Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerlijk, wat voor schade heb jij door drugs?

Eerlijk, wat voor schade heb jij door drugs?

93 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zenuw schade aan mijn linker vingers , gevoelloos....keer out gegaan door GHB Mn hand lag paar uur dubbel gevouwen.
W
WijzeraadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op automatische piloot iedere twee uur wakker schieten om dosis g te moeten nemen om verder te kunnen slapen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik niet gewoon op zijn tijd af en toe een keertje los..
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Revolutionair zei:
Ik niet gewoon op zijn tijd af en toe een keertje los..
Klik om te vergroten...

Ik was er ook mede klaar mee omdat er elke x versneden teringzooi wordt verkocht hier in de omgeving, vind t gewoon zonde van m'n centen die lui lachen zich rot.. ze sturen ook altijd van die aanbiedingen per sms, nou ze duwen t maar lekker in een heel donker gaatje😆

Echt goeie geen idee waar k dat vandaan haal maar heb niet eens zin om daar moeite voor te doen, mocht t een x op m'n pad komen zie k het wel weer mr k ga niet op zoek
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#5
Door een combinatie van factoren: vitamine en mineralen gebrek (chronisch door darmbypass), overmatig spugen en medicatie en tandenknarsen, zijn mijn tanden heel erg aangetast. Het is van voren niet te zien maar ik weet dat binnenkort er niks meer over is en de neptandjes zich nergens meer aan kunnen hechten...
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Salvia zei:
Ik heb 8 maandenlang paniekaanvallen en chronische hyperventilatie gehad omdat ik in augustus 2018 veel te veel, veel te snel gedaan had. Dat is wel echt een dingetje waar ik ontzettend veel last van gehad heb. Verder valt het op zich wel mee.

Ik zie soms dingen aan voor mensen en andersom als ik begin te dissociëren, maar zodra ik me focus is het wel gewoon weer direct weg. Niet eng ook of zo, maar het gebeurt wel heel vaak sinds mijn psychedelicagebruik. Vandaag had ik het ook heel erg tijdens m'n werk. Dan dacht ik in 20 seconden 5 keer dat er iemand links in m'n ooghoek stond die geld op z'n kaart wilde zetten (ik zat in zo'n hok waar 2 kassa's stonden en m'n collega was al weg), maar dan was er gewoon niemand een kwam het doordat een deel van de muur beigeachtig was, net zoals de kleur van een gezicht zou kunnen hebben.

Soms zie ik blauwe randen rond dingen, zoals ik ze ook zie op truffels.

Het enige waar ik verder misschien wel een beetje moeite mee heb is dat ik me sinds m'n drugsgebruik niet meer helemaal grounded voel. Het is alsof ik een beetje door de ruimte zweef. Ik voel me permanent lichter. De reden dat ik er moeite mee heb is omdat ik daardoor heel soms het idee heb dat ik flauw ga vallen, terwijl ik gewoon over straat loop of iets aan het doen ben. Is nog nooit gebeurt gelukkig.

Ik zou misschien kunnen zeggen dat mijn mentale gezondheid erop achteruit gegaan is, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat wel echt waar is, want 85% van de problemen die ik heb die had ik al ver voordat ik met drugs begon.

Edit: en dan heb ik het alleen nog maar over de schade die ik mezelf aandoe, want ik ben m'n relaties met anderen ook wel knap hard aan het verneuken momenteel. Maar goed, ik hoop dat therapie me er dus bij gaat kunnen helpen om dat ooit in de toekomst nog recht te kunnen zetten.
Klik om te vergroten...

@Salvia Klinkt heftig. Mag ik vragen wat je in augustus 2018 gebruikt hebt? en wat je gebruik momenteel is? (ivm het kapotmaken van je relaties).

Sorry als ik je in verlegheid breng.
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dit een enorm intressante topic. Ikzelf gebruik recreatief:
xtc 1x in de 3 maanden, tussendoor soms speed soms psychedelica maar tesamen niet meer dan 1x per maand.
Soms blow/drink ik (ik houd het niet precies bij, maar vaker dan 1x in de 2 weken is het niet)
Voor zo'n 2 jaartjes nu.

