Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHuisarts en vertrouwen

Huisarts en vertrouwen

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Werken de oefeningen van de fysio niet goed of voldoende? Doe je ze nog? Doe je ook aan sport? Je zou fitness kunnen overwegen onder begeleiding van een fysio. Veel scholen hebben dat. Dan kun je je 'corset' versterken. Klachten zijn ook te voorkomen door goed te letten op je houding tijdens je werk.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lezneh zei:
dus moet ik nu weer veranderen van huisarts? En is er een medische instelling ofzo waar ik mee kan praten om te bedenken wat de opties zijn? Ik wil eigenlijk een klacht indienen ook over mijn eerste huisarts want ik denk dat hij iets in mijn dossier gezet heeft zodat ik door andere arts ook zo behandeld word.
Klik om te vergroten...

Huisartsen weten ook niet alles en werken ook na wat hun denken te weten. De een vind dit wel goed en de ander weer niet.
Ik vrrander gewoon van arts als het mij niet bevalt..
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat @Albedo zegt! Gezien je andere topic denk ik dat beweging een goede indicatie is.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Martinus zei:
Ik heb een keer een artikel gezien dat er in Nederland 150.000 mensen verslaaft zijn aan opiaaten via de huisarts.
Klik om te vergroten...
Meer dan 1.000.000 mensen krijgen benzodiazepines via de huisarts in Nederland en dan zijn benzodiazepines natuurlijk ook de meest verkochte research chemicals. Antidepressiva (SRI) kent ook meer dan 1.000.000 unieke recepten via de huisarts. Als ik de keuze zou hebben zou ik denk ik eerder voor een offlabel opium verrijkte kiezen. :smirk:
L
LeznehLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Bewegen ja inderdaad altijd een goed idee maar ik heb juist door beweging deze klachten gekregen. I heb al maanden fysiotherapie maar dat is gestopt vanwege Corona.

mbt het voorschrijven van opiaten heb ik alle begrip voor de terughoudendheid van de huisarts hoor. Ik heb inderdaad een verslavingsverleden en heb jaren lang 8mg alprazolam per dag op schrift gekregen van artsen. Maar dit heb ik zelf, metbegeleiding van een arts, gestopt na afbouwen.

Dus ik wil helemaal niet 8 doosjes van wat dan ook ik wil gewoon een paar strips en ik snap niet dat de arts niet in ziet dat ik als ik zo sterk ben zelf uit verslaving te komen en ik nu m’n leven beter dan ooit op de rit heb maar ik alleen tijdelijk enorm hinder ondervind van rugklachten ik niet tijdelijk geholpenkan worden. Ik bedoel als ik mn best doe online vind ik ook wel een illegale weg naar benzo’s maar dat wil ik liever niet meer.

Dit is volgens mij gewoon zo’n gevalletje van een jonge nieuwe arts die ergens gelezen heeft ‘verslaving’ in m’n dossier en/of ‘opname’ en me verder niet eens kent of wil leren kennen.

mij ben gewoon best te einde raad want ik ben kapot
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Meer dan 1.000.000 mensen krijgen benzodiazepines via de huisarts in Nederland en dan zijn benzodiazepines natuurlijk ook de meest verkochte research chemicals. Antidepressiva (SRI) kent ook meer dan 1.000.000 unieke recepten via de huisarts. Als ik de keuze zou hebben zou ik denk ik eerder voor een offlabel opium verrijkte kiezen. :smirk:
Klik om te vergroten...
Schandalig.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lezneh zei:
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Bewegen ja inderdaad altijd een goed idee maar ik heb juist door beweging deze klachten gekregen. I heb al maanden fysiotherapie maar dat is gestopt vanwege Corona.

mbt het voorschrijven van opiaten heb ik alle begrip voor de terughoudendheid van de huisarts hoor. Ik heb inderdaad een verslavingsverleden en heb jaren lang 8mg alprazolam per dag op schrift gekregen van artsen. Maar dit heb ik zelf, metbegeleiding van een arts, gestopt na afbouwen.

