Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

Het fiepen (pre-occupatie) doorbreken.

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap nog niet precies wat je wil vertellen/vragen? Wil je nu wel of geen drugs gebruiken bij de medicatie die je nu hebt en wat voor effect zou je van die drugs willen krijgen?
Autist zei:
Wie gebruikt drugs om een fiep tot halt te roepen en wat gebruik je dan?
Klik om te vergroten...
Fiep is: (hyperfocus/flow die niet meer stopt), lol daar gebruik ik 6 van de 10x drugs voor :blush:
Maargoed, als ik dat wil stoppen, gebruik in een benzo, Etizolam bijvoorbeeld.

Heb een beetje zitten duckduckgo'en naar de medicijnen die je gebruikt:
https://www.drugs.com/drug-interactions/quetiapine-index.htmll
www.drugs.com

Lamotrigine Interactions Checker - Drugs.com

294 medications are known to interact with lamotrigine. Includes gabapentin, metformin, sertraline.
www.drugs.com www.drugs.com
Kan alleen niet zo veel vinden over Depakine.

Heb er verder niet heel veel verstand van ofzo, maar als ik die waslijsten met gevaarlijke interacties doorlees, zou ik toch voordat je iets neemt even goed onderzoek doen.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou graag een designer drugs willen proberen die ik kan micro doseren met een psychedelisch effect (die zich bind aan GABA_a en dan non-suïcide.) Ik leg dit weer niet goed uit, dit klinkt voor de meeste of het over zelfmoord gaat, dat bedoel ik niet...... Dit is ene beetje het punt waar ik het lastig krijg. Ik gebruik lamotrigine met depakine bewust vanwege halfwaarde.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Autist zei:
Ik zou graag een designer drugs willen proberen die ik kan micro doseren met een psychedelisch effect (die zich bind aan GABA_a en dan non-suïcide.)
Klik om te vergroten...
wordt wel een beetje moeilijk voor mij dit, Heb zelf ervaring met MD van 1p-lsd, langer tijd achter elkaar 5 a 6 weken ofzo en dat merkte ik echt wel.
Maar kan nog niet vinden of lsd aan de GABA receptoren bind. (mischien @benzzzy of @Jmths hier wat meer over weten?)
Suicide gedachtes heb ik tijdens die periodes niet gehad maar elk mens is anders natuurlijk.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb mijn post een edit gegeven waardoor jouw reactie niet in perspectief staat, mijn excuses.


en.wikipedia.org

Suicide inhibition - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org

Ik snuif mijn quetiapine. Ik vind het allemaal maar lastig om te vertellen omdat het nu klinkt alsof ik ene zware junk ben, en dat is niet zo. Maar voor mij is het beter om snel neer te gaan. Ik schaam mij er ook niet voor om te zeggen dat dit voor mij zeer verslavend is. Ik vind het heerlijk en het werkt gewoon prettig.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Autist zei:
Ik heb mijn post een edit gegeven waardoor jouw reactie niet in perspectief staat, mijn excuses.
en.wikipedia.org

Suicide inhibition - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org
Ik snuif mijn quetiapine. Ik vind het allemaal maar lastig om te vertellen omdat het nu klinkt alsof ik ene zware junk ben, en dat is niet zo. Maar voor mij is het beter om snel neer te gaan. Ik schaam mij er ook niet voor om te zeggen dat dit voor mij zeer verslavend is.
Klik om te vergroten...
Geeft niet, en je hoeft je niet te schamen hoor.
Even kijken of ik het nog snap: je gebruikt (dagelijks?)
*2500mg Depakine en 100mg lamotrigine tegen epilepsi aanvallen?
*quetiapine om te slapen en om een fiep te voorkomen tijdens moeilijke momenten met autisme?
*Lamotrigine voor wat extra energie om te sporten?

Maar ik snap nog steeds niet wat je wil? Wat wil je precies bereiken om er nog een extra drugs door deze mix heen te gooien?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
wordt wel een beetje moeilijk voor mij dit, Heb zelf ervaring met MD van 1p-lsd, langer tijd achter elkaar 5 a 6 weken ofzo en dat merkte ik echt wel.
Maar kan nog niet vinden of lsd aan de GABA receptoren bind. (mischien @benzzzy of @Jmths hier wat meer over weten?)
Suicide gedachtes heb ik tijdens die periodes niet gehad maar elk mens is anders natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Ik ken de details niet, maar volgens mij is het kort gezegd zo dat LSD (dat m.n. werkt op de 5-HT serotoninereceptoren) geen direct effect heeft op GABA, maar indirect wel een proces in werking zet waardoor GABA output verminderd wordt. Er is hier waarschijnlijk wel iemand die dit beter kan uitleggen. Ik begrijp niet helemaal wat TS precies zoekt en waarom.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Autist zei:
Wie gebruikt drugs om een fiep tot halt te roepen en wat gebruik je dan?
Klik om te vergroten...
Ik heb ADD, Methylfenidaat hielp wel met een paar dingen, maar versterkte tevens mijn toch al behoorlijk vaak aanwezige hyperfocus. Nu gebruik ik Wellbutrin en daarmee kan ik me beter concentreren bbij niet interessante zaken terwijl ik niet in de hyperfocus schiet als ik iets wel leuk vind.

