Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsliefdesleven & drugs

liefdesleven & drugs

69 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
vode zei:
En dat was op jou reactie bedoelt WFL over dat jij liefdesleven en sex als 2 verschillende dingen zag in combinatie met drugs, ik niet.
Klik om te vergroten...

Ik kijk alleen naar de openingspost en daar wordt gesproken over gevoelens, niet over sex. Ik ga er dus vanuit dat Flameon met "liefdesleven" niet naar sex verwijst en zo te zien ben ik niet de enige. Dat zie jij dus verkeerd he :grin:

flameon zei:
gevoel onderdrukken
Klik om te vergroten...
flameon zei:
iets of iemand vergeten bv
Klik om te vergroten...

vode zei:
Wat ik wel zeg, is dat mijn liefdesleven gelijk staat aan sex hebben met de persoon waar ik mijn liefdesleven me deel, en vice versa.
Klik om te vergroten...

Hier kan ik geen touw aan vastknopen haha. Jouw liefdesleven staat gelijk aan sex hebben met de persoon waar je jouw liefdesleven mee deelt? Tja, sex moet je toch met 2 voor zijn inderdaad :grin:

-tomz0r zei:
W.F.L. zei:
Dat is toch wel een beetje triest als je liefdesleven alleen bestaat uit sex. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik vind er niks triests aan. Ik vind het vooral triest als 2 mensen een relatie nemen en zeggen dat ze onbeperkt van elkaar houden, elke week naar de film gaan, zeggen dat ze nooit bij elkaar weg gaan en na een jaar toch uit elkaar gaan omdat ze elkaar niet meer zo leuk vinden als eerst.
Klik om te vergroten...

Volgens mij vinden ze dat zelf ook een beetje triest. :cry: :grin:

-tomz0r zei:
Als je drugsgebruik zo'n belangrijke rol in je leven speelt dat het botst met het hebben van een relatie van ben je gewoon een levensverachtende loser.
Klik om te vergroten...

Levensverachtend (of tenminste het leven dat je op dat moment leidt, niet leven op zich) ben je zowiezo al als je veel downers of uppers gebruikt, dat doe je toch echt niet omdat het allemaal goed zit enzo, je een geweldig leven hebt waar je heel erg veel voldoening uit haalt en weet ik wat. Of je dan een loser bent of niet is een mening, maar daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
W.F.L. zei:
-tomz0r zei:
Als je drugsgebruik zo'n belangrijke rol in je leven speelt dat het botst met het hebben van een relatie van ben je gewoon een levensverachtende loser.
Klik om te vergroten...

Levensverachtend (of tenminste het leven dat je op dat moment leidt, niet leven op zich) ben je zowiezo al als je veel downers of uppers gebruikt, dat doe je toch echt niet omdat het allemaal goed zit enzo, je een geweldig leven hebt waar je heel erg veel voldoening uit haalt en weet ik wat. Of je dan een loser bent of niet is een mening, maar daar ben ik het niet mee eens natuurlijk. Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
Klik om te vergroten...

Dat het niet goed zit is natuurlijk geen vrijbrief om jezelf helemaal vol te stoppen met allemaal rotzooi en het om die reden goed te praten. Als je een beetje een man bent dan kom je er sterker uit en maak je jezelf niet kapot.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
W.F.L. zei:
Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
Klik om te vergroten...


Pardon?
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
flameon zei:
gevoel onderdrukken
Klik om te vergroten...
flameon zei:
iets of iemand vergeten bv
Klik om te vergroten...

Tja, sex moet je toch met 2 voor zijn inderdaad :grin:
Klik om te vergroten...

Ik overweeg inderdaad zeer sterk om het weer eens met zijn 2'n te proberen.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
vode zei:
W.F.L. zei:
Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
Klik om te vergroten...


Pardon?
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk. Als het over veelvuldig gebruik gaat dan en je zelf het initiatief neemt, dus niet gestimuleerd wordt door je omgeving.

Kijk alleen al naar het percentage mensen hier dat een stoornis heeft, dat is niet voor niks.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
-tomz0r zei:
vode zei:
W.F.L. zei:
Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
Klik om te vergroten...


Pardon?
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk. Als het over veelvuldig gebruik gaat dan en je zelf het initiatief neemt, dus niet gestimuleerd wordt door je omgeving.

