#1
Goed bezig man! Ik gebruik inmiddels al jaren geen medicatie meer. Jarenlang ADHD-medicatie gebruikt. Uiteindelijk mee gestopt, voelde niet goed. Gaan accepteren dat het is zoals het is. Het is geen beperking. Het is een ander soort manier van informatieverwerking die ook zijn kwaliteiten heeft. Daar is prima succesvol mee te leven, alleen moet je je leven gewoon iets anders vormgeven dan mainstream.
Ik let al jaren op mijn voeding. Dat heeft wonderen gedaan. Minder brain fog. Ik probeer inderdaad ook voldoende lichaamsbeweging te hebben. Ik heb geen auto, dus doe sowieso al veel op de fiets. Lang heb ik het volgehouden om op dagen dat ik thuis ben en nergens heen hoef minstens een half uur te wandelen, maar ik constateer nu dat dit de laatste tijd is versloft. Ga ik weer oppakken! De deur uit, te starten met vandaag!
Ik ken Wim Hof, iemand heeft me er recent ook al eens op gewezen, maar ben er toen niet echt op doorgegaan. Net die 3 rounds gedaan, wauw! Ik bedacht me wel dat ik dit vroeger als kind al eens deed wanneer we op de basisschool wedstrijdje adem inhouden deden. Ik won dat op die manier altijd...
Maar damn... zo drie keer achter elkaar, best intense sensaties. Dit ga ik echt dagelijks doen vanaf nu! Thanks for sharing!
De Wim Hof Methode... ik ga me er nu echt eens goed in verdiepen te komende tijd. Dit is precies wat ik nodig heb denk ik. Ben al tijden op zoek naar manieren om meer in mijn lichaam te komen, omdat ik erg vaak/snel dissocieer. Ook onder invloed van psychedelica overkomt me dat geregeld. Volgende keer als ik weer in mijn hoofd schiet eens even die ademhaling doen!
Wat ik wel geregeld al doe is de 4×7: in ong. 7 tellen zo diep mogelijk inademen, 7 tellen vasthouden, ong. 7 tellen uitademen, 7 tellen vasthouden... en dan weer in. Doe je in totaal 7 keer of meer indien gewenst. Helpt mij om op een snelle manier weer even contact met mijn lichaam te maken.
Yoga en meditatie... ik weet het niet. Met yoga heb ik echt helemaal niks. Ben ook zo houterig, alles gaat dan zeer doen. Meditatie ben ik voornemens om mee te gaan beginnen, maar merk dat ik mezelf misschien ook weer wat af moet remmen. Niet álles tegelijk.
Koud douchen... ja, dat wil ik ook heel graag... alleen ik douche niet elke dag, LOL!
Ik let al jaren op mijn voeding. Dat heeft wonderen gedaan. Minder brain fog. Ik probeer inderdaad ook voldoende lichaamsbeweging te hebben. Ik heb geen auto, dus doe sowieso al veel op de fiets. Lang heb ik het volgehouden om op dagen dat ik thuis ben en nergens heen hoef minstens een half uur te wandelen, maar ik constateer nu dat dit de laatste tijd is versloft. Ga ik weer oppakken! De deur uit, te starten met vandaag!
Ik ken Wim Hof, iemand heeft me er recent ook al eens op gewezen, maar ben er toen niet echt op doorgegaan. Net die 3 rounds gedaan, wauw! Ik bedacht me wel dat ik dit vroeger als kind al eens deed wanneer we op de basisschool wedstrijdje adem inhouden deden. Ik won dat op die manier altijd...
De Wim Hof Methode... ik ga me er nu echt eens goed in verdiepen te komende tijd. Dit is precies wat ik nodig heb denk ik. Ben al tijden op zoek naar manieren om meer in mijn lichaam te komen, omdat ik erg vaak/snel dissocieer. Ook onder invloed van psychedelica overkomt me dat geregeld. Volgende keer als ik weer in mijn hoofd schiet eens even die ademhaling doen!
Wat ik wel geregeld al doe is de 4×7: in ong. 7 tellen zo diep mogelijk inademen, 7 tellen vasthouden, ong. 7 tellen uitademen, 7 tellen vasthouden... en dan weer in. Doe je in totaal 7 keer of meer indien gewenst. Helpt mij om op een snelle manier weer even contact met mijn lichaam te maken.
Yoga en meditatie... ik weet het niet. Met yoga heb ik echt helemaal niks. Ben ook zo houterig, alles gaat dan zeer doen. Meditatie ben ik voornemens om mee te gaan beginnen, maar merk dat ik mezelf misschien ook weer wat af moet remmen. Niet álles tegelijk.
Koud douchen... ja, dat wil ik ook heel graag... alleen ik douche niet elke dag, LOL!