#1
Alleen de eerste link doet het, maar geeft niet. Rauwpower Kefir koop ik ook af en toe. Leuk dat je ook de leer van Weston Price volgt. Ik ben benieuwd hoe je je voeding hebt aangepast. Ik zal je een pm sturen.
Anders even laten testenSpeculeren over pillen is niet toegestaan, zie de huisregels!![]()
Pas daarmee op. Dat geldt niet voor alle vitamines. Sommige kunnen wel degelijk schadelijk zijn bij hoge dosering.Een beetje extra vitamientjes binnen krijgen is nooit verkeerd. Zoals al aangegeven, overschotten scheid je toch weer uit
Pas daarmee op. Dat geldt niet voor alle vitamines. Sommige kunnen wel degelijk schadelijk zijn bij hoge dosering.
B6 mag je niet te veel binnen krijgen. Vegetariërs en veganisten moeten extra B12 nemen, maar sommige B-complex potjes waar meerdere vitamines B inzitten geven te veel B6 waardoor je juist weer klachten kunt krijgen. Kun je dus beter alsnog B12 los nemen, of heel goed naar de doseringen kijken.Weer wat geleerd! Welke zijn dat? En zou je dat zelfs voor elkaar krijgen met je huis, tuin en keuken voorraad?
Als ik aan een extra vitamientje denk, denk ik aan 1 capsule/pil van multivitamine, vitamine C, omega 3, misschien nog vitamine D, maar meer komt er niet in me op
Vitamine C is juist niet vetoplosbaar. Vitamines A, D, E en K wel.Vitamine C opname heeft vet nodig, vandaar het advies om het bij de maaltijd in te nemen.
Vitamine C als ascorbinezuur is wateroplosbaar maar ascorbyl palmitaat in vet. Wij mensen kunnen het helaas niet (meer) zelf aanmaken itt veel dieren.Vitamine C is juist niet vetoplosbaar.
Waarom niet op de lege maag? Ik pak meestal sochtends gelijk als ik wakker wordt mn medicijnen en dan daarbij magnesium en vit. b12 en ga dan erachteraan eten.Gewoon goed gevarieerd eten en een paar keer per week vitamine pillen bij het eten innemen.
Zeker als je wel eens vaker drugs gebruikt.
Omega 3 neem ik dagelijks als ik geen vette vis eet.
Een vitamine pil op de lege maag word nooit aangeraden op de bijsluiter.
Is ook wel logisch.
Lees wel eens rond en heb veel vitamine staan.
Maar wil ze ook niet elke dag slikken.
Gewoon als aanvulling 3 a 4 keer per week.
En altijd wanneer ik iets aan het eten ben.
Waarom niet op de lege maag? Ik pak meestal sochtends gelijk als ik wakker wordt mn medicijnen en dan daarbij magnesium en vit. b12 en ga dan erachteraan eten.
Vooral magnesium werkt top bij mij heb een fysiek zwaar beroep en veel last van kramp en spierspanning. Helpt heel goed daartegen,
Het is een aanvulling op dagelijkse gezonde voeding inderdaad.Omdat vitaminen een aanvulling is bij het eten en geen voeding is.
Ik gebruik zelf de nodige supplementen bij MDMA-gebruik. In ieder geval Na-R-alfaliponzuur, acetyl-L-carnitine, vitamine C en druivenpitextract, en magnesium tegen de kaakspanning. Bij inname, en daarna elke 2 uur nog eens. Wanneer ik ga slapen een flinke dosering melatonine, en de dagen erna dagelijks 5-HTP. Ook drink ik 's middags voor gebruik alvast een liter grapefruitsap.
Er worden inderdaad ook vetoplosbare esters van gemaakt zoals ascorbylpalmitaat en ascorbylstearaat. Deze zijn echter kunstmatig en komen dus niet in normale voeding voor. Het voordeel van de palmitaatvorm wordt overigens ook betwijfeld daar een groot deel direct weer wordt gescheiden tot ascorbinezuur en palmitaat. Het is meer een marketingtruc om deze supplementen overpriced te verkopen.Vitamine C als ascorbinezuur is wateroplosbaar maar ascorbyl palmitaat in vet. Wij mensen kunnen het helaas niet (meer) zelf aanmaken itt veel dieren.
Het is natuurlijk moeilijk om het placebo-effect uit te sluiten. Het gaat ook voornamelijk om mogelijke bescherming tegen langetermijnschade. Wel denk ik minder kaakspanning te ervaren door de magnesium.Dat zijn veel supplementen. Merk je verschil wanneer je dit uitgebreid doet?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."