Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

Het fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#1
Autist zei:
@inner_search


Ripper (regel set):
Depakine vs Sumatriptan >> Snuiven beter niet https://www.rehabcenter.net/quetiapine/insufflation/ >> md, reports lezen >> Pb >> 14ug 1cP-LSD md on ervaring.
Klik om te vergroten...
Top ! Ik kan toch converseren met je ! 😂
Grapje eh , neem me niet te serieus (De lange teksten mag je wel serieus nemen :grin:).
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uit fatsoen doe ik fluffie zooi, maar liever niet.
Een goudvis is oranje voor de reguliere mens.
Er behoeft soms geen uitleg..... Maarja.
nl.wikipedia.org

Latch - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Autist zei:
In deze is de epilepsie een grote spelbederver om tot een juiste behandeling te komen voor psychische problematiek die eenvoudig op te lossen zou moeten zijn (in relativering).
Klik om te vergroten...
De epilepsie klinkt als een vrij ingrijpend probleem in je context, ervaar je dit als grootste last? Je geeft immers aan dat het een spelbederver is om andere problematiek op te lossen. Probeer een beetje concreet plaatje voor mezelf te schetsen, je schrijft aardige lappen waar de attentiespanne van de gemiddelde persoon op dit forum niet bijzonder lang is vrees ik. Al moet ik toegeven niet geheel nuchter te zijn toen ik het topic initieel door las.

Autist zei:
2. Quetiapine gebruik is geen copingmechanisme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Coping_(psychologie), het is een "off-label" medicamenteuze aanvulling op een huidig probleem die nog niet de juiste oplossing/behandeling heeft.
Klik om te vergroten...
Je noemde dat je het gebruikte om in slaap te kunnen vallen, copingsmechanisme om te kunnen slapen doel ik op in deze context dus.

Klinkt ingewikkeld en vervelend allemaal inderdaad. Omdat je problematiek wat complex is denk ik niet dat iemand snel z'n vingers zal branden aan je context. De ene keer dat ik een epileptische aanval mee maakte ben ik vervolgens een maand toch wel aardig psychotisch geweest, heb je zelf niet het idee dat dit je realiteitsbesef kan aantasten? Klinkt alsof je wel een paar jaar rust kunt gebruiken.

Kom je nog een beetje buiten en krijg je nog een beetje met regelmaat wat beweging binnen? Beetje cliché advies maar kan wel degelijk een verschil maken. Als je psychedelica overweegt kan wellicht 3-MeO-PCE ook een optie wezen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begrijp dit ook niet echt helemaal.
M'n pa heeft al z'n hele leven epilepsie en eerlijk gezegd ken ik niemand die graag een aanval uitlokt hoor. Ze zouden liever geen epilepsie hebben.
Ik kan het wel begrijpen dat je de effecten leuk vindt dat je ervan krijgt en zo kan je je epilepsie als iets goed vinden, maar dit is toch totaal ongezond?!
Ik neem seroquel maar ik zie mezelf dat niet snuiven hoor.
Ik zou drugs en etc... aan de kant laten en eens een specialist vind in jouw type epilepsie want je slaapmechanisme zal ook wel al naar de kloten zijn.
Hier zat ik ook aan te denken, als jij een aanvalt krijgt en je verliest het bewustzijn en je krijgt een black out moeten we je gewoon laten liggen?

@Jmths dat cliché advies vind ik niet echt cliché want met zo'n raar levensstijl denk ik niet dat de TS buitenkomt.
Zoals je ook zei de TS gebruikt quetiapine als copingsmechanisme om te kunnen slapen en als de TS zelf weet dat het maar een aanvulling is van medicatie zonder doel, zou je het beter stoppen dan.

