Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"toen in naar de middelbare school ging, was er een kennismakingsdag. we gingen pannekoeken bakken. er stond een meisje naast me en haar pannekoek lag op een hoopje in haar pannetje. we moesten er om lachen en sindsdien zijn we vriendinnen. we hebben ontzettend veel meegemaakt. we hebben allebei gebruikt, we hebben samen gelachen, gehuild.. echt alles. we waren dag en nacht bij elkaar. we bespraken alles. na verloop van tijd kreeg ze problemen thuis en ik ook. het begon toen met een joint roken om t even te vergeten. haar vader is verslaafd aan alcohol. ze zocht een uitweg en ik ook dus deden we samen iets om het te vergeten. op een gegeven moment zei ik van dit is niet goed, ik stopte met blowen want ik zag in dat het helemaal niet hielp om van mn problemen af te komen. mijn vriendin ging gewoon door. het werd steeds erger met haar drugs gebruik. ze blowt veel en slikte xtc op school. toen was ze opeens zo anders.. van buiten leek het dat ze zich heerlijk voelde zo. maar van binnen wist ik precies wat er speelde. ze had schuldgevoel maar toch wilde ze blowen. ze duikt nogsteeds weg voor haar problemen. ik weet precies hoe ze zich voelt en wat er in haar omgaat. nu ze met anderen omgaat die hetzelfde als haar doen spreek ik haar bijna niet meer. ik mis haar ontzettend en ik wil haar zo graag helpen. het is opzich best wel moeilijk om met haar er over te praten, ze blijft eigenwijs en verdedigt haar 'vrienden'. ik probeer haar duidelijk te maken dat ik haar wil helpen maar ze zegt dat ik haar in de steek laat. als zij niet mee wil werken kan ik verder niks doen. ik hou erg veel van haar, ik kan niet beschrijven hoe veel. ik probeer echt alles te doen zodat zij van die rotzooi afblijft. wat moet ik doen?"
"ja dat weet ik wel , maar ik denk dat als ik haar ouders in zou lichten dat onze vriendschap niet meer bestaat."
"daar zit wel wat in.. maarja het liefst blijf ik gewoon nog met haar omgaan. ik denk dat het beter is als ik daar maar niks meer over zeg tegen haar. hopelijk komt ze er zelf nog wel achter."
"aan de ene kant wel, maar ja.. ik denk dat ik inderdaad hulp voor haar moet zoeken."
"ja dat klopt. je wil niet meer zonder en je kunt depressief raken. dat heb ik ook gehad."
"alle problemen komen toch weer terug. mij lijkt het ook geen goed idee om het tegen haar ouders te zeggen."
"Re: pannekoeek, gerrietskii zei: Sorrie schatje ik weet dat ik fout zit , maar het is zo gelopen en het was dom van mij nu kan ik niet meer zonder die shit 2 weken niet gedaan , en ik kon er gisteren gewoon niet meer tegen. En nee problemen lost het zeker niet op , maar als ik blow (smoken ) merk ik niks van die problemen en als ik nuchter ben wel. Dan zal ik me altijd kut moeten voelen door die problemen dan zou ik ook niet gelukkig zijn . Aventoe een jonko dat maakt me leven leuk. en ja ik maak van me leven een groot feest met drank en drugs. Ik leef in me eige wereld spacend van dag tot dag .Het is voor mijn de enige weg iloveyouuuu sandraa Klik om te vergroten... liefje. het is inderdaad goed dat je het inziet. en je zei dat ik je liet vallen en dat ik je niet wou helpen. als dit niet genoeg is weet ik het ook niet meer. ik lees andersmands meningen om te kijken wat ik het beste kan doen om je te helpen.. maarja."