Kijk alleen al naar het percentage mensen hier dat een stoornis heeft, dat is niet voor niks.
Klik om te vergroten...
Hahaha, er bestaan echt wel mensen die zonder stoornis gewoon kunnen genieten van een jointje of een zegeltje.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Er werd mij net in een pb gevraagd wie die man dan is.

Ik heb het natuurlijk over verneukeratief.
Klik om te vergroten...

Haha... ik dacht dat je jezelf bedoelde... :grin:
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahaha, er bestaan echt wel mensen die zonder stoornis gewoon kunnen genieten van een jointje of een zegeltje.
Klik om te vergroten...


Zeker weten, naar mijn weten heb ik geen stoornis, heb een baan op academisch niveau, verdien genoeg om (heel) goed van te leven en vind het heel erg leuk om samen met mijn lief af en toe eens aan de dagelijkse sleur te ontsnappen met behulp van drugs.

Wat de vraag uit de OP betreft; Mijn liefdesleven heeft een enorme opkikker gehad dankzij de drugs, we proberen er op een zo verantwoorde manier mee om te gaan en genieten er zeer van. niets mis mee!
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#9
-tomz0r zei:
vode zei:
W.F.L. zei:
Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.
Klik om te vergroten...


Pardon?
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk. Als het over veelvuldig gebruik gaat dan en je zelf het initiatief neemt, dus niet gestimuleerd wordt door je omgeving.

Kijk alleen al naar het percentage mensen hier dat een stoornis heeft, dat is niet voor niks.
Klik om te vergroten...

De hele wereld heeft een stoornis, dat is niet alleen hier. Dat het hier zo veel lijkt, komt omdat het een forum is en daar praat je makkelijker over problemen. Mede omdat mensen die drugs nemen vaker openminded zijn. Maar ik heb dit al op meer forums gezien, op een bdsm forum, een metal forum, dit forum. Het lijkt gewoon dat de gemiddelde drugsgebruiker een stoornis heeft, maar de hele wereld is gestoord!

Ik vind het echt beledigend voor drusggebruikers zonder enige problemen of issues om te beweren dat ze dat wel hebben omdat ze drugs gebruiken, dat klopt toch gewoon niet.
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
vode zei:
De hele wereld heeft een stoornis, dat is niet alleen hier. Dat het hier zo veel lijkt, komt omdat het een forum is en daar praat je makkelijker over problemen. Mede omdat mensen die drugs nemen vaker openminded zijn. Maar ik heb dit al op meer forums gezien, op een bdsm forum, een metal forum, dit forum. Het lijkt gewoon dat de gemiddelde drugsgebruiker een stoornis heeft, maar de hele wereld is gestoord!

Ik vind het echt beledigend voor drusggebruikers zonder enige problemen of issues om te beweren dat ze dat wel hebben omdat ze drugs gebruiken, dat klopt toch gewoon niet.
Klik om te vergroten...

BDSM en metal zijn ook dingen die normale mensen niet zo snel interesseren. Daar zou ik ook mijn geld op inzetten als het ging om een hoog percentage stoornissen. Het is eenmaal een feit dat mensen met problemen naar dat soort dingen neigen. Bij BDSM is het helemaal het geval. Ik heb ergens gelezen dat een belachelijk groot deel van de BDSM-ers sexueel misbruikt is in het verleden. En als ik naar de doorsnee persoon kijk die metal luistert, heeft die vaak ook problemen (depressie, sociale acherstand etc.). Als je voorbeelden noemt, noem dan wel normale voorbeelden :P
Echt driekwart van de mensen hier heeft een stoornis, je gaat me niet wijsmaken dat dat overal zo is.

Als in je omgeving veel gebruikt wordt dan kan ik een nog bij dat je op een plan komt daaraan mee te doen, maar als je uit jezelf interesse toont om zoiets te gebruiken moet er iets achterliggends zijn. Niet alleen open-mindedheid, maar iets anders.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#11
-tomz0r zei:
vode zei:
De hele wereld heeft een stoornis, dat is niet alleen hier. Dat het hier zo veel lijkt, komt omdat het een forum is en daar praat je makkelijker over problemen. Mede omdat mensen die drugs nemen vaker openminded zijn. Maar ik heb dit al op meer forums gezien, op een bdsm forum, een metal forum, dit forum. Het lijkt gewoon dat de gemiddelde drugsgebruiker een stoornis heeft, maar de hele wereld is gestoord!