Dus eigenlijk wil je een ander middel voor te trippen zeg maar?
Ik ken genoeg epilepsie middelen maar eerlijk gezegd ben ik bang dat als ik die zou zeggen dat je ze begint te misbruiken zoals depakine.
Je hebt zelfs niet veel aan een high van depakine of lamotrigine (lamictal).
Misschien eerst de wijze van je leven veranderen voor je iets anders wilt gebruiken.
Want iedere keer een aanval uitlokken kan niets anders slecht zijn voor je.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Ik neem seroquel maar ik zie mezelf dat niet snuiven hoor.
Klik om te vergroten...
Als je antipsychotica snuift heb je jezelf toch op een of andere manier geconditioneerd lijkt mij ja.

Ik ga er maar vanuit dat Autist gewoon vrij ingrijpende epilepsie heeft, als je van nature aanleg voor epilepsie hebt is er natuurlijk ook enig risico van comorbiditeit maar we kennen zijn (waarschijnlijk uitgebreide) context natuurlijk niet. PTSS, autisme, epilepsie, zelfdestructief gedrag en hij noemde ook agressieve uitbarstingen en dan zie ik waarschijnlijk nog wel iets over het hoofd. Zal wel een traumatische jeugd zijn ofso, hoe dan ook triest verhaal natuurlijk. Er komt ook een flink verhaal in 1x uit natuurlijk. Zou toch eerst een beetje richten op rust, goed eten en wat buitenbeweging want je moet toch ergens beginnen, dit gaat sowieso tijd nodig hebben natuurlijk. Kan mij ook wel voorstellen dat middelmisbruik in die context een groter risico wordt. :\\

Ik wens Autist het beste in ieder geval, klinkt als een lastig verhaal. Ik probeer een beetje duidelijk beeld te schetsen maar het blijft natuurlijk wat lastig inhoudelijk reageren op dermate complexe materie.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#6
IMG_1052.JPG

Stats: Bp 98, Sq 153, Dl 171.

Vandaag: 10:00 Graven > 6 x40L tuinaarde > stoepbanden leggen 8m > 13:00 Brood/ei/tomaat/ham/karnemelk > 40 planten poten / en aantal verplaatsen > Kippenren aanpassen (gaas verwijderen en planten horen en gaas weer op maat maken> 18:00 1,5 speklap en stampot andijvie + yoghurt > Vegen > opruimen > in de tuin zitten tot donker > forum > Snacks: Shake met fruit en veel drinken.

Opleiding: Boekhouding MBO > SJD HBO > Psychologie OU.
Certificaten: Heftruck > Lpic 1 t/m 5 > fraude uitkeringen > vervalsing ID, RBW en aanverwanten.

laats gekochte boeken: https://www.bol.com/nl/f/turn-left-at-orion/37912527/ http://www.dehilster.info

...........

A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Age: 38


#HouseCleaner....... #Chemicals

Door mijn autisme had ik het niet door....... Je loopt op de gekste plekken binnen waar niemand komt omdat ik niet een dreiging bent geweest en ze wisten dat ik autisme had. De enige deal was niet aan mijn meisje komen....... Alles bedreigen wat je wilt en mijn hele familie, maar meisje is de legitiem reden voor mij om wraak te nemen.

iedereen weet de regel dat je niet aan het meisje komt. Elke vijand is dan je vriend.

A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog 1 nachtje....... zwaar bloed uit de neus en niet goed...
Laatste nachtje doen, dit is kort op elkaar.......
Dit is niet goed.....










