Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatieproblemen en wietgebruik, graag antwoorden!

Relatieproblemen en wietgebruik, graag antwoorden!

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb gisteren avond maar weer eens een gesprek met hem gevoert, tv uitgezet want hij zat meer tv te kijken dan te luisteren. ik heb hem gevraagt waarom die bij zijn ouders niet blowt en bij mij altijd wel, heb erbij gezegt mij dat een gevoel geeft ik er haast wel over moet gaan zeuren, want zijn ouders zeuren er wel over en schijnbaar werkt dat want daar doet die het niet, heb tegen hem gezegt ik hem er graag vrij in laat zodat hij zelf kan bepalen wat hij doet ermee maar hij er dan geen misbruik van moet maken door juist alleen bij mij thuis elke keer te blowen, dat die zal moeten laten zien dat hij met die vrijheid weet om te gaan, ik heb de zin van hierboven wel gebruikt, dat ik hem het hem niet kan verbieden maar hij ook niet kan vertwachten ik toekijk hoe hij zijn toekomst verknalt. daarbij heb ik hem voorbeelden geven en duidelijk gezegt dat als die zo doorgaat er kans is hij strak niemand meer overhoud en dan dus niemand meer heeft die hem erbij zou kunnen ondersteunen, en hij had erover hij weer na school wilt, dus heb hem erop gewezen dat hij zonder wiet probleem beter zal presteren en minder snel in nog meer studie schulden zal komen. (want die heeft die al doordat die van zijn studie geld wiet kocht en meer in shop zat dan in de klas.) heb wel paar keer erbij gezegt hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij, dat het immers niet mijn probleem is want als ik hem zou verlaten ben ik evan af maar hij niet, heb gezegt ik hem niet zomaar wil laten vallen. en het hem niet ga verbieden maar gewoon wil zien hij geen misbruik maakt van mijn vertrouwen en vrijheid die ik hem erin geef. hij zei hij me begreep, en hij zei zelfs dat ik gelijk heb en hij ind een verslavings probleem heeft. ik hem toen tegen hem gezegt ik fijn vind hij eindelijk toegeeft en hij zelf moet bepalen wat hij ermee wilt doen, heb ook tegen hem gezegt hij me niet hoeft te vertellen hoe die het wilt aanpakken dat die dat ook voor zichzelf mag doen, maar dat als die er behoefte aan heeft ik hem wil ondersteunen op de manier zoals hij dat wilt. ik heb hem daarbij ook duidelijk gemaakt ik dit niet zeg omdat ik zijn leven wil beheersen .maar dat ik me zorgen maak over zijn toekomst. hij werd emotioneel en zei hij van me houd. hij heef die avond niet meer geblowt en er niet over gezeurt. ik ga verder ook even niet meer met hem over hebben denk ik en gewoon afwachten of die er zelf mee komt. denk dat als er nu teveel over begin ik hem van me af ga stoten. maar hij gaf me gisteren avond wel voor het eerst sinds tijden het gevoel hij van me houd en me niet kwijt wilt. en hij zocht geen ruzi terwijl onderwerp toch over blowen ging, voorheen zei die altijd. ik blow of je nu goedvind of niet. misschien hier de verbetering begint,misschien ook niet dat is gewoon even afwachten denk ik
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dat je dat knap hebt aangepakt! :) En het is inderdaad een kwestie van afwachten of hij stappen onderneemt of niet.

En als er iets verkeerd gaat en of er komt ruzie, probeer dan niet boos maar teleurgesteld. Dit werkt vele malen beter.
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgende keer aub alinea's gebruiken want zo'n muur van tekst is echt lastig om te lezen.

je laat jezelf trouwens behoorlijk goed manipuleren door hem. Paar lieve woordjes en je trapt er weer vol in. Je bent helemaal niet bereid om het uit te maken wanneer het nodig is.

Misschien heb ik ook ongelijk hoor, ik baseer dit ook enkel op wat jij schrijft. Ik hoop dat je wel begrijpt dat als hij nu niets uit zichzelf onderneemt, dat het toch niks gaat worden. We hebben het hier wel over iemand die jouw meerdere malen heeft mishandeld. Schakel dat gevoel eens uit en luister eens een keer naar wat je hersenen je vertellen, of in ieder geval naar verstandig advies van andere mensen. Gevoelens zijn absoluut geen goede raadgever, maar dat is iets wat mensen en met name vrouwen maar al te vaak niet begrijpen helaas.