Dus ik wil helemaal niet 8 doosjes van wat dan ook ik wil gewoon een paar strips en ik snap niet dat de arts niet in ziet dat ik als ik zo sterk ben zelf uit verslaving te komen en ik nu m’n leven beter dan ooit op de rit heb maar ik alleen tijdelijk enorm hinder ondervind van rugklachten ik niet tijdelijk geholpenkan worden. Ik bedoel als ik mn best doe online vind ik ook wel een illegale weg naar benzo’s maar dat wil ik liever niet meer.

Dit is volgens mij gewoon zo’n gevalletje van een jonge nieuwe arts die ergens gelezen heeft ‘verslaving’ in m’n dossier en/of ‘opname’ en me verder niet eens kent of wil leren kennen.

mij ben gewoon best te einde raad want ik ben kapot
Klik om te vergroten...

Die paar strips aan pillen gaan de oorzaak van je klachten niet wegnemen. Als het echt spit is dan gaat het vanzelf over, niet dat dat je pijnklachten minder rot maakt overigens.
Je zou ook een second opinion kunnen vragen over wat de rugklachten precies zijn, wellicht komt er dan een ander behandelplan.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kijk voor de zekerheid naar een goede reisverzekering incl. repatriëring van je gehele hebben en houden!

Jaren geleden kreeg ik spit tijdens fietskamperen. Ik dacht goed verzekerd te zijn bij een bekende en goed gewaardeerde verzekeraar. Dus niet. Ze konden me niet komen ophalen en dan zou het alleen mezelf betreffen; niet mijn fiets en uitrusting. Ik moest eerst een diagnose hebben van een arts. Echter ik kon alleen met moeite kruipen en zat ver weg van een stad. Ik moest maar een taxi nemen naar een lokale dokter. Alle bewegingen deden hevige pijn. Ik stelde zelfs voor dat ze me kwamen ophalen en als het niet nodig zou blijken, dat ik alle kosten terugbetaal.

Ik heb uiteindelijk mijn broer gebeld en hij heeft me met zijn auto opgehaald. Alles gelijk erin mee. Later waren ze dan nog wel bereid de benzine en mobiele belkosten te betalen. Geluk achteraf dat het in NL was!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mappie88 zei:
Die paar strips aan pillen gaan de oorzaak van je klachten niet wegnemen. Als het echt spit is dan gaat het vanzelf over, niet dat dat je pijnklachten minder rot maakt overigens.
Je zou ook een second opinion kunnen vragen over wat de rugklachten precies zijn, wellicht komt er dan een ander behandelplan.
Klik om te vergroten...
Uiteraard zullen opiaten de oorzaak niet verhelpen.
Ze kunnen de symptomen wel draagbaar maken wat in genoeg gevallen een potentiële zelfmoord of eventuele zelf medicatie met bijv alcohol kan voorkomen wat ten alle tijden beter is.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
wat in genoeg gevallen een potentiële zelfmoord
Klik om te vergroten...

Niet overdrijven! Zou best kunnen dat het een tot het ander lijdt, maar niet zonder slag of stoot. Mensen geven over het algemeen niet snel op.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
Uiteraard zullen opiaten de oorzaak niet verhelpen.
Ze kunnen de symptomen wel draagbaar maken wat in genoeg gevallen een potentiële zelfmoord of eventuele zelf medicatie met bijv alcohol kan voorkomen wat ten alle tijden beter is.
Klik om te vergroten...

Een zelfmoord is wel een uiterste hier. Er zijn vele wegen die nog bewandeld kunnen worden lijkt mij. Als angst en somberheid de boventoon gaat voeren dan laten verwijzen naar een psychiater of een psycholoog die zich specialiseert in psychosomatische klachten.
L
LeznehLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is..

Ik heb best aan de grond gezeten in m’n leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord.

Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 🙃
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lezneh zei:
Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 🙃
Klik om te vergroten...
Ik heb echt geen idee hoe ik deze uitspraak moet opvatten? Een verslaving is een verslaving, het 1e middel heftiger als de ander maar het komt bij mij een beetje over alsof je denkt dat een verslaving aan pillen of wiet een grap is. Aan zelfmoord denken, is al een state of mind die bizar is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eigenlijk een onderwerp voor een apart Topic.
Suïcide.
Ik heb heel vaak deze gedachten gehad.
Nog steeds af en toe., na nachtmerries met name.
Ik ga over dit onderwerp een topic starten, omdat ik denk, dat bij mensen die verslaafd zijn ( geweest) dit onderwerp vaak, heel vaak speelt, ofwel gespeeld heeft.
Zo ook bij mij.
L
LeznehLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeelanddude zei:
Ik heb echt geen idee hoe ik deze uitspraak moet opvatten? Een verslaving is een verslaving, het 1e middel heftiger als de ander maar het komt bij mij een beetje over alsof je denkt dat een verslaving aan pillen of wiet een grap is. Aan zelfmoord denken, is al een state of mind die bizar is.
Klik om te vergroten...
Als een grapje lieverd
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lezneh zei:
Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is..

Ik heb best aan de grond gezeten in m’n leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord.

Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 🙃
Klik om te vergroten...
Vind je dit niet een beetje ongepast? Hoezo kan jij het lijden van iemand anders bepalen? Iedereen ervaart traumatische gebeurtenissen op zijn of haar manier.

Sterker nog, genoeg mensen die zelfmoord plegen gebruiken niet eens drugs.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lezneh zei:
Als een grapje lieverd
Klik om te vergroten...
Amai , lig kreupel van het lachen.
Ben verslaafd aan "weed en pilletjes"
Zal zo even direct men polsen over snijden dan..
Ja zegt zelf heel je leven verslaafd te zijn , daar maak je geen grapjes over.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lezneh zei:
Als een grapje lieverd
Klik om te vergroten...

Ik sluit me aan bij @inner_search zijn reactie. Misschien mis ik een hoop context hoor, maar humor zie ik er niet in.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lezneh zei:
Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is..

Ik heb best aan de grond gezeten in m’n leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord.

Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 🙃
Klik om te vergroten...
Een groot deel van alle zelfmoordpogingen, of het nou met pillen is of niet, zijn een wanhoopsdaad. Men ziet geen uitweg meer en ze willen eigenlijk niet echt dood. Leven ook niet echt en als je dan moet kiezen... Ze willen dat het leven niet meer zo kut is, de pijn stopt en er een echte uitweg is uit de drama en ellende.
Ik heb heel veel jaren geleden zwaar rockbottom gezeten mentaal. Zwaar depressief geweest. At niet meer, dronk niet meer, sprak niet meer en wilde zo echt niet door gaan. Woog nog maar 45 kg en zag er uit als een wandelend lijk. Ik wilde niet echt dood maar ook niet leven. Ik heb gelukkig goede behandeling gehad maar ik had toen zeker heel vaak zelfmoord gedachtes. Dagelijks zelfs. Ook had ik al een volledig plan klaar hoe ik t zou doen. Dat gaf mij toen juist wat rust om te weten dat als ik het echt wilde ik er zo uit kon stappen. Ik zal niet in detail treden maar met de manier die ik toen had gekozen zou het zeker geen aandachtvraag of wanhoop poging zijn geworden. Het zou 100% zeker gelukt zijn bij mij als ik het toen echt gedaan had. Mijn keuze was mezelf ophangen in huis. Dat was het meest effectieve in mijn optiek en zonder er een ander mee lastig te vallen door bv voor de trein te springen. Gelukkig nooit ECHT de behoefte gehad of een poging gedaan maar sindsdien kan ik mij wel echt verplaatsen in iemands gevoel daarover.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang💯 zei:
Vind je dit niet een beetje ongepast? Hoezo kan jij het lijden van iemand anders bepalen? Iedereen ervaart traumatische gebeurtenissen op zijn of haar manier.

Sterker nog, genoeg mensen die zelfmoord plegen gebruiken niet eens drugs.
Klik om te vergroten...
Zo bedoelde @Lezneh het denk ik niet hoor. Hij/zij begrijpt vast wel dat het niet zo zit met zelfmoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."