Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw droombaan

Jouw droombaan

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn droombaan nationaal vrachtwagenchauffeur. Volgend jaar maart ga ik me eerste stap zetten, begin op een caddy en kan langzaam doorgroeien naar vrachtwagenchauffeur.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Voor mijn gevoel moet er echter wel voldoende geestelijke gezondheid zijn.
Klik om te vergroten...
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je niet gezond bent kun je inderdaad niet werken, maar als ik om me heen kijk heeft werkelijk iedereen wel een bepaalde geestelijke instabiliteit, de één wat erger dan de ander maar oké. Je hoeft niet meteen nu de perfecte meditatiedocent te zijn, maar je kunt er wel al iets mee gaan doen, dan groei je er vanzelf ook steeds meer in denk ik. Ik ben ook maar begonnen met werken en zie mezelf in kleine stapjes steeds meer als professional. En als je zoveel met meditatie en mindfulness bezig móet zijn helpt dat je misschien juist. Juist bij jou vind ik dat soort werk echt op je lijf geschreven.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#3
een kraampje beginnen waar ik voetzalf verkoop nabij de finishlijn van wandeltochten .
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oei leuk,

1 Intensievist op IC
2 Neuroloog
3 Regisseur
4 Directeur van chocolonely (ken ik persoonlijk en is een leuke baan en je ziet veel van de wereld )
5 Cardioloog
6 Astronaut

Kan zo wel doorgaan :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boswachter

En als kind wou ik altijd astroloog worden, haha.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
En als kind wou ik altijd astroloog worden, haha.
Klik om te vergroten...
Echt astroloog of bedoel je astronoom?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Echt astroloog of bedoel je astronoom?
Klik om te vergroten...
Dat dus, dacht al die tijd dat het dezelfde dingen waren. :')
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#8
vroeger:

Brandweerman, streamer en marinier.

nu bezig met het worden van diëtist.

Wat loopt het leven toch altijd anders dan je denkt haha
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Man man man, ik vergeet helemaal dat ik vroeger ook wel banketbakker wilde worden! Lijkt me nog steeds awesome wel. Een vegan banketbakker, volgens mij zou ik momenteel ook wel flink scoren dan.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben officieel fotograaf maar doe er niks proffesioneels mee, mijn echte job is werken in een winkel als verkoopster.

Astronoom, die zie ik veel terug komen hier. Ik wil de sterren etc bestuderen, ik hoef er niet naartoe te gaan.

Criminoloog

Automonteur

Wetenschapper

Gedragswetenschap

Het komt dus eigenlijk vooral neer op het willen leren hoe dingen werken, mensen, universum, auto's.

Vroeger wilde ik ook bij de politie, maar naarmate ik ouder werd kreeg ik een afkeer van autoriteit en mensen die me vertelde wat ik wel en niet kon doen. Dus daarom heb ik een creatieve opleiding gedaan.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Programmeur.

Gaat hoe het er nu uit ziet wel lukken :)
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Reclameborden schilderen op festivals, lijkt alsof die kerels niet hard moeten werken,

CRUMK4p.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha! Damn hippies...

Je weet dat die linker geen kerel is hè?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Haha! Damn hippies...

Je weet dat die linker geen kerel is hè?
Klik om te vergroten...

Serieus? Nou anderszijds heb ik al meiden geramd die mannelijker waren hoor :tongueout:
Of het bewust weggelatene in mijn onderschrift betreffende de vrouw impliceerde misschien dat het vooral de vrouwen zijn die de kastanjes uit het vuur halen ( fout fout ik weet het ), wat ik ook bedoelde ik was lang wakker, en heb inderdaad de vrouw niet ontwaard in het idyllische beeld , omdat de acid aan 1 dollar mij met jefferson airplane tunes in het hoofd tollend deed wegmijmeren.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn droombaan zou surfen zijn of rondreizen met een camper rond heel de wereld voor videos/documentaires te maken. Nog 1 is mensen in 3de wereldlanden helpen. Ik donneer altijd geld aan goed doelen zeker als ik zo een uitgehongerd jongetje of meisje van 5 jaar zie dan krijg ik de tranen in me ogen van zulke beelden en te bedenken dat wij hier eten wegsmijten maarja zo is de wereld nu eenmaal. De arme mensen worden armer en de rijke mensen worden rijker en het word erger met de jaar.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pianist.