Ik ve
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet mij morgen herinenner dt dit gebeurt en dat er bloed is. Ik weet niet meer maar moest snuiten en er was allemaal boel... ik moet morgen stoppen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anders neem je nog een lijntje..:rolleyes:
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel, quetiapine moet je niet een paar dagen snuiven...... Het was niet een bloedneus maar overgeven met bloed blijkbaar. Wel vanuit de neus en was gewoon heel erg misselijk op den duur. te fanatiek om te willen slapen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien een hint van je lijf dat je moet stoppen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt mij duidelijk dat je hulp nodig hebt. Heb je al contact met een psycholoog?
A
Anoniem03Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey,
Je schrijft dat je epilepsie hebt, lamotrigine gebruikt, en af en toe een joint rookt. Zou ik jou wat mogen vragen? Ik zit namelijk in precies hetzelfde schuitje. Vandaag ben ik begonnen met lamactal. En ik vroeg me af in welke mate dat invloed zou hebben wanneer ik een joint rook. Bij iedereen is dat natuurlijk anders, dat weet ik. Maar zou je jouw ervaring willen delen? Alvast bedankt, je zou me er veel mee helpen. Sterkte met je epilepsie!
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Helaas kan ik niet zomaar meer drugs gaan gebruiken hoe lekker het ook is, een beetje wiet kan nog wel en wat benzo maar dan stopt het al wel en het werkt ook amper. Het enige wat ik nu als echte 'drugs' gebruik is quetiapine om mijzelf neer te halen als ik in een extreme fiep kom (hyperfocus/flow die niet meer stopt), en vergeet dat ik moet eten, drinken en slapen. Ik kan niet zomaar meer iets gebruiken omdat ik epilepsie heb wat in de loop der jaren langzaam erger is geworden ondanks de medicatie wat ik nu gebruik: 2500mg Depakine en 100mg lamotrigine.

Blowen heb ik een 20 jaar fanatiek gedaan, maar ben daar klaar mee en ervaar het ook niet meer als prettig, alcohol was een middel om nog plat te gaan en te kunnen slapen (ook ivm PTSS zodat ik niet zou gaan dromen en het leven wat makkelijker was). Nu moet ik zeggen dat nuchter leven mij wel erg goed doet en ondanks de meest vreselijke nare dromen en amper slaap mij wel gelukkiger begin te voelen omdat ik nu mijn problemen leer te verwerken ipv er voor weg te lopen.

Nu heb ik een poosje valium kunnen gebruiken, maar valium en depakine zijn verschrikkelijk lekker omdat je er (met de nodige stevige dosis) extreem euforisch van kan worden, en dat heb ik dus ook :) Mwah, heerlijk maar niet de bedoeling. Voordeel is wel dat ik dan minder last van epilepsie heb.

Voor nu heb ik dus quetiapine van 12,5 tot 100mg afhankelijk van hoe extreem ik bezig ben. Ik heb heb de standaard en XR variant zodat ik nog wat kan mengen als ik het ook gebruik voor slaap. Nu ben ik er wel vrij zuinig in omdat ik liever zoveel mogelijk geestelijk wil verwerken en ook moet leren om zelf tot rust te komen ipv te gaan fiepen bij onrust. Maar toch vraag ik mij het volgende af:

Wie gebruikt drugs om een fiep tot halt te roepen en wat gebruik je dan?

Edit: Autisme, epilepsie en fiepen tot complete non slaap zorgt ook voor hele fijne psychedelische effecten op den duur. Heb er heel lang moeite mee gehad om te zeggen dat ik het soms erg prettig vind om een epileptische aanval te krijgen en ze zelf ook wel eens opwek. Het zit er dan al ene dag of iets langer aan te komen en moet er dan van af, een soort heerlijke ontlading en dan gaat het krassen weg zoals ik dat noem.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Om even wat ervaring van medicatie te delen: Ik heb een waslijst geprobeerd tot extreem gevaarlijke dosis en gemengd voor de lol (wel nadat ik toxicologie en farmacokinetiek heb uitgezocht) maar ook om bepaalde dingen te testen die van mij voor belang waren ivm epilepsie en autisme. Een smerig gevaarlijke ervaring was een week lang de dosis van depakine opjagen tot 6500mg per dag, ik werd op een ochtend wakker en de wereld was paars (letterlijk was de wereld in kleur paars). Zo ben ik met SARMs aan de slag gegaan om te kijken of ik mijn epilepsie kon opjagen en dat werkte ook, niet slim maar moest het weten of iets klopte wat ik had opgezocht. Nu heb ik wel het voordeel van een neuroloog die er om kon lachen dat ik dat uittestte, niet aan te raden omdat je echt wel moet weten wat je doet op die momenten en je niet in coma wilt raken.

