Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatieproblemen en wietgebruik, graag antwoorden!

Relatieproblemen en wietgebruik, graag antwoorden!

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo, ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend. in het begin blowde hij veel wiet. (with widow)
met veel bedoel ik elke dag van 's middags tot avond. toen die tijd heeft die mij 2 keer geslagen enz. tot poging me keel dicht te knijpen. Ik vraag me af of dat kan komen door wiet gebruik. hijzelf zegt dat wiet gebruik hem juist helpt dat soort situaties te ontlopen.

hij heeft daarna van mij een tijd minder moeten gebruiken, ik merkde toen hij minder blowde ( 2 keer in week , 5 euro per week) hij die woede aanvallen niet meer had. alleen werd die prikkelbaar, kregen veel ruzi's omdat hij ging liegen enz. ruzi's maakte omdat die dan excuses had te gaan blowen, (uitmaken blowen dag later goed maken). maar hij heeft me niet meer "mishandeld".

omdat teveel woorden ruzi's , aan en uit opleverde heb ik dus maar besloten het hem niet te verbieden, alleen gaat die weer steeds meer blowen en ben ik bang die woede uitbarstingen terug gaan komen. is deze angst rieeel? kan dat met blowen te maken hebben?
wel merk ik hij vooral 's ochtends nergens zin in heeft, hij is misselijk ik mag alles voor hem pakken en doen, moet echt heel erg voor hem zorgen, Na mijn idee is die misselijk enz omdat die avond ervoor geblowt heeft., kan dit kloppen?
overdags ook heeft die nergens geen zin in. (overdags is die bij zijn ouders blowt die niet. ) hij werkt niet en wilt niet werken. hij gamed hele dag alleen maar, of gaat dingen doen met zijn moeder. met mij niet hij komt 's avonds na mij en eerste wat die er doet is blowen. als die dan geblowt heeft is die heel lief en knuffelbaar. maar hij blowt bij mij elke dag. als die avondje thuis bij zijn ouders slaapt, (zegt hij tegen mij weet niet waar is) blowt hij niet.

in mijn ogen komt over hij depressief is en pas vrolijk en relaxt als die geblowt heeft.
ik weet niet wat hiermee aanmoet. hij wilt niks , doet niks enz. en is pas vrolijk als die geblowt heeft. moet ik hem juist meer laten blowen zodat hij wat vriendelijker met me omgaat. of hem blijven aanmoedigen alleen 's avonds te doen zoals nu gebeurt, en ik dan ' sochtends zijn bediende ben en voor hem moet zorgen. of moet ik toch proberen hem te laten stoppen en hoe?

ik wil hem niet laten vallen, uitmaken is voor mij geen optie. hij heeft maar weinig vrienden, die je in mijn ogen geen vriendne kan noemen., hij ziet ze bijna nooit, maar goed hij belt ze ook nooit uit zichzelf want hij heeft nergens zin in, en als ze hem bellen gaan ze altijd blowen ergens. zijn ouders hebben relatie problemen, ene moment willen ze scheiden andere moment weer niet. ( dit schijnt al jaren zo te zijn). Ik weet niet wat hiermee moet wat normaal is daardat hij blowt. soms heb ik gevoel hij alleen om em geeft als die geblowt heeft. maar ja kan natuurlijk ook zijn hij gewoon dat blowen zo nodig heeft zich gewoon echt niet prettig voelt als die niet blowt. wie heeft er tips voor me wat ik kan en moet doen?

ik blowt zelf niet want ik kan er niet tegen, wordt er gek van als blow, heb weleens geprobeert. bij mij valt dus anders uit als bij hem, ik ben dus ook niet van plan zelf te gana blowen om hem te kunnen begrijpen.
misschien iemand hier mij kan vertellen welke sympthomen vooral voorkomen op momenten je niet blowt( paar uurtjes). en of die woede aanvallen juist meestal komen bij veel blow gebruik?

alvast bedankt, groetjes girltje
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Nogmaals bewijs dat vrouwen een aangeboren afwijking hebben om te kicken en te geilen op mannen die ze misbruiken, niks om ze geven en alleen maar uit zijn om te neuken.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Hij is verslaafd en is daarom waarschijnlijk ook depressief als hij nunchter is.
Hij heeft woede aanvallen van wiet? het is onwaarschijnlijk maar het kan wel gebruikt ie mischien ook wat anders? medicatie?

Dat hij nergens zin in heeft komt door de wiet hij blowed teveel dat zorgt ervoor dat hij negens zin in heeft.
Hij zal moeten minderen of stoppen met blowen anders blijft het zoals het nu is en word het van kwaad tot erger.

