Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"update: nu paar weken verder is die nog steeds gestopt met blowen maar heb ik toch een punt achter de relatie gezet. ik had laatst een probleem en belde hem inplaats me te troosten zei hij , hij niks aan kon doen en liever op de bank bleef zitten dan mij te steunen. ik heb nog geprobeert te praten met hem uit te leggen ik graag wil hij er net zo voor mij is als ik voor hem. en dat ik niet boos was / ben maar graag een vriend wilt die er OOK voor mij is. maar hij wilt of kan dat niet begrijpen. dus heb ik de relatie maar verbroken, geloof dat hij ooit rekening met en ander houd heb ik niet meer. Ik vind wel moeilijk omdat bang ben hij nu terug zal vallen in zijn blowen en ik hem beloofd heb te helpen. maar ik kan het niet meer, heb genoeg gedaan en zat geduld gehad. het houd een keer op. En zoals ik van hem begreep staat die helemaal achter het stoppen met blowen dus waarschijnlijk houd die het zonder me ook wel vol. in elk geval erg bedankt nog voor jullie reacties, heeft mijn ogen ook wat meer geopend. groetjes leoni uit wijchen."
"nu achteraf bleek die depressief te zijn geweest, en door het stoppen met blowen is schijnbaar erger geworden, het feit ik hem ook nog eens liet vallen maakde het niet minder. voel me beetje schuldig nu. alsof mijn fout is. ik wou hij stopte met blowen. en ik liet hem in de steek erna. ik heb me excuses aangeboden en hij zegt me niet schuldig over hoef te voelen dat toch niet terug kan draaien, maar voel me wel shculdig. iemand enig idee hoelang zo een depressie duurt, na stoppen met blowen. wil hij beter wordt. doet me teveel pijn te zien hij zo kapot gaat mede dankzij mij. dat ik hem liet vallen. het is nog wel uit. hij is vertrouwen denk ik ook wel kwijt in me nu."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! Nogmaals bewijs dat vrouwen een aangeboren afwijking hebben om te kicken en te geilen op mannen die ze misbruiken, niks om ze geven en alleen maar uit zijn om te neuken. Dat is dus juist het tegenovergestelde hij heeft zelfs geen zin in seks, zelfs dat vind die te te vermoeiend. en hij was ook maagd toen hem leerde kennen. -------------------------------------------------------------------------------------- kwa zijn woede anvallen is het ook zo hij achteraf alles heel anders herinnerd dan het is, hij zegt dan hij weinig herinnerd alleen herinnerd ik hem aanviel en hij zichzel;f moest verdedigen. terwijl dus andersom was hij mij aanviel en ik met woorde en duwen mezelf moest verdedigen. hij kan zich daar dan niks van herinneren, en voelt zich later pas schuldig als ik hem heb kunnen overtuigen echt anders ging dan hij zich herinnerd. ik heb hiervan ook raport opgemaakt bij po9litiebureau zonder verder aangifte van te doen. ook heeft hij voor hij met me had in een gesloten inrichting gezeten door wiet misbruik, had die spychoses enz. en waanideen. zijn ouders hebben toen politie bij laten komen nadat hij zijn ouders aanvloog doordat die doorgedraaid was. en toen heeft die 2 keer 2 weken gesloten gezeten. hij staat nog onder hulp van ggz maar hij loopt pver hun heen , en hun laten hem over hun heen lopen. hij toont geen intresse voor hulp als die zelf voor zijn gevoel niks beter van wordt / niks meer verdient. Hij gebruikt geen medicatie, alleen paracetamols omdat die bijna altijd hoofdpijn heeft. Ik heb weleens uit gemaakt, maar dan verslechterd zijn toestand., zoekt die de verkeerde vrienden op en is hele dagen stoned. hij zoekt dan altijd contact omdat die me terug wilt. ik hou ook teveel van hem om hem te laten vallen. ik ben iemand die altijd andere wilt helpen, mensen laten stikken doen andere mensne al gevoeg."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! bedankt voor jullie reacties, ik zal weer stapje voor stapje met hem proberen erover te praten en kijken of hem duidelijk krijg hij beter kan minderen/stoppen. ik moet even nadenken hoe ga aanpakken want meestal als ik zeg ik liever heb hij stopt dan zoekt die ruzi, ik heb vaak gemerkt hij zich dan schuldig voelt hij wel blowt en hij niet met dat schuldgevoel kan omgaan en dan geneigt is excuses voor zichzelf te zoeken het toch te doen, als ruzi zoeken, achterdochtigheid na mij toe enz. Heb hem al weleens voor keuze gesteld mij of wiet, dan kiest die die avond voor de wiet en dag erna wilt die me terug en heeft die spijt, of hij kiest voor mij en na paar dagen zoveel ruzi gehad hij uitmaakt en blowt en dan weer dag later terug komt, heb al weleens paar dagen uitgelaten in hoop hij dan van zou leren, ook dat werkt niet. hij valt steeds maar terug op het blowen, bij elke tegenslag moet die blowen. zijn situatie thuis maakt niet makkelijker op. elke keer als uit is doet die veel moeie me terug te krijgen en beloofd vanalles maar als die me terug heeft gaat die toch steeds weer meer blowen. als ik hem verbied te blowen neemt die het me echt kwalijk, hij ziet niet in ik eronder lijd, of wilt het niet inzien denk ik eerder, want hij kan niet tegen dat schuld en schaamte gevoel. het is iemand met een heel zacht karkater die hij verbergt door te doen alsof niks hem intresseert maar ik merk en weet dat niet zo is. verslaaft aan alchol is die in elk geval niet, zijn vader wel!!! hij kan ook goed zonder die alchol, alleen niet zonder de wiet. als die moest kiezen koos die ook zeker voor de wiet, hij heeft ook weleens gezegt te willen stoppen met blowen maar het gewoon niet te kunnen en daar schaamd die zich dan ook voor, waardoor die er liever niet over praat, hij is geen prater hij blowt zijn problemen liever weg."
"Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!! ik ben 25, alleen ben iemand die bijna nooit achter een pc zit vandaar veel verkeerde letters tussendoor. vind ook moeilijk alles te verwoorden omdat ik hem er niet in kan begrijpen en niks van wiet verslaving afweet ben steeds op zoek na de juiste woorden om deze situatie uit te leggen. hijzelf zegt namelijk hij niet verslaafd is maar naar mijn idee is die dat dus wel. omdat die niet zonder kan en alles doet om toch te kunnen blowen, blowen is voor hem belangrijker dan alles,. van zijn laatste geld koopt die wiet, hij zal niet meebetalen aan de boodschappen want dan is er kans hij niet genoeg geld overhoud voor de wiet enz. me vriend is trouwens 21 maar kotm ouder over als je hem in persoon ziet, snap na deze verhalen hij jonger overkomt,"
"bedankt voor je reactie, ik ben al wel tijdje zo bezig ind. alleen vertrouwd die me er nog niet genoeg in denk ik. hij schaamd zich er gewoon te erg voor.misschien omdat ikzelf vroeger alchol problemen gehad heb, die ik heb kunnen overwinnen in 1 keer. ik ging altijd stappen als me rot voelde en zoop me dan klem om alles te vergeten, ik zag zelf in dat het niet werkde en ik volwassen moest worden, en ben ermee gestopt zonder moeite eigenlijk. zag het als een afsluiting van me jeugd na volwassen worden. hij weet dat ook. en hij heeft ook vaak gezegt hij zo graag zou willen stoppen met blowen maar het gewoon niet lukt,. dan gaat die zich vervelen zegt die, en krijgt zijn hoofd geen rust. dat zijn volgens hem de redenen dat die blowt vooral om rust in zijn hoofd te krijgen, hij kan beter praten als die stoned is zegt die, stel we hebben ruzi, blowt die liever eerst voor we praten enz. ik ga in elk geval me best doen vol te houden en zijn vertrouwen te winnen erin. het is best moeilijk, want hij voelt zich al snel aangevallen. en is achterdochtig ingesteld. en tegendraads. wat vooral vaak moeilijk voor mij maakt , is dat me vaak afvraag of die wel genoeg van me houd omdat die geen rekening met me kan houden ermee, want als hem moet geloeven blowt die bij zijn ouders niet omdat die er altijd over zeuren, maar toen ik er nog over zeurde ging die ertegenin. maar nu ik accepteer doet die het maar bij mij thuis en bij zijn ouders niet. ik denk ik het hem niet mag aanrekenen. denk niet persoonlijk op mij bedoelt is. van zijn ouders kan die immers niet weglopen, van mij wel, en hij weet ik toch altijd terug kom omdat hem wil helpen en niet kan aanzien hij zijn leven zo verkloot."
"krijg echt hoop duidelijkheid en bevestiging van wat zelf dacht, neemt weer wat twijfel bij mezelf weg. echt heel erg bedankt.!!!"