Als je vanaf morgen geen verandering ziet, dwz dat je hem niet ziet proberen om zijn situatie te verbeteren of te minderen met blowen, dus dat hij zijn gare levenspatroon gewoon voortzet, moet je ook niet verwachten dat er overmorgen verandering komt. Of de dag daarna. Dan was alles wat hij zei gewoon slap gelul van een verslaafde.
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik begrijp jullie wel, en hij heeft inderdaad verkeerde dingen gedaan, daarom heb ook politie raport van laten maken, hij weet ook dat als dat nog eens gebeurt ik van die raport een aangifte maak. hij weet ik toen politie gebeld heb en dara gesprek heb gehad over hem enz.

maar wou niet gelijk aangifte van maken want dan wordt die were gedwongen in die inrichting gezet, en dat heeft hem toen meer schade dan goed gedaan. en daar is die zelf ook heel bang voor daarna heeft die me nooit meer geslagen.

als dat nog eens gebeurt ben ik ook zeker gelijk weg dan heeft die kansen zat gehad, maar ik zie het zo. ik heb toen die tijd voor hem gekozen, dan neem je iemands problemen erbij, en ik vond/vind dat je eerst poging moet doen het op te lossen inplaats gelijk hard weg te rennen. want als ik wegga blijft hij het probleem houden. vond in elk geval moest proberen hem te helpen. merk al wel hij nu liever tegen me is, volgens mij bang me kwijt te raken, hij stuurt steeds als we ff appart zijn smsjes dat die van em houd en me niet kwijt wilt. deed die eerst niet. wilt natuurlijk niet zeggen hij door gaat zetten, maar wie weet.

en ja ik heb misschien teveel vertrouwen erin en geloof hem te snel. maar denk dat met wantrouwen het nooit gaat lukken, als ik al niet geloof het hem zal lukken hoe moet hij dat zelf dan kunnen geloven. hij is erg onzeker persoon.

verder moet ik maar gewoon afwachten, en proberen hem te observeren of die ergens mee zit, zondat dan kan proberen met hem te praten zodat die het niet hoeft weg te blowen. ook daar zal ik mee moeten uitkijken als hem teveel push te praten kan het misschien forceren en heb ik kans hij vertrouwen juist in em verliest.

ik wacht het allemaal even af en zal jullie op de hoogte houden. vind in elk geval fijn ik nu wat meningen van andere kan horen, vooral eerlijke meningen, want jullie zijn op dat gebied onpartijdig en dat vind ik wel fijn.

veel dank, groetjes
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hartverwarmend, die dankbaarheid. :wave: :hearteyes:
l
lunatickerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraag jezelf eens goed af! Je geeft maar 2 opties aan, die jongen.. of die baby?
O.k- mijn advies, als je kiest die kind te houden zou ik dat stiekem in een andere land doen.
Als je ergens anders voor kiest heb je mijn zege.. maar sla aub optie ex over. Forget.
Da's m'n mening. Groetjes! :wave:
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die woedeaanvallen zijn waarschijnlijk het gevolg van niet-blowen of niet-drinken. Blowers zijn dan vaak prikkelbaar, voelen zich snel aangevallen en in het ergste geval aggressief. Dit kutgevoel dempt hij weer met wiet en alcohol. Kortom vicieuze circel van een verslaafde.

Een verslaafde liegt, bedriegt, manipuleert en speelt graag spelletjes. Dit allemaal om maar aan zijn goedje te kunnen komen. Sorry dat ik het zeg maar jij lijkt hiervoor een gewillig slachtoffer. Stel je wat harder op richting hem en probeer zijn doortraptheid te doorzien.

Jij hebt de keuze! Stel jezelf de vraag of je tevreden bent met deze situatie? Uit je verhaal op te maken lijkt dat niet zo. De andere optie is dat je wil dat hij stopt. Een middenweg is er denk ik niet. Het gaat niet werken als hij dat alleen voor jou gaat doen. Hij moet het zelf willen en inzien dat het nodig is. Dan merk je snel genoeg of hij meer om jou of om de wiet/alcohol geeft.