Ik kan begrijpen dat je hem niet wilt laten vallen maar als hij niet wilt stoppen en dit zo blijft doorgaan dan is het voor je jezelf het beste er een punt achter te zetten.
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Nogmaals bewijs dat vrouwen een aangeboren afwijking hebben om te kicken en te geilen op mannen die ze misbruiken, niks om ze geven en alleen maar uit zijn om te neuken.


Dat is dus juist het tegenovergestelde hij heeft zelfs geen zin in seks, zelfs dat vind die te te vermoeiend. en hij was ook maagd toen hem leerde kennen.

--------------------------------------------------------------------------------------

kwa zijn woede anvallen is het ook zo hij achteraf alles heel anders herinnerd dan het is, hij zegt dan hij weinig herinnerd alleen herinnerd ik hem aanviel en hij zichzel;f moest verdedigen. terwijl dus andersom was hij mij aanviel en ik met woorde en duwen mezelf moest verdedigen.
hij kan zich daar dan niks van herinneren, en voelt zich later pas schuldig als ik hem heb kunnen overtuigen echt anders ging dan hij zich herinnerd. ik heb hiervan ook raport opgemaakt bij po9litiebureau zonder verder aangifte van te doen.

ook heeft hij voor hij met me had in een gesloten inrichting gezeten door wiet misbruik, had die spychoses enz. en waanideen. zijn ouders hebben toen politie bij laten komen nadat hij zijn ouders aanvloog doordat die doorgedraaid was. en toen heeft die 2 keer 2 weken gesloten gezeten. hij staat nog onder hulp van ggz maar hij loopt pver hun heen , en hun laten hem over hun heen lopen. hij toont geen intresse voor hulp als die zelf voor zijn gevoel niks beter van wordt / niks meer verdient.


Hij gebruikt geen medicatie, alleen paracetamols omdat die bijna altijd hoofdpijn heeft.

Ik heb weleens uit gemaakt, maar dan verslechterd zijn toestand., zoekt die de verkeerde vrienden op en is hele dagen stoned. hij zoekt dan altijd contact omdat die me terug wilt.
ik hou ook teveel van hem om hem te laten vallen. ik ben iemand die altijd andere wilt helpen, mensen laten stikken doen andere mensne al gevoeg.
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Het ziet er naar uit dat de enige optie is dat hij stopt met blowen dan zal alles langzaam maar zeker beter worden.
De kans is er ook dat de spychoses terug komen als hij zo blijft blowen en dat is het laatste dat jullie willen.

Je vriend is ziek hij is verslaafd en heeft het niet in de hand aangezien hij al eerder in een inrichting gezeten heeft neem ik aan dat hij er niet zonder hulp vanaf komt.
En als hij er uiteinderlijk niet vanaf komt kies dan voor jezelf en ga bij hem weg anders trekt hij jou alleen maar mee naar beneden.

Hij drinkt ook bier bij het blowen? dat zou de woede aanvallen kunnen verklaren.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

girltje zei:
o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8.
Klik om te vergroten...
Dan zal het probleem niet aan de wiet(/-verslaving) liggen, maar aan de alcohol(/-verslaving)...
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

bedankt voor jullie reacties, ik zal weer stapje voor stapje met hem proberen erover te praten en kijken of hem duidelijk krijg hij beter kan minderen/stoppen. ik moet even nadenken hoe ga aanpakken want meestal als ik zeg ik liever heb hij stopt dan zoekt die ruzi, ik heb vaak gemerkt hij zich dan schuldig voelt hij wel blowt en hij niet met dat schuldgevoel kan omgaan en dan geneigt is excuses voor zichzelf te zoeken het toch te doen, als ruzi zoeken, achterdochtigheid na mij toe enz. Heb hem al weleens voor keuze gesteld mij of wiet, dan kiest die die avond voor de wiet en dag erna wilt die me terug en heeft die spijt, of hij kiest voor mij en na paar dagen zoveel ruzi gehad hij uitmaakt en blowt en dan weer dag later terug komt, heb al weleens paar dagen uitgelaten in hoop hij dan van zou leren, ook dat werkt niet. hij valt steeds maar terug op het blowen, bij elke tegenslag moet die blowen. zijn situatie thuis maakt niet makkelijker op. elke keer als uit is doet die veel moeie me terug te krijgen en beloofd vanalles maar als die me terug heeft gaat die toch steeds weer meer blowen. als ik hem verbied te blowen neemt die het me echt kwalijk, hij ziet niet in ik eronder lijd, of wilt het niet inzien denk ik eerder, want hij kan niet tegen dat schuld en schaamte gevoel. het is iemand met een heel zacht karkater die hij verbergt door te doen alsof niks hem intresseert maar ik merk en weet dat niet zo is.