"ik heb gisteren avond maar weer eens een gesprek met hem gevoert, tv uitgezet want hij zat meer tv te kijken dan te luisteren. ik heb hem gevraagt waarom die bij zijn ouders niet blowt en bij mij altijd wel, heb erbij gezegt mij dat een gevoel geeft ik er haast wel over moet gaan zeuren, want zijn ouders zeuren er wel over en schijnbaar werkt dat want daar doet die het niet, heb tegen hem gezegt ik hem er graag vrij in laat zodat hij zelf kan bepalen wat hij doet ermee maar hij er dan geen misbruik van moet maken door juist alleen bij mij thuis elke keer te blowen, dat die zal moeten laten zien dat hij met die vrijheid weet om te gaan, ik heb de zin van hierboven wel gebruikt, dat ik hem het hem niet kan verbieden maar hij ook niet kan vertwachten ik toekijk hoe hij zijn toekomst verknalt. daarbij heb ik hem voorbeelden geven en duidelijk gezegt dat als die zo doorgaat er kans is hij strak niemand meer overhoud en dan dus niemand meer heeft die hem erbij zou kunnen ondersteunen, en hij had erover hij weer na school wilt, dus heb hem erop gewezen dat hij zonder wiet probleem beter zal presteren en minder snel in nog meer studie schulden zal komen. (want die heeft die al doordat die van zijn studie geld wiet kocht en meer in shop zat dan in de klas.) heb wel paar keer erbij gezegt hij het voor zichzelf moet doen en niet voor mij, dat het immers niet mijn probleem is want als ik hem zou verlaten ben ik evan af maar hij niet, heb gezegt ik hem niet zomaar wil laten vallen. en het hem niet ga verbieden maar gewoon wil zien hij geen misbruik maakt van mijn vertrouwen en vrijheid die ik hem erin geef. hij zei hij me begreep, en hij zei zelfs dat ik gelijk heb en hij ind een verslavings probleem heeft. ik hem toen tegen hem gezegt ik fijn vind hij eindelijk toegeeft en hij zelf moet bepalen wat hij ermee wilt doen, heb ook tegen hem gezegt hij me niet hoeft te vertellen hoe die het wilt aanpakken dat die dat ook voor zichzelf mag doen, maar dat als die er behoefte aan heeft ik hem wil ondersteunen op de manier zoals hij dat wilt. ik heb hem daarbij ook duidelijk gemaakt ik dit niet zeg omdat ik zijn leven wil beheersen .maar dat ik me zorgen maak over zijn toekomst. hij werd emotioneel en zei hij van me houd. hij heef die avond niet meer geblowt en er niet over gezeurt. ik ga verder ook even niet meer met hem over hebben denk ik en gewoon afwachten of die er zelf mee komt. denk dat als er nu teveel over begin ik hem van me af ga stoten. maar hij gaf me gisteren avond wel voor het eerst sinds tijden het gevoel hij van me houd en me niet kwijt wilt. en hij zocht geen ruzi terwijl onderwerp toch over blowen ging, voorheen zei die altijd. ik blow of je nu goedvind of niet. misschien hier de verbetering begint,misschien ook niet dat is gewoon even afwachten denk ik"
"ik begrijp jullie wel, en hij heeft inderdaad verkeerde dingen gedaan, daarom heb ook politie raport van laten maken, hij weet ook dat als dat nog eens gebeurt ik van die raport een aangifte maak. hij weet ik toen politie gebeld heb en dara gesprek heb gehad over hem enz. maar wou niet gelijk aangifte van maken want dan wordt die were gedwongen in die inrichting gezet, en dat heeft hem toen meer schade dan goed gedaan. en daar is die zelf ook heel bang voor daarna heeft die me nooit meer geslagen. als dat nog eens gebeurt ben ik ook zeker gelijk weg dan heeft die kansen zat gehad, maar ik zie het zo. ik heb toen die tijd voor hem gekozen, dan neem je iemands problemen erbij, en ik vond/vind dat je eerst poging moet doen het op te lossen inplaats gelijk hard weg te rennen. want als ik wegga blijft hij het probleem houden. vond in elk geval moest proberen hem te helpen. merk al wel hij nu liever tegen me is, volgens mij bang me kwijt te raken, hij stuurt steeds als we ff appart zijn smsjes dat die van em houd en me niet kwijt wilt. deed die eerst niet. wilt natuurlijk niet zeggen hij door gaat zetten, maar wie weet. en ja ik heb misschien teveel vertrouwen erin en geloof hem te snel. maar denk dat met wantrouwen het nooit gaat lukken, als ik al niet geloof het hem zal lukken hoe moet hij dat zelf dan kunnen geloven. hij is erg onzeker persoon. verder moet ik maar gewoon afwachten, en proberen hem te observeren of die ergens mee zit, zondat dan kan proberen met hem te praten zodat die het niet hoeft weg te blowen. ook daar zal ik mee moeten uitkijken als hem teveel push te praten kan het misschien forceren en heb ik kans hij vertrouwen juist in em verliest. ik wacht het allemaal even af en zal jullie op de hoogte houden. vind in elk geval fijn ik nu wat meningen van andere kan horen, vooral eerlijke meningen, want jullie zijn op dat gebied onpartijdig en dat vind ik wel fijn. veel dank, groetjes"