Die hyperfocus, ik dacht vroeger dat die mijn beste vriend was want ik presteer er uitstekend op. Maar het vreet zo veel energie dat het me sloopt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeelanddude zei:
(mischien @benzzzy of @Jmths hier wat meer over weten?)
Suicide gedachtes heb ik tijdens die periodes niet gehad maar elk mens is anders natuurlijk.
Klik om te vergroten...
GABA A zijn benzodiazepines, die doen inderdaad initieel suïcidale gedachten afnemen maar op lange termijn doen deze suïcidale gedachten extra sterk terugkomen. Het gebruik van benzodiazepines doet de gemoedstoestand schommelen en wordt dan ook sterk afgeraden bij mensen met depressieve klachten.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laat ik er mee beginnen dat ik in eerste instantie geheel niets meer wil gebruiken, maar dat ik weet dat het soms gewoon moet om slaap te krijgen. Dat ik weet dat ik soms plat moet gaan met quetiapine en dat het maar beperkt werkt en dat met snuiven het meer effect heeft om sneller tot rust te komen (maar dat is niet de meest prettige manier). Het tot rust komen en inslapen werkt, maar binnen twee uur ben ik weer klaar wakker en weer terug in waar ik was. Met de XR erbij en dan gewoon slikken kan ik soms nog een aantal uren redelijk slapen maar gebruik er dan ook weer snel wat drank bij. Helaas na drie dagen gebruik werkt het niet meer en dan stopt het verhaal om tot rust te kunnen komen. Voor overdag kan het zo nu en dan nog helpen als ik dus ergens heen moet waar het druk is, maar dan moet ik niet al een paar dagen hebben gebruikt. Mijn vraag is dan ook zoals in de OP wat men gebruikt om uit de fiep te komen en waardoor je ook kunt gaan slapen.

Daar waar het bij mij nogal mis gaat is mijzelf de epilepsie injagen wat ik als prettig heb leren te ervaren, omdat ik dan ook tot rust kom en een paar dagen mij goed voel. Dit is een niet logische reactie op een aanval en uiterst schadelijk om dit bewust te gaan uitlokken op den duur om tot rust te komen. Dat het dan erg prettig voelt is natuurlijk niet gebruikelijk en de bedoeling dat je dit zo ervaart en er dan vervolgens verslaaft aan raakt is absurt. Omdat het de laatste jaren steeds erger is geworden met fiepen en epilepsie uitlokken (thuis zitten en mijn "geestelijke" energie niet kwijt kunnen) ga je van alles proberen om toch rust te vinden en vandaar een lange waslijst met medicatie probeersels, alleen quetiapine is daarvan overgebleven wat effectief is. En testosteron is het grootste wondermiddel op aarde voor mij, ik kon slapen, trainen, voelde mij gelukkig, begon eindelijk af te vallen en zelfs mijn epilepsie kwam extreem goed onder controle.

Ik heb dus het grootste probleem in slaap tekort wat ik niet goed krijg en waarvoor ik niet iets kan vinden wat mij helpt. Bij veel benzo's wordt ik alleen maar actiever en nog scherper in mijn focus, maar ik gebruikte ze dan op het moment dat ik tegen de epileptische aanvallen begon aan te hangen in de gedachte dat ik dan genoeg was uitgeput en het goed zou werken. Het gevolg was dat ik binnen no time 100% helder begon te worden en mij fit begon te voelen en de fiep dan door bleef gaan. Een fiep staat bekend als een aantal uren helemaal in de focus zijn met iets, maar ik doe dit soms 24 tot 36 uur achter elkaar door en kan dan niet meer stoppen, daarom moet ik die quetiapine ook gebruiken om te stoppen.

Zelf sta ik zeer positief in het leven en mag feitelijk helemaal niet klagen en heb op geen enkele manier suïcide gedachten of depressief gevoelens. Slechts PTSS waar ik even doorheen moet en moet verwerken, maar dat mag de pret niet drukken voor de rest van mijn leven en zie dat dan ook als een afzonderlijk probleem die domweg door wat therapie op te lossen valt. Maar als ik amper slaap of extreem vaak wakker begin te worden, ja dan heb ik last van de PTSS, maar dat is voor mij dus niet erg en ervaar ik ook als positief omdat bij elke nare herinnering/droom ik merk dat het minder begint te worden en het verwerk en ben daar dus echt tevreden over. (hoewel ik best wel eens een trip middel wil gebruiken om eens heel diep tot mijzelf te komen).