Ik vind het echt beledigend voor drusggebruikers zonder enige problemen of issues om te beweren dat ze dat wel hebben omdat ze drugs gebruiken, dat klopt toch gewoon niet.
Klik om te vergroten...

BDSM en metal zijn ook dingen die normale mensen niet zo snel interesseren. Daar zou ik ook mijn geld op inzetten als het ging om een hoog percentage stoornissen. Het is eenmaal een feit dat mensen met problemen naar dat soort dingen neigen. Bij BDSM is het helemaal het geval. Ik heb ergens gelezen dat een belachelijk groot deel van de BDSM-ers sexueel misbruikt is in het verleden. En als ik naar de doorsnee persoon kijk die metal luistert, heeft die vaak ook problemen (depressie, sociale acherstand etc.). Als je voorbeelden noemt, noem dan wel normale voorbeelden :P
Echt driekwart van de mensen hier heeft een stoornis, je gaat me niet wijsmaken dat dat overal zo is.

Als in je omgeving veel gebruikt wordt dan kan ik een nog bij dat je op een plan komt daaraan mee te doen, maar als je uit jezelf interesse toont om zoiets te gebruiken moet er iets achterliggends zijn. Niet alleen open-mindedheid, maar iets anders.
Klik om te vergroten...

Jij baseert je meningen op dingen die je "ergens gelezen" hebt? Jij diagnostiseert een stoornis bij een hele groep mensen door naar een "doorsnee" persoon van die groep te luisteren?

Ik ben bang dat jij hier toch wel je eigen stoornis zit te etaleren....
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#12
-tomz0r zei:
BDSM en metal zijn ook dingen die normale mensen niet zo snel interesseren. Daar zou ik ook mijn geld op inzetten als het ging om een hoog percentage stoornissen. Het is eenmaal een feit dat mensen met problemen naar dat soort dingen neigen. Bij BDSM is het helemaal het geval. Ik heb ergens gelezen dat een belachelijk groot deel van de BDSM-ers sexueel misbruikt is in het verleden.
Klik om te vergroten...

Ik zit zelf in de bdsm-scene, en ik vind het beledigend dat jij denkt dat mensen die daaraan doen gestoord zijn. Dat er een indruk is dat meer mensen sexueel misbruikt zijn, is een fabeltje. Weet je hoe dat komt? Omdat we er openlijk over praten. Dat moet wel, als je aan bdsm doet, kom je in contact met situaties die lijken op sexueel misbruik met het GROTE verschil dat het deze keer gewenst is van BEIDE kanten. Wil je verder gaan met je bdsm-gevoelens, dan moet je daar openlijk over praten en verwerken. In de bdsmscene zijn ze niet vies van seksualiteit, dus is het niet zo raar dat daar makkelijker over misbruik word gepraat

-tomz0r zei:
En als ik naar de doorsnee persoon kijk die metal luistert, heeft die vaak ook problemen (depressie, sociale acherstand etc.). Als je voorbeelden noemt, noem dan wel normale voorbeelden :P
Klik om te vergroten...

Wat is 'normaal' dan? Geloof mij maar dat de gemiddelde andre hazes fan een alcoholprobleem heeft, of de mannen die uren achter de gokkast zitten in het cafe zijn depressief omdat ze thuis een kutsituatie hebben. OVERAL hebben mensen problemen

-tomz0r zei:
Echt driekwart van de mensen hier heeft een stoornis, je gaat me niet wijsmaken dat dat overal zo is.
Klik om te vergroten...

Ik geloof het meteen dat de rest van de 'normale' wereld driekwart een stoornis heeft. Zooooveeeeel mensen gaan naar de psycholoog, zoveel mensen komen vanuit een kutjeugd, zoveel mensen hebben autisme/depressie/adhd/ocd/ptsd! Je moet dat echt niet onderschatten, in de normale wereld is men daar niet open over naar elkaar, op een forum wel

-tomz0r zei:
Als in je omgeving veel gebruikt wordt dan kan ik een nog bij dat je op een plan komt daaraan mee te doen, maar als je uit jezelf interesse toont om zoiets te gebruiken moet er iets achterliggends zijn. Niet alleen open-mindedheid, maar iets anders.
Klik om te vergroten...

