou!!!zou mij niet verbazen dat je wromtraxe bent.(alleen jou quote's al,en jij werpt verwijtingen naar mij toe,dat ik niets zinnigs te zeggen heb ,z'o eventjes jou quotes doorbladerd...voor een newbie :rolleyes: ,reeds zo een grote mond :openmouth: ).
sommige personen ruzieën hier liever...dan lachen,versta er niks meer van.
er wordt hier veel te veel getoloreerd :(
hierbij vraag ik een vrijwillige ban(mij bannen dus),ben het echt beu :(
q
quattroLid
01-01-2024, 00:00
#20
cronos zei:
ooit zal je anders praten :P
ach wat ben ik dat eerlijk gezegd hier beu aan het komen dat offtopic puberale macho gedrag hier van sommigen.wat voor hatelijk reactie is dat nou weer van jou!!!zou mij niet verbazen dat je wromtraxe bent.(alleen jou quote's al,en jij werpt verwijtingen naar mij toe,dat ik niets zinnigs te zeggen heb ,z'o eventjes jou quotes doorbladerd...voor een newbie :rolleyes: ,reeds zo een grote mond :openmouth: ).
sommige personen ruzieën hier liever...dan lachen,versta er niks meer van.
er wordt hier veel te veel getoloreerd :(
hierbij vraag ik een vrijwillige ban(mij bannen dus),ben het echt beu :(
Klik om te vergroten...

eh nochmaals sorry hoor. kijk cronos, iedereen hier geeft zijn/haar meningen en die zijn natuurlijk wel eens hard. maar wat voor de een hard is is voor de ander weer zeer positief. en ja er zijn ook puberale reakties. maar is dat dan zo verkeerd? ik heb ook wel eens moeite met wat anderen schrijven maar dat is MIJN probleem. en ja ik weet ook wel dat ik een zeeer sterke persoonlijkheid heb en dat ik daar wel eens mensen gevoelig met raak. maar is dat dan slecht?
in ieder geval vind ik jouw uitspraak "voor een newbie reeds zo een grote mond" getuige ervan dat jij liever in een hirarchisch systeem leeft en dat bedoel ik nou net met mijn uitspraak: beter emigreren!! hierarchi is dodelijk en heeft geen recht van bestaan meer. tenminste niet hier. en als je mijn quotes doorgebladerd hebt dan heb je toch in ieder geval de moeite genomen mij te begrijpen. dat vind ik dan weer zeer goed.
dus puberaal machogedrag en hatelijke opmerking?? misschien maar besef dat achter deze woorden gewone mensen staan die, net als jij, ook hun emotie tonen.

sterkte cronos, vind niet dat jij geband moet worden, niemand. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."