verslaaft aan alchol is die in elk geval niet, zijn vader wel!!!
hij kan ook goed zonder die alchol, alleen niet zonder de wiet. als die moest kiezen koos die ook zeker voor de wiet, hij heeft ook weleens gezegt te willen stoppen met blowen maar het gewoon niet te kunnen en daar schaamd die zich dan ook voor, waardoor die er liever niet over praat, hij is geen prater hij blowt zijn problemen liever weg.
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

SittaMan zei:
girltje zei:
o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8.
Klik om te vergroten...
Dan zal het probleem niet aan de wiet(/-verslaving) liggen, maar aan de alcohol(/-verslaving)...
Klik om te vergroten...

Die paar biertjes per dag kan ik geen verslaving noemen. Het effect is dan zo goed als niks, zeker als je het al een tijdje doet.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Hoe oud ben je?
Je komt over als iemand die niet ouder dan 13 is maar het kan ook zijn dat je niet zo goed Nederlands kan omdat je uit een ander land komt.
Maargoed, leuk vriendje heb je.

Ligt aan de persoonlijkheid, niet aan de wiet.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

Ik verplaats deze even naar liefde, seks en relaties en ik verander de topic titel even...
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

ik ben 25, alleen ben iemand die bijna nooit achter een pc zit vandaar veel verkeerde letters tussendoor. vind ook moeilijk alles te verwoorden omdat ik hem er niet in kan begrijpen en niks van wiet verslaving afweet ben steeds op zoek na de juiste woorden om deze situatie uit te leggen. hijzelf zegt namelijk hij niet verslaafd is maar naar mijn idee is die dat dus wel. omdat die niet zonder kan en alles doet om toch te kunnen blowen, blowen is voor hem belangrijker dan alles,. van zijn laatste geld koopt die wiet, hij zal niet meebetalen aan de boodschappen want dan is er kans hij niet genoeg geld overhoud voor de wiet enz.

me vriend is trouwens 21 maar kotm ouder over als je hem in persoon ziet, snap na deze verhalen hij jonger overkomt, :wink:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: info over wiet en gevolgen.antw. aub!!!

SittaMan zei:
girltje zei:
o ja hij drinkt er wel meestal een biertje bij, meestal 1 a 3 soms 3 tot 8.
Klik om te vergroten...
Dan zal het probleem niet aan de wiet(/-verslaving) liggen, maar aan de alcohol(/-verslaving)...
Klik om te vergroten...
Hoe kun je dat zeggen? Als iemand die bezig is met de wetenschap zou je toch beter moeten weten.

Jij weet dat je vriend veel problemen heeft door de wiet, maar de enige mogelijkheid op hem te laten stoppen is dat hij zelf inziet dat wiet problemen voor hem veroorzaakt ipv dat het zelfs functioneel is (wat hij nu doet). Het is als verslaafde moeilijk om te erkennen dat hij problemen heeft, in de meeste gevallen willen ze het niet zien en ik denk dat je vriend hiertoe behoord. Bekennen is een moeilijk iets voor een verslaafde omdat het een behoorlijke deuk op zijn ego is en zal het zo proberen te draaien dat hij wiet kan blijfen gebruiken. Het is dus van belang dat je hem op de juiste manier benaderd zodat hij zich niet aangevallen voelt. Leg dus niet het probleem bij hem neer want dan zal hij zeker terug stribbelen maar benader hem op een manier dat je ongerust op hem bent en hem 100% ondersteunt.

Als hij zijn probleem niet kan erkennen houdt het op. Als hij het wel kan erkennen en er voor gaat om te minderen/ stoppen zul je denk ik wel een zware tijd krijgen, maar als hij daar eenmaal doorheen is moet het wel goedkomen. :)
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
bedankt voor je reactie, ik ben al wel tijdje zo bezig ind. alleen vertrouwd die me er nog niet genoeg in denk ik. hij schaamd zich er gewoon te erg voor.misschien omdat ikzelf vroeger alchol problemen gehad heb, die ik heb kunnen overwinnen in 1 keer. ik ging altijd stappen als me rot voelde en zoop me dan klem om alles te vergeten, ik zag zelf in dat het niet werkde en ik volwassen moest worden, en ben ermee gestopt zonder moeite eigenlijk. zag het als een afsluiting van me jeugd na volwassen worden.