Ik kan er niet bij dat jij dit daadwerkelijk gelooft. Dat het voor jou misschien zo is, dat kan. Ik ontkent niet dat er gevallen zijn die zo in contact komen met drugs. Maar dat jij het lef hebt om zo even te bepalen dat iedereen die uit EIGEN interesse drugs gaat gebruiken een stoornis heeft, dat vind ik gewoon te gek voor woorden, daar kan ik niet bij.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Drientje zei:
Hahaha, er bestaan echt wel mensen die zonder stoornis gewoon kunnen genieten van een jointje of een zegeltje.
Klik om te vergroten...

Klopt, daarom zei ik ook "vaak uppers en downers" gebruiken, echt frequent gebruik, geen occasionele gebruikers dus. Het gaat mij dan niet om af en toe een jointje, een zegeltje of een pilletje. Downers nog vaker dan uppers lijkt mij, maar beiden. Ik had het ook niet enkel over stoornissen.

-tomz0r zei:
Dat het niet goed zit is natuurlijk geen vrijbrief om jezelf helemaal vol te stoppen met allemaal rotzooi en het om die reden goed te praten. Als je een beetje een man bent dan kom je er sterker uit en maak je jezelf niet kapot.
Klik om te vergroten...

Nee, een vrijbrief is het uiteraard niet. Jezelf volstoppen met rotzooi kan zonder problemen ook. Niks mis mee. :grin:
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
vode zei:
-tomz0r zei:
BDSM en metal zijn ook dingen die normale mensen niet zo snel interesseren. Daar zou ik ook mijn geld op inzetten als het ging om een hoog percentage stoornissen. Het is eenmaal een feit dat mensen met problemen naar dat soort dingen neigen. Bij BDSM is het helemaal het geval. Ik heb ergens gelezen dat een belachelijk groot deel van de BDSM-ers sexueel misbruikt is in het verleden.
Klik om te vergroten...

Ik zit zelf in de bdsm-scene, en ik vind het beledigend dat jij denkt dat mensen die daaraan doen gestoord zijn. Dat er een indruk is dat meer mensen sexueel misbruikt zijn, is een fabeltje. Weet je hoe dat komt? Omdat we er openlijk over praten. Dat moet wel, als je aan bdsm doet, kom je in contact met situaties die lijken op sexueel misbruik met het GROTE verschil dat het deze keer gewenst is van BEIDE kanten. Wil je verder gaan met je bdsm-gevoelens, dan moet je daar openlijk over praten en verwerken. In de bdsmscene zijn ze niet vies van seksualiteit, dus is het niet zo raar dat daar makkelijker over misbruik word gepraat

-tomz0r zei:
En als ik naar de doorsnee persoon kijk die metal luistert, heeft die vaak ook problemen (depressie, sociale acherstand etc.). Als je voorbeelden noemt, noem dan wel normale voorbeelden :P
Klik om te vergroten...

Wat is 'normaal' dan? Geloof mij maar dat de gemiddelde andre hazes fan een alcoholprobleem heeft, of de mannen die uren achter de gokkast zitten in het cafe zijn depressief omdat ze thuis een kutsituatie hebben. OVERAL hebben mensen problemen

-tomz0r zei:
Echt driekwart van de mensen hier heeft een stoornis, je gaat me niet wijsmaken dat dat overal zo is.
Klik om te vergroten...

Ik geloof het meteen dat de rest van de 'normale' wereld driekwart een stoornis heeft. Zooooveeeeel mensen gaan naar de psycholoog, zoveel mensen komen vanuit een kutjeugd, zoveel mensen hebben autisme/depressie/adhd/ocd/ptsd! Je moet dat echt niet onderschatten, in de normale wereld is men daar niet open over naar elkaar, op een forum wel

-tomz0r zei:
Als in je omgeving veel gebruikt wordt dan kan ik een nog bij dat je op een plan komt daaraan mee te doen, maar als je uit jezelf interesse toont om zoiets te gebruiken moet er iets achterliggends zijn. Niet alleen open-mindedheid, maar iets anders.
Klik om te vergroten...