En toch vraag ik me af hoeveel schade zoiets mij brengt. Ikzelf heb niet het idee dat ik schade oploop. Afgezien van de gebruikelijke katers na gebruik. Maar ja, ik kan niet zo eenvoudig even aan mijn lever en brein vragen hoe het nou is :tongueout:.

Verder ben ik nu 4 jaar geleden afgestudeerd en aan het werk. Ik ben wel ontevreden met hoe mijn leven nu is.
Een paar naasten denken dat dit door mijn gebruik komt, ik zelf geloof dat niet. Die naasten zijn ook van de "drugs are BAD m'kaaaaay" groep, dus ik vind die zorgen twijfelachtig. Maar of ze ongelijk hebben weet ik niet.

Ik maak me wel zorgen over een vriend. Hij blowt nagenoeg dagelijks, ik merk opzich weinig verandering in zijn gedrag. Alleen dat zijn motivatie om dingen te ondernemen minder wordt. Hij zegt dat het komt doordat hij momenteel niet erg gelukkig is (hij zit vast qua werk en huur) en dat blowen hem juist helpt ontspannen :/.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dropje zei:
@Salvia Klinkt heftig. Mag ik vragen wat je in augustus 2018 gebruikt hebt? en wat je gebruik momenteel is? (ivm het kapotmaken van je relaties).

Sorry als ik je in verlegheid breng.
Klik om te vergroten...
XTC en de dag erna een te hoge dosis LSA (veel intenser dan verwacht in ieder geval, waardoor ik bad ging). Momenteel bijna dagelijks ketamine en af en toe een andere drug tussendoor.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia zei:
XTC en de dag erna een te hoge dosis LSA (veel intenser dan verwacht in ieder geval, waardoor ik bad ging). Momenteel bijna dagelijks ketamine en af en toe een andere drug tussendoor.
Klik om te vergroten...
Ketamine is goed spul he. Eigenlijk te chill
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZING zei:
Ketamine is goed spul he
Klik om te vergroten...
Helaas wel. Grappige is dat mijn psychiater ook totaal niet verbaasd was toen ik hem zei dat dat de drug is die ik het vaakst gebruik en me zelfs begon te vertellen over studies die aantoonden dat ketamine depressieve gevoelens tot wel 6 weken kan verminderen (als je het niet misbruikt uiteraard).
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Salvia zei:
Helaas wel. Grappige is dat mijn psychiater ook totaal niet verbaasd was toen ik hem zei dat dat de drug is die ik het vaakst gebruik en me zelfs begon te vertellen over studies die aantoonden dat ketamine depressieve gevoelens tot wel 6 weken kan verminderen (als je het niet misbruikt uiteraard).
Klik om te vergroten...
Wel uitkijken voor je maag en blaas! en je nieren houden er ook niet van
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
Salvia zei:
Helaas wel. Grappige is dat mijn psychiater ook totaal niet verbaasd was toen ik hem zei dat dat de drug is die ik het vaakst gebruik en me zelfs begon te vertellen over studies die aantoonden dat ketamine depressieve gevoelens tot wel 6 weken kan verminderen (als je het niet misbruikt uiteraard).
Klik om te vergroten...

Als je het niet misbruikt inderdaad.
Zelf gaan gebruiken onder het mom dat het een antidepressieve werking heeft is een leuke smoes om je gebruik/misbruik goed te praten.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat ik een stuk knapper was geweest als ik een stuk minder drugs had gebruikt.

Daarnaast ben ik nog steeds gezond dat komt door mijn levenstyle er omheen.
En omdat ik vaak maanden en soms jaren lang geen Harddrugs gebruik.

Blowen en roken heeft mijn longen wel zwaar aangetast en mijn uiterlijk.

Roken is ook het meest idiote ding wat ik gebruik in mijn leven.
Je word er niet high van het maakt je niet leuker of beter maar alleen maar kapot!
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat ik er nu een stuk beter uit zie dan voor mijn gebruik. Mijn uithoudingsvermogen is dan misschien wat minder geworden maar dat kan ik echt wel missen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het een lastige vraag...