Ik heb tig dingen geprobeerd die elke psycholoog of deskundige zou adviseren, helaas werkt niets van dit alles. Ik gebruik boeken om dingen te leren en verdiep mij dan ook in veel zaken van het hoe of wat. Super ingewikkeld voor mij en kost veel tijd, of ik er vervolgens iets mee kan doen.... Zo ben ik nu al een hele poos aan het leren om wetenschappelijke onderzoeken goed te leren lezen en juist te interpreteren. Een heel groot stuk slaat aan bij drugs en heb thuis ook behoorlijk wat boeken die hier mooi op aansluiten en veel over psychologie en psychiatrie. Op deze manier hoop ik toch een soort rust te vinden en mijn energie beter te leren verdelen zodat ik niet te vaak ga doorschieten in iets.

Afijn, ik laat het onderwerp even rusten en wellicht (zeker weten) kom ik er later wat meer diepgaand op terug en weet wie hier meer verstand heeft van x zaken die voor mij ook interessant zijn. Ik denk dat ik even meer tijd nodig ben om het gedegen uit te werken omdat het anders een beetje onduidelijk begint te worden vanuit mijn kant merk ik nu.

EDIT: Voor de lezers die dit tegen komen en niet weten; quetiapine snuiven heeft geen enkele recreatieve waarde in veilige dosis. Alleen bij extreem hoge dosis kan het een fijn stoned/euforisch effect geven, maar dan loop je ook direct tegen een overdosis aan. Ik adviseer dan ook absoluut niet om hier aan te beginnen en dit niet te zien als recreatieve drugs. Voor gebruik als sederend effect moet de dosis ook bewust laag gehouden worden ivm verzadiging van receptoren en de bindingen die de stof daarna kan maken aka, het werkt dan niet meer sederend. Ik gebruik dan ook maar tot 37,5mg om te snuiven.

Bij off-label gerbruik wordt er een dosis tot 50mg met verlengde afgifte voorgeschreven om te slapen. Ik gebruik voor snel neer gaan de niet verlengde afgifte en dus ook bewust snuiven voor een nog snellere opname. Elk middel wat niet gebruikt wordt waarvoor het is bedoelt en een afwijkende manier van gebruik kan verslavend zijn.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Is het ook nog in je opgekomen om iets te proberen wat niet drugs is om uit die hyperfocus te komen en zo ja wat heb je dan al geprobeerd? Het lijkt mij namelijk irritant om drugs te moeten nemen om daar uit te komen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Autist zei:
Laat ik er mee beginnen dat ik in eerste instantie geheel niets meer wil gebruiken, maar dat ik weet dat het soms gewoon moet om slaap te krijgen.
Klik om te vergroten...
Als je niet kunt slapen is drugs nooit het juiste copingsmechanisme om daarmee om te gaan, dat gaat op de lange termijn enkel meer slaapproblemen veroorzaken. Het is heel makkelijk om even een Quetiapine er in te gooien en je hersens plat te leggen zodat je even kunt slapen maar slaapproblemen hoort er soms nou eenmaal bij in het leven, er zijn enorm veel mensen die met slaapproblemen worstelen en dat zul je uiteindelijk toch uit jezelf moeten oplossen hoe vervelend dat soms ook is tenzij je bereid bent de rest van je leven antipsychotica te gebruiken om in slaap te vallen.

In de neurologie heb je een gezegde 'use it or lose it', dat gaat ook zogezegd ook wel op voor opa en oma achter de geraniums maar ook voor mensen die antipsychotica zoals Quetiapine gebruiken. Ik denk dat iedereen het wel moeilijk heeft met uit de comfortzone te stappen maar soms is het een beetje nodig wil je het leven nog een beetje ervaren. En doe vooral rustig aan natuurlijk maar dan het liefst rustig aan zonder drugs.