Ik kan er niet bij dat jij dit daadwerkelijk gelooft. Dat het voor jou misschien zo is, dat kan. Ik ontkent niet dat er gevallen zijn die zo in contact komen met drugs. Maar dat jij het lef hebt om zo even te bepalen dat iedereen die uit EIGEN interesse drugs gaat gebruiken een stoornis heeft, dat vind ik gewoon te gek voor woorden, daar kan ik niet bij.
Klik om te vergroten...

Bij mij was de reden dat veel van mijn vrienden het al gebruikten. De stoornissen die jij noemt (gok- en alcoholverslaving) zijn natuurlijk niet in dusdanig grote getale aanwezig dat je kan spreken van een meerderheid. Verder trek jij die grens van stoornis gewoon lager dan hij daadwerkelijk is. Onder stoornis versta ik mensen die dusdanige problemen hebben dat ze niet in staat zijn om mee te doen aan de maatschappij. Een hoge manager in een groot bedrijf zal nooit naar metal luisteren.

Er moet iets zijn wat jou de aanstoot geeft dat je drugs nodig hebt als niemand in je omgeving het gebruikt. Als je lekker in je vel zit kom je niet op het idee te gebruiken, daar ben ik van overtuigd.

En oh, het verband tussen seksueel misbruik in het verleden en het verlangen naar BDSM is gewoon aangetoond hoor.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#15
-tomz0r zei:
Bij mij was de reden dat veel van mijn vrienden het al gebruikten. De stoornissen die jij noemt (gok- en alcoholverslaving) zijn natuurlijk niet in dusdanig grote getale aanwezig dat je kan spreken van een meerderheid. Verder trek jij die grens van stoornis gewoon lager dan hij daadwerkelijk is. Onder stoornis versta ik mensen die dusdanige problemen hebben dat ze niet in staat zijn om mee te doen aan de maatschappij. Een hoge manager in een groot bedrijf zal nooit naar metal luisteren.

Er moet iets zijn wat jou de aanstoot geeft dat je drugs nodig hebt als niemand in je omgeving het gebruikt. Als je lekker in je vel zit kom je niet op het idee te gebruiken, daar ben ik van overtuigd.

En oh, het verband tussen seksueel misbruik in het verleden en het verlangen naar BDSM is gewoon aangetoond hoor.
Klik om te vergroten...

What. The. Fuck. Hier ga ik niet eens meer op in want nu doe je het er gewoon om. Dat mensen daadwerkelijk nog denken dan alcoholverslaving niet in grote getale aanwezig is, managers niet naar metal kunnen luisteren en bdsm'ers sexueel misbruikt zit. Je zou perfect in Penn en Tellers Bullshit passen
-
-tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
vode zei:
-tomz0r zei:
Bij mij was de reden dat veel van mijn vrienden het al gebruikten. De stoornissen die jij noemt (gok- en alcoholverslaving) zijn natuurlijk niet in dusdanig grote getale aanwezig dat je kan spreken van een meerderheid. Verder trek jij die grens van stoornis gewoon lager dan hij daadwerkelijk is. Onder stoornis versta ik mensen die dusdanige problemen hebben dat ze niet in staat zijn om mee te doen aan de maatschappij. Een hoge manager in een groot bedrijf zal nooit naar metal luisteren.

Er moet iets zijn wat jou de aanstoot geeft dat je drugs nodig hebt als niemand in je omgeving het gebruikt. Als je lekker in je vel zit kom je niet op het idee te gebruiken, daar ben ik van overtuigd.

En oh, het verband tussen seksueel misbruik in het verleden en het verlangen naar BDSM is gewoon aangetoond hoor.
Klik om te vergroten...

What. The. Fuck. Hier ga ik niet eens meer op in want nu doe je het er gewoon om. Dat mensen daadwerkelijk nog denken dan alcoholverslaving niet in grote getale aanwezig is, managers niet naar metal kunnen luisteren en bdsm'ers sexueel misbruikt zit. Je zou perfect in Penn en Tellers Bullshit passen
Klik om te vergroten...