hij weet dat ook. en hij heeft ook vaak gezegt hij zo graag zou willen stoppen met blowen maar het gewoon niet lukt,. dan gaat die zich vervelen zegt die, en krijgt zijn hoofd geen rust. dat zijn volgens hem de redenen dat die blowt vooral om rust in zijn hoofd te krijgen, hij kan beter praten als die stoned is zegt die, stel we hebben ruzi, blowt die liever eerst voor we praten enz.

ik ga in elk geval me best doen vol te houden en zijn vertrouwen te winnen erin. het is best moeilijk, want hij voelt zich al snel aangevallen. en is achterdochtig ingesteld. en tegendraads.
wat vooral vaak moeilijk voor mij maakt , is dat me vaak afvraag of die wel genoeg van me houd omdat die geen rekening met me kan houden ermee, want als hem moet geloeven blowt die bij zijn ouders niet omdat die er altijd over zeuren, maar toen ik er nog over zeurde ging die ertegenin. maar nu ik accepteer doet die het maar bij mij thuis en bij zijn ouders niet.

ik denk ik het hem niet mag aanrekenen. denk niet persoonlijk op mij bedoelt is. van zijn ouders kan die immers niet weglopen, van mij wel, en hij weet ik toch altijd terug kom omdat hem wil helpen en niet kan aanzien hij zijn leven zo verkloot.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
dan gaat die zich vervelen zegt die
Klik om te vergroten...
Zijn invulling van verveling nu is wiet, als hij daarmee gestopt is zal stoppen gaat hij zich vervelen aangezien wiet een van zijn weinige pleziertjes is. Het is dus van belang dat hij dingen gaat doen die hij leuk vindt. Bijvoorbeeld gaan sporten, hobby zoeken, samen uitjes maken.
en krijgt zijn hoofd geen rust
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad de reden van wiet. Als hij even geen wiet gebruikt wordt het chaos, maar dat is niet voor altijd, je moet daar even doorheen prikken. Na een tijd clean zijn zal de rust weer terug keren, het is alleen wel behoorlijk vervelend voor hem maar als hij de wilskracht ervoor heeft en weet dat de rust weer gaat terugkeren zal het hem zeker lukken.
snel aangevallen. en is achterdochtig ingesteld. en tegendraads
Klik om te vergroten...
Typisch een verslaafde.
g
girltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
krijg echt hoop duidelijkheid en bevestiging van wat zelf dacht, neemt weer wat twijfel bij mezelf weg. echt heel erg bedankt.!!!
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#17
1 ding moet je niet vergeten. Je kan hem niet helpen. Hij kan alleen zichzelf helpen door hulp te accepteren want het lijkt erop dat hij blowt om zijn psychische problemen te 'vergeten'.

Ik ben ook zo'n vrouw die een keer in zo'n val is getrapt. Dacht zo'n jongen wel even te kunnen helpen. Maar mijn ogen zijn open. Als hij er zelf niet voor knokt is hij een parasiet en komt het hem gewoon goed uit een meisje te hebben dat alles pikt. Wat ik zelf zou doen is zeggen: laat me zien dat je zelf iets aan je probleem doet of ik ben weg. Of je moet dit gedrag de komende jaren nog van hem willen pikken natuurlijk.

Ik ben zelf ook verslaafd geweest en mijn vrienden zeiden: we willen je niet dwingen om te stoppen, maar je kan ook niet van ons vragen toe te kijken hoe jij jezelf naar de klote helpt.. Dat is niet iemand in de steek laten, dat is ook aan jezelf denken en dat mag je niet vergeten.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als hij er uiteindelijk niets voor doet is hij inderdaad een "parasiet" en kan je beter bij hem weg gaan voor jezelf.
Wat ik zelf zou doen is zeggen: laat me zien dat je zelf iets aan je probleem doet of ik ben weg.
Klik om te vergroten...
Niet echt handig, zo leg je het probleem bij hem (wat ook wel zo is) en is de kans groot op een negatief effect. Zo'n manier is nogal aanvallend en komt ook niet echt over van: ik wil je er graag bij helpen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#19
girltje zei:
toen die tijd heeft die mij 2 keer geslagen enz. tot poging me keel dicht te knijpen.
Klik om te vergroten...

tot hier gelezen...verlaat hem...welk recht heeft hij om jou te mishandelen.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
Niet echt handig, zo leg je het probleem bij hem (wat ook wel zo is) en is de kans groot op een negatief effect. Zo'n manier is nogal aanvallend en komt ook niet echt over van: ik wil je er graag bij helpen.
Klik om te vergroten...

Je kan het tactisch brengen. Waar het om gaat is denk ik dat je duidelijk maakt waar bij jouzelf de grenzen liggen. Met jezelf wegcijferen help je iemand nooit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."