Wat ikzelf heel erg fijn vindt aan mijn epilepsie met autisme is wanneer ik extreem fiep in hyperflow/focus en het extreem snel gaat dat ik totaal uitgeput raak en de verwerking niet meer goed gaat, ik heb dan het geluk dat mijn synesthesie heel sterk begint te worden en met een epileptische aanval daarbij (dus ook bewustzijnsverlaging) zak ik helemaal weg in kleuren en geuren. In de wereld waar ik dan ben snap ik alles wat ik doe, maar voor de buitenwereld lijkt het te zijn dat ik een LSD trip aan het maken ben. Dat heeft er deels mee te maken dat mijn gevoelens ook sterk worden beïnvloed en helemaal verliefd kan worden op onlogische dingen. Ik praat dan over kleuren en hoe iemand mooi paars is of iemand slim is als tandpasta. Helaas komen de zinnen er dan niet goed uit dus wordt het meer:

Jij ruikt naar tandpasta en voel mij zo groen. Ik weet exact wat ik bedoel, maar de persoon met wie ik spreek totaal niet, ze komen er wel snel achter dat het epilepsie is als ik raar begin te schokken :)

Lamotrigine met een kickdosis is ook erg prettig om op te gaan trainen, ik gebruik dan een poos niet en dan ineens een week 200mg per dag en kan dan heerlijk sporten. Soms drop ik mijn depakine een poos drastisch terug zodat ik weer wat meer epilepsie heb omdat ik dat dan even nodig ben. Ik moet dan gewoon even een weekje stuk gaan als een soort harde reset maar kan dat nooit uitleggen aan iemand. Ik kan mij na een aanval of smerig hoge dosis medicatie een week heerlijk voelen, voel mij dan als herboren.

Voor wat betreft mijn autisme om een fiep te voorkomen gebruik ik de quetiapine ook voordat ik ergens heen moet waar het erg druk is, ik ben dan een beetje meer afgestompt en merk dat het dan makkelijker is en daarna minder snel opgebrand ben en onrustig. Blowen gaf dit effect helaas nooit, maar voor het slapen was het dan wel weer prettig en tegen de epilepsie was het helemaal erg goed.

Voordeel van drugs mbt autisme heb ik niet, ik ben vrij extravert ondanks mijn autisme dus heb geen moeite om mensen aan te spreken en mij te uiten in (probeersels) tot gevoelens. Ik moet soms alleen leren om meer nuance te gebruiken omdat ik wel heel snel zeg wat ik denk zonder daar goed over na te denken, maar het heeft mij altijd in mooie situatie's gebracht die ik als zeer positief heb ervaren.

Meh, weer een stuk verteld over wie ik ben. :)
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat ikzelf ook als erg positief ervaar is dat ik dus gratis kan trippen en flippen zonder iets te moeten gebruiken, ik gebruik juist middelen om het tegen te gaan.... De omgekeerde wereld. Zo stond ik ooit ene keer op het dakterras van een tijdelijk .... chill iets waar een dj rustig aan het draaien was. We gingen op stap met alle collega's maar was onrustig en voelde mij al niet al te best en had al een beetje ene "slechte" dag (kan meermaals op een dag aanvallen hebben) dus begon te dansen in het midden terwijl iedereen ene beetje chill zit op hun plekje. Er kwamen mensen naar mij toe die vroegen of ik iets voor hun had, dus snapte het niet en keek ze dan maar dom aan. De derde keer twee jongens die vroegen of ik ze xtc wou verkopen..... Dammm ik schaamde mij ineens sterk en besefte dat ik wel erg autistisch in mijn eigen trip zat te chillen. Mijn collega's vroegen dus ook of ik drugs op had en maakten zich zorgen over mij, maar ik kan soms heelrijk weg zakken en trip dan mee in de muziek op den duur en de wereld om mij heen is dan weg. Ik vind mijn brein fantastisch hoe mislukt het werkt soms.