Het komt ook niet eens een beetje in de buurt van die 75% . Misschien bij de 1% met veel geluk.
Lees maar onderzoekers over BDSM. En Metal-mensen zijn altijd raar, bijna nooit helemaal normaal. Persoonlijke ervaring gesterkt door de algemene opinie die er heerst. Die is er niet voor niks.

Of wil je zeggen dat de succesvolste mensen in de maatschappij allemaal een slayer t-shirt dragen, blowen en elke dag BDSM doen? NEE! HEt wordt over het algemeen alle drie niet geaccepteerd, dus je moet problemen hebben met de maatschappij om aan die dingen toe te geven. En dat blijkt ook uit de praktijk.

Misschien heb je gelijk dat er een paar uitzonderingen zijn, maar het grootste gedeelte voldoet keihard aan mijn vooroordelen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eerste date glaasje wijn is nooit mis, om het ijs te breken en voor de gezelligheid (hoeft trouwens niet eerste date te zijn haha). Heb echter ook het tegenovergestelde gehad hoor pffff. Toen het uit ging met me inmiddels ex vriendin heb ik hier heel veel verdriet van gehad en heb ik ook een week lang (was tijdens mijn vakantie) gek gedaan met drugs en drank. Brrrrrrrrr
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
-even denken hoor!!!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik doe mijn best zei:
BDSM en metal zijn ook dingen die normale mensen niet zo snel interesseren. Daar zou ik ook mijn geld op inzetten als het ging om een hoog percentage stoornissen. Het is eenmaal een feit dat mensen met problemen naar dat soort dingen neigen. Bij BDSM is het helemaal het geval. Ik heb ergens gelezen dat een belachelijk groot deel van de BDSM-ers sexueel misbruikt is in het verleden. En als ik naar de doorsnee persoon kijk die metal luistert, heeft die vaak ook problemen (depressie, sociale acherstand etc.). Als je voorbeelden noemt, noem dan wel normale voorbeelden :P
Echt driekwart van de mensen hier heeft een stoornis, je gaat me niet wijsmaken dat dat overal zo is.

Als in je omgeving veel gebruikt wordt dan kan ik een nog bij dat je op een plan komt daaraan mee te doen, maar als je uit jezelf interesse toont om zoiets te gebruiken moet er iets achterliggends zijn. Niet alleen open-mindedheid, maar iets anders.
Klik om te vergroten...
[/quote]
mijn geld op inzetten,..Welk geld!!,dat wat je krijgt van de studie-fin.Of dat geld wat je krijgt van je ouders,. :wink: .En,.sexueel misbruikt is,..Ik heb ergens gelezen dat dat als je je nu als een soort studentje gaat gedragen,je idd sexueel misbruikt kan gaan worden.Alleen 1-kwart van de mensen hebben dit geluk.Je gaat me niet wijs maken dat dat niet zo is.PS-;als ik kijk naar de persoon die,-doorsnee- zich zelf student noemt,heeft die toch vaak een studie achterstand,laat staan dat die straat-logie heeft gestudeerd,maar dan noem ik wel een normaal vb.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
-tomz0r zei:
Bij mij was de reden dat veel van mijn vrienden het al gebruikten. De stoornissen die jij noemt (gok- en alcoholverslaving) zijn natuurlijk niet in dusdanig grote getale aanwezig dat je kan spreken van een meerderheid. Verder trek jij die grens van stoornis gewoon lager dan hij daadwerkelijk is. Onder stoornis versta ik mensen die dusdanige problemen hebben dat ze niet in staat zijn om mee te doen aan de maatschappij. Een hoge manager in een groot bedrijf zal nooit naar metal luisteren.

Er moet iets zijn wat jou de aanstoot geeft dat je drugs nodig hebt als niemand in je omgeving het gebruikt. Als je lekker in je vel zit kom je niet op het idee te gebruiken, daar ben ik van overtuigd.

En oh, het verband tussen seksueel misbruik in het verleden en het verlangen naar BDSM is gewoon aangetoond hoor.
Klik om te vergroten...
Sorry?

10% van de Nederlandse bevolking is alcohol verslaafd. Ik weet niet wat jij weinig noemt.

En alle BDsm-ers zijn dus vroeger seksueel misbruikt en als jij seksueel misbruikt bent wordt je altijd een BDsm-er?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."