Weet niet of hij al contact heeft met verslavingszorg? Zoniet dan zou ik hem maar eens laten aanmelden daar. Zij kunnen hem wel helpen met wat de beste manier is om te stoppen. Sterkte ermee!
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
het gaat in elk geval nog steeds goed, heeft nog steeds niet geblowt, en is niet chagarijnig, hij onderneemt zelfs meer, niet meer dat bankhangen en niks uitvoeren. en hij zegt er nog geen moeite mee te hebben. het ligt hier nog wel wat in huis, hij zag dat 2 dagen terug maar zei gelijk hij niet wou blowen dat die wilt proberen te stoppen. ik heb gezegt ik erin geloof hij dat kan. en dat fijn zou vinden, maar dat die wel moet doen omdat die zelf wilt en niet omdat ik dat liever zo heb, hij zei hij inzag ik gelijk had wat zijn toekomst betreft en juist omdat die nu bezig is met reintegratie en nu tijd heeft aan zichzelf te werken voor hij weer opleiding start enz hij nu deze kans wilt aangrijpen.

ik wil niet te snel juigen, wil mezelf teleur stelling besparen maar tot nu toe gaat het in elk geval goed. en merk wel deze aanpak beter bij hem werkt dan het verbieden, en hem laten kiezen tussen wiet en mij, dat werkde nooit dan blowde die dag later gewoon weer of deed stiekem enz. nu toch al weer paar dagen niet geblowt, wat me dus wel hoop geeft, want al die tijd heb nog niet meegemaakt hij zoveel dagen achter elkaar zonder kon. ik hoop echt hij het gaat volhouden, en hij de gezellige jongen blijft die , die nu ineens dus wel weer is. groetjes
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
verneukeratief zei:
Die woedeaanvallen zijn waarschijnlijk het gevolg van niet-blowen of niet-drinken. Blowers zijn dan vaak prikkelbaar.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het met je eens, ik blow nu zo ongeveer 10 jaar, waarvan met flinke tussenposen dagelijks... en ik merk aan mezelf als ik dagelijks blow voor lange tijd achter elkaar ene dan eens mijn jointje niet krijg op mijn vaste blow tijd, dat ik ook flink prikkelbaar ben en nergens zin in heb en pas weer een beetje actief word als ik geblowed op

nu flink aan het minderen, en misschien wel helemaal stoppen, blowen is eigenlijk helemaal niet zo leuk :grin:
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
update: nu paar weken verder is die nog steeds gestopt met blowen maar heb ik toch een punt achter de relatie gezet. ik had laatst een probleem en belde hem inplaats me te troosten zei hij , hij niks aan kon doen en liever op de bank bleef zitten dan mij te steunen. ik heb nog geprobeert te praten met hem uit te leggen ik graag wil hij er net zo voor mij is als ik voor hem. en dat ik niet boos was / ben maar graag een vriend wilt die er OOK voor mij is.
maar hij wilt of kan dat niet begrijpen. dus heb ik de relatie maar verbroken, geloof dat hij ooit rekening met en ander houd heb ik niet meer. Ik vind wel moeilijk omdat bang ben hij nu terug zal vallen in zijn blowen en ik hem beloofd heb te helpen. maar ik kan het niet meer, heb genoeg gedaan en zat geduld gehad. het houd een keer op. En zoals ik van hem begreep staat die helemaal achter het stoppen met blowen dus waarschijnlijk houd die het zonder me ook wel vol.

in elk geval erg bedankt nog voor jullie reacties, heeft mijn ogen ook wat meer geopend.

groetjes leoni uit wijchen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed zo.. Bij iemand blijven zodat hij kan stoppen met blowen is sowieso geen reden om bij hem te blijven. En al helemaal niet als hij zelf te lui is om jou te helpen bij je problemen.
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
nu achteraf bleek die depressief te zijn geweest, en door het stoppen met blowen is schijnbaar erger geworden, het feit ik hem ook nog eens liet vallen maakde het niet minder. voel me beetje schuldig nu. alsof mijn fout is. ik wou hij stopte met blowen. en ik liet hem in de steek erna. ik heb me excuses aangeboden en hij zegt me niet schuldig over hoef te voelen dat toch niet terug kan draaien, maar voel me wel shculdig.

iemand enig idee hoelang zo een depressie duurt, na stoppen met blowen. wil hij beter wordt.
doet me teveel pijn te zien hij zo kapot gaat mede dankzij mij. dat ik hem liet vallen.

het is nog wel uit. hij is vertrouwen denk ik ook wel kwijt in me nu.
s
sandelaa.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ja dat klopt. je wil niet meer zonder en je kunt depressief raken.
dat heb ik ook gehad.
M
Miepje91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
girltje zei:
nu achteraf bleek die depressief te zijn geweest, en door het stoppen met blowen is schijnbaar erger geworden, het feit ik hem ook nog eens liet vallen maakde het niet minder. voel me beetje schuldig nu. alsof mijn fout is. ik wou hij stopte met blowen. en ik liet hem in de steek erna. ik heb me excuses aangeboden en hij zegt me niet schuldig over hoef te voelen dat toch niet terug kan draaien, maar voel me wel shculdig.