Mijn PTSS is gewoon zwaar kut en totaal niet verwacht, had een heel lief meisje die verlamt raakte door een tumor. Die zag ik niet aankomen en dacht dat alles goed was toen we uit elkaar gingen en zij weer kon lopen, helaas bleek de waakstand bij mij niet zijn uitgegaan en daardoor ben ik verslaafd geraakt aan de alcohol. Ze was opgegeven en heb er alles aan gedaan zodat ze weer kon lopen wat is gelukt na een aantal jaren, maar het constant moeten vechten voor haar en alles bedreigen zodat het gebeurde heeft mij verneukt. Gelukkig leer ik nu daar open over te zijn en onderdruk ik dat niet meer, want daarom dronk ik elke dag 15 halve liters bier plus sterke drank daarnaast. Dat heeft mij verneukt maar leer daar nu mee om te gaan en accepteer de nachtmerries.

Hmmmm ik vertel veel merk ik nu, schrijven is voor mij een vorm van opluchting geworden.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ikzelf wel heel jammer heb gevonden is dat ik met mijn vrienden merkte dat drugs niet het gewenste effect gaf of dat ik een te hoge verwachting heb gehad, het was allemaal wel fijn en erg leuk en in het begin snapte ik niet eens wat het deed en wat ik moest voelen, maar het was niet zoals hun alles hebben ervaren. Wellicht dat ik ook niet lekker in de flow kon meegaan, omdat ik niet echt in het bijzonder de gelijke ervaringen heb gehad zoals met de epilepsie en dus meer verwachte van drugs. Met epilepsie kan ik in een paar uur tijd een paar heerlijke aanvallen krijgen en met drugs niet echt. Nu moet ik ook toegeven dat ik deels in behandeling ben voor de verslaving van epilepsie naast alcohol, klinkt raar maar ik kan moeilijk zonder mijn epilepsie, ik ervaar het als zeer prettig geest verruimend en heb soms mijn beste ingevingen op dat moment die ik daarna heerlijk kan uitwerken. Ik geloof niet in spirituele ontwaking en dat soort onzin, wellicht dat ik daarom ook niet echt in een chille flow kon komen van paddo's en lsd, het was tof en met lsd heb ik geen idee meer waar ik was op den duur.... kan er niet veel zinnigs over zeggen omdat ik daarmee geen ervaringen heb gehad die ik later in mijn leven heb kunnen gebruiken, het was gewoon lekker lijp en meer niet. En de paddo's waren ook super maar baalde dat mensen om mij heen dan altij helemaal aan het trippen waren en soms een bad trip en dan ineens kom ik helemaal uit dat kleine roesje wat ik dan heb en sta op scherp. Best wel jammer.

Alleen morfine...... Smerig spul.

Cocaïne heeft mij wel gesmaakt maar meestal tegen het einde van een grammetje gaf ik het laatste weg omdat ik dan merkte dat een kameraad van mij daar veel meer op kickte dan ik het deed. Je krijgt niet dat extreme hyperfocus gevoel zoals je met een flinke fiep hebt, een flinke fiep kan echt heel lekker zijn omdat je dan een soort extreme ontspanning krijgt, maar ook heel fit bent en helemaal in je zone. Snel een plofje roken was dan wel lekker zo nu en dan, even een smaakje wat de kick gaf maar ja..... blijft niet veel van over daardoor.