De pure euforie die ik ervaar als ik piano speel na bijvoorbeeld een stressvolle en drukke dag is niet te evenaren. Het is een uitlaatklep voor mij. De goede muziek kan bij mij zulke sterke emoties loswrikken dat ik me weinig beroepen kan voorstellen waar ik gelukkiger van ga worden dan pianist.

Het tovert een stemmetje in mijn hoofd dat zegt:

"FUCK YEAH, THIS! Dit is waarom ik leef!"
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
De asistent van de plastische chirurg die schaamlipcorrecties doet, en jij die dan de pre screening doet van wie al dan niet in aanmerking
lkomt voor de ingreep lijkt me nmakkelijk jobje, nuja , je moet wel rekenen dat je dan vreemde dingen ziet ook,
langwerpige schaamlippen, vleesgordijntjes tot bijna op de knieen en wie weet mss de ''blue waffle'' google image if you dare,
tzou je met een angst kunnen opzadelen die job, om nog een slipje uit te doen bij toekomstige partners?
en zo is het altijd iets, er is maar 1 mooi werk en dat is vuurwerk !!!!
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wou altijd ook dierenarts worden, dat gaat hem nu niet meer worden want heb mn school verprutst
Maar om nu te werken bij een vogelopvang lijkt me super, ik ga binnenkort de eerste stap zetten als vrijwiligger en dan zie ik wel weer verder,
Leuke post
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#19
HardcoreGabber zei:
Mijn droombaan nationaal vrachtwagenchauffeur. Volgend jaar maart ga ik me eerste stap zetten, begin op een caddy en kan langzaam doorgroeien naar vrachtwagenchauffeur.
Klik om te vergroten...
Ik ook maar kon het niet betalen nu ben ik Heftruckchauffeuse ook leuk vrachtwagens lossen en ook met een elektrische pallettruck naar de afdelingen brengen. Daarvoor 25 jaar Horeca. En zou graag in een dakloze opvang willen werken.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stel. Je mocht kiezen, je zou alle benodigde opleidingen hebben en alle andere voorwaarden (lichamelijk/geestelijk) voldoen. Wat zou jouw absolute droombaan zijn? Ik vraag dit omdat ik als tiener echt totaal geen zin had om te leren en dus nooit de opleidingen heb gedaan die ik echt had gewild, en waarvan ik nu ook denk dat ik er hersenen genoeg voor had en dus altijd een soort spijt zal houden.
Ik ben nu bijna 40, dus voor mij voelt het inmiddels als "te laat". Maar als jij nog wel jong bent, wat houd je tegen die droombaan alsnog na te jagen? Of doe jij je droombaan al? Of leer je ervoor?

Mijn keuze absoluut:
- Dierenarts. Een andere (betaalde) baan binnen de dierenverzorging ook als 2de keuze. (Medewerkster dierenambulance, Pension paarden stal, Manege houder, Honden pension houder bv.) De enige opleiding die ik daarin voltooit heb is VBO dierverzorging, maar daarmee kun je eigenlijk alleen vrijwilligersbaantjes krijgen.
Het enige wat ik hier nog wel hobby matig aan doe, is dat ik een kleine rashonden kennel heb maar dat is zo kleinschalig dat dat uiteraard niet als baan gezien kan worden.

- Treinmachinist. Zou ik nog steeds wel willen. En als er vacatures zijn, probeer ik het nog steeds! :grin: Ben gek op treinen en het spoor.

- Politie. Verschillende pogingen gedaan in het verleden. Steeds kwam ik al niet de eerste ronde door (teveel reacties) en inmiddels is mijn gezondheid niet goed genoeg en schat ik in dat ik de psychische testen niet zou behalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."