iemand enig idee hoelang zo een depressie duurt, na stoppen met blowen. wil hij beter wordt.
doet me teveel pijn te zien hij zo kapot gaat mede dankzij mij. dat ik hem liet vallen.

het is nog wel uit. hij is vertrouwen denk ik ook wel kwijt in me nu.
Klik om te vergroten...

je kan het jezelf zeker niet gaan verwijten, aan al je vorige berichten te zien heb je echtje best gedaan. ik ken het probleem een beetje alleen dan een vriend met hard drugs.:( Aleen het stomme is je weet eigenlijk al maanden dat je er mee moet stoppen je doet talleen niet. en ik ind om dezelfde reden bang dat het dan helemaal fout gaat. al weet ik dat ik snel dezelfde beslissing moet gaan nemen als jij hebt gedaan.:) sterkte komende tijd ng
J
JongexDameLid
01-01-2024, 00:00
#15
hee allemaal,
mijn ex vriend gebruikte (en gebruikt nogsteeds) wiet, en niet in normalen hoeveel heden nee, hij rookt op een dag zo een 6 tot 9 jointjes en in het weekend kan je er meer dan de helft bij optellen, het probleem nu is dus, dat we sex hebben gehad en dat ik zwanger blijk te zijn van hem, ik zit er erg over in, maar wil het graag houden, maar omdat het tijdelijk over is tussen ons, wilt hij dat ik het weg laat halen, omdat hij zegt dat door zijn geblow tijdens de sex er raare dingen met het kind kunnen gebeuren, ik wou vragen of iemand hier meer van wist hij zei dat ik het op google op moest zoeken, waardoor ik hier kwam, ik weet me geen raad, moet ik kiezen voor de man waar ik van hou, of voor de baby die aan het groeien is in mijn buik, help me alsjeblieft

een hopeloze jonge dame
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hij kletst uut sun nek om z'n hachje te redden.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sowieso, dat als je tijdens het sexen stoned was, heeft echt 0,0 invloed op de baby. Wel als je gaat blowen tijdens de zwangerschap maar je bent zelf hopelijk snugger genoeg dat te bevatten.

Plus dit is een kwestie waar wij niet over kunnen oordelen want een baby is een serieuze zaak. Dit zul je voor jezelf moeten bedenken. Kan je er voor zorgen? Heb je er het geld voor? Ben je volwassen genoeg?
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Angramar Temenos zei:
Nogmaals bewijs dat vrouwen een aangeboren afwijking hebben om te kicken en te geilen op mannen die ze misbruiken, niks om ze geven en alleen maar uit zijn om te neuken.
Klik om te vergroten...

Nee, dit lijkt meer op Stockholmsyndroom.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#19
genoeg gasten in me omgeving die doordraaien als ze niet blowen
ze gebruiken het om hun agressie te onderdrukken

dus lijkt me sterk dat aan de wiet ligt
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
JongexDame zei:
hee allemaal,
mijn ex vriend gebruikte (en gebruikt nogsteeds) wiet, en niet in normalen hoeveel heden nee, hij rookt op een dag zo een 6 tot 9 jointjes en in het weekend kan je er meer dan de helft bij optellen, het probleem nu is dus, dat we sex hebben gehad en dat ik zwanger blijk te zijn van hem, ik zit er erg over in, maar wil het graag houden, maar omdat het tijdelijk over is tussen ons, wilt hij dat ik het weg laat halen, omdat hij zegt dat door zijn geblow tijdens de sex er raare dingen met het kind kunnen gebeuren, ik wou vragen of iemand hier meer van wist hij zei dat ik het op google op moest zoeken, waardoor ik hier kwam, ik weet me geen raad, moet ik kiezen voor de man waar ik van hou, of voor de baby die aan het groeien is in mijn buik, help me alsjeblieft

een hopeloze jonge dame
Klik om te vergroten...
Wiet heeft geen aangetoonde invloed op de kwaliteit van sperma dus dat verhaaltje zal hij jou vertellen omdat hij bang is om een kind te krijgen. Hij heeft zo te horen geen verantwoordelijkheidsgevoel voor zichzelf, anders blowde hij niet zoveel, dus hij kan niet voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind.

Wees bewust van je keuze en ik wens je heel veel succes, welke keuze je ook maakt, zorg dat je er zelf achter staat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."