#1
geheugen. al is er een paar maanden geleden een MRI scan gemaakt van me hersennen gemaakt en zag er allemaal top uit
Maar dat was nu juist mijn punt, dat je het maar half accepteert en vervolgens toch uit angst ertegen gaat vechten. Ik kan je uit veelvuldige ervaring met een out of body experience zeggen dat je altijd weer terugkomt en je dus niet bang hoeft te zijn om gek te worden ofzo.
Ik snap dat het allemaal niet zo makkelijk is, maar ik hoor je toch best wel veel over angsten van bepaalde aspecten die bij trippen kunnen komen kijken. Hoe sneller je je daar overheen kunt gaan zetten, hoe makkelijker trippen wordt. Uiteindelijk ben jij, en je ego, het die het jezelf moeilijk maakt niet het tripmiddel. Kun je dit soort dingen niet accepteren en laten gaan dan zul je het altijd moeilijk houden met trippen.
@Rupsje
@Psychedelibee heeft helemaal gelijk, probeer alles te accepteren tijdens een trip en je nergens tegen te verzetten, dat laatste is de boosdoener.
Zo'n out of body experience is gewoon harstikke vet en niks om je zorgen over te maken of tegen te verzetten.
Have a nice trip morgen!
edit;
Misschien is het beter om pas te gaan slapen als alles weer is uitgewerkt? Zo doe ik het eigenlijk altijd.
Hoezo zweverig? Ik zie alle moeilijke dingen tijdens het trippen als een uitvergroting van angsten in het dagelijks leven en zodra je je daar overheen kunt zetten heb je daar in het dagelijks leven dus ook direct iets aan, zo kun je groeien van trippen. Het is btw niet altijd direct de angst die het tijdens trippen lijkt, maar kan ook gewoon algemeen met de angst om controle op te geven zijn. Met andere woorden, soms is een bepaalde angst tijdens trippen meer een metafoor voor een ander iets in je leven. Dat is altijd iets wat je bij jezelf na moet gaan, jij kent jezelf immers het beste.Maar misschien is dit gewoon een mentaal obstakel waar ik overheen moet voor verdere persoonlijke groei, om het even heel zweverig te brengen,
Hoezo zweverig? Ik zie alle moeilijke dingen tijdens het trippen als een uitvergroting van angsten in het dagelijks leven en zodra je je daar overheen kunt zetten heb je daar in het dagelijks leven dus ook direct iets aan, zo kun je groeien van trippen. Het is btw niet altijd direct de angst die het tijdens trippen lijkt, maar kan ook gewoon algemeen met de angst om controle op te geven zijn. Met andere woorden, soms is een bepaalde angst tijdens trippen meer een metafoor voor een ander iets in je leven. Dat is altijd iets wat je bij jezelf na moet gaan, jij kent jezelf immers het beste.
Maar als je er zo'n last van hebt is je er aan overgeven toch het beste wat je kunt doen, wellicht wordt het daarna minder en anders geeft het in ieder geval geen angst meer en heeft het dus ook geen grip meer op je. Mijn ervaring met trippen is dat als je niet met lessen aan de slag gaat, deze keer op keer terugkomen wat erg frustrerend kan werken op termijn.
De controle opgeven is echt een van de krachtigste dingen die trippen je kan leren, want als je er diep naar kijkt zul je zien dat je ook in het dagelijks leven vrijwel nergens echt controle op hebt en dat die controle drang slechts een illusie is die alleen maar een hoop stress met zich meebrengt. De dingen waar we wel controle over hebben zijn klein en het geeft enorm veel rust als je je enkel nog daar op focust en voor de rest gewoon meegaat met de flow des levens.
Hi there,
Even concreet gezegd ; wat voor schade merk jij nou echt ? Ik heb het natuurlijk niet over " Ik heb na 6 dagen festival met 3 uur slaap, 2 ons pep en een zak mdma waar je in kan kamperen last van slaapverlamming en gekke schokjes in mijn hoofd, hoe kan dat ?
Maar meer over mensen die drugs, welke dan ook, vaak voor langere tijd gebruiken, de "regels" voor zover je van regels kan spreken herkennen en op de hoogte zijn van enige basiskennis van drugs en alles eromheen.
Ik ben nieuwsgierig naar de antwoorden van "ervaren" gebruikers. Mensen die geruime tijd ervaring hebben met een, meerdere of zoveel mogelijk middelen, en dus ook kunnen herkennen, vooral achteraf wat het nou uiteindelijk met je heeft gedaan. Maak me geen zorgen over iets, fysiek helemaal niet, eerder geestelijk.Maar alles hangt natuurlijk samen haha, en ik was wel geinteresseerd of mensen dit herkennen. Zal aftrappen,
Lichamelijk eigelijk niks blijvends. Als slapen bij lichamelijk hoort dan wel, na een hook aan g 24/7 de laatste 4 maanden, slaap ik niet meer normaal. Zal ook komen door andere dingen maar slaap nooit meer langer door dan 3 Max 4 uur, soms erna nog heel even. Nachtmerries, gekke angst snachts enzo en mn laatste buisje was bijna 2 jaar geleden. Ben er aan gewend nu dus het is niet heel erg maar wel permanent een beetje oververmoeid.
