#1
ik heb gisteren avond maar weer eens een gesprek met hem gevoert, tv uitgezet want hij zat meer tv te kijken dan te luisteren. ik heb hem gevraagt waarom die bij zijn ouders niet blowt en bij mij altijd wel, heb erbij gezegt mij dat een gevoel geeft ik er haast wel over moet gaan zeuren, want zijn ouders zeuren er wel over en schijnbaar werkt dat want daar doet die het niet, heb tegen hem gezegt ik hem er graag vrij in laat zodat hij zelf kan bepalen wat hij doet ermee maar hij er dan geen misbruik van moet maken door juist alleen bij mij thuis elke keer te blowen, dat die zal moeten laten zien dat hij met die vrijheid weet om te gaan, ik heb de zin van hierboven wel gebruikt, dat ik hem het hem niet kan verbieden maar hij ook niet kan vertwachten ik toekijk hoe hij zijn toekomst verknalt. daarbij heb ik hem voorbeelden geven en duidelijk gezegt dat als die zo doorgaat er kans is hij strak niemand meer overhoud en dan dus niemand meer heeft die hem erbij zou kunnen ondersteunen, en hij had erover hij weer na school wilt, dus heb hem erop gewezen dat hij zonder wiet probleem beter zal presteren en minder snel in nog meer studie schulden zal komen. (want die heeft die al doordat die van zijn studie geld wiet kocht en meer in shop zat dan in de klas.) heb wel paar keer erbij gezegt hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij, dat het immers niet mijn probleem is want als ik hem zou verlaten ben ik evan af maar hij niet, heb gezegt ik hem niet zomaar wil laten vallen. en het hem niet ga verbieden maar gewoon wil zien hij geen misbruik maakt van mijn vertrouwen en vrijheid die ik hem erin geef. hij zei hij me begreep, en hij zei zelfs dat ik gelijk heb en hij ind een verslavings probleem heeft. ik hem toen tegen hem gezegt ik fijn vind hij eindelijk toegeeft en hij zelf moet bepalen wat hij ermee wilt doen, heb ook tegen hem gezegt hij me niet hoeft te vertellen hoe die het wilt aanpakken dat die dat ook voor zichzelf mag doen, maar dat als die er behoefte aan heeft ik hem wil ondersteunen op de manier zoals hij dat wilt. ik heb hem daarbij ook duidelijk gemaakt ik dit niet zeg omdat ik zijn leven wil beheersen .maar dat ik me zorgen maak over zijn toekomst. hij werd emotioneel en zei hij van me houd. hij heef die avond niet meer geblowt en er niet over gezeurt. ik ga verder ook even niet meer met hem over hebben denk ik en gewoon afwachten of die er zelf mee komt. denk dat als er nu teveel over begin ik hem van me af ga stoten. maar hij gaf me gisteren avond wel voor het eerst sinds tijden het gevoel hij van me houd en me niet kwijt wilt. en hij zocht geen ruzi terwijl onderwerp toch over blowen ging, voorheen zei die altijd. ik blow of je nu goedvind of niet. misschien hier de verbetering begint,misschien ook niet dat is gewoon even afwachten denk ik