Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo mensen, Wanhopig ben ik Vorige week naar een andere huisarts geweest. Het probleem is dat ik te eerlijk ben geweest in mijn verhaal bij mij vorige huisarts. eigenlijk is dit heel kwalijk allemaal want ik heb vanwege rugklachten die ik heb opgelopen op mijn werk in de bouw lange tijd pijnbestrijding gehad van mijn huisarts. Ook heb ik alle adviezen voor rust en fysiotherapie opgevolgd. na zo’n twee maanden heeft de huisarts gezegd dat hij de medicatie wil stoppen. Ik heb vervolgens weer erg veel pijn en weinig slaap. Ook al zeg ik dit dan werd de huisarts geïrriteerd en zei dat ik nu wel zonder die medicijnen zou moeten kunnen. omdat ik echt niet zonder kan nog ben ik gewisseld van huisarts. Ik heb daar direct eerlijk verteld waarom: teveel pijn nog om zonder medicijnen te leven. Maar toen kreeg ik nog maar voor 10 dagen een lichte pijnstiller voorgeschreven en ook zei deze arts dat ik moet zonder leven. Waar ben ik ik verzeild geraakt want ik ben eerlijk maar ik word niet gehoord. Zijn er misschien speciale dokters of psychologen die gespecialiseerd zijn in medicijn gebruik die me kan helpen om toch met minder pijn te moeten leven of door wel goed af te bouwen alles. Zijn er misschien sites en chats met ervaringen over huisartsen en voorschriften van medicijnen want ik weet niet wat ik kan doen om toch voor elkaar te krijgen dat ik goede hulp krijg en geen dichte deur steeds. Ik wil namelijk niet meer opgelicht worden door al die mensen die op internet zeggen pillen te hebben en ik wil ook niet iets slikken wat ik niet zeker weet dat veilig is. dus moet ik nu weer veranderen van huisarts? En is er een medische instelling ofzo waar ik mee kan praten om te bedenken wat de opties zijn? Ik wil eigenlijk een klacht indienen ook over mijn eerste huisarts want ik denk dat hij iets in mijn dossier gezet heeft zodat ik door andere arts ook zo behandeld word. mij snap niet dat artsen niet meer vertrouwen in hun patiënten. Ik heb geen kwade bedoelingen."
"Dank jullie wel voor jullie reacties! Bewegen ja inderdaad altijd een goed idee maar ik heb juist door beweging deze klachten gekregen. I heb al maanden fysiotherapie maar dat is gestopt vanwege Corona. mbt het voorschrijven van opiaten heb ik alle begrip voor de terughoudendheid van de huisarts hoor. Ik heb inderdaad een verslavingsverleden en heb jaren lang 8mg alprazolam per dag op schrift gekregen van artsen. Maar dit heb ik zelf, metbegeleiding van een arts, gestopt na afbouwen. Dus ik wil helemaal niet 8 doosjes van wat dan ook ik wil gewoon een paar strips en ik snap niet dat de arts niet in ziet dat ik als ik zo sterk ben zelf uit verslaving te komen en ik nu m’n leven beter dan ooit op de rit heb maar ik alleen tijdelijk enorm hinder ondervind van rugklachten ik niet tijdelijk geholpenkan worden. Ik bedoel als ik mn best doe online vind ik ook wel een illegale weg naar benzo’s maar dat wil ik liever niet meer. Dit is volgens mij gewoon zo’n gevalletje van een jonge nieuwe arts die ergens gelezen heeft ‘verslaving’ in m’n dossier en/of ‘opname’ en me verder niet eens kent of wil leren kennen. mij ben gewoon best te einde raad want ik ben kapot"
"O"
"Denk dat 9 vd 10 zelfmoordpogingen met pillen sws niet een serieuze poging is.. Ik heb best aan de grond gezeten in m’n leven met ernstige verslaving, maar dan nog kon ik niet eens denken aan zelfmoord. Ik lees hier soms mensen over een verslaving schrijven en dan blijken ze het over wiet of pillen te hebben. Tsja,.. Dan zou ik ook aan zelfmoord denken als ik het daar mee moest doen 🙃"
"Zeelanddude zei: Ik heb echt geen idee hoe ik deze uitspraak moet opvatten? Een verslaving is een verslaving, het 1e middel heftiger als de ander maar het komt bij mij een beetje over alsof je denkt dat een verslaving aan pillen of wiet een grap is. Aan zelfmoord denken, is al een state of mind die bizar is. Klik om te vergroten... Als een grapje lieverd"
"Hallo, omdat ik niet meer geholpen word door mijn huisarts met pijnbestrijding ben ik nu aan het uitzoeken welke medicatie het beste is voor me dat ik zelf en zonder recept kan kopen. klachten: spit, instabiel schoudergewricht, complete rug en nekspieren vast en pijnlijk. Ik heb diclofenac geprobeerd maar helpt niet echt ook al heb ik 125mg in een keer gehad. Nu is er natuurlijk nog gewone paracetamol en ibuprofen maar is er nog meer wat ook een beetje spierverslappend werkt? Ik sta open voor suggesties. ook benieuwd naar welke zalf en crèmes goed werken tegen deze klachten. Ik heb van A Vogel een spier en gewricht gel."
"Nee ik wil ook niet vissen naar andere middelen maar ik probeer een weg te vinden naar legale hulp. Ik weet niet of nog een andere huisarts benaderen zin heeft of dat dit juist averechts werkt. Ik heb wel een verleden met wat benzo’s en ik denk daarom dat de arts terughoudend is met voorschriften. Maar deze nieuwe reageerde erg achterdochtig over mijn vraag terwijl ik gewoon eerlijk was. Dat stoort me."