Als je moedwillig epilepsie bij jezelf opwerkt is het misschien constructief om jezelf de vraag te stellen waarom je dat doet. Wat bedoel je precies met 'geestelijke energie' kwijt kunnen? Er zijn betere manieren dan epilepsie ervaren om geestelijke ontlading te ervaren lijkt mij.
Autist zei:
(hoewel ik best wel eens een trip middel wil gebruiken om eens heel diep tot mijzelf te komen).
Klik om te vergroten...
Eerst even de benzodiazepines afbouwen voordat je aan psychedelica begint lijkt mij, benzos zijn flink verslavend en staan er om bekend dat ze ernstige slaapproblemen veroorzaken.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
1. Ik gebruik geen benzodiazepines en alles wat ik heb gebruikt voor soms een aantal weken hebben nooit effect gehad en deden niets. Alleen ging het soms een aanval van epilepsie even tegen als ik dat ruim van te voren kon aanvoelen maar op geen enkel ander vlak heb ik er iets mee gekund (op misbruik na dan voor de lol, 2 a 3 keer per jaar even twee dagen stevig genieten, en dan vooral valium in combinatie met depakine). Quetiapine is geen benzodiazepine.

2. Quetiapine gebruik is geen copingmechanisme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Coping_(psychologie), het is een "off-label" medicamenteuze aanvulling op een huidig probleem die nog niet de juiste oplossing/behandeling heeft. Dat wil zeggen dat het niet voortvloeit uit een probleem die anders opgelost zou kunnen worden op dit moment (lees duidelijk: op dit moment). Het is niet het juiste middel, maar meer het doel heiligt de middelen: https://www.ntvg.nl/system/files/publications/a5740.pdf Ik heb deze medicatie op voorschrift en ter kennisgeving is het bekend dat ik het snuif.

3. Mijn problematiek is meervoudig complex en niet eenvoudig op te lossen vanwege somatische problematiek, erkenning voor autisme en meervoudig PTSS staat vast en tevens dus de epilepsie. In deze is de epilepsie een grote spelbederver om tot een juiste behandeling te komen voor psychische problematiek die eenvoudig op te lossen zou moeten zijn (in relativering). Ondanks een duidelijke uiteenzetting van de problematiek die ik kan geven en in bewustzijn mijn achilleshiel ter deze bewust ben, blijkt een complexiteit van epilepsie, autisme en PTSS niet eenvoudig te zijn en met farmaceutische middelen en de complexiteit niet eenduidig aan te pakken is ter ondersteuning van een behandeling.

4. Om mijn situatie aan te pakken is een Pro-Forensisch FACT team ingeschakeld om:
  • Vertrouwen op te bouwen in mijn huiselijke omgeving.
  • Meer inzicht te krijgen in mijn vorm van autisme (wederzijds).
  • Meermaals wekelijks huis contact aan te houden vanwege PTSS behandeling.
  • Middelen "gebruik" in een gecontroleerde omgeving te hanteren.
  • Agressie te verminderen en recidive te voorkomen van geweldsdelicten.
  • Een sociaal netwerk op te bouwen om geestelijke energie kwijt te kunnen.
  • Aansturing (op lange termijn) voor reguliere hulpverlening en acceptatie daarvan.
  • Contact herstellen met neuroloog, huisarts en aanverwanten.
  • Opzettelijke ochtend controle ter bewaking van zelf geïntroduceerde epilepsie.
  • Bewuste inbreuk op privacy en eventuele dwang om mijn internet "interesse" te reguleren.
  • En als laatste vermoedelijk een restrictie op het aanschaffen van boeken.
Ik misbruik kennis uit coping, op voorhand weten wat er gaat gebeuren en het waarom binnen de zorgverlening. In deze zit een deel van de PTSS. Tevens door misbruik van epilepsie en autisme kan men zelf geïnduceerde trips creëren, deze zijn dus ook verslavend. Kennis kan ook een kick geven en verslavend zijn.

i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met men adhd verveel ik me al na de eerste paar zinnen die je typt (mijn probleem , niet die van jouw 🤣 .)
Maar ze zijn wel zeer netjes geschreven zie ik zo..
Ik kan wel wat input geven , maar even geen zin om een eindeloze tekst te typen.

Men moeder kreeg depakine (natriumvalproaat) voor migraine , maar is moeten stoppen door te veel bijwerkingen (psychisch) en over moeten stappen naar sumatriptan.

Ik (wij) oordelen hier niet hoor als je zegt je queatipine te snuiven , kan het je alleen maar afraden.

En als je wilt gaan microdosen met psychedelica raad ik je aan even wat reports te lezen van users.
Je hebt van elk wel wat wils hier op het forum.
Moest je een vraag hebben over md'en op lsd (en analogen) mag je me altijd even taggen of een pb'tje sturen (maar geen 7 pagina's lang aub.)
Heb vandaag een md gedaan van 14ug 1cP-LSD.
A
AutistLid
01-01-2024, 00:00
#14
@inner_search


Ripper (regel set):
Depakine vs Sumatriptan >> Snuiven beter niet https://www.rehabcenter.net/quetiapine/insufflation/ >> md, reports lezen >> Pb >> 14ug 1cP-LSD md on ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."