Denk dat mentaal het meest is veranderd. Mijn geheugen is erg achteruit gegaan (geen last van dmv handigheidjes voor jezelf, herinneringen op post its, lijstjes schrijven. Want kan anders echt verdwaasd in de ah staan of 3x op 1 dag naar de supermarkt voor haargel , en alle drie de keren met vanalles thuiskomen behalve... vroeger wist ik je telefoon nummer na 2 keer opnoemen uit mn hoofd voor de rest van het jaar. Kan mijn eigen postcodes door de war halen, daar merk ik het regelmatig aan.
Achterdochtiger, meer drukte en situaties met veel variabelen (meer) gaan vermijden. Altijd maar dat op je hoede zijn, altijd maar een plan a tm z willen hebben.
Altijd bezig zijn met hoe je overkomt door zo lang verbergen van je gebruik, ook wanneer je gewoon nuchter bent. Want was als........je betrapt wordt op werk, je baan kwijt raakt, huur niet betaald en zo voedt dat zichzelf. Ben overigens nog nooit betrapt of zelfs maar een opmerking.
Je eigenwaarde gaat er ook niet op vooruit. Heb wel dingen gedaan waardoor je achteraf anders naar jezelf lijkt.
Emotioneel instabiele(r) dan eerst, makkelijker uit het veld te slaan
Brand los, en om positief af te sluiten heeft het me wel ontzettend zelfredzaam gemaakt. Niet gauw bang of overstuur, en kan, afkloppen, altijd mn hoofd koel houden en prioriteiten stellen. Drugs gerelateerde situaties hebben dat denk ik wel helpen creeeren
Drugs en alles eromheen hebben me niet gemaakt tot wie ik nu ben maar een paar flinke deuken kan ik niet ontkennen helaas![]()
Dat maakte ik al op uit je eerdere posts ja, vandaar dat ik het aanhaalde.Controle opgeven heb ik altijd al een lastig iets gevonden, ik ben een behoorlijke control freak.
Zo heb ik het wel altijd ervaren. Psychedelica blijven mij elke keer terugbrengen naar dezelfde plek totdat ik ermee aan de slag ga en weer verder met nieuwe lessen kan.Een beetje alsof psychedelica het de hele tijd terug gooit naar me en ik toch echt iets moet leren, denk ik, als ik er zo over nadenk. Alsof het een enorm belangrijke les is die ik echt een keer moet ondergaan.
Een hoop geld..
Zeker die coke!
Ik niet gewoon op zijn tijd af en toe een keertje los..
Ik heb 8 maandenlang paniekaanvallen en chronische hyperventilatie gehad omdat ik in augustus 2018 veel te veel, veel te snel gedaan had. Dat is wel echt een dingetje waar ik ontzettend veel last van gehad heb. Verder valt het op zich wel mee.
Ik zie soms dingen aan voor mensen en andersom als ik begin te dissociëren, maar zodra ik me focus is het wel gewoon weer direct weg. Niet eng ook of zo, maar het gebeurt wel heel vaak sinds mijn psychedelicagebruik. Vandaag had ik het ook heel erg tijdens m'n werk. Dan dacht ik in 20 seconden 5 keer dat er iemand links in m'n ooghoek stond die geld op z'n kaart wilde zetten (ik zat in zo'n hok waar 2 kassa's stonden en m'n collega was al weg), maar dan was er gewoon niemand een kwam het doordat een deel van de muur beigeachtig was, net zoals de kleur van een gezicht zou kunnen hebben.
Soms zie ik blauwe randen rond dingen, zoals ik ze ook zie op truffels.
Het enige waar ik verder misschien wel een beetje moeite mee heb is dat ik me sinds m'n drugsgebruik niet meer helemaal grounded voel. Het is alsof ik een beetje door de ruimte zweef. Ik voel me permanent lichter. De reden dat ik er moeite mee heb is omdat ik daardoor heel soms het idee heb dat ik flauw ga vallen, terwijl ik gewoon over straat loop of iets aan het doen ben. Is nog nooit gebeurt gelukkig.
Ik zou misschien kunnen zeggen dat mijn mentale gezondheid erop achteruit gegaan is, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat wel echt waar is, want 85% van de problemen die ik heb die had ik al ver voordat ik met drugs begon.
Edit: en dan heb ik het alleen nog maar over de schade die ik mezelf aandoe, want ik ben m'n relaties met anderen ook wel knap hard aan het verneuken momenteel. Maar goed, ik hoop dat therapie me er dus bij gaat kunnen helpen om dat ooit in de toekomst nog recht te kunnen zetten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."