ja drugs is lekker en medicatie testen zijn ook heel tof, maar ik mis die bepaalde ......... je kijkt uit naar drugs voor ene prettig moment en die krijg je dan... maar ik haal mijn beste momenten uit de epilepsie en extreem fiepen met synesthesie. Nu heb ik dus ook een psychiater binnen de verslavingszorg die hier mee worstelt en het erg lastig vind om mij te behandelen omdat ik wel bij de beste ben die ik kan vinden in mijn provincie maar het totaal ongebruikelijk is dat iemand verslaafd is aan epilepsie.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Omdat het heel lastig is om te omschrijven wat mijn epilepsie is een videoclip (ik heb een vorm van visuele epilepsie met bewustzijnsdaling en synesthesie) en dit komt heel erg dicht in de buurt:


Ik heb dus visuele aanvallen wat erg lastig te behandelen is, ik heb weken bij St.Sein gelegen onder controle maar ik krijg geen Grandmal en slechts in het ergste geval wat schokje's. Alleen mijn ogen vliegen van links naar rechts en schok met mijn hoofd een klein beetje en als het wat verder mis gaat gaat 1 kant van mijn lichaam schokken. Ik blijf bij bewustzijn maar echt helder kan ik niet zeggen, ik leef dan in de basis stand in onderbewustzijn. Mijn zwaarste aanvallen gebeuren in de nacht en lig dan in een totale kleurexplosie en voel alleen maar dat ik loop te schudden, maar heb geen idee meer op dat moment wat boven of onder is en ben dan heel ver weg. Hoe erg het ook is, het is heerlijk want de volgende dag wordt ik als een nieuw mens wakker dat ik mij enorm opgelucht voel en echt helemaal fit. Natuurlijk wel heel erg moe en een beetje hoofdpijn de eerste dag, maar geestelijk totaal tot rust op een hele fijne manier.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helaas denkt men als je drugs gebruikt of hebt gebruikt, je spreekt over epilepsie en dan vervolgens de vloek wat er maar is Quetiapine, dan moet je wel psychotisch zijn en in de war. Narrow minded people...... Het maakte mij soms heel erg kwaad en pleurde dan alle brieven van de neuroloog en psychiater online en dan was het ook weer niet goed.

Ik probeerde dan heel voorzichtig mijn verhaal te vertellen en mijn ervaringen maar werd soms totaal afgeslacht en op een x punt wil ik dan even niet meer de leukste zijn en barst mijn IQ van 140+ even los op een walgelijke manier om iedereen de mond te snoeren. Een enkeling lacht zich dan rot en de reactie van die persoon naar de rest toe is dan: BAM ik zij het toch dat hij autisme heeft en epilepsie!


Soms zit ik zo extreem in een fiep dat men doorheeft dat ik savant gedrag heb, ik moet dan allemaal muziek gebruiken en getallen. Eerst denkt men wat wil hij nu met al die muziek en hij spoort niet en zit aan de drugs, pas later als ik verder ga.... soms komt iemand er achter wat ik doe en hebben ze door dat ik een savant ben in muziek.

pas de laatste jaren ben ik er achter gekomen dat wat voor mij normaal is, niet voor de rest van de wereld normaal is en moet ook heel erg leren omgaan met mijn autisme. Ik ben nu aangemeld voor een expertise centrum zodat ik wat meer de wereld om mij heen kan begrijpen en kan leren dat ik echt beter moet uitleggen wat ik bedoel en ook meer moet vragen. Ik maak heel veel fouten in gedachten en dat loopt dan ook mis binnen de hulpverlening. Men zegt bijvoorbeeld: Als het slecht gaat mag je bellen en we hebben een noodlijn. Ik denk dan.... ok. als er echt nood is dan moet ik bellen en eerder niet. Pas een dikke week geleden legde men mij uit dat het niet zo bedoelt was. Ik mocht bellen en een nieuwe afspraak eerder inplannen als ik met mijn ptss worstelde en niet moest wachten totdat ik helemaal fuckd was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."