Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHuisarts en vertrouwen

Huisarts en vertrouwen

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LeznehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeelanddude zei:
Ik heb echt geen idee hoe ik deze uitspraak moet opvatten? Een verslaving is een verslaving, het 1e middel heftiger als de ander maar het komt bij mij een beetje over alsof je denkt dat een verslaving aan pillen of wiet een grap is. Aan zelfmoord denken, is al een state of mind die bizar is.
Klik om te vergroten...
Als een grapje lieverd
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lezneh zei:
Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is..

Ik heb best aan de grond gezeten in m鈥檔 leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord.

Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 馃檭
Klik om te vergroten...
Vind je dit niet een beetje ongepast? Hoezo kan jij het lijden van iemand anders bepalen? Iedereen ervaart traumatische gebeurtenissen op zijn of haar manier.

Sterker nog, genoeg mensen die zelfmoord plegen gebruiken niet eens drugs.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lezneh zei:
Als een grapje lieverd
Klik om te vergroten...
Amai , lig kreupel van het lachen.
Ben verslaafd aan "weed en pilletjes"
Zal zo even direct men polsen over snijden dan..
Ja zegt zelf heel je leven verslaafd te zijn , daar maak je geen grapjes over.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lezneh zei:
Als een grapje lieverd
Klik om te vergroten...

Ik sluit me aan bij @inner_search zijn reactie. Misschien mis ik een hoop context hoor, maar humor zie ik er niet in.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zou eventueel ook kratom kunnen gaan gebruiken wat ook een opiaat is met een pijnstillende werking.
Dit is net zo goed verslavend maar dat is de medicatie ook.

Ik raad af om dit bij een smartshop te halen gezien hun vaak vrij duur zijn en de qualiteit vaak niet 100% is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lezneh zei:
Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is..

Ik heb best aan de grond gezeten in m鈥檔 leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord.

Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 馃檭
Klik om te vergroten...
Een groot deel van alle zelfmoordpogingen, of het nou met pillen is of niet, zijn een wanhoopsdaad. Men ziet geen uitweg meer en ze willen eigenlijk niet echt dood. Leven ook niet echt en als je dan moet kiezen... Ze willen dat het leven niet meer zo kut is, de pijn stopt en er een echte uitweg is uit de drama en ellende.
Ik heb heel veel jaren geleden zwaar rockbottom gezeten mentaal. Zwaar depressief geweest. At niet meer, dronk niet meer, sprak niet meer en wilde zo echt niet door gaan. Woog nog maar 45 kg en zag er uit als een wandelend lijk. Ik wilde niet echt dood maar ook niet leven. Ik heb gelukkig goede behandeling gehad maar ik had toen zeker heel vaak zelfmoord gedachtes. Dagelijks zelfs. Ook had ik al een volledig plan klaar hoe ik t zou doen. Dat gaf mij toen juist wat rust om te weten dat als ik het echt wilde ik er zo uit kon stappen. Ik zal niet in detail treden maar met de manier die ik toen had gekozen zou het zeker geen aandachtvraag of wanhoop poging zijn geworden. Het zou 100% zeker gelukt zijn bij mij als ik het toen echt gedaan had. Mijn keuze was mezelf ophangen in huis. Dat was het meest effectieve in mijn optiek en zonder er een ander mee lastig te vallen door bv voor de trein te springen. Gelukkig nooit ECHT de behoefte gehad of een poging gedaan maar sindsdien kan ik mij wel echt verplaatsen in iemands gevoel daarover.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang馃挴 zei:
Vind je dit niet een beetje ongepast? Hoezo kan jij het lijden van iemand anders bepalen? Iedereen ervaart traumatische gebeurtenissen op zijn of haar manier.

Sterker nog, genoeg mensen die zelfmoord plegen gebruiken niet eens drugs.
Klik om te vergroten...
Zo bedoelde @Lezneh het denk ik niet hoor. Hij/zij begrijpt vast wel dat het niet zo zit met zelfmoord.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Eigenlijk een onderwerp voor een apart Topic.
Su茂cide.
Ik heb heel vaak deze gedachten gehad.
Nog steeds af en toe., na nachtmerries met name.
Ik ga over dit onderwerp een topic starten, omdat ik denk, dat bij mensen die verslaafd zijn ( geweest) dit onderwerp vaak, heel vaak speelt, ofwel gespeeld heeft.
Zo ook bij mij.
Klik om te vergroten...

Goed plan!
Het word idd niet vaak besproken terwijl het echt veel vaker voorkomt als men denkt. Ik ken zelf ook wel meerdere personen die zelfmoordgedachtes etc hebben of hebben gehad.
We moeten wel proberen respectvol en begripvol te reageren in jou topic.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het Topic is inmiddels geplaatst.
Zoals ik al heb aangegeven, ben ik zeer ge茂nteresseerd in wat er " leeft" op DF.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vertrouwen in de huisarts.
Tja.
Nu, met die hele corona ellende, mag je al blij zijn, als je er een te zien krijgt....
Hier is er een maatschap gevestigd.
Dus, meerdere artsen in 茅茅n gebouw.
Allemaal leuk en aardig, maar, as maandag wil ik 贸f mijn eigen, 贸f een andere arts spreken. Er is geen spreekuur meer. Voorlopig.
Dus is de kans groot, dat ik een andere "huis" arts te spreken krijg. ( tenminste, als ik er 眉berhaupt komen mag )
Hierop projecteer ik deze topic vraag.
Het vertrouwen, dus.
Ik moet zeggen, dat ik eerst de arts in kwestie wil z i e n. v贸贸rdat Ik aan vertrouwen toekom.

Ik ben nogal wantrouwig....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."