Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshij gebruikt.. wat nu..??

hij gebruikt.. wat nu..??

32 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: hij gebruik.. wat nu..??

als praten geen zin heeft, dan heeft dit helemaal geen zin.

en gebruik wat minder punten, want dan leest ie het helemaal niet meer.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Hij zal dat ook beseffen zonder dit te lezen.
m
meisje19Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend speed gebruikt.. wat moet ik hiermee? Ik wil hem niet kwijt maar heb vernomen dat dit al langer aan de gang is.. :confused:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: hij gebruik.. wat nu..??

zelf een grammetje kopen en hem een lijntje aanbieden
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Ge-bruikt of mis-bruikt?
m
meisje19Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: hij gebruik.. wat nu..??

was et verschil? hij gebruikt das gewoon erg genoeg!!
Exceptional Insight zei:
Ge-bruikt of mis-bruikt?
Klik om te vergroten...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Gebruiken is op een verantwoorde en zo veilig mogelijke manier drugs gebruiken. Dat wil zeggen: alleen af en toe of bij een speciale gelegenheid gebruiken, alleen gebruiken als je je goed voelt en niet om nadelige effecten van vorig gebruik tegen te gaan, altijd je drugs laten testen, niet overmatig veel gebruiken, genoeg eten en drinken, niet deelnemen aan t verkeer. Misbruiken is eigenlijk t tegenovergestelde.

Ik zou zeggen, praat er over met je vriend. Vertel wat jij er van vindt en hoe je je voelt bij zijn gebruik. Maar wees niet afwijzend, dat zorgt er alleen maar voor dat hij t idee krijgt dat je t toch niet snapt en zo werk je liegen en verzwijgen van gebruik alleen maar in de hand. Stel je neutraal en open minded op, maar geef wel duidelijk je grenzen aan. Laatste tip, lees je eerst goed in over wat speed is en wat t met je doet.

http://www.unitydrugs.nl/speed.php

http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/drugs_info/
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Ik kan me bij safiertje aansluiten ...... laat hem niet gelijk vallen, maar denk ook aan jezelf
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: hij gebruik.. wat nu..??

meisje19 zei:
was et verschil? hij gebruikt das gewoon erg genoeg!!
Klik om te vergroten...
Oh god, het is er zo een. Nee laat maar dan, word maar flink boos op hem. Drugs gebruiken, hoe durft hij!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Hoe vaak gebruikt hij het? Als het af en toe is, dan is het toch helemaal geen probleem of ben je nou zo achterlijk dat in jouw wereldje drugs het kwaad zijn!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: hij gebruik.. wat nu..??

meisje19 zei:
was et verschil? hij gebruikt das gewoon erg genoeg!!
Exceptional Insight zei:
Ge-bruikt of mis-bruikt?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

jezus, wat ben jij open minded zeg, beetje bevooroordeeld vind je zelf ook niet?

wedden dat je amper weet wat speed precies is?
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Exceptional Insight zei:
meisje19 zei:
was et verschil? hij gebruikt das gewoon erg genoeg!!
Klik om te vergroten...
Oh god, het is er zo een. Nee laat maar dan, word maar flink boos op hem. Drugs gebruiken, hoe durft hij!
Klik om te vergroten...

hahahah prehh-ciesssss! en er zijn genoeg van deze topics nietwaar?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Drink je alcohol? Dan gebruik je zelf ook drugs...

Je hebt iemand die op zaterdagavond een glaasje wijn drink. Je hebt ook de alcoholist die achter het station met een pak Vino premium de dag begint. Dezelfde gradaties heb je in drugs. Speed is, mits met mate gebruikt prima onder controle te houden; je kan er verslaafd aan raken, maar bij de meesten gebeurt dat niet (zoals met bijv. heroine, crack of crystal meth het geval is).

Vraag hem maar hoe vaak die gebruikt, en of die zichzelf niet voor de gek houdt.. Jezelf voor de gek houden is een vrij typisch gevolg van dopaminerge uppers namelijk.
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Wat erg!!!!
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Gelukkig zit je goed op dit forum met je vraag. Hier gebruikt niemand namelijk. Wij zijn de steungroep voor partners die drugs gebruiken.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Heb je last van zijn gebruik? zo nee wat is het probleem dan? zo ja probeer zelf eens een lijntje :grin:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: hij gebruik.. wat nu..??

meisje19 zei:
Ik ben er achter gekomen dat mijn vriend speed gebruikt.. wat moet ik hiermee? Ik wil hem niet kwijt maar heb vernomen dat dit al langer aan de gang is.. :confused:
Klik om te vergroten...

Praat er eerst over, zodat je weet hoe vaak hij het doet, wat speed precies met je doet en of hij de intentie heeft om te stoppen. Als je met zn gebruik kan leven, dan is alles goed. Zo niet, dan vraag je of hij wilt stoppen. Als hij dat niet wilt, moet je zelf je conclusies trekken.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: hij gebruik.. wat nu..??

meisje19 zei:
was et verschil? hij gebruikt das gewoon erg genoeg!!
Exceptional Insight zei:
Ge-bruikt of mis-bruikt?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Als je zo denkt moet je niet op dit forum zijn. Open your mind en zorg dat je weet waar het over gaat voordat je oordeelt.

Waarschijnlijk heeft je vriend 1 grote fout gemaakt, en dat is zwichten voor jou narrowmindedness en dan maar liegen ipv open zijn over zijn drugsgebruik. Hij had het je gelijk moeten vertellen en als je te narrowminded bent om dat te accepteren, iemand anders zoeken ipv erover liegen omdat het waarschijnlijk te moeilijk is voor jou. Je wil hem niet kwijt zeg je, maar misschien ben jij hem wel helemaal niet waard.

Als ik moest kiezen tussen een vriendin en drugs kies ik zonder twijfel voor drugs, niet omdat die belangrijker zijn dan een vriendin, maar omdat een vriendin die niet open minded is en mij niet mijn eigen keuzes laat maken zowieso een zinloze onderneming is. Mocht je je vriend voor die keuze stellen, don't be surprised....
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: hij gebruik.. wat nu..??

Nu kies ik ook absoluut voor de drugs, vrouwlief vind het niet erg en doet lekker mee, wel een stuk minder dan mij...

ze houdt mij in het gareel en dat vind ik absoluut prettig :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: hij gebruik.. wat nu..??

kiekert zei:
Gelukkig zit je goed op dit forum met je vraag. Hier gebruikt niemand namelijk. Wij zijn de steungroep voor partners die drugs gebruiken.
Klik om te vergroten...
drugs, BAH :kots:

ik moet er niet aan denken...
[heeft zijn lange vloei in zijn handen]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."