Terug rekenen is moeilijk... Was ik een ander mens geweest zonder drugs? Waarschijnlijk wel. Maar om specifiek de slechte dingen er uit te halen...
Ik zie wel positieve dingen; ik ben relaxter als persoon (was als puber soms wat agressief/kortzichtig, maar dan ook weer- ik was nog een kind) ; ben meer ruimdenkend, experimenteler, toleranter... Het is goed geweest voor mijn focus. Ik zal over de negatieve dingen nadenken, maar eerlijk ik zie ze nu niet meteen.
Wat nu betreft; ik heb de afgelopen 10 dagen geen coke gebruikt en was wat grumpy / chagrijnig... Minder prettig in de omgang & aandacht teveel op negatieve dingen... Maar ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de laatste maand daarvoor vrijwel non stop gebruikt heb. Dus is mogelijk een soort ontwenningsverschijnsel...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kun je dit ook los zien van andere dingen, bijvoorbeeld voeding? Veel jonge mensen eten vaak slecht voedsel. Veel suiker/koolhydraten is destructief voor zoveel geestelijke en lichamelijke functies. Ik denk dat iemand die nooit drugs gebruikt maar altijd veel suiker en andere ongezonde voeding eet ook flink achteruit gaat op gebied van bijvoorbeeld korte termijn geheugen en algemeen cognitief vermogen.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Kun je dit ook los zien van andere dingen, bijvoorbeeld voeding? Veel jonge mensen eten vaak slecht voedsel. Veel suiker/koolhydraten is destructief voor zoveel geestelijke en lichamelijke functies. Ik denk dat iemand die nooit drugs gebruikt maar altijd veel suiker en andere ongezonde voeding eet ook flink achteruit gaat op gebied van bijvoorbeeld korte termijn geheugen en algemeen cognitief vermogen.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik met het hangt allemaal samen, maar doelde meer op drugs specifieke dingen. Een algehele ongezonde levensstijl veroorzaakt sowieso wel een hoop ellende, los van gebruik of misbruik. Maar persoonlijk merk ik wel dingen specifiek door drugs en de zaken die samen hangen zoals slaaptekort
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Kun je dit ook los zien van andere dingen, bijvoorbeeld voeding? Veel jonge mensen eten vaak slecht voedsel. Veel suiker/koolhydraten is destructief voor zoveel geestelijke en lichamelijke functies. Ik denk dat iemand die nooit drugs gebruikt maar altijd veel suiker en andere ongezonde voeding eet ook flink achteruit gaat op gebied van bijvoorbeeld korte termijn geheugen en algemeen cognitief vermogen.
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk heeft alles effect. Alles is voedsel (voor de geest). Of je in de natuur woont of in de stad bijvoorbeeld. Je gehele perceptie heeft zijn weerslag op wie je bent/wordt.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drugs hebben echt mijn wereld ten positieve geopend.

edit: en sex natuurlijk. :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zwijgrecht zei:
Dat bedoelde ik met het hangt allemaal samen, maar doelde meer op drugs specifieke dingen. Een algehele ongezonde levensstijl veroorzaakt sowieso wel een hoop ellende, los van gebruik of misbruik. Maar persoonlijk merk ik wel dingen specifiek door drugs en de zaken die samen hangen zoals slaaptekort
Klik om te vergroten...
Ja, maar dat bedoel ik. Als je niet optimaal eet (en de meesten eten niet optimaal), dan heeft je voeding én drugsgebruik (grote) negatieve gevolgen voor je gezondheid (lichamelijk en geestelijk). Hoe goed kun je dan zeggen, dit komt hier door en dat komt daar door?

Rayyar zei:
Uiteindelijk heeft alles effect. Alles is voedsel (voor de geest). Of je in de natuur woont of in de stad bijvoorbeeld. Je gehele perceptie heeft zijn weerslag op wie je bent/wordt.
Klik om te